Goed laten uitharden en polijsten met 1000, 2000 en eventueel 3000.
gr J
W114 project
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag weer bezig geweest
Ik heb de w114 uit gepakt en alle emblemen terug geplaats
En de achterlichten schoon gemaakt en contacten op geschuurd en alles weer geplaats
Ik heb nog niks met de druipers gedaan dit laat ik even voor wat het is zodat alles lekker uit kan harden en dan zie ik het later wel weer eens
Vannochtend ook nog even bij ricardo3 geweest deze had nog 6 j velgen liggen en een recht zwart stuur
Toen ik weer terug was heb ik de velgen schoon gemaakt en 1 velg gestraald en bij de andere met de boormachine wat op gepoetst hier zat voornamelijk vliegroest op
Daarna de roestige velg in de zinkspray gezet
Daarna de velgen in de nieuwe kleur gespoten
Deze kleur gekozen omdat het wel mooi breekt met het wit en misschien wel mooi opvalt door de gaten van de wieldoppen
En als het niks is dan heb ik 7 euro weg gegooid en spuit ik ze weer zwart
Ik heb de w114 uit gepakt en alle emblemen terug geplaats
En de achterlichten schoon gemaakt en contacten op geschuurd en alles weer geplaats
Ik heb nog niks met de druipers gedaan dit laat ik even voor wat het is zodat alles lekker uit kan harden en dan zie ik het later wel weer eens
Vannochtend ook nog even bij ricardo3 geweest deze had nog 6 j velgen liggen en een recht zwart stuur
Toen ik weer terug was heb ik de velgen schoon gemaakt en 1 velg gestraald en bij de andere met de boormachine wat op gepoetst hier zat voornamelijk vliegroest op
Daarna de roestige velg in de zinkspray gezet
Daarna de velgen in de nieuwe kleur gespoten
Deze kleur gekozen omdat het wel mooi breekt met het wit en misschien wel mooi opvalt door de gaten van de wieldoppen
En als het niks is dan heb ik 7 euro weg gegooid en spuit ik ze weer zwart
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ik was trouwens ook vergeten om de uitlaat uit te pakken
En toen ik de auto starte knetterde nog al gelukkig viel het mee
Ik zie alleen iets vreemds wat ik ff niet kan plaatsen is dat het plastic terug de uitlaat in gaat ?
En toen ik de auto starte knetterde nog al gelukkig viel het mee
Ik zie alleen iets vreemds wat ik ff niet kan plaatsen is dat het plastic terug de uitlaat in gaat ?
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vannochtend nog even de andere velg blauw gemaakt en 2 velgen van achter zwart gemaakt
Vanmiddag de andere 2 velgen van achter zwart gemaakt
En een recht stuur terug geplaats met behoud van mijn naaf deze zag er namelijk beter uit dus dekseltje er af gepakt
5 m8 bouten los gedraait
Beide claxon draden los schroeven (wel onhouden wat boven en onder is )
En in omgekeerde volgorde weer monteren
Daarna de klok weer op winter tijd gezet
Daarna nog even een poging gedaan om de voorste remblokken te vervangen
Maar helaas had ik de verkeerde blokken mee gekregen (waarschijnlijk een foutje met om nummeren )
Dus dan maar ff de blauwe velg er op en kijken hoe het leek
En daarna de andere band er om en opgeruimd
tevens zit ik nog wel met een banden vraag nu mijn velgen zogoed als klaar zijn en de w114 ook weer in betere conditie is
wou ik apk en uit lijnen en banden in 1 keer doen
maar nou zat ik even op autobandenmakt.nl te kijken maar ik zie door de banden het rubber niet meer
ik weet dat een banden keus redelijk persoonlijk is maar wat zullen de betere banden zijn voor veel tot weinig kms in het jaar meer stilstand dan werk stand
is een nankang een goede band of toch een hogere lijn een hankook dunlop bridgestone of michelin het zecht mij alle maal niks ik zoek aleen een goede band voor mn /8
ik heb ook al proberen te googelen maar daar word je ook niet veel wijzer van dus vandaar de vraag
Vanmiddag de andere 2 velgen van achter zwart gemaakt
En een recht stuur terug geplaats met behoud van mijn naaf deze zag er namelijk beter uit dus dekseltje er af gepakt
5 m8 bouten los gedraait
Beide claxon draden los schroeven (wel onhouden wat boven en onder is )
En in omgekeerde volgorde weer monteren
Daarna de klok weer op winter tijd gezet
Daarna nog even een poging gedaan om de voorste remblokken te vervangen
Maar helaas had ik de verkeerde blokken mee gekregen (waarschijnlijk een foutje met om nummeren )
Dus dan maar ff de blauwe velg er op en kijken hoe het leek
En daarna de andere band er om en opgeruimd
tevens zit ik nog wel met een banden vraag nu mijn velgen zogoed als klaar zijn en de w114 ook weer in betere conditie is
wou ik apk en uit lijnen en banden in 1 keer doen
maar nou zat ik even op autobandenmakt.nl te kijken maar ik zie door de banden het rubber niet meer
ik weet dat een banden keus redelijk persoonlijk is maar wat zullen de betere banden zijn voor veel tot weinig kms in het jaar meer stilstand dan werk stand
is een nankang een goede band of toch een hogere lijn een hankook dunlop bridgestone of michelin het zecht mij alle maal niks ik zoek aleen een goede band voor mn /8
ik heb ook al proberen te googelen maar daar word je ook niet veel wijzer van dus vandaar de vraag
- rickytt3
- Donateur
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 13 mei 2014 10:51
- Mercedes-Benz: W211 200K Classic 2007
- Locatie: Heemskerk
Mooi project zo, leuk om te lezen. Op je vraag; mijn mening is nooit besparen op je rubber, altijd een A-merk kiezen. Rijdt beter, remt beter en is in veel gevallen onder de streep niet eens veel duurder.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Welke bandenmaat zoek je? Je kunt op www.tyrereviews.co.uk heel veel tests vinden op bandenmaat.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
195/70/14 91 tgfgf schreef:Welke bandenmaat zoek je? Je kunt op http://www.tyrereviews.co.uk heel veel tests vinden op bandenmaat.
Ik zal eens kijken wat er staat/aanbevolen wordt
Mocht een ander weten wat ook goede banden zijn last het vooral weten
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 23 sep 2009 20:47
- Mercedes-Benz: Mercedes W115/114 240D 3.0
- Specialisatie: w115 oderdelen liggen
Hoi Pascal
daarom heb ik 15 inch banden om mijn auto is het assortiment net even groter en gemakkelijker verkrijgbaar.
ik heb onder mijn ouwe W115/114 5 cilinder 185/65/15 en wel van Michelin daarvoor ga ik bij auto demontage bedrijven langs om mooie uit te zoek lukt vaak 100 euro voor 4 stuks wel op de leeftijd letten staat gelukkig op de band.
wens je nog veel plezierige ritjes toe.
met de groeten van Wiebren ut Snits
daarom heb ik 15 inch banden om mijn auto is het assortiment net even groter en gemakkelijker verkrijgbaar.
ik heb onder mijn ouwe W115/114 5 cilinder 185/65/15 en wel van Michelin daarvoor ga ik bij auto demontage bedrijven langs om mooie uit te zoek lukt vaak 100 euro voor 4 stuks wel op de leeftijd letten staat gelukkig op de band.
wens je nog veel plezierige ritjes toe.
met de groeten van Wiebren ut Snits
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag even de auto bij de garage neer gezet voor een voor keuring
tijdens het ritje er heen reed het zo heerlijk dat ik even dacht ik ga even touren maar tegelijker tijd was ie ook verradelijk want hij spoort totaal niet (de auto dan he )
helaas toch weer wat werk uit gekomen
1 rem verschil (hoe kon dat ook anders )
2 stoel vergendeling werkt niet (nee als je de deur open laat dan lekt ie vacuum (ik stond er ook gewoon bij en keek er na ))
3 wiel lager rechts achter is slecht althans hoor baar
probleem 1 is gewoon alles weer lekker gang baar maken blokken er uit oude of stipjes er tussen (opvulling tegen het remkupje plopen ) en paar keer in en uit hoop ik
probleem 2 is op gelost als ze de deur dicht doen
probleem 3 is weer eens wat lastiger het demonteren van de wiellagers dient te gebeuren naar de binnen kant waar de steek as ook zit
dus nu vanavond nog even bekeken of ik er bij kon komen maar helaas ik had de hoop dat de steek as er zo net uit wou en dat ik de schokbreker niet los hoefde te pakken maar helaas heb ik net te weing bewegings ruimte om de steek as er zo tusen uit te krijgen
al wel de remschijf los gepakt en de handrem schoenen (dit moet even goed schoon gemaakt worden omdat hier toch wat dreg in gekomen was het lijkt nu als of alles al 40 jaar niet los geweest is tevens ook even gevraagd om de auto uit et lijnen dit gebeurt in de loop van december dan krijgt de garage een andere uitlijn systeem op test en dan kunnen ze kijken of het werkt bij oude autos en nieuwe autos
morgen maar de achter bank er uit halen en dan toch maar de schokbreker los pakken en dan hopen dat de steek as er net uit wil
tijdens het ritje er heen reed het zo heerlijk dat ik even dacht ik ga even touren maar tegelijker tijd was ie ook verradelijk want hij spoort totaal niet (de auto dan he )
helaas toch weer wat werk uit gekomen
1 rem verschil (hoe kon dat ook anders )
2 stoel vergendeling werkt niet (nee als je de deur open laat dan lekt ie vacuum (ik stond er ook gewoon bij en keek er na ))
3 wiel lager rechts achter is slecht althans hoor baar
probleem 1 is gewoon alles weer lekker gang baar maken blokken er uit oude of stipjes er tussen (opvulling tegen het remkupje plopen ) en paar keer in en uit hoop ik
probleem 2 is op gelost als ze de deur dicht doen
probleem 3 is weer eens wat lastiger het demonteren van de wiellagers dient te gebeuren naar de binnen kant waar de steek as ook zit
dus nu vanavond nog even bekeken of ik er bij kon komen maar helaas ik had de hoop dat de steek as er zo net uit wou en dat ik de schokbreker niet los hoefde te pakken maar helaas heb ik net te weing bewegings ruimte om de steek as er zo tusen uit te krijgen
al wel de remschijf los gepakt en de handrem schoenen (dit moet even goed schoon gemaakt worden omdat hier toch wat dreg in gekomen was het lijkt nu als of alles al 40 jaar niet los geweest is tevens ook even gevraagd om de auto uit et lijnen dit gebeurt in de loop van december dan krijgt de garage een andere uitlijn systeem op test en dan kunnen ze kijken of het werkt bij oude autos en nieuwe autos
morgen maar de achter bank er uit halen en dan toch maar de schokbreker los pakken en dan hopen dat de steek as er net uit wil
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja maar de 195/70 r14 is ook al weer een normalere maat dan de 185/70 r14 vandaar ook de keuze en ik houd het graag bij staal en de 15 inch stalendoppen zijn zeldzaam dus dan is 14 inch mij ook goed genoegwiebren schreef:Hoi Pascal
daarom heb ik 15 inch banden om mijn auto is het assortiment net even groter en gemakkelijker verkrijgbaar.
ik heb onder mijn ouwe W115/114 5 cilinder 185/65/15 en wel van Michelin daarvoor ga ik bij auto demontage bedrijven langs om mooie uit te zoek lukt vaak 100 euro voor 4 stuks wel op de leeftijd letten staat gelukkig op de band.
wens je nog veel plezierige ritjes toe.
met de groeten van Wiebren ut Snits
banden van de sloop halen vind ik persoonlijk niks je weet niet wat er gebeurt is voor mij net een te groot risico
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vanochtend de steek as er uit weten te krijgen
Door de binnenste bout van de graag arm los te maken en de bout er zo ver mogelijk uit halen dan komt ie tegen de hardy schijf van het differentieel aan maar dit gaf mij net genoeg gespannen speling om de steek as er uit te tikken
Daarna de borging los tikken en met een beitel proberen om de moer los te draaien helaas deze zit nogal redelijk vast
Dus even gelaten voor wat het was
En vanmiddag moest nog even wat in wis op zoeken meteen even bij de w123 en w126 gekeken de w114 staat er vreemd genoeg niet tussen
Daar kwam ik geen handleiding tegen maar wel het speciaal gereedschap dus uiteraard metten even gegoogeld naar 115 589 02 07 00 daar kwam ik op een site uit waar iemand ook al eens lagers vervangen had en die had beschreven dat de moer redelijk vast zat hij had een pijp van 2 meter nodig om deze los te krijgen
En in wis kwam ik al tegen dat de de oem dop een 3/4 aansluiting heeft dus dan zit de moer vermoedelijk echt vast
Wat mij de volgende vraag geeft Hoe vast moet de moer zitten ?
Dus maar even wensink gebeld de oem dop kost een €65,-ex btw daar kan ik geen buisje voor door slijpen en dop in lassen en hopen dat ie heel blijft dus maar even besteld Den nu hopen dat ie van de week binnen is
Tevens een lager setje besteld bij mn grossier
En die is morgen binnen dus zaterdag maar even lager wisselen als alles loopt zoals ik nu in de planning
Door de binnenste bout van de graag arm los te maken en de bout er zo ver mogelijk uit halen dan komt ie tegen de hardy schijf van het differentieel aan maar dit gaf mij net genoeg gespannen speling om de steek as er uit te tikken
Daarna de borging los tikken en met een beitel proberen om de moer los te draaien helaas deze zit nogal redelijk vast
Dus even gelaten voor wat het was
En vanmiddag moest nog even wat in wis op zoeken meteen even bij de w123 en w126 gekeken de w114 staat er vreemd genoeg niet tussen
Daar kwam ik geen handleiding tegen maar wel het speciaal gereedschap dus uiteraard metten even gegoogeld naar 115 589 02 07 00 daar kwam ik op een site uit waar iemand ook al eens lagers vervangen had en die had beschreven dat de moer redelijk vast zat hij had een pijp van 2 meter nodig om deze los te krijgen
En in wis kwam ik al tegen dat de de oem dop een 3/4 aansluiting heeft dus dan zit de moer vermoedelijk echt vast
Wat mij de volgende vraag geeft Hoe vast moet de moer zitten ?
Dus maar even wensink gebeld de oem dop kost een €65,-ex btw daar kan ik geen buisje voor door slijpen en dop in lassen en hopen dat ie heel blijft dus maar even besteld Den nu hopen dat ie van de week binnen is
Tevens een lager setje besteld bij mn grossier
En die is morgen binnen dus zaterdag maar even lager wisselen als alles loopt zoals ik nu in de planning
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Gisteravond even alle remmerij schoon gemaakt en op geschuurd
En terug geplaats
Zodat ik evt. De remmen van de auto kon gebruiken als blokkering met het losdraaien van de lager moer
Vanmiddag de dop bij wensink gehaald
Vanavond de moer maar los gedraait
Op zich viel dit 100% mee hij liep even zwaar maar daarna was ik ook zo los
We hebben de auto gewoon laten remmen en ik heb de moer los gedraait
Daarna het wiel er weer af
Daarna de rem klauw en rem schijf los
Daarna de moer volledig los gedraait
Daarna een oude rem schijf gepakt en die op de kop gemonteerd wel met 5 bouten vast en de naaf er uit getikt
Daarna de lagers en keerringen er uit getikt
Helaas een kleun buts gemaakt met het los tikken
Daarna al het vet er uitgehaald
Daarna de buts weg gepoetst
Daarna alles van de draag arm schoon gemaakt met remmen reiniger
Daarna poging gedaan om het lager van de naaf lis te krijgen helaas wou dit niet door dat ik geen poelie trekker had (collega bij zich)
Dus die is morgen aan de beurt en dan alles weer monteren
Nog even een filmpje van het wiellager gluid voor dat ik de naaf er uit gehaald had
En terug geplaats
Zodat ik evt. De remmen van de auto kon gebruiken als blokkering met het losdraaien van de lager moer
Vanmiddag de dop bij wensink gehaald
Vanavond de moer maar los gedraait
Op zich viel dit 100% mee hij liep even zwaar maar daarna was ik ook zo los
We hebben de auto gewoon laten remmen en ik heb de moer los gedraait
Daarna het wiel er weer af
Daarna de rem klauw en rem schijf los
Daarna de moer volledig los gedraait
Daarna een oude rem schijf gepakt en die op de kop gemonteerd wel met 5 bouten vast en de naaf er uit getikt
Daarna de lagers en keerringen er uit getikt
Helaas een kleun buts gemaakt met het los tikken
Daarna al het vet er uitgehaald
Daarna de buts weg gepoetst
Daarna alles van de draag arm schoon gemaakt met remmen reiniger
Daarna poging gedaan om het lager van de naaf lis te krijgen helaas wou dit niet door dat ik geen poelie trekker had (collega bij zich)
Dus die is morgen aan de beurt en dan alles weer monteren
Nog even een filmpje van het wiellager gluid voor dat ik de naaf er uit gehaald had
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Jouw W114 boft maar met zo'n baasje! Ik denk dat heel veel mensen er allang mee gestopt waren
Respect voor je doorzettingsvermogen Pascal
Respect voor je doorzettingsvermogen Pascal
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
of doe eens gek http://link.marktplaats.nl/m1091386799
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt het is alleen zo jammer dat ie dat af en toe niet laat merken of zal ie net als zn baasje ook nukken hebbenE55amg schreef:Jouw W114 boft maar met zo'n baasje! Ik denk dat heel veel mensen er allang mee gestopt waren
Respect voor je doorzettingsvermogen Pascal :
maar ik vermoed dat de vorige eigenaar ook al zo iets had van nee het wordt hem niet tot dat ik hem kocht op een veiling zonder kijk dag
en in tussen is het ook een principe kwestie geworden er waren in het begin genoeg mensen die zeiden wara begin je aan en ik heb toen A gezecht en zeg nu ook B en tja dan hoort dit er ook bij dus we zullen door gaan
en er zullen vast genoeg zijn die er aan beginnen en dan stoppen omdat het tegenvalt die zijn er geweest en zullen er ook nog wel komen
op zich had dat wel geinig kunnen zijn maar ik vind het niks om elke keer de velgen en al te poesten vooral niet met dit weer ga nu maar ff de polder in en je weet weer waarvoor er wasstraten bestaanPoppel180 schreef:of doe eens gek http://link.marktplaats.nl/m1091386799