Komt nog bij dat de gemiddelde duivel het niet snel (te) warm heeft
gr J
W114 project
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
nee niet echt nee zullen de collegas wel waarderen maar ik nietCornelis schreef:In de brand steken is met jouw vrijwillige nevenactiviteit idd geen optiepascalvd schreef:Is er toevallig een duivel uitdrijver onder de forum leden ? Nog even en ik ga die duivel af schieten
en kogel gaten op of in de auto is hier ook al gebruikelijk dus laat ik die optie ook maar over slaan
ook nog laat ik het dan helemaal maar niet doenJeroen schreef:Komt nog bij dat de gemiddelde duivel het niet snel (te) warm heeft
gr J
maar goed weer zopas nog even bij de garage langs geweest de stuurpomp of stuurhuis zijn nog goed het bleek toch wel in de uit lijning te zitten ik heb de monteur metteen even verwezen naar de opticien
mara nu is de duivel naar de uitlaat gegaan morgen word deze dicht gesmeerd en apk er op gezet en dan mag ik ook even niet meer met de witte langs komen
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
En er zijn weer 2 jaar bij gekomen
Na het dichten van de uitlaat was ie weer goed en is ie afgemeld en mag ik over 2 jaar weer eens voor de apk
Daarna wel meteen een stuk gereden wat een heerlijk idee was dat weer
Ik zal vandeweek de nieuwe banden er om zetten
En ik denk dat de bougies en of kabels ook weer aan vervanging toe zijn aangezien de auto stotterde bij koude motor en vermogen geven/vragen
Na het dichten van de uitlaat was ie weer goed en is ie afgemeld en mag ik over 2 jaar weer eens voor de apk
Daarna wel meteen een stuk gereden wat een heerlijk idee was dat weer
Ik zal vandeweek de nieuwe banden er om zetten
En ik denk dat de bougies en of kabels ook weer aan vervanging toe zijn aangezien de auto stotterde bij koude motor en vermogen geven/vragen
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
heb je toch nog een klusje, lampjes in het dashboard vervangen
Ik hoop dat jullie de komende twee jaar geen ruzie meer krijgen en alleen nog gaan genieten
Maar goed jullie houden beiden erg van dus...
Ik hoop dat jullie de komende twee jaar geen ruzie meer krijgen en alleen nog gaan genieten
Maar goed jullie houden beiden erg van dus...
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
[quote="SK"]heb je toch nog een klusje, lampjes in het dashboard vervangen
Ik hoop dat jullie de komende twee jaar geen ruzie meer krijgen en alleen nog gaan genieten
Maar goed jullie houden beiden erg van dus.../quote]
ja klopt de oer hollandse ebay.com inport ledjes zijn wel eens wat zinnig als ik met mn hand achter de teller zit dan doet het weer even en zo in eens is ie weer uit
ik hoop ook dat ik nu eindelijk eens een jaar gewoon kan door blijven rijden tot op heden nog nooit gelukt
de motor houd het tot op heden nog best uit deze zit er al bijna een jaar in
onderhoud is leuk maar er zitten wel grenzen aan maar binnen kort maar een /8 opknappen word wel tijd dat ik iets te doen krijg
vannochtend nog even de nieuwe banden onder de auto gezet en het staat zeer geslaagd als je naast de auto staat en kijkend naar het wiel dan zie je heel suptiel een blauwe velg rand tussen de wieldop en band zitten tevens ook een kelin stukkje industrie terrein gereden en het bevalt goed goed comford en weg ligging is ook nog goed
Ik hoop dat jullie de komende twee jaar geen ruzie meer krijgen en alleen nog gaan genieten
Maar goed jullie houden beiden erg van dus.../quote]
ja klopt de oer hollandse ebay.com inport ledjes zijn wel eens wat zinnig als ik met mn hand achter de teller zit dan doet het weer even en zo in eens is ie weer uit
ik hoop ook dat ik nu eindelijk eens een jaar gewoon kan door blijven rijden tot op heden nog nooit gelukt
de motor houd het tot op heden nog best uit deze zit er al bijna een jaar in
onderhoud is leuk maar er zitten wel grenzen aan maar binnen kort maar een /8 opknappen word wel tijd dat ik iets te doen krijg
vannochtend nog even de nieuwe banden onder de auto gezet en het staat zeer geslaagd als je naast de auto staat en kijkend naar het wiel dan zie je heel suptiel een blauwe velg rand tussen de wieldop en band zitten tevens ook een kelin stukkje industrie terrein gereden en het bevalt goed goed comford en weg ligging is ook nog goed
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag de bougies kabels vervangen en meteen de bougies ook maar mee genomen en omdat ik toch bezig was ook maar even kleppen gesteld en de v snaar van de stuur pomp er om gelegd op 98980 KM
kabels waren van 2014 de bougies van 2015 van de laatse motor wissel en de laatse keer kleppen stellen was ik vergeten
eerst de kleppen gesteld en daarna de bougies maar vervangen omdat je dan maar 1 keer alles los hoeft te pakken en daarna de kabels omdat deze dan in 1 keer goed zitten
de kleppen gesteld volgen lpg waardes 5 meer dan normaal dus inlaat op 15 inplaats van 10 en uitlaat op 30 inplaats van 25
het was wel weer tijd om dit te doen de meesten hadden weinig speling terwijl de snelst slijtende (volgens ervaring en horen van ) uitlaat klep van cilinder 6 die was eigenlijks het misnt in gesleten
bougies los halen met koude motor ging best kan ook niet anders door het kopervet en dat ze er nog maar een jaar in zaten
alleen de bougie van cilinder 6 is wat lastig omdat deze achterop zit en je net tegen het schutbord aan moet werken maar met de gebruikelijke manier magneetje en bougie sleutel wil het perfect om dezen er in te vissen'
de kabels waren ook niet heel bijzonder omdat dit gewoon plug and play is het is alleen even puzzelen om alles netjes in lijn te krijgen
en de klemmen van 30 jaar oud beginnen langzaam stug en vervelend te worden en zoals meestal bekend breken ze af binnen kort maar een paar nieuwe bestellen
de v snaar had ik er zo om dit er omgelegd met een tronende motor dus zonder de pomp los te pakken eerst de snaar goed om de krukas poelie gelegd en daarna zover mogelijk om de stuurpomp poelie gelegd en spanning laten houden en met een dop 27 en ratel de motor met de klok mee getornt en zo zat de snaar in eens
daarna eens een lekker stukje gereden en de nieuwe banden eens beoordeeld maar dezen rijden beter dan ik verwacht had
kabels waren van 2014 de bougies van 2015 van de laatse motor wissel en de laatse keer kleppen stellen was ik vergeten
eerst de kleppen gesteld en daarna de bougies maar vervangen omdat je dan maar 1 keer alles los hoeft te pakken en daarna de kabels omdat deze dan in 1 keer goed zitten
de kleppen gesteld volgen lpg waardes 5 meer dan normaal dus inlaat op 15 inplaats van 10 en uitlaat op 30 inplaats van 25
het was wel weer tijd om dit te doen de meesten hadden weinig speling terwijl de snelst slijtende (volgens ervaring en horen van ) uitlaat klep van cilinder 6 die was eigenlijks het misnt in gesleten
bougies los halen met koude motor ging best kan ook niet anders door het kopervet en dat ze er nog maar een jaar in zaten
alleen de bougie van cilinder 6 is wat lastig omdat deze achterop zit en je net tegen het schutbord aan moet werken maar met de gebruikelijke manier magneetje en bougie sleutel wil het perfect om dezen er in te vissen'
de kabels waren ook niet heel bijzonder omdat dit gewoon plug and play is het is alleen even puzzelen om alles netjes in lijn te krijgen
en de klemmen van 30 jaar oud beginnen langzaam stug en vervelend te worden en zoals meestal bekend breken ze af binnen kort maar een paar nieuwe bestellen
de v snaar had ik er zo om dit er omgelegd met een tronende motor dus zonder de pomp los te pakken eerst de snaar goed om de krukas poelie gelegd en daarna zover mogelijk om de stuurpomp poelie gelegd en spanning laten houden en met een dop 27 en ratel de motor met de klok mee getornt en zo zat de snaar in eens
daarna eens een lekker stukje gereden en de nieuwe banden eens beoordeeld maar dezen rijden beter dan ik verwacht had
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
de kabels waren al redelijk vorm vast en ik had 1 bij 1 kabel de draad uit de dop getrokken dus deze maakte een slecht contact dus daarom liep ie soms op 5 poten dit kwam omdat de bougies tussen de nokken assen in liggen en dus lekker diep liggen en als de dop lekker vast houd dan trek je aan de dop en draad en dan gaat helaas de draad mee en blijft de dop zitten als je dit snel genoeg merkt dan druk je de kabbel weer terug in de dop voor dat ie het rubber verlaten heeft maar goed is het niet het koper was zelfs al aan het oxideren
dus helaas moest ik wel en soms vind ie het ook wel eens lekker als ze vervangen worden
ik heb werkelijk geen idee welke leeftijd op de kabels zitten
de auto spoort al aardig beter dan zn baasje wat een weereld van verschil tussen slechte uitlijning met en zonder stuurbekrachtiging en tussen slechte uitlijning en goede uitlijning en goede uitlijning met of zonder stuurbekrachtiging
ik kan nu gewoon weer met een vinger de auto besturen ik leg de handen op mn schoot en zo cruise ik over de snelweg
echt een weereld van verbetereing
dus helaas moest ik wel en soms vind ie het ook wel eens lekker als ze vervangen worden
ik heb werkelijk geen idee welke leeftijd op de kabels zitten
de auto spoort al aardig beter dan zn baasje wat een weereld van verschil tussen slechte uitlijning met en zonder stuurbekrachtiging en tussen slechte uitlijning en goede uitlijning en goede uitlijning met of zonder stuurbekrachtiging
ik kan nu gewoon weer met een vinger de auto besturen ik leg de handen op mn schoot en zo cruise ik over de snelweg
echt een weereld van verbetereing
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Die klemmetjes heb ik toen voor mijn M110 ook besteld en die waren (toen) een paar Euro (en de volgende dag binnen ). Er zijn (telefoon)tangetjes die de bougiedop vlak bij de bougie pakken zodat je niet aan de kabels hoeft te trekken. Ikbegon met leggen altijd bij de langste kabel, probeerde alle krullen naar de bougies even lang te krijgen en bij de verdeelkap zo min mogelijk te kruisen. Hoezo dwangneurose?
gr J
PS Zelfs jouw handen en armen zijn sterker wanneer je het stuur bovenin vasthoudt. Corrigeren wordt dan veel makkelijker en zo voorkom je bermtoerisme
gr J
PS Zelfs jouw handen en armen zijn sterker wanneer je het stuur bovenin vasthoudt. Corrigeren wordt dan veel makkelijker en zo voorkom je bermtoerisme
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt ik zal er binnen kort even bij langs gaan licht vanzelf wel weer eens op de route
ik weet dat er tangen voor zijn en ik kon er ook bij mn grossier eentje bestellen a €30,- moet ook nog even besteld worden of zelf knutselen
ik heb alles van af de kap zo gelijk mogelijk weg gelegd en zo alles volgens het zelfde partoon over het kleppen deksel laten lopenik ken het probleem
tegen het bermtoerisme heb je helemaal gelijk is ook niks tegen in te brengen maar op 1 of andere manier rijd dat niet lekker
ik weet dat er tangen voor zijn en ik kon er ook bij mn grossier eentje bestellen a €30,- moet ook nog even besteld worden of zelf knutselen
ik heb alles van af de kap zo gelijk mogelijk weg gelegd en zo alles volgens het zelfde partoon over het kleppen deksel laten lopenik ken het probleem
tegen het bermtoerisme heb je helemaal gelijk is ook niks tegen in te brengen maar op 1 of andere manier rijd dat niet lekker
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ondertussen al weer aardig wat kms verder
de 0 km grens ook al weer voor bij
van de week een paar dagen de w114 mee naar huis gehad omdat de w639 op de brug stond te rusten
sochtens bij het uit de straat rijden schakelde de bak zelf al voor de 20 km op ( dit schijnt normaal te zijn omdat je meestal in de 2e vertrekt )
helaas wel meer uiterlijke roestvorming bij gekomen doordat ie buiten stond te overnachten in weer en wind
25-02-2017 00050 km
olie maar eens vervangen dit was nog niet gedaan sinds de revisie
eerst de motor warm gereden
dan meteen de brug op om de olie plug los te draaien (sleutel 13) de olie die er uit kwam zag er netjes uit geen stukjes/schilfers en mooi zwart
daarna het olie filter er afgedraaid (dop 17 met lang verleng stuk en ratel) het olie filter daarna meteen in de lek bak gezet en laten uitlekken
daarna de bout uit het filter huis gehaald en een nieuwe ring er onder gelegd
daarna het filter huis schoon gemaakt en nieuwe oring en een nieuw filter er in gestoken
daarna het filter huis gemonteerd
zodra de olie uitgelekt was de carter plug er met nieuwe ring er in gedraaid en 6 liter olie gevuld daarna de motor gestart en weer laten rusten en een beetje olie bij gevuld
wat mij wel opviel is dat het voorste subframe lager is komen te liggen ???
althans ik raak vaker de grond dan anders het zou ook kunnen dat de weg na de drempel onderhand meer verzakt is dan daar voor of dat de auto te lang in zn rubbers heeft gehangen toen ik met de fusses bezig ben geweest
wie zal het zeggen ?
de 0 km grens ook al weer voor bij
van de week een paar dagen de w114 mee naar huis gehad omdat de w639 op de brug stond te rusten
sochtens bij het uit de straat rijden schakelde de bak zelf al voor de 20 km op ( dit schijnt normaal te zijn omdat je meestal in de 2e vertrekt )
helaas wel meer uiterlijke roestvorming bij gekomen doordat ie buiten stond te overnachten in weer en wind
25-02-2017 00050 km
olie maar eens vervangen dit was nog niet gedaan sinds de revisie
eerst de motor warm gereden
dan meteen de brug op om de olie plug los te draaien (sleutel 13) de olie die er uit kwam zag er netjes uit geen stukjes/schilfers en mooi zwart
daarna het olie filter er afgedraaid (dop 17 met lang verleng stuk en ratel) het olie filter daarna meteen in de lek bak gezet en laten uitlekken
daarna de bout uit het filter huis gehaald en een nieuwe ring er onder gelegd
daarna het filter huis schoon gemaakt en nieuwe oring en een nieuw filter er in gestoken
daarna het filter huis gemonteerd
zodra de olie uitgelekt was de carter plug er met nieuwe ring er in gedraaid en 6 liter olie gevuld daarna de motor gestart en weer laten rusten en een beetje olie bij gevuld
wat mij wel opviel is dat het voorste subframe lager is komen te liggen ???
althans ik raak vaker de grond dan anders het zou ook kunnen dat de weg na de drempel onderhand meer verzakt is dan daar voor of dat de auto te lang in zn rubbers heeft gehangen toen ik met de fusses bezig ben geweest
wie zal het zeggen ?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 11 nov 2016 18:48
- Mercedes-Benz: S211 E240
Hoi Pascal,
net het hele draadje doorgenomen. Man wat heb jij veel geduld. Super zo'n project.
Zijn je veren nog wel goed?
Gr Dennis
net het hele draadje doorgenomen. Man wat heb jij veel geduld. Super zo'n project.
Zijn je veren nog wel goed?
Gr Dennis
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Gaat je carterpannetje dit nog lang volhouden?
Bedenk ook dat je oliepomp z'n werk niet goed kan doen als je carterpan ingedeukt is...
Bedenk ook dat je oliepomp z'n werk niet goed kan doen als je carterpan ingedeukt is...
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Valt best mee hoor ben wel eens ongeduldigdennisreij schreef:Hoi Pascal,
net het hele draadje doorgenomen. Man wat heb jij veel geduld. Super zo'n project.
Zijn je veren nog wel goed?
Gr Dennis
Maar het is een hobby en zodra ik hem start en er mee weg rij dan kon ik ineens volledig tot rust en dat houd ik voor mij en dan komt het vanzelf wel goed dam blijf je ook gemotiveerd en is het geduld ook verruimd
Volgens mij zijn de veren nog goed ik zal dit eens bekijken
Hoe zijn dezen te testen ?? Gebroken zijn ze in iedergeval niet
Nieuw is ie niet hoor verre van1967 schreef:wel een gaaf project, mooi dat die weer nieuw is
Maar het rijd wel voor mijn begrippen als nieuw
Geen idee dit is nog een echte carter pan van een paar mm Duits kwaliteits staal in tegen stelling tot heden daagse minder dan 1 mm opgevoerd aluminium folie van pisbakken staalplorie schreef:Gaat je carterpannetje dit nog lang volhouden?
Bedenk ook dat je oliepomp z'n werk niet goed kan doen als je carterpan ingedeukt is...
Ik vermoed dat de pomp voldoende olie behoud deze zit nagenoeg onderin het pannetje ook dit is nog uit de gouden oude tijd dat men iets langer na dacht over motor constructies en kwaliteit
Theoretisch heb je helemaal gelijk maar de auto kan en mag ook hellingen omhoog nemen waardoor de olie ook verder weg loopt dus er zal voldoende in blijven staan en daar komt bij dat het pannetje redelijk vlak is
Ik zal hem in iedergeval in de peiling houden