W114 project

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

22 mei 2016 12:27

gisteren bij een clasic cars bedrijf langs geweest om te vragen of de carbuarter af te stellen is
het antwoord is ja waarschijnlijk wel en ik zou volgende week even met de w114 langs rijden voor een indictaie (ik was met de w639 omdat ik vlk bij een klusje had )

tevens even zelf gebrobeerd om nog wat bij te draaien zonder goed succes 1,5 slag extra gegegven maar net niet op benzine blijven lopen maar toen had ik iets van laat maar dit is al te veel

tevens de gas schoef iets verder verdraait waardoor ik meer vermogen krijg en waardoor de schakel momenten ook veranderen 8-)
dit brengt mij op het idee dat de motor nu eerst goed moet zijn en dan kan ik verder oordelen/ afstelen van de bak

daarna nog even een stuk gereden met als resultaat met gemak 140km/h tegen de wind in 8-) en de mensen maar vreemt kijken als ik de snel weg op draai en ze netjes op zij gaan en ik hun dan gewoon voor bij rijd (A) en dan de petjes in hun getunde bakjes die je voorbij rijd heerlijk
alleen door het draaien aan de carburateur wou ie niet meer lekker op benzine rijden op gas

helaas ook een foutje gemaakt ik had sluiting bij gas veiligheids relais gemaakt waardoor een zekering er uit lag en ik had de auto al op rest benzine buiten weten te zetten ik was aleen vergeten dat ik sluiting had gemaakt en dat er een zekering tussen zit dus ik op benzine naar binnen rijden voor zo ver dat wou maar wat een power heeft ie op benzine ondanks dat ie niet stationair wil lopen ik werd gewoon verrast door het feit dat ik in mn stoel gedrukt werd

ik begin steeds overtuigender te worden dat als de motor goed af gesteld is dat het een van mijn beste motoren is die ik ooit gehad heb
tevens de planen ook al aan het maken om eens duitsland in te gaan en dan af te reizen naar sindelfingen maar dan moet ie op wel benzine kunnen draaien
Gebruikersavatar
berendd
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

23 mei 2016 08:41

in duitsland kan je prima LPG tanken hoor, ben van de winter op LPG naar zweden en naar oostenrijk gereden, je moet je reis alleen ff plannen van tevoren.
LPG prijzen zijn in duitsland van de snelweg af rond de 50 cent en op de snelweg vaak 80 cent of meer, hou daar wel rekening mee.

fijn dat hij nu weer redelijk loopt op gas, keer goed afstellen kan soms zoveel schelen.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

23 mei 2016 10:28

Ja klopt maar ik heb liever een zekerheid bij mij
Op moment dat ik moet tanken en dat ene station is dicht dan heb ik een probleem
En ik kan 60 liter gas verrijden en 60 liter benzine dus mijn afstand word ook iets groter 8-)

En ja afstellen kan nooit kwaad word ie ook iets zuiniger van en zijn er meer mensen die durven te roken bij mn auto :owja:
Maar voordat lpg afgesteld kan worden moet je eerst benzine goed hebben en daar blijft het nu ff op steken
Gebruikersavatar
berendd
Berichten: 367
Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

24 mei 2016 09:10

een vriend van me heeft heel goede ervaring met carburateurs af te laten stellen door sportscar service tilburg, maar dat is voor jou niet echt om de hoek. maar mocht je eens in de buurt zijn....
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

24 mei 2016 09:42

uit eindelijk maakt het mij niks meer uit waar iemand zit als de carburateur maar goed op benzine wil en kan lopen
onderhand al weer 3 mensen verder die wel konden helpen maar als puntje bij paaltje komt dan laat men van zich af weten :stom:
en 1x een forum lid die er ook mee bezig is geweest alleen hielden we het zelfde probleem en daar heb ik een deel van de boeken heen gemaild en zo zitten we nog samen te kijken of we iets kunnen vinden 8-)

maar ik zal eerst de clesic cars af wachten en dan kan ik ilburg altijd in overweging nemen bedankt voor de tip in iedergeval :goedzo:
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

10 jun 2016 17:03

tot op heden nog geen tijd gehad om bij clasic cars langs te gaan
onder tussen marcel kappen ook aan geschreven staat bij sommigen toch wel als kenner te boek wie weet weet ie het


maar goed onder tussen een nieuw probleempje gevonden :stom:

ik ging vandaag even zitten en ik merkte dat de rugleuning weer eens achter in lag dat is redelijk een gewoonte maar nu draaide ik de rugleuning omhoog en zag dat er het schanier (coupe stoelen he ) mee omhoog kwam dat is tot zo ver niet normaal dus uit stappen even kijken blijft ie achter mijn zitting hangen of iets dergelijks (omdat de zitting los zit dus met de veren omhoog staat dacht ik misschien zit ie in de weg )
maar helaas dat was het niet dus de motor maar ff aan zodat de vacuum vergrendeling aan spande helaas ook deze spandt niet aan :'( dus goed kijken zie ik dat mijn stoel frame los gescheurt is dus de zijkant (in de lengte van de auto) staat op zij gedrukt dus de bekleding wat verder los halen dat ene stukje dat nog vast zat
en daar zag ik dat ie daat werkelijk gebroken was

op zich alle maal geen probleem ik heb nog donor stoelen uit de ''groene'' dezen zijn niet zo netjes misschien even wassen en het lijkt beter of de zitting om zetten moet ff kijken

maar nu komt het probleem 1 bout wil niet los de moer is los gebroken dus deze wordt niet meer tegen gehouden en daar komt bij dat ook nog een blind gat is je kan nergens de moer blokeren dus nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de bout los halen ???
1 uit boren en dan hopen dat er nog een moertje vast gezet kan worden en dat het oude bout niet in de weg zit ?
2 een gat onder in de bodem maken en kijken of ik de moer kan blokkeren ?
3 en combinatie van 1 en 2 ?

of is er iemand die een ander idee heeft ?
desbetrefende bout
desbetrefende bout
20160610_163350.jpg (187.22 KiB) 1279 keer bekeken
Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 746
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: Turbo
Locatie: Omgeving Rotterdam,

10 jun 2016 20:23

ik weet toen bij een auto van mij had ik het zelfde probleem.
ik heb het toen uitgeboord, en volgens mij had ik er toen een moertje ingelast dacht ik, is tijd geleden.
is egt een rot karweitje effe dat plekkie
Ully Performance.

Titanium en rvs Uitlaten.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

11 jun 2016 22:58

vannochtend toch maar met de bout bezig geweest

ik heb nog een optie gevonden om bij de bout te komen ik heb achter in de houder een gat geboort boor 10 mm maar helaas kon ik nog niet voelen wat er nou aan de hand was dus met de getrapte boor een groter gat geboord zodat ik wat kon zien en voelen hellaas kon er nog niks mee bereiken dus ik een 1500w boor machine met een dop 13 op de bout gezet en spanning tussen de stoel en de houder gezet en uit uiteindelijk heb ik het moertje door de houder geslepen :owja: en kon ik met een water pomp tang de moer vast houden en het boutje los draaien
toen heb ik maar de hele stoel er uit gehaald omdat de houder toch wel aardig weg geroest was :'(
bout en moer los
bout en moer los
20160611_093410.jpg (119.17 KiB) 1204 keer bekeken
moer
moer
20160611_093957.jpg (63.27 KiB) 1204 keer bekeken
ik ben even de shop in geweest en heb een lasplaatje gepakt waar normaal hydrauliek leiding beugels mee vast gezet worden deze heb ik op de houder gelast
wel eerst even een tent gebouwd zodat ik geen brandpleken kan krijgen
las plaatje
las plaatje
20160611_094448.jpg (73.8 KiB) 1204 keer bekeken
daarna een stukje strip van 5 mm dik gepakt en daar een gat van 10 mm in geboord en een geleuf in geslepen zodat de ander kant van de stoel gelijk staat (deze staat nu voor over ) maar daar heb ik geen last van
gemonteerd
gemonteerd
20160611_101112.jpg (174.85 KiB) 1204 keer bekeken
alles weer klaar
alles weer klaar
20160611_110600.jpg (172.65 KiB) 1204 keer bekeken

vanmiddag even bij clasic cars in emmeloord om even naar de carburateur te kijken helaas is dit door omstandigheden er even bij gebleven
de eigenaar was aleen op de zaak en er waren 3 wachtende klanten voor een nano was beurt voor mij en daarna nog even dingen besproken om voor het bedrijf een offerte te maken :owja:
maar om een uur of 16.00 was het van o je auto moet ook nog even gewassen worden zie ik al weer dus de auto is weer blinkend schoon zelfs het chrome is weer tot leven gekomen dit is nou de 2e keer dat de auto nano gewassen is (1e keer was voor de e klasse meeting) maar ik moet eerlijk zeggen dat het geweldig spul is met diverse vliegjes op het raam en in een regen buitje 2 keer met de wisser op neer en alle vliegjes zijn gewoon weg en de auto is ook weer schoon geworden tijdens die zelfde regenbui
altijd mooi om te zien hoe gepassioneerd iemand met schoonmaak artiekelen bezig te zijn
glimmende rosete
glimmende rosete
20160611_201120.jpg (81.69 KiB) 1204 keer bekeken
shining like a dimand
shining like a dimand
20160611_201403.jpg (143.28 KiB) 1204 keer bekeken
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

16 jul 2016 20:55

ondertussen nog steeds een beetje aan het prutsen met de stoel

ik ging laatst in de auto zitten en de rugleuning schoot over de vergrendeling heen met als resultaat dat ik zondag nog even 2 stoelen om moest wisselen :evil:

dit heeft mij doen bedenken om eens de stoelen uit de groene w114 te halen
helaas zijn deze stoelen wel een andere keur bruin leer met stof tegen over volledig crame leer in de witte w114

de stoelen uit de groene w114 zijn op zich wel netjes aleen heeft 1 stoel het stof stuk net onder op de zitting aan de achterkant tegen de rugleuning
en de kleur is misschien niet gelijk aan de rest ven het interieur van de witte w114 ik heb nog geen idee of dit zal vloeken met de rest

ik zit er aan te denken om misschien het leer te spuiten van 1 bruine stoel zie her en der topics er over

of om gewoon de stoelen er in te zetten en de slechte stoel als bij rijders stoel te gebruiken

of om het crame leer op de bruine zitting te plaatsen

wat is jullie idee er over ??? zo laten of bruin in crame verranderen of het crame leer op de goede bruime stoel zetten
verschil in kleur stoelen
verschil in kleur stoelen
20160716_155911.jpg (103.18 KiB) 1082 keer bekeken
gaten in de zitting
gaten in de zitting
20160716_155554.jpg (209.26 KiB) 1082 keer bekeken
de stoel van de groene w114
de stoel van de groene w114
IMG_0098 - kopie.JPG (40.74 KiB) 1082 keer bekeken
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

18 jul 2016 18:13

Wat ik zie, is bij de groene een combinatie van stof op het zitvlak en middelste rugdeel en op de zijkanten MB-tex (kunstleer).

De foto van de stoelen in je witte (lastig te zie) zijn volledig MB-tex (kunstleer).

Ik adviseer om de stoelframes te restaureren (frame, veren, kokos) en hier weer mooi MB-tex (of een volledig lederen interieur op de kop tikken) omheen te trekken (creme).

Kijk of je het MB-tex bij een vakman nog kan laten herstellen of kijk op ebay.de ofzoiets voor mooie 2ehands.

De stoelbekleding uit de groene kan je laten restaureren bij iemand die nog de juiste stof heeft.
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

23 jul 2016 12:22

ik heb besloten (na diverse tips achter de schermen) om oude crame stoel ziting er om heen te leggen en dan eens kijken of ik het juiste leer kan vinden

op zich is het allemaal geen moeilijk werk je moet ff kijken waar je moet beginnen

eerst heb ik de rugleuning en alle ander appendages er af gehaald dan lag bij mijn oude zitting het leer al los dus daar hoefde ik geen moeite voor te doen ik moest aleen de nietjes er uit halen dit is makkelijk te doen met een punt tang en een beetje bewegen en trekken dan komt het nietje er zo uit
helaas wou de steun punten en schanier punten van de stoelvergrendeling niet los omdat deze ooit vast gelast is :'(
oude zitting
oude zitting
20160721_191415.jpg (124.42 KiB) 840 keer bekeken
steun en scharnier punt van de stoel verstelling vast gelast
steun en scharnier punt van de stoel verstelling vast gelast
20160721_192230.jpg (121.91 KiB) 840 keer bekeken
daarna heb ik gewoon de zitting uit groentje gepakt en er een vergendelings rails op gezet zodat mijn stoel niet kan gaan torderen tijdens afremmen
verschil in zittingen kon helaas geen datum vinden
verschil in zittingen kon helaas geen datum vinden
20160721_192416.jpg (152.11 KiB) 840 keer bekeken
dubbele vergrendel rails montage
dubbele vergrendel rails montage
20160721_200520.jpg (148.34 KiB) 840 keer bekeken
daarna het leer er omheen gelegd en dan de nietjes weer vast gezet met een punt tang heb ik ze er in gedrukt en met de waterpomptang een tikje na gegeven en bij elkaar geknepen
nietjes vast zetten
nietjes vast zetten
20160721_202511.jpg (157.99 KiB) 840 keer bekeken
leer vast
leer vast
20160721_202707.jpg (175.64 KiB) 840 keer bekeken
daarna heb ik de zitting op de kop gelegd en ben ik op gaan zitten en heb ik een dappere poging gedaan om alle leer weer vast te zetten in de rand waar het hoort te zitten
voor zo ver dat wou is dat gelukt
op de kop om het leer vast te zetten
op de kop om het leer vast te zetten
20160721_203646.jpg (151.71 KiB) 840 keer bekeken
zitting klaar
zitting klaar
20160721_203735.jpg (149.44 KiB) 840 keer bekeken
daarna alle appendages er op gezet en vast geschroefd
de rugleuning was nog niet in lijn met de rugleuning verstelling dus ik heb de achter plaat los gepakt en de tyrap los geknipt en de verstelling op het maximale punt gezet zodat dat weer gelijk stond daarna heb ik de rugleuning er weer op gezet met de gordel vanger er bij tussen
stoel weer klaar
stoel weer klaar
20160721_205117.jpg (94.19 KiB) 840 keer bekeken
stoel weer klaar
stoel weer klaar
20160721_205145.jpg (104.7 KiB) 840 keer bekeken
en daarna de stoelen weer om gewisseld zodat ik een gordel vanger op de bestuurders kant heb zitten inplaats van bij de bijrijder (zal de apk mestere niet goed keuren)
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

23 jul 2016 14:36

vrijdag 22-07-2016
heb ik de w114 bij de garage neer gezet om ff te kijken of ie door de apk kon komen

helaas is dit nog niet zo wat er even snel tussen door bekeken is is dat de achter remmen weer niet remmen en de uitlaat lekt
dat de uit laat lekt kan kloppen ik was vergeten gum gum er tussen te doen met montage ik dacht dat rot wel dicht :owja:

de remmen was e55 amg al eens op gevallen toen we nog een stukje gereden hebben na de E klasse meeting toen viel het op dat ik baan wiselende remmen had

nou was ik 2 jaar geleden ook al een kloten met de remmen toen heb ik donor remmen er op gezet van de w126 af en in mijn optiek dacht ik als ik blijf rijden komt het vast wel goed helaas nog niet


zaterdag 23-07-2016
heb ik even de remblokjes er uit gehad en de werking even goed bekken ik heb 2 stukjes ijzer (10mm) tussen de zuigers gedaan tervoorkoming dat de zuigers er uit ploppen
en zo gewoon een paar keer geremd en terug gedrukt

de remblokjes van de linker zijde wipte ik er zo uit en na een paar keer bewegen veranderde dat beeld niet

de remblokken rechts zaten wat vaster en deze moest ik eerst even los drukken op ze er uit te halen en na een paar keer goed bewegen was er niks meer aan de hand elke keer kon ik de zuigers met mn duim terug drukken

ik heb alle blokken nog even na bewerkt
aangezien ik altijd een piepje had tijdens remmen heb ik de zij kanten van de rem blokken af geslepen met een lammelenschijfje op de slijptol
en tevens heb ik het remmende oppervlakkte wat op geschuurt met het zelfde lammelschijfje
remblokken
remblokken
20160723_105250.jpg (149.19 KiB) 808 keer bekeken
daarna heb ik een stukje op het industrie terein gereden en geremd hellaas is het niet aan de sporen te zien dat achter überhaupt remt althans je kan de remsporen niet zien
van de voorste banden komen mooie zwarte sporen af maar achter komt er niet aan toe om sporen te trekken
remmen
remmen
20160723_113107.jpg (191.88 KiB) 808 keer bekeken
begonen met remmen op moment dat de neus bij de paaltjes was
begonen met remmen op moment dat de neus bij de paaltjes was
20160723_113650.jpg (197.7 KiB) 808 keer bekeken
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20879
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

23 jul 2016 19:28

Hij trekt ook flink scheef lijkt het?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

23 jul 2016 19:35

Linksvoor (of linksachter) remt dan iets minder, waarschijnlijk? Meeste kans op linksvoor, als ik het zo bekijk, want hij trekt op het laatst pas écht naar rechts.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5149
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

24 jul 2016 10:41

Sorry heren vergeten te melden maar ik stuurde weg om te kijken of ik een afzonderlijk remspoor van de achterbanden kon krijgen
Maar helaas remmen de achterbanden nog niet snel/krachtig genoeg om sporen te trekken

even met betrekking op het baanwiselende remmen ik heb er even een filmpje van gemaakt en daar zie je dat het stuur om gaat wat dus zou betekenen dat er iets met de voor remmen aan de hand is bij het apk moment was het 6 % remverschil dus daar maak ik mij nog niet veel zorgen over

wat mij wel op viel is dat als de motor koud is dat het probleem zig nog niet voor doet en als de motor warm is wel en dat is ook tevens dat er piepende remmen optreden
maar dit heb ik nog niet kunnen uitsluiten of dubbel checken

gisteren viel mij het stuur draaien op en vanmiddig wou de eerste keer het stuur niet op van daar mn idee ik zal van de week eens kijken of het kan dubbel checken
Plaats reactie