Volgens mij kunnen de H4's ook in een serie1 en waren ze niet standaard op de serie2.
Persoonlijk vind ik de bredere grille en de grotere spiegels erg fraai.
gr J
W114 project
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt die passen ook in de type 1 spatborden ik rijd nu ook met h4 lampenJeroen schreef:Volgens mij kunnen de H4's ook in een serie1 en waren ze niet standaard op de serie2.
Persoonlijk vind ik de bredere grille en de grotere spiegels erg fraai.
gr J
ik wist niet of ze standaard bij type 2 waren dit was voor mij een aanname
brede gril zit er inderdaad wel grover uit en de speigels is gewoon gemakkelijk
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
gisteren een lekker stuk langs de noordelijke dijken getourd (geen idee meer waar ik geweest ben ik heb zo veel weggetjes gezien )
maar hier komt de carter bescherming volledig tot zn recht
hoevaak ik wel niet ''klonk'' hoorde bij verkeers drempels waarbij de banden nog op de weg stond en nog net eens op de drempel
alleen heeft het duiveltje zich ook weer laten kennen
vandaag had ik in eens cruise control met 80km/h en langzaam oplopend hier ben ik totaal niet van gediend en heb met handrem en remend de auto bij de zaak en op de brug weten te krijgen ( op de handrem reed de auto nog gewoon 60 km/h )
dit bemerkte ik gisteren ook al een beetje maar toen kon ik het hangende gas nog wat op lossen door met mn voet het gas pendaal weer terug te trekken maar vandaag zat ie echt vast
het probleem bleek te zijn dat er 1 streng van de kabel kapot was en deze zat vast in de buiten mantel hierdoor kon de gas kabel dus niet meer terug komen en bleef ie aan de carburateur trekken
uit eindelijk de kappote streng er tussen uit gehaald en nu werk alles weer naar behoren
toen ik toch bezig was was het ook maar even tijd voor zn maandelijkse benzine run
hierbij zet ik de benzine kraan handmatig open en laat deze stationair mee lopen op lpg hierop gaat de motor wel in verhoogdere toeren lopen vanwege dubbel mengsel maar smeert ie alles wel even naa een paar minuten schakel ik elecktisch gas af en geef wat meer gas zodat de motor even lekker alleen op benzine loopt en na een paar minuten laat ik gas weer los en net voor het uit vallen schakel ik het lpg systeem weer in en dan nog een paar minuten laten en dan de benzine kraan handmatig weer dicht gezet en de motor stationair benzine leeg laten lopen
helaas zag en rook ik dat er een benzine lekkage was deze lekkage zit vermoedlijk bij het opvoerpompje welke heel vervelend (lees niet te doen) is om te verwijderen ik kon alleen niet goed observeren waar de lekkage weg kwam
maar hier komt de carter bescherming volledig tot zn recht
hoevaak ik wel niet ''klonk'' hoorde bij verkeers drempels waarbij de banden nog op de weg stond en nog net eens op de drempel
alleen heeft het duiveltje zich ook weer laten kennen
vandaag had ik in eens cruise control met 80km/h en langzaam oplopend hier ben ik totaal niet van gediend en heb met handrem en remend de auto bij de zaak en op de brug weten te krijgen ( op de handrem reed de auto nog gewoon 60 km/h )
dit bemerkte ik gisteren ook al een beetje maar toen kon ik het hangende gas nog wat op lossen door met mn voet het gas pendaal weer terug te trekken maar vandaag zat ie echt vast
het probleem bleek te zijn dat er 1 streng van de kabel kapot was en deze zat vast in de buiten mantel hierdoor kon de gas kabel dus niet meer terug komen en bleef ie aan de carburateur trekken
uit eindelijk de kappote streng er tussen uit gehaald en nu werk alles weer naar behoren
toen ik toch bezig was was het ook maar even tijd voor zn maandelijkse benzine run
hierbij zet ik de benzine kraan handmatig open en laat deze stationair mee lopen op lpg hierop gaat de motor wel in verhoogdere toeren lopen vanwege dubbel mengsel maar smeert ie alles wel even naa een paar minuten schakel ik elecktisch gas af en geef wat meer gas zodat de motor even lekker alleen op benzine loopt en na een paar minuten laat ik gas weer los en net voor het uit vallen schakel ik het lpg systeem weer in en dan nog een paar minuten laten en dan de benzine kraan handmatig weer dicht gezet en de motor stationair benzine leeg laten lopen
helaas zag en rook ik dat er een benzine lekkage was deze lekkage zit vermoedlijk bij het opvoerpompje welke heel vervelend (lees niet te doen) is om te verwijderen ik kon alleen niet goed observeren waar de lekkage weg kwam
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag de w114 gestart in -2.2
Gewoon zonder problemen daarna gas pedaal op choke gezet met behulp van een carbijnhaak
Daarna alle ramen schoon krabben en dan een rondje Lemmer om de motor ff op te warmen
En vandaag. Even op en neer Schiedam geweest om onderdelen op te halen omdat de bus nog niet klaar was
Totale lading zat rond de 750kg Maar totaal geen wanklank de motor had iets van hmm lekker eens aan de arbeid lekker met gemiddeld 80km/h was er geen probleem
https://youtu.be/ynarS4RS5iU
Totdat ik 4km voor Lemmer nog even in wou halen en in eens m'n pedaal op de bodem lag en de motor stationair draaide dus alarmlichten aan en de vluchtstrook op en uit rollen na een goede kilometer was de snelheid er uit maar de auto rolde nog wel hierop besloten om te kijken hoe ver ik kwam mede omdat de vluchtstrook nou niet bepaald een veilige locatie is
Dit resulteerde dat ik na ruim 30 minuten onderaan tegenover afrit Lemmer een plekje gevonden heb en daar ff gekeken wat er nou mis was
https://youtu.be/KTh9gl2WFzE
Ik dacht eerst de kabel is gebroken maar het kogelkopje op de hevel van de carburateur was los geschoten ik denk dat het kogelkopje versleten is en zal deze binnenkort maar vervangen
Gewoon zonder problemen daarna gas pedaal op choke gezet met behulp van een carbijnhaak
Daarna alle ramen schoon krabben en dan een rondje Lemmer om de motor ff op te warmen
En vandaag. Even op en neer Schiedam geweest om onderdelen op te halen omdat de bus nog niet klaar was
Totale lading zat rond de 750kg Maar totaal geen wanklank de motor had iets van hmm lekker eens aan de arbeid lekker met gemiddeld 80km/h was er geen probleem
https://youtu.be/ynarS4RS5iU
Totdat ik 4km voor Lemmer nog even in wou halen en in eens m'n pedaal op de bodem lag en de motor stationair draaide dus alarmlichten aan en de vluchtstrook op en uit rollen na een goede kilometer was de snelheid er uit maar de auto rolde nog wel hierop besloten om te kijken hoe ver ik kwam mede omdat de vluchtstrook nou niet bepaald een veilige locatie is
Dit resulteerde dat ik na ruim 30 minuten onderaan tegenover afrit Lemmer een plekje gevonden heb en daar ff gekeken wat er nou mis was
https://youtu.be/KTh9gl2WFzE
Ik dacht eerst de kabel is gebroken maar het kogelkopje op de hevel van de carburateur was los geschoten ik denk dat het kogelkopje versleten is en zal deze binnenkort maar vervangen
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt houd mij wel bezigCorW schreef:Je maakt heel wat mee met je Benzen...
Als je op de defecte roest balk doeltplorie schreef:Geen populaire opmerking, maar na de afgelopen posts vraag ik mij echt af of dit ding nog veilig is...
Ja misschien is het wel niet veilig maar aan de andere kant dit is al 5 jaar bij mij bekend hier heb ik al eens mee in de sloot gelegen en misschien is hier de plaat ook wel gescheiden van de wielkast
Maar voor de rest blijft ie wel op z'n plek
En de enige die een risico loopt ben ik andere weg gebruikers kan ik hier niet mee beschadigen
En volgens de wet ben ik ook de gene die bepaalt of het veilig is als bestuurder dien je namelijk je voertuig voor vertrek te controleren op defecten
Dus ja misschien is ie wel onveilig maar aan de andere kant het is mijn eigen risico
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik doelde meer op een motor die niet te stoppen is, of juist stopt tijdens het rijden. En nee, in het verkeer is dat niet alleen je eigen risico...
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja dat klopt maar dit kwam omdat er een defect was ontstaan op de gas kabel de oorzaak hiervan ligt omdat ik eerst een strip vast geschroefd had en deze los liep hierop vast gehecht alleen daardoor kon het houdertje van de buiten mantel vrij bewegen ten opzichte van de strip waardoor de kabel kon schuren op een scherpere rand en nu zit deze ook vast gehecht en is dit probleem opgelostplorie schreef:Ik doelde meer op een motor die niet te stoppen is, of juist stopt tijdens het rijden. En nee, in het verkeer is dat niet alleen je eigen risico...
Maar net de voet goed op de rem tem je de motor ook wel dan kan ik de auto stil krijgen dus daar ben ik totaal niet bang voor
Manoeuvreren is dan wat lastig maar dat kan je ook ontwijken
Maar aangezien ik geen problemen meer verwacht met hangend gas is dit dus opgelost
En uitvallen kan bij elke auto gebeuren heb ik ook met de zwarte w639 gehad dit is een risico wat je in mijn optiek draagt op de weg
Hier wil ik niet per se van zeggen dat het onveilig is
Dat risico is nagenoeg gelijk aan het krijgen van een lekke band wat overigens gevaarlijker kan zijn
In het verkeer is het in mijn optiek wel mijn risico gezien de zwakte achterop zit dus als er iemand bij mij achter in duikt zit ie vermoedelijk op mijn rug althans het gros van de auto aangezien er geen sterkte zit en alles dus opvrommeld
Mocht ik om wat voor reden dan ook controle verliezen en een andere weggebruiker op mijn zwake deel raken zal de impact in mijn auto groter zijn dan op die van de mede weggebruiker omdat er geen tot weinig stevigheid in zit
het blijft ten alle tijden zo dat de zwakte in mijn voertuig zit en hierdoor kan ik een ander niet beschadigen althans niet ernstiger dan bij een normaal ongeval
Althans zo is mijn gedachte
Maar daar kan men natuurlijk in verschillen
Voor mij is het een bewust risico ik weet dat ik er slecht van af kan komen bij een ongeval
Daarom ben ik ook zeker actief bezig met een opvolger
- Higgins
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Ik lees altijd met bewondering je topic door hoe je altijd met goede moed en wilskracht deze Benz rijdend weet je houden, maar ben het niet eens met je stelling dat jij degene bent die het risico loopt. Als je bewust met een, technisch verre van 100%, auto gaat rijden waarmee je dus alleen maar kunt hopen dat er weer niet iets stuk gaat, of je gas blijft hangen of etc. etc.... ben je dus een gevaar op de weg in mijn ogen. Ok, stilvallen kan met elke auto gebeuren maar toch..... Als je er dus vanuit gaat dat wanneer er wat gebeurd jij altijd de zwakste schakel bent, en het dus eigen schuld-dikke bult is, klopt dit niet.... er kan ook iemand tijdens een uitwijk-manoevre verkeerd reageren waardoor ie op een boom/paal/tegenligger knalt met fatale gevolgen..... en dat zou je niet moeten willen. Vooral niet als lid van de brandweer waar je zulke gevallen meemaakt dat je iemand van een boom af moet schrapen.pascalvd schreef:Ja dat klopt maar dit kwam omdat er een defect was ontstaan op de gas kabel de oorzaak hiervan ligt omdat ik eerst een strip vast geschroefd had en deze los liep hierop vast gehecht alleen daardoor kon het houdertje van de buiten mantel vrij bewegen ten opzichte van de strip waardoor de kabel kon schuren op een scherpere rand en nu zit deze ook vast gehecht en is dit probleem opgelostplorie schreef:Ik doelde meer op een motor die niet te stoppen is, of juist stopt tijdens het rijden. En nee, in het verkeer is dat niet alleen je eigen risico...
Maar net de voet goed op de rem tem je de motor ook wel dan kan ik de auto stil krijgen dus daar ben ik totaal niet bang voor
Manoeuvreren is dan wat lastig maar dat kan je ook ontwijken
Maar aangezien ik geen problemen meer verwacht met hangend gas is dit dus opgelost
En uitvallen kan bij elke auto gebeuren heb ik ook met de zwarte w639 gehad dit is een risico wat je in mijn optiek draagt op de weg
Hier wil ik niet per se van zeggen dat het onveilig is
Dat risico is nagenoeg gelijk aan het krijgen van een lekke band wat overigens gevaarlijker kan zijn
In het verkeer is het in mijn optiek wel mijn risico gezien de zwakte achterop zit dus als er iemand bij mij achter in duikt zit ie vermoedelijk op mijn rug althans het gros van de auto aangezien er geen sterkte zit en alles dus opvrommeld
Mocht ik om wat voor reden dan ook controle verliezen en een andere weggebruiker op mijn zwake deel raken zal de impact in mijn auto groter zijn dan op die van de mede weggebruiker omdat er geen tot weinig stevigheid in zit
het blijft ten alle tijden zo dat de zwakte in mijn voertuig zit en hierdoor kan ik een ander niet beschadigen althans niet ernstiger dan bij een normaal ongeval
Althans zo is mijn gedachte
Maar daar kan men natuurlijk in verschillen
Voor mij is het een bewust risico ik weet dat ik er slecht van af kan komen bij een ongeval
Daarom ben ik ook zeker actief bezig met een opvolger
Maar nogmaals, misschien zien wij het wel allemaal verkeerd, en valt het best allemaal mee met de staat van je auto, anders was ie niet goed gekeurd iedere keer......
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Mijn stelling is genoemd van uit mijn oogpunt en wat mijn gedachten er aan was bij een directe aanrijding
De situatie die omschreven wordt dat er anderen in een uitwijking tegen een boom op rijden is niet anders dan bij andere aanrijdingen en heeft ook weinig met de constructie van de w114 te maken
Op moment van stil vallen kan dit scenario wel tellen op de w114
Maar hier blijft ten alle tijde de massa van de w114 door gaan wat zorgt dat ik de auto uit kan laten rollen en anders zorgen dat ie zsm veilig staat het zij in de midden berm of pechhaven/strook of buiten berm
Maar goed het gaat er ook om wat de bestuurder doet raakt ie in paniek of rustig en weet ie wat ie in het geval moet doen door schade en schande weet ik ondertussen wel wat ik moet doen om moment van een technisch defect
Ik kom een heel eind met jullie mening mee in het kader constructie veiligheid
Dit heb ik met meerderen besproken en bekeken
Maar motorisch kan ik niet met jullie mening mee komen
Dit is en blijft een constant risico wat in mijn opzichte te verwaarlozen valt en deze euvels repareer ik ook gewoon
Maar ik denk dat er meerde forum leden zijn die voertuigen hebben die het zelfde risico lopen maar hier niet of weinig over schrijven
Maar goed ik zal mij wel melden als ik ga rijden zodat er mensen zijn die vast kunnen vluchten
De situatie die omschreven wordt dat er anderen in een uitwijking tegen een boom op rijden is niet anders dan bij andere aanrijdingen en heeft ook weinig met de constructie van de w114 te maken
Op moment van stil vallen kan dit scenario wel tellen op de w114
Maar hier blijft ten alle tijde de massa van de w114 door gaan wat zorgt dat ik de auto uit kan laten rollen en anders zorgen dat ie zsm veilig staat het zij in de midden berm of pechhaven/strook of buiten berm
Maar goed het gaat er ook om wat de bestuurder doet raakt ie in paniek of rustig en weet ie wat ie in het geval moet doen door schade en schande weet ik ondertussen wel wat ik moet doen om moment van een technisch defect
Ik kom een heel eind met jullie mening mee in het kader constructie veiligheid
Dit heb ik met meerderen besproken en bekeken
Maar motorisch kan ik niet met jullie mening mee komen
Dit is en blijft een constant risico wat in mijn opzichte te verwaarlozen valt en deze euvels repareer ik ook gewoon
Maar ik denk dat er meerde forum leden zijn die voertuigen hebben die het zelfde risico lopen maar hier niet of weinig over schrijven
Maar goed ik zal mij wel melden als ik ga rijden zodat er mensen zijn die vast kunnen vluchten
- Higgins
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Haha, ik kom bijna nooit in Friesland dus het vluchten zal wel meevallen......pascalvd schreef:Mijn stelling is genoemd van uit mijn oogpunt en wat mijn gedachten er aan was bij een directe aanrijding
De situatie die omschreven wordt dat er anderen in een uitwijking tegen een boom op rijden is niet anders dan bij andere aanrijdingen en heeft ook weinig met de constructie van de w114 te maken
Op moment van stil vallen kan dit scenario wel tellen op de w114
Maar hier blijft ten alle tijde de massa van de w114 door gaan wat zorgt dat ik de auto uit kan laten rollen en anders zorgen dat ie zsm veilig staat het zij in de midden berm of pechhaven/strook of buiten berm
Maar goed het gaat er ook om wat de bestuurder doet raakt ie in paniek of rustig en weet ie wat ie in het geval moet doen door schade en schande weet ik ondertussen wel wat ik moet doen om moment van een technisch defect
Ik kom een heel eind met jullie mening mee in het kader constructie veiligheid
Dit heb ik met meerderen besproken en bekeken
Maar motorisch kan ik niet met jullie mening mee komen
Dit is en blijft een constant risico wat in mijn opzichte te verwaarlozen valt en deze euvels repareer ik ook gewoon
Maar ik denk dat er meerde forum leden zijn die voertuigen hebben die het zelfde risico lopen maar hier niet of weinig over schrijven
Maar goed ik zal mij wel melden als ik ga rijden zodat er mensen zijn die vast kunnen vluchten
Nogmaals, waarschijnlijk zal het allemaal wel meevallen hoe het staat me je benz. Maar ik kon me niet echt vinden in de gedachte van: "Als er wat gebeurd, delf ik het onderspit". Want, ondanks dat tijdens een uitwijking dit eigenlijk voor ieder (on)geval hetzelfde is, blijft het een feit dat als je met een auto de weg opgaat waarvan je weet dat het gedrag onvoorspelbaar is, je doelbewust een gevaar op de weg bent....... Maar ik ga er vanuit dat je dit zelf ook wel in de gaten hebt, en het risico hiervan zoveel mogelijk minimaliseert.
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
aangezien dat Daffy Duck gisteren aan gekomen is zal dit toppic wat minder gebruikt gaan worden omdat er minder aan de witte w114 gedaan gaat worden
maar door dat Daffy binnen gekomen is meteen even een olie dop gewisseld van mat naar mooi glimmend aangezien Daffy deze toch over had
maar door dat Daffy binnen gekomen is meteen even een olie dop gewisseld van mat naar mooi glimmend aangezien Daffy deze toch over had
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
03-06-2018
Schutbord isolatie weg gebrand en temperatuur onderzoek voor Daffy Duck
Voor Daffy was ik een temperatuur onderzoek aan het doen hoe wat het rondom de motor wordt om hier in de toekomst een geschikte isolatie voor te vinden ik zou net op de brandweer kazerne aan rijden om met de warmte beeld camera de temperaturen te bekijken kwam er een alarmering binnen dus eerst de plicht vervult en op terug komst van de kazerne zagen we een pluimpje rook onder de motorkap vandaan komen bij nadere inspectie was de isolatie aan het smeulen dus meteen een straal water er over en een hoek uit de isolatie gesneden
Later nog weer wat kms gereden en diverse keren op de kazerne aan gereden om te temperatuur te controleren
Hier kwam uit dat de temperatuur rond de 120 graden zat en het brandschot werd 100 graden aan de binnen zijde en het hitte schild zat zelfs op 150 graden waar bij de uitlaat spruitstukken zelfs 380 graden terwijl het schutbord rondom de kop rond de 70 graden zat
De gemiddelde isolatie platen gaan tot 100 graden met een piek belasting van 120 graden dus dat wordt zoeken naar een hitte bestendige isolatie platen
Maar verder niks bijzonders over de w114 te melden
Schutbord isolatie weg gebrand en temperatuur onderzoek voor Daffy Duck
Voor Daffy was ik een temperatuur onderzoek aan het doen hoe wat het rondom de motor wordt om hier in de toekomst een geschikte isolatie voor te vinden ik zou net op de brandweer kazerne aan rijden om met de warmte beeld camera de temperaturen te bekijken kwam er een alarmering binnen dus eerst de plicht vervult en op terug komst van de kazerne zagen we een pluimpje rook onder de motorkap vandaan komen bij nadere inspectie was de isolatie aan het smeulen dus meteen een straal water er over en een hoek uit de isolatie gesneden
Later nog weer wat kms gereden en diverse keren op de kazerne aan gereden om te temperatuur te controleren
Hier kwam uit dat de temperatuur rond de 120 graden zat en het brandschot werd 100 graden aan de binnen zijde en het hitte schild zat zelfs op 150 graden waar bij de uitlaat spruitstukken zelfs 380 graden terwijl het schutbord rondom de kop rond de 70 graden zat
De gemiddelde isolatie platen gaan tot 100 graden met een piek belasting van 120 graden dus dat wordt zoeken naar een hitte bestendige isolatie platen
Maar verder niks bijzonders over de w114 te melden
Laatst gewijzigd door pascalvd op 03 jun 2018 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Haha, echt briljant! Zelfs de warmtebeeldcamera komt eraan te pas!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"