S203 Dieselfilter en brandstofpomp.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

S203 Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 20 Aug 2012 19:30

Hallo Mercedes fans, Harry is mijn naam.

Betreft een MB C klasse S203 270 CDI 130000 km bj 2003.
Bij het verwisselen van het dieselfilter niet goed opgelet, te weinig diesel in de tank en auto stond op helling.
Leiding tussen filter en pomp vernieuwt, na het starten sloeg de motor even aan, maar bemerkte dat de slang van de pomp was losgeschoten ( foutje van mij ).
Krijg de motor niet meer gestart, veel lucht in de leidingen, hoge druk systeem ontlucht en motor start weer, slaat echter na een paar minuten weer af, pomp kan denk ik niet stuk zijn motor slaat weer aan.

Wie heeft hier een oplossing voor of ervaring mee.
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby Raimon » 20 Aug 2012 19:46

Zie je dat er lucht in de lagedruk leiding komt? Mogelijk dat er een ring niet goed zit of een scheur in een leiding.
User avatar
Raimon
Moderator
 
Posts: 4782
Joined: 19-Nov-2011
Location: Zuid-holland
Auto: A170 polar star, W169 2006
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 20 Aug 2012 20:26

Hoi Riamon,
Sorry maak geen gebruik van Facebook of Twitter.
Als je raad weet dan svp, ben je dankbaar daarvoor.
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 20 Aug 2012 20:36

Hoi Riamon,
Hartelijk dank voor je technische raad.
Als er geen scheur in de leiding zit, hoe krijg ik de lucht uit de lage druk leiding ?
Heeft dit ook het tot gevolg dat er geen diesel twerug kan stromen naar de tank ?
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 20 Aug 2012 20:49

Hoi Riamon,
Als de motor start en daarna weer afslaat na bv 2 a3 min stationeer, kan dan een brandstofpomp stuk zijn?
Wat betekend liken en volgen op twitter, heb daar geen verstand van, waar kan ik je mee helpen.
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby Raimon » 20 Aug 2012 22:17

Dat is een standaard afsluit regel dus daar hoef je niks mee te doen.

Als het goed is zijn je brandstofleidingen doorzichtig. Kijk eens goed of de leidingen leeg getrokken worden tijdens de 2 min dat de auto loopt. Ik vermoed dat jij een versie heb met een opvoerpomp op de cilinderkop. Als er maar een klein lek in een leiding zit krijg hij het niet goed meer aangezogen.

Heb je toevallig ook een plastic brandstoffilterhuis met een los inzet filter?
User avatar
Raimon
Moderator
 
Posts: 4782
Joined: 19-Nov-2011
Location: Zuid-holland
Auto: A170 polar star, W169 2006
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby 19016v » 21 Aug 2012 08:47

Deze heeft inderdaad een lagedrukpomp voor in de cilinderkop, het filter is een gewoon filter.

Controleer eerst even de aansluitingen op je filter, dat is immers het enigste wat los is geweest.

Waarom ga je overigens een filter vervangen als de auto op een helling staat??
viewtopic.php?f=62&t=60556


toch maar liever naar de echte dealer ?


.
User avatar
19016v
Dealermedewerker
Dealermedewerker
 
Posts: 1484
Joined: 15-Feb-2007
Location: Noord Brabant
Age: 36
Auto: w201 2.3 16; s203 c270cdi combi; R129 300-24v; Bmw M5 e34; Yamaha R1; Yamaha WR450F

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 21 Aug 2012 19:42

Hoi Riamon,
Heb alle plastic lage druk leidingen vernieuwt, klopt er zit een opvoerpomp voor de hogedrukpomp die de diesel aanzuigt uit de tank, de motor slaat wel aan en draait stationeer, slaat daarna weer af.
Ondanks dat de motor normaal start, kan dan een pomp stuk zijn, 130000km gelopen.
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 21 Aug 2012 19:50

Hoi 190 16v,
Hartelijk voor het meedenken, heb de leiding van het filter naar de brandstofpomp vernieuwt, deze is van de pomp losgeschoten heb het niet bemerkt, er moet veel lucht in de pomp zijn gekomen, wel weer onlucht, motor start normaal slaat echter weer af.
Denk dat Raimon gelijk heeft, dat er lucht in het lagedruk gedeelte zit.
Ook de vraag aan jouw kan de pomp stuk zijn, hij start normaal motor slaat aan en loopt goed.
Ja erg dom van mij, zat ook nog te weinig diesel in de tank, kreeg hem niet meer aan het lopen.
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby Raimon » 21 Aug 2012 20:37

Ik vind het onwaarschijnlijk dat de opvoerpomp of hogedruk pomp defect is.

Start de auto elke keer zonder te ontluchten of moet je elke keer via hogedruk het systeem ontluchten?
User avatar
Raimon
Moderator
 
Posts: 4782
Joined: 19-Nov-2011
Location: Zuid-holland
Auto: A170 polar star, W169 2006
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 24 Aug 2012 16:00

Hoi Raimon,
Er komt geen diesel meer naar de pomp,om de auto weer te starten moet het hogedruk systeem weer onlucht worden, heb er daarna 3 dagen probleemloos mee gereden, wachtend voor verkeerslicht, stationeer draaien slaat de motor weer af, geen dieselaanvoer meer, voldoende diesel in de tank.
Via lekleiding wel retour naar tank, echter retourleiding naar tank niet.
Volgens garage tankgevers stuk en dieselpomp stuk, voor het verwisselen van het filter mankeerde er niets aan de auto.
Vraag om raad, kan dit wel eens zomaar, moet volgens mij een andere oorzaak hebben.
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby Raimon » 24 Aug 2012 17:26

Halve tank of ruim over de helft. Je zou nog kunnen kijken of de ringen van je drukregelventiel niet stuk zijn. Deze zit achter op de rail. Ik zou eerst door een goede specialist of dealer het systeem laten nakijken

Nogmaals ik verwacht niet de de pomp defect is.

P.s. Bij warme motor kan een defecte krukassensor ook voor stilvallen zorgen.
User avatar
Raimon
Moderator
 
Posts: 4782
Joined: 19-Nov-2011
Location: Zuid-holland
Auto: A170 polar star, W169 2006
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby filetor » 03 Sep 2012 13:17

Hallo Raimon,
Volgens de garage licht het aan de pomp, vreemd dat dit zo uit de hand loopt, van een eenvoudig dieselfilter vernieuwen naar dergelijke dure reparatie,s.
Is er verschil in pomp met de opschriften voor op de pomp, 748 CN5 en 748CN4.
Is de een voor een 5 cilinder en de andere voor een 4 cilinder gezien het opschrift ?
Gr
Harry
filetor
 
Posts: 11
Joined: 20-Aug-2012
Auto: C klasse S203 270 CDI

Re: Dieselfilter en brandstofpomp. twitterfacebook

Postby Raimon » 03 Sep 2012 13:36

Geen idee dat zijn waarschijnlijk Bosch-nummers en daar werken wij niet mee.
User avatar
Raimon
Moderator
 
Posts: 4782
Joined: 19-Nov-2011
Location: Zuid-holland
Auto: A170 polar star, W169 2006
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB


Return to Technische vragen

Who is online

Users browsing this forum: bigrick, gerardwb, Google [Bot], Google Adsense [Bot], willem B and 34 guests