Gisteren de bovenste fusees besteld zullen vandaag binnen komen
Mijn grossier moest ze ook bestelen met een verwachte levertijd van 3 weken maar waarschijnlijk 5 weken en dan waren ze €50,- duurder dan nu
Waarschijnlijk maandag de boel weer monteren
Vandaag zit ik de hele dag in weeze Duitsland om realistisch te oefenen met de brandweer
Dus helaas niks te doen
W114 project
- Mercedes_W202
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 26 jun 2011 14:44
- Mercedes-Benz: W202 C200D - S124 E300TDT - W220 S320CDI - S211 E320CDI
- Locatie: Duitsland
AirPort Weeze is idd een mooie plaats om te oefenen. Ging er ook vaak foto's maken. Helaas moet je nu betalen om het terrein op te mogenpascalvd schreef:Gisteren de bovenste fusees besteld zullen vandaag binnen komen
Mijn grossier moest ze ook bestelen met een verwachte levertijd van 3 weken maar waarschijnlijk 5 weken en dan waren ze €50,- duurder dan nu
Waarschijnlijk maandag de boel weer monteren
Vandaag zit ik de hele dag in weeze Duitsland om realistisch te oefenen met de brandweer
Dus helaas niks te doen
W202 C200D * W124 E300TDT * W220 S320CDI * S211 E320CDI
De mortuis nil nisi bene
De mortuis nil nisi bene
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Het is zeker een leuke oefen locatie ik had geen last om te betalen bij de ingang er was wel een complete bus lading met fotografen die overal foto's van hebben gemaakt met allemaal een bezoekers pasMercedes_W202 schreef:
AirPort Weeze is idd een mooie plaats om te oefenen. Ging er ook vaak foto's maken. Helaas moet je nu betalen om het terrein op te mogen
De hele dag 5 inzetten gedraait waarbij de ik de Hele tijd met een maatje de ploeg was die naar binnen moesten en elke keer de warmte in waarbij soms gewoon de rook van je pak komt dat je weer ff beseft Oké warm snel door
Maar het was wel een geslaagde dag ik had er wel een dag w114 klussen voor over om er mee heen te gaan
Misschien mandag avond maar eens kijken of ik de fusee er onder kan krijgen
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
SK schreef:Die huizen, zijn die speciaal voor het oefenen neergezet, of zijn dat oude huizen waar Luchtmachtpersoneel woonde?
het gaat om een ex RAF basis die uit dienst getreden is en daarna overgenomen door een partij die zag dat je er zeer geschikt kan oefenen
met de meer dan 100 verschilenden objecten op het 38 HA terrein is er van alles mogelijk
en aangezien dat alles betonbouw is kan je er ook veel doen en hoef je je minder zorgen te maken over de brand deze kan zich niet verspreiden of iets dergeleijks en blijft dus beheersbaar en kan na sadisme van de oefenleiders aangepast worden
dus het zijn de oude woningen van het RAF personeel voor meer info zie deze link
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
In het bestellen van fusees was aan mijn kant wat mis gegaan te snel willen of zo
Maar ik moest vandaag toch even in Leeuwarden wezen dus meteen maar ff fusees mee genomen daar te horen gekregen dat ze bijzonder worden en er steeds minder van te krijgen zijn
Klopt ook wel weer met de levertijd van mijn grossier maar desondanks de zeldzaamheid bleef de prijs wel redelijk €24.50 pp
Vanavond de linker fusee er in geschroefd 3 m8 boutjes mer borgmoeren ik dacht alleen van ff goed vast resultaat draad uit de moer getrokken
Maar toen ik de fusee normaal vast had de naaf er tussen gezet en de moeren aan gedraaid en toen de veer er weer tussen gezet zodat ik de schalen nog los kon pakken
Daarna de moeren van de fusees vast gezet
Daarna de rem klauw vast gezet
Daarna de stuurstang vast gezet
Daarna de schokbreker er in gezet en onder vast gezet
Daarna het draadeind van de torsie arm vast gezet
Daarna schokbreker boven vast proberen te zetten maar helaas ben ik het rubber dat boven op ligt kwijt geraakt
Ik had alles netjes bij elkaar op het luchtfilter gelegd maar het rubber wou er niet uit dus die gelaten voor wat het was resultaat dat ie nou weg is
Morgen maar ff goed kijken en anders ff bij de buurman op de sloop neuzen
Trouwens nog een leuke anekdote ik sprak zaterdag met de bus chauffeur die ons uit weeze haalde en op geven moment kwam het op auto uit en kwamen we op de w114 uit blijkt de chauffeur dus een /8 liefhebber te zijn toen ik zei dat ik een coupe had ging bij hem alle intresse kanalen open en zei ie :"ik ben laats ook een witte met blauwe coupe tegen gekomen met een Friese vlag op het dak die zag er zeer netjes uit toen ie mij inhaalde" waarop ik antwoorden dat is die van mij toen kwam et alleen maar lof en intresse bij de chauffeur weg
Maar ik moest vandaag toch even in Leeuwarden wezen dus meteen maar ff fusees mee genomen daar te horen gekregen dat ze bijzonder worden en er steeds minder van te krijgen zijn
Klopt ook wel weer met de levertijd van mijn grossier maar desondanks de zeldzaamheid bleef de prijs wel redelijk €24.50 pp
Vanavond de linker fusee er in geschroefd 3 m8 boutjes mer borgmoeren ik dacht alleen van ff goed vast resultaat draad uit de moer getrokken
Maar toen ik de fusee normaal vast had de naaf er tussen gezet en de moeren aan gedraaid en toen de veer er weer tussen gezet zodat ik de schalen nog los kon pakken
Daarna de moeren van de fusees vast gezet
Daarna de rem klauw vast gezet
Daarna de stuurstang vast gezet
Daarna de schokbreker er in gezet en onder vast gezet
Daarna het draadeind van de torsie arm vast gezet
Daarna schokbreker boven vast proberen te zetten maar helaas ben ik het rubber dat boven op ligt kwijt geraakt
Ik had alles netjes bij elkaar op het luchtfilter gelegd maar het rubber wou er niet uit dus die gelaten voor wat het was resultaat dat ie nou weg is
Morgen maar ff goed kijken en anders ff bij de buurman op de sloop neuzen
Trouwens nog een leuke anekdote ik sprak zaterdag met de bus chauffeur die ons uit weeze haalde en op geven moment kwam het op auto uit en kwamen we op de w114 uit blijkt de chauffeur dus een /8 liefhebber te zijn toen ik zei dat ik een coupe had ging bij hem alle intresse kanalen open en zei ie :"ik ben laats ook een witte met blauwe coupe tegen gekomen met een Friese vlag op het dak die zag er zeer netjes uit toen ie mij inhaalde" waarop ik antwoorden dat is die van mij toen kwam et alleen maar lof en intresse bij de chauffeur weg
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Onder tussen het rubber ook al gevonden
Deze bleek net onder mn accu te liggen en ik zag hem niet liggen tot dat ik even er onder voelde
Dus meteen alles gemonteerd zodat de schokbreker vast kan
Vraag mij alleen af hoe vast moet dit zitten ? Ik ben opgevenmoment opgehouden omdat de draad niet eens mee draaide en ik zoiets had van Nog even en er zit geen rubber meer tussen
Gisteravond nog even de rand delen van de linkerzijde los gehaald
Eerst boven de schokbreker los gepakt
Hier moest ik de extra zeker houder wel even voor los pakken en dan nog past alles precies
Daarna brug omhoog
Auto opgekrikt
wiel los gepakt
Schokbreker onder los gepakt deze is wat lastiger omdat deze een kromme bout er in heeft zitten omdat ik met de vorige schokbreker bedacht had dat ik voor de 1e APK een schijn bout er onder moest lassen en deze daarna uit geboord moest worden bij de nieuwe schokbrekers dus dat is wat motiveren om het voetje er uit te krijgen
Daarna de draadeind voor de torsie arm los gehaald
Daarna de bouten van de rem klauw vast los gedraait daar gezien dat de remblokken iets minder zijn en binnen kort vervangen moeten worden
Daarna de moeren van de fusees losser gedraaid en een moer aan draad er op gelaten
Daarna de stuurkogel los gedraait en ook deze nog vast gelaten
Dit alles omdat vandaag de twingo van mn zusje de brug op moest
Anders had ik alles uit elkaar gedraait nou was gisteren het idee om dit vanavond even af te maken maar helaas de twingo had iets meer aandacht nodig dan gepland
Vandaag nog tegen een denk fout aan gelopen ik wou de w114 van de brug rijden maar de motor wou niet aanslaan (geen gas)
Dus alles na meten en kijken kwam er geen stroom uit her gas veiligheids relais dus misschien is ie wel stuk ik had toevallig nog een relais liggen dus deze er in gezet en nog niks dus maar e en meten
Had wel 12 volt op de schakelaar naar het relais toe dus dat was goed maar geen stroom op de uitgaande kant van het relais (naar de kleppen ja 0.9 volt dus eigenlijks net niks
Dus een nood draadje gemaakt zodat ik de stroom van de schakelaar rechtstreeks in de stekkers naar de kleppen toe kan steken en ook toen nog geen actie wel de tank klep maar niet de verdamper kleppen dus weer meten draad voor draad alle keren 0
9 volt op alle draden dus ik kijk ff goed waar ik de massa weg haal om te meten dit was op het gemaakte nassa punt op de brandstof afsluiter waar de rest van het lpg systeem ook op zit en ik meet eens op een andere mb assa plek en in eens wel stroom dus ik kijk goed en zie dat ik de massa van het los gehaalde beugeltje van de extra zekeringen haalde Dus beugel vast gezet relais weer aan gesloten en ja hoor weer stroom en gas
Ik heb dus de massa voor de lpg kleppen op de verdamper via dit beugeltje laten lopen en niet bij de verdamper op de massa gezet
En het relais werk ook niet zonder een massa dus ik maak er een lus van ik zet bij de verdamper nog een extra massa draad er bij op mocht er namelijk in de toekomst om wat voor reden dan ook slecht contact ondstaan tussen chassis en beugel dan heb ik een back-up
Tevens het nood draadje maar in de auto gelegd onder de noemer je weet maar nooit
Deze bleek net onder mn accu te liggen en ik zag hem niet liggen tot dat ik even er onder voelde
Dus meteen alles gemonteerd zodat de schokbreker vast kan
Vraag mij alleen af hoe vast moet dit zitten ? Ik ben opgevenmoment opgehouden omdat de draad niet eens mee draaide en ik zoiets had van Nog even en er zit geen rubber meer tussen
Gisteravond nog even de rand delen van de linkerzijde los gehaald
Eerst boven de schokbreker los gepakt
Hier moest ik de extra zeker houder wel even voor los pakken en dan nog past alles precies
Daarna brug omhoog
Auto opgekrikt
wiel los gepakt
Schokbreker onder los gepakt deze is wat lastiger omdat deze een kromme bout er in heeft zitten omdat ik met de vorige schokbreker bedacht had dat ik voor de 1e APK een schijn bout er onder moest lassen en deze daarna uit geboord moest worden bij de nieuwe schokbrekers dus dat is wat motiveren om het voetje er uit te krijgen
Daarna de draadeind voor de torsie arm los gehaald
Daarna de bouten van de rem klauw vast los gedraait daar gezien dat de remblokken iets minder zijn en binnen kort vervangen moeten worden
Daarna de moeren van de fusees losser gedraaid en een moer aan draad er op gelaten
Daarna de stuurkogel los gedraait en ook deze nog vast gelaten
Dit alles omdat vandaag de twingo van mn zusje de brug op moest
Anders had ik alles uit elkaar gedraait nou was gisteren het idee om dit vanavond even af te maken maar helaas de twingo had iets meer aandacht nodig dan gepland
Vandaag nog tegen een denk fout aan gelopen ik wou de w114 van de brug rijden maar de motor wou niet aanslaan (geen gas)
Dus alles na meten en kijken kwam er geen stroom uit her gas veiligheids relais dus misschien is ie wel stuk ik had toevallig nog een relais liggen dus deze er in gezet en nog niks dus maar e en meten
Had wel 12 volt op de schakelaar naar het relais toe dus dat was goed maar geen stroom op de uitgaande kant van het relais (naar de kleppen ja 0.9 volt dus eigenlijks net niks
Dus een nood draadje gemaakt zodat ik de stroom van de schakelaar rechtstreeks in de stekkers naar de kleppen toe kan steken en ook toen nog geen actie wel de tank klep maar niet de verdamper kleppen dus weer meten draad voor draad alle keren 0
9 volt op alle draden dus ik kijk ff goed waar ik de massa weg haal om te meten dit was op het gemaakte nassa punt op de brandstof afsluiter waar de rest van het lpg systeem ook op zit en ik meet eens op een andere mb assa plek en in eens wel stroom dus ik kijk goed en zie dat ik de massa van het los gehaalde beugeltje van de extra zekeringen haalde Dus beugel vast gezet relais weer aan gesloten en ja hoor weer stroom en gas
Ik heb dus de massa voor de lpg kleppen op de verdamper via dit beugeltje laten lopen en niet bij de verdamper op de massa gezet
En het relais werk ook niet zonder een massa dus ik maak er een lus van ik zet bij de verdamper nog een extra massa draad er bij op mocht er namelijk in de toekomst om wat voor reden dan ook slecht contact ondstaan tussen chassis en beugel dan heb ik een back-up
Tevens het nood draadje maar in de auto gelegd onder de noemer je weet maar nooit
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Dank je dank jeSK schreef:ook wij zijn hier vol lof over je auto, maar vooral over je
blijvende ijver om maar verhalen en foto's te plaatsen
Ik heb zoiets van als ik het nou op de computer archiveer of ik plaats het hier dat er ook nog mensen zijn die mee kunnen genieten
Tja dan doe ik het zo wel aan gezien ik van plan ben om de auto nog heel lang te houden en het een erfstuk kan worden dan is het leuk als je het verhaal er bij hebt/kan leveren
Dus vandaar
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Respect voor de noeste arbeid, en de resultaten,heerlijk om te volgen
- ElGriffo
- Berichten: 8356
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Goed bezig
En die remmen kunnen nog kilooooometers mee joh , als
Je maar niet te hard remt
Hoe is het met het spuitwerk ? Heb je daar ook foto's van ?
En die remmen kunnen nog kilooooometers mee joh , als
Je maar niet te hard remt
Hoe is het met het spuitwerk ? Heb je daar ook foto's van ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vanavond weet wat gedaan
De draagarm en bovenste fusee gedemonteerd
Eigenlijk is de werk wijze het zelfde als de andere draagarm en fusees
Alleen mn idee om de bovenste fusee vast te laten zitten om de onderste te laten springen wou niet ik zag de bovenste draag arm op komen dus dan vernielde ik meer dan nodig was dus dan alles maar weer los gepakt
Enige nadeel de stuurstang is nog nooit gewisseld dit was het model met een kroonmoer en een splitpen dus deze zat wat vaster uiteindelijk met behulp van een hamer en een potkrik als steun toch los weten te krijgen
De bouten van de draag arm zaten dan weer niet vast als de vorige kant ik had alles las gedraait en een stuk ijzer gepakt om gericht te kunnen slaan en ik geef de bout 1 klap en weg bout deze lag in het raam kozijn en er zat een gat in het raam
Toen ik uiteindelijk de draagarm er onder uit had de naaf er weer af geslagen daar zag ik dat de fusee zelf al vet lekte dus het was wel nodig om te wisselen
Daarna de bovenste fusee los geslepen en de nieuwe er in gezet dit keer zonder dat ik de draad uit de moer draaide
Morgen de onderste fusee om persen en dan weer op bouwen
De draagarm en bovenste fusee gedemonteerd
Eigenlijk is de werk wijze het zelfde als de andere draagarm en fusees
Alleen mn idee om de bovenste fusee vast te laten zitten om de onderste te laten springen wou niet ik zag de bovenste draag arm op komen dus dan vernielde ik meer dan nodig was dus dan alles maar weer los gepakt
Enige nadeel de stuurstang is nog nooit gewisseld dit was het model met een kroonmoer en een splitpen dus deze zat wat vaster uiteindelijk met behulp van een hamer en een potkrik als steun toch los weten te krijgen
De bouten van de draag arm zaten dan weer niet vast als de vorige kant ik had alles las gedraait en een stuk ijzer gepakt om gericht te kunnen slaan en ik geef de bout 1 klap en weg bout deze lag in het raam kozijn en er zat een gat in het raam
Toen ik uiteindelijk de draagarm er onder uit had de naaf er weer af geslagen daar zag ik dat de fusee zelf al vet lekte dus het was wel nodig om te wisselen
Daarna de bovenste fusee los geslepen en de nieuwe er in gezet dit keer zonder dat ik de draad uit de moer draaide
Morgen de onderste fusee om persen en dan weer op bouwen
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Bedankt ik zal je proberen te vermakenTon Selhorst schreef:Respect voor de noeste arbeid, en de resultaten,heerlijk om te volgen
Ja klopt als we het zo gaan bekijken ook kilometers in de kofferbak of mijlen als er een mijlen teller in zitElGriffo schreef:Goed bezig
En die remmen kunnen nog kilooooometers mee joh , als
Je maar niet te hard remt
Hoe is het met het spuitwerk ? Heb je daar ook foto's van ?
Maar ik gok het er niet op ik zit er niet op te wachten dat ie door schier of er een rode auto aan te pas moet komen om mij of een ander uit een voertuig te halen om 4 remblokken
Het spuitwerk is nog zo geschuurd als het was mijn voorzichtige planning is tot nu toe om morgen/zaterdag vroeg in de ochtend alles voor te bereiden en zaterdag na 13.00 in de menie te spuiten tussendoor zit er nog een stukje werk wat ff Door mn collega tussendoor bedacht is
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Fluwelen handschoentjes en een pincet gebruikt, Jerommeke?pascalvd schreef:Daarna de bovenste fusee los geslepen en de nieuwe er in gezet dit keer zonder dat ik de draad uit de moer draaide
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"