gisteren bij een clasic cars bedrijf langs geweest om te vragen of de carbuarter af te stellen is
het antwoord is ja waarschijnlijk wel en ik zou volgende week even met de w114 langs rijden voor een indictaie (ik was met de w639 omdat ik vlk bij een klusje had )
tevens even zelf gebrobeerd om nog wat bij te draaien zonder goed succes 1,5 slag extra gegegven maar net niet op benzine blijven lopen maar toen had ik iets van laat maar dit is al te veel
tevens de gas schoef iets verder verdraait waardoor ik meer vermogen krijg en waardoor de schakel momenten ook veranderen
dit brengt mij op het idee dat de motor nu eerst goed moet zijn en dan kan ik verder oordelen/ afstelen van de bak
daarna nog even een stuk gereden met als resultaat met gemak 140km/h tegen de wind in en de mensen maar vreemt kijken als ik de snel weg op draai en ze netjes op zij gaan en ik hun dan gewoon voor bij rijd en dan de petjes in hun getunde bakjes die je voorbij rijd heerlijk
alleen door het draaien aan de carburateur wou ie niet meer lekker op benzine rijden op gas
helaas ook een foutje gemaakt ik had sluiting bij gas veiligheids relais gemaakt waardoor een zekering er uit lag en ik had de auto al op rest benzine buiten weten te zetten ik was aleen vergeten dat ik sluiting had gemaakt en dat er een zekering tussen zit dus ik op benzine naar binnen rijden voor zo ver dat wou maar wat een power heeft ie op benzine ondanks dat ie niet stationair wil lopen ik werd gewoon verrast door het feit dat ik in mn stoel gedrukt werd
ik begin steeds overtuigender te worden dat als de motor goed af gesteld is dat het een van mijn beste motoren is die ik ooit gehad heb
tevens de planen ook al aan het maken om eens duitsland in te gaan en dan af te reizen naar sindelfingen maar dan moet ie op wel benzine kunnen draaien
W114 project
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
in duitsland kan je prima LPG tanken hoor, ben van de winter op LPG naar zweden en naar oostenrijk gereden, je moet je reis alleen ff plannen van tevoren.
LPG prijzen zijn in duitsland van de snelweg af rond de 50 cent en op de snelweg vaak 80 cent of meer, hou daar wel rekening mee.
fijn dat hij nu weer redelijk loopt op gas, keer goed afstellen kan soms zoveel schelen.
LPG prijzen zijn in duitsland van de snelweg af rond de 50 cent en op de snelweg vaak 80 cent of meer, hou daar wel rekening mee.
fijn dat hij nu weer redelijk loopt op gas, keer goed afstellen kan soms zoveel schelen.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt maar ik heb liever een zekerheid bij mij
Op moment dat ik moet tanken en dat ene station is dicht dan heb ik een probleem
En ik kan 60 liter gas verrijden en 60 liter benzine dus mijn afstand word ook iets groter
En ja afstellen kan nooit kwaad word ie ook iets zuiniger van en zijn er meer mensen die durven te roken bij mn auto
Maar voordat lpg afgesteld kan worden moet je eerst benzine goed hebben en daar blijft het nu ff op steken
Op moment dat ik moet tanken en dat ene station is dicht dan heb ik een probleem
En ik kan 60 liter gas verrijden en 60 liter benzine dus mijn afstand word ook iets groter
En ja afstellen kan nooit kwaad word ie ook iets zuiniger van en zijn er meer mensen die durven te roken bij mn auto
Maar voordat lpg afgesteld kan worden moet je eerst benzine goed hebben en daar blijft het nu ff op steken
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
een vriend van me heeft heel goede ervaring met carburateurs af te laten stellen door sportscar service tilburg, maar dat is voor jou niet echt om de hoek. maar mocht je eens in de buurt zijn....
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
uit eindelijk maakt het mij niks meer uit waar iemand zit als de carburateur maar goed op benzine wil en kan lopen
onderhand al weer 3 mensen verder die wel konden helpen maar als puntje bij paaltje komt dan laat men van zich af weten
en 1x een forum lid die er ook mee bezig is geweest alleen hielden we het zelfde probleem en daar heb ik een deel van de boeken heen gemaild en zo zitten we nog samen te kijken of we iets kunnen vinden
maar ik zal eerst de clesic cars af wachten en dan kan ik ilburg altijd in overweging nemen bedankt voor de tip in iedergeval
onderhand al weer 3 mensen verder die wel konden helpen maar als puntje bij paaltje komt dan laat men van zich af weten
en 1x een forum lid die er ook mee bezig is geweest alleen hielden we het zelfde probleem en daar heb ik een deel van de boeken heen gemaild en zo zitten we nog samen te kijken of we iets kunnen vinden
maar ik zal eerst de clesic cars af wachten en dan kan ik ilburg altijd in overweging nemen bedankt voor de tip in iedergeval
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
tot op heden nog geen tijd gehad om bij clasic cars langs te gaan
onder tussen marcel kappen ook aan geschreven staat bij sommigen toch wel als kenner te boek wie weet weet ie het
maar goed onder tussen een nieuw probleempje gevonden
ik ging vandaag even zitten en ik merkte dat de rugleuning weer eens achter in lag dat is redelijk een gewoonte maar nu draaide ik de rugleuning omhoog en zag dat er het schanier (coupe stoelen he ) mee omhoog kwam dat is tot zo ver niet normaal dus uit stappen even kijken blijft ie achter mijn zitting hangen of iets dergelijks (omdat de zitting los zit dus met de veren omhoog staat dacht ik misschien zit ie in de weg )
maar helaas dat was het niet dus de motor maar ff aan zodat de vacuum vergrendeling aan spande helaas ook deze spandt niet aan dus goed kijken zie ik dat mijn stoel frame los gescheurt is dus de zijkant (in de lengte van de auto) staat op zij gedrukt dus de bekleding wat verder los halen dat ene stukje dat nog vast zat
en daar zag ik dat ie daat werkelijk gebroken was
op zich alle maal geen probleem ik heb nog donor stoelen uit de ''groene'' dezen zijn niet zo netjes misschien even wassen en het lijkt beter of de zitting om zetten moet ff kijken
maar nu komt het probleem 1 bout wil niet los de moer is los gebroken dus deze wordt niet meer tegen gehouden en daar komt bij dat ook nog een blind gat is je kan nergens de moer blokeren dus nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de bout los halen ???
1 uit boren en dan hopen dat er nog een moertje vast gezet kan worden en dat het oude bout niet in de weg zit ?
2 een gat onder in de bodem maken en kijken of ik de moer kan blokkeren ?
3 en combinatie van 1 en 2 ?
of is er iemand die een ander idee heeft ?
onder tussen marcel kappen ook aan geschreven staat bij sommigen toch wel als kenner te boek wie weet weet ie het
maar goed onder tussen een nieuw probleempje gevonden
ik ging vandaag even zitten en ik merkte dat de rugleuning weer eens achter in lag dat is redelijk een gewoonte maar nu draaide ik de rugleuning omhoog en zag dat er het schanier (coupe stoelen he ) mee omhoog kwam dat is tot zo ver niet normaal dus uit stappen even kijken blijft ie achter mijn zitting hangen of iets dergelijks (omdat de zitting los zit dus met de veren omhoog staat dacht ik misschien zit ie in de weg )
maar helaas dat was het niet dus de motor maar ff aan zodat de vacuum vergrendeling aan spande helaas ook deze spandt niet aan dus goed kijken zie ik dat mijn stoel frame los gescheurt is dus de zijkant (in de lengte van de auto) staat op zij gedrukt dus de bekleding wat verder los halen dat ene stukje dat nog vast zat
en daar zag ik dat ie daat werkelijk gebroken was
op zich alle maal geen probleem ik heb nog donor stoelen uit de ''groene'' dezen zijn niet zo netjes misschien even wassen en het lijkt beter of de zitting om zetten moet ff kijken
maar nu komt het probleem 1 bout wil niet los de moer is los gebroken dus deze wordt niet meer tegen gehouden en daar komt bij dat ook nog een blind gat is je kan nergens de moer blokeren dus nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de bout los halen ???
1 uit boren en dan hopen dat er nog een moertje vast gezet kan worden en dat het oude bout niet in de weg zit ?
2 een gat onder in de bodem maken en kijken of ik de moer kan blokkeren ?
3 en combinatie van 1 en 2 ?
of is er iemand die een ander idee heeft ?
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
ik weet toen bij een auto van mij had ik het zelfde probleem.
ik heb het toen uitgeboord, en volgens mij had ik er toen een moertje ingelast dacht ik, is tijd geleden.
is egt een rot karweitje effe dat plekkie
ik heb het toen uitgeboord, en volgens mij had ik er toen een moertje ingelast dacht ik, is tijd geleden.
is egt een rot karweitje effe dat plekkie
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vannochtend toch maar met de bout bezig geweest
ik heb nog een optie gevonden om bij de bout te komen ik heb achter in de houder een gat geboort boor 10 mm maar helaas kon ik nog niet voelen wat er nou aan de hand was dus met de getrapte boor een groter gat geboord zodat ik wat kon zien en voelen hellaas kon er nog niks mee bereiken dus ik een 1500w boor machine met een dop 13 op de bout gezet en spanning tussen de stoel en de houder gezet en uit uiteindelijk heb ik het moertje door de houder geslepen en kon ik met een water pomp tang de moer vast houden en het boutje los draaien
toen heb ik maar de hele stoel er uit gehaald omdat de houder toch wel aardig weg geroest was
ik ben even de shop in geweest en heb een lasplaatje gepakt waar normaal hydrauliek leiding beugels mee vast gezet worden deze heb ik op de houder gelast
wel eerst even een tent gebouwd zodat ik geen brandpleken kan krijgen
daarna een stukje strip van 5 mm dik gepakt en daar een gat van 10 mm in geboord en een geleuf in geslepen zodat de ander kant van de stoel gelijk staat (deze staat nu voor over ) maar daar heb ik geen last van
vanmiddag even bij clasic cars in emmeloord om even naar de carburateur te kijken helaas is dit door omstandigheden er even bij gebleven
de eigenaar was aleen op de zaak en er waren 3 wachtende klanten voor een nano was beurt voor mij en daarna nog even dingen besproken om voor het bedrijf een offerte te maken
maar om een uur of 16.00 was het van o je auto moet ook nog even gewassen worden zie ik al weer dus de auto is weer blinkend schoon zelfs het chrome is weer tot leven gekomen dit is nou de 2e keer dat de auto nano gewassen is (1e keer was voor de e klasse meeting) maar ik moet eerlijk zeggen dat het geweldig spul is met diverse vliegjes op het raam en in een regen buitje 2 keer met de wisser op neer en alle vliegjes zijn gewoon weg en de auto is ook weer schoon geworden tijdens die zelfde regenbui
altijd mooi om te zien hoe gepassioneerd iemand met schoonmaak artiekelen bezig te zijn
ik heb nog een optie gevonden om bij de bout te komen ik heb achter in de houder een gat geboort boor 10 mm maar helaas kon ik nog niet voelen wat er nou aan de hand was dus met de getrapte boor een groter gat geboord zodat ik wat kon zien en voelen hellaas kon er nog niks mee bereiken dus ik een 1500w boor machine met een dop 13 op de bout gezet en spanning tussen de stoel en de houder gezet en uit uiteindelijk heb ik het moertje door de houder geslepen en kon ik met een water pomp tang de moer vast houden en het boutje los draaien
toen heb ik maar de hele stoel er uit gehaald omdat de houder toch wel aardig weg geroest was
ik ben even de shop in geweest en heb een lasplaatje gepakt waar normaal hydrauliek leiding beugels mee vast gezet worden deze heb ik op de houder gelast
wel eerst even een tent gebouwd zodat ik geen brandpleken kan krijgen
daarna een stukje strip van 5 mm dik gepakt en daar een gat van 10 mm in geboord en een geleuf in geslepen zodat de ander kant van de stoel gelijk staat (deze staat nu voor over ) maar daar heb ik geen last van
vanmiddag even bij clasic cars in emmeloord om even naar de carburateur te kijken helaas is dit door omstandigheden er even bij gebleven
de eigenaar was aleen op de zaak en er waren 3 wachtende klanten voor een nano was beurt voor mij en daarna nog even dingen besproken om voor het bedrijf een offerte te maken
maar om een uur of 16.00 was het van o je auto moet ook nog even gewassen worden zie ik al weer dus de auto is weer blinkend schoon zelfs het chrome is weer tot leven gekomen dit is nou de 2e keer dat de auto nano gewassen is (1e keer was voor de e klasse meeting) maar ik moet eerlijk zeggen dat het geweldig spul is met diverse vliegjes op het raam en in een regen buitje 2 keer met de wisser op neer en alle vliegjes zijn gewoon weg en de auto is ook weer schoon geworden tijdens die zelfde regenbui
altijd mooi om te zien hoe gepassioneerd iemand met schoonmaak artiekelen bezig te zijn
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ondertussen nog steeds een beetje aan het prutsen met de stoel
ik ging laatst in de auto zitten en de rugleuning schoot over de vergrendeling heen met als resultaat dat ik zondag nog even 2 stoelen om moest wisselen
dit heeft mij doen bedenken om eens de stoelen uit de groene w114 te halen
helaas zijn deze stoelen wel een andere keur bruin leer met stof tegen over volledig crame leer in de witte w114
de stoelen uit de groene w114 zijn op zich wel netjes aleen heeft 1 stoel het stof stuk net onder op de zitting aan de achterkant tegen de rugleuning
en de kleur is misschien niet gelijk aan de rest ven het interieur van de witte w114 ik heb nog geen idee of dit zal vloeken met de rest
ik zit er aan te denken om misschien het leer te spuiten van 1 bruine stoel zie her en der topics er over
of om gewoon de stoelen er in te zetten en de slechte stoel als bij rijders stoel te gebruiken
of om het crame leer op de bruine zitting te plaatsen
wat is jullie idee er over ??? zo laten of bruin in crame verranderen of het crame leer op de goede bruime stoel zetten
ik ging laatst in de auto zitten en de rugleuning schoot over de vergrendeling heen met als resultaat dat ik zondag nog even 2 stoelen om moest wisselen
dit heeft mij doen bedenken om eens de stoelen uit de groene w114 te halen
helaas zijn deze stoelen wel een andere keur bruin leer met stof tegen over volledig crame leer in de witte w114
de stoelen uit de groene w114 zijn op zich wel netjes aleen heeft 1 stoel het stof stuk net onder op de zitting aan de achterkant tegen de rugleuning
en de kleur is misschien niet gelijk aan de rest ven het interieur van de witte w114 ik heb nog geen idee of dit zal vloeken met de rest
ik zit er aan te denken om misschien het leer te spuiten van 1 bruine stoel zie her en der topics er over
of om gewoon de stoelen er in te zetten en de slechte stoel als bij rijders stoel te gebruiken
of om het crame leer op de bruine zitting te plaatsen
wat is jullie idee er over ??? zo laten of bruin in crame verranderen of het crame leer op de goede bruime stoel zetten
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Wat ik zie, is bij de groene een combinatie van stof op het zitvlak en middelste rugdeel en op de zijkanten MB-tex (kunstleer).
De foto van de stoelen in je witte (lastig te zie) zijn volledig MB-tex (kunstleer).
Ik adviseer om de stoelframes te restaureren (frame, veren, kokos) en hier weer mooi MB-tex (of een volledig lederen interieur op de kop tikken) omheen te trekken (creme).
Kijk of je het MB-tex bij een vakman nog kan laten herstellen of kijk op ebay.de ofzoiets voor mooie 2ehands.
De stoelbekleding uit de groene kan je laten restaureren bij iemand die nog de juiste stof heeft.
De foto van de stoelen in je witte (lastig te zie) zijn volledig MB-tex (kunstleer).
Ik adviseer om de stoelframes te restaureren (frame, veren, kokos) en hier weer mooi MB-tex (of een volledig lederen interieur op de kop tikken) omheen te trekken (creme).
Kijk of je het MB-tex bij een vakman nog kan laten herstellen of kijk op ebay.de ofzoiets voor mooie 2ehands.
De stoelbekleding uit de groene kan je laten restaureren bij iemand die nog de juiste stof heeft.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik heb besloten (na diverse tips achter de schermen) om oude crame stoel ziting er om heen te leggen en dan eens kijken of ik het juiste leer kan vinden
op zich is het allemaal geen moeilijk werk je moet ff kijken waar je moet beginnen
eerst heb ik de rugleuning en alle ander appendages er af gehaald dan lag bij mijn oude zitting het leer al los dus daar hoefde ik geen moeite voor te doen ik moest aleen de nietjes er uit halen dit is makkelijk te doen met een punt tang en een beetje bewegen en trekken dan komt het nietje er zo uit
helaas wou de steun punten en schanier punten van de stoelvergrendeling niet los omdat deze ooit vast gelast is
daarna heb ik gewoon de zitting uit groentje gepakt en er een vergendelings rails op gezet zodat mijn stoel niet kan gaan torderen tijdens afremmen
daarna het leer er omheen gelegd en dan de nietjes weer vast gezet met een punt tang heb ik ze er in gedrukt en met de waterpomptang een tikje na gegeven en bij elkaar geknepen
daarna heb ik de zitting op de kop gelegd en ben ik op gaan zitten en heb ik een dappere poging gedaan om alle leer weer vast te zetten in de rand waar het hoort te zitten
voor zo ver dat wou is dat gelukt
daarna alle appendages er op gezet en vast geschroefd
de rugleuning was nog niet in lijn met de rugleuning verstelling dus ik heb de achter plaat los gepakt en de tyrap los geknipt en de verstelling op het maximale punt gezet zodat dat weer gelijk stond daarna heb ik de rugleuning er weer op gezet met de gordel vanger er bij tussen
en daarna de stoelen weer om gewisseld zodat ik een gordel vanger op de bestuurders kant heb zitten inplaats van bij de bijrijder (zal de apk mestere niet goed keuren)
op zich is het allemaal geen moeilijk werk je moet ff kijken waar je moet beginnen
eerst heb ik de rugleuning en alle ander appendages er af gehaald dan lag bij mijn oude zitting het leer al los dus daar hoefde ik geen moeite voor te doen ik moest aleen de nietjes er uit halen dit is makkelijk te doen met een punt tang en een beetje bewegen en trekken dan komt het nietje er zo uit
helaas wou de steun punten en schanier punten van de stoelvergrendeling niet los omdat deze ooit vast gelast is
daarna heb ik gewoon de zitting uit groentje gepakt en er een vergendelings rails op gezet zodat mijn stoel niet kan gaan torderen tijdens afremmen
daarna het leer er omheen gelegd en dan de nietjes weer vast gezet met een punt tang heb ik ze er in gedrukt en met de waterpomptang een tikje na gegeven en bij elkaar geknepen
daarna heb ik de zitting op de kop gelegd en ben ik op gaan zitten en heb ik een dappere poging gedaan om alle leer weer vast te zetten in de rand waar het hoort te zitten
voor zo ver dat wou is dat gelukt
daarna alle appendages er op gezet en vast geschroefd
de rugleuning was nog niet in lijn met de rugleuning verstelling dus ik heb de achter plaat los gepakt en de tyrap los geknipt en de verstelling op het maximale punt gezet zodat dat weer gelijk stond daarna heb ik de rugleuning er weer op gezet met de gordel vanger er bij tussen
en daarna de stoelen weer om gewisseld zodat ik een gordel vanger op de bestuurders kant heb zitten inplaats van bij de bijrijder (zal de apk mestere niet goed keuren)
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vrijdag 22-07-2016
heb ik de w114 bij de garage neer gezet om ff te kijken of ie door de apk kon komen
helaas is dit nog niet zo wat er even snel tussen door bekeken is is dat de achter remmen weer niet remmen en de uitlaat lekt
dat de uit laat lekt kan kloppen ik was vergeten gum gum er tussen te doen met montage ik dacht dat rot wel dicht
de remmen was e55 amg al eens op gevallen toen we nog een stukje gereden hebben na de E klasse meeting toen viel het op dat ik baan wiselende remmen had
nou was ik 2 jaar geleden ook al een kloten met de remmen toen heb ik donor remmen er op gezet van de w126 af en in mijn optiek dacht ik als ik blijf rijden komt het vast wel goed helaas nog niet
zaterdag 23-07-2016
heb ik even de remblokjes er uit gehad en de werking even goed bekken ik heb 2 stukjes ijzer (10mm) tussen de zuigers gedaan tervoorkoming dat de zuigers er uit ploppen
en zo gewoon een paar keer geremd en terug gedrukt
de remblokjes van de linker zijde wipte ik er zo uit en na een paar keer bewegen veranderde dat beeld niet
de remblokken rechts zaten wat vaster en deze moest ik eerst even los drukken op ze er uit te halen en na een paar keer goed bewegen was er niks meer aan de hand elke keer kon ik de zuigers met mn duim terug drukken
ik heb alle blokken nog even na bewerkt
aangezien ik altijd een piepje had tijdens remmen heb ik de zij kanten van de rem blokken af geslepen met een lammelenschijfje op de slijptol
en tevens heb ik het remmende oppervlakkte wat op geschuurt met het zelfde lammelschijfje
daarna heb ik een stukje op het industrie terein gereden en geremd hellaas is het niet aan de sporen te zien dat achter überhaupt remt althans je kan de remsporen niet zien
van de voorste banden komen mooie zwarte sporen af maar achter komt er niet aan toe om sporen te trekken
heb ik de w114 bij de garage neer gezet om ff te kijken of ie door de apk kon komen
helaas is dit nog niet zo wat er even snel tussen door bekeken is is dat de achter remmen weer niet remmen en de uitlaat lekt
dat de uit laat lekt kan kloppen ik was vergeten gum gum er tussen te doen met montage ik dacht dat rot wel dicht
de remmen was e55 amg al eens op gevallen toen we nog een stukje gereden hebben na de E klasse meeting toen viel het op dat ik baan wiselende remmen had
nou was ik 2 jaar geleden ook al een kloten met de remmen toen heb ik donor remmen er op gezet van de w126 af en in mijn optiek dacht ik als ik blijf rijden komt het vast wel goed helaas nog niet
zaterdag 23-07-2016
heb ik even de remblokjes er uit gehad en de werking even goed bekken ik heb 2 stukjes ijzer (10mm) tussen de zuigers gedaan tervoorkoming dat de zuigers er uit ploppen
en zo gewoon een paar keer geremd en terug gedrukt
de remblokjes van de linker zijde wipte ik er zo uit en na een paar keer bewegen veranderde dat beeld niet
de remblokken rechts zaten wat vaster en deze moest ik eerst even los drukken op ze er uit te halen en na een paar keer goed bewegen was er niks meer aan de hand elke keer kon ik de zuigers met mn duim terug drukken
ik heb alle blokken nog even na bewerkt
aangezien ik altijd een piepje had tijdens remmen heb ik de zij kanten van de rem blokken af geslepen met een lammelenschijfje op de slijptol
en tevens heb ik het remmende oppervlakkte wat op geschuurt met het zelfde lammelschijfje
daarna heb ik een stukje op het industrie terein gereden en geremd hellaas is het niet aan de sporen te zien dat achter überhaupt remt althans je kan de remsporen niet zien
van de voorste banden komen mooie zwarte sporen af maar achter komt er niet aan toe om sporen te trekken
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Linksvoor (of linksachter) remt dan iets minder, waarschijnlijk? Meeste kans op linksvoor, als ik het zo bekijk, want hij trekt op het laatst pas écht naar rechts.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Sorry heren vergeten te melden maar ik stuurde weg om te kijken of ik een afzonderlijk remspoor van de achterbanden kon krijgen
Maar helaas remmen de achterbanden nog niet snel/krachtig genoeg om sporen te trekken
even met betrekking op het baanwiselende remmen ik heb er even een filmpje van gemaakt en daar zie je dat het stuur om gaat wat dus zou betekenen dat er iets met de voor remmen aan de hand is bij het apk moment was het 6 % remverschil dus daar maak ik mij nog niet veel zorgen over
wat mij wel op viel is dat als de motor koud is dat het probleem zig nog niet voor doet en als de motor warm is wel en dat is ook tevens dat er piepende remmen optreden
maar dit heb ik nog niet kunnen uitsluiten of dubbel checken
gisteren viel mij het stuur draaien op en vanmiddig wou de eerste keer het stuur niet op van daar mn idee ik zal van de week eens kijken of het kan dubbel checken
Maar helaas remmen de achterbanden nog niet snel/krachtig genoeg om sporen te trekken
even met betrekking op het baanwiselende remmen ik heb er even een filmpje van gemaakt en daar zie je dat het stuur om gaat wat dus zou betekenen dat er iets met de voor remmen aan de hand is bij het apk moment was het 6 % remverschil dus daar maak ik mij nog niet veel zorgen over
wat mij wel op viel is dat als de motor koud is dat het probleem zig nog niet voor doet en als de motor warm is wel en dat is ook tevens dat er piepende remmen optreden
maar dit heb ik nog niet kunnen uitsluiten of dubbel checken
gisteren viel mij het stuur draaien op en vanmiddig wou de eerste keer het stuur niet op van daar mn idee ik zal van de week eens kijken of het kan dubbel checken