Misschien te laat met deze info en ik ken jouw systeem niet maar als ik me goed herinner moet je even opletten met de achterste bout van de koppeling. Die dient niet alleen om de koppeling vast te zetten aan de "oploopstang/buis" maar binnenin houdt die ook de demper van de oplooprem vast. als je die achterste bout er dus uit haalt dan verschuift binnenin de demper en krijg je de bout er niet zomaar meer in.
Oplossing is om een "stift" te maken met dezelfde diameter als de bout en even lang als de diameter van de oploopstang (50mm ?). Deze stift dan tegelijk met het uitschuiven van de bout erin schuiven.
Op die manier blijft de demper vastzitten op de juiste plaats. Nadien bij hermontage gewoon met de originele bout de stift weer wegdrukken.
Hoop dat je het nog moet doen.
W124 Losbreekbeveiliging trekhaak Oris
Een goede las (Mag) heeft een trekkracht van zo'n 7 ton per centimeter, die trek jij niet los met je breekkabeltjeSK schreef:heeft de MB-dealer zoiets op voorraad en wat is een forse prijs?
Een schakel lassen is i.d.d. een goed idee, maar dan zou ik de kabel nog steeds ook om de kogel doen i.v.m. eventueel afbreken van de las.
ik vraag me af of je aan een gekeurde haak mag lassen. 2 plaatjes en 2 lange bouten met moer en je kunt hem klemmen en je kabel van de oplooprem aan één van de bouten klikken.MartijnS schreef:Dacht een €30-€40 ongeveer. De meeste hebben ze wel op voorraad. Een goed gelaste schakel breekt niet zomaar hoor, je caravan is al op de rem getrokken en 16x over de kop geslagen voordat die schakel afbreekt
Only dead fish go with the flow
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Zo gaat het idd meestal maar persoonlijk heb ik liever een zelf gelaste schakel aan mijn trekhaakbalk dan een klem constructie aan een afneembare kogel die los kan raken. Dan gaat je kar met je kogel en afbreekbeveiliging er nog vandoor.Knudde1969 schreef:ik vraag me af of je aan een gekeurde haak mag lassen. 2 plaatjes en 2 lange bouten met moer en je kunt hem klemmen en je kabel van de oplooprem aan één van de bouten klikken.MartijnS schreef:Dacht een €30-€40 ongeveer. De meeste hebben ze wel op voorraad. Een goed gelaste schakel breekt niet zomaar hoor, je caravan is al op de rem getrokken en 16x over de kop geslagen voordat die schakel afbreekt
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
zo moet het inderdaad! Zo is het een makkelijke klus van slechts een paar minutenBorguy schreef:Misschien te laat met deze info en ik ken jouw systeem niet maar als ik me goed herinner moet je even opletten met de achterste bout van de koppeling. Die dient niet alleen om de koppeling vast te zetten aan de "oploopstang/buis" maar binnenin houdt die ook de demper van de oplooprem vast. als je die achterste bout er dus uit haalt dan verschuift binnenin de demper en krijg je de bout er niet zomaar meer in.
Oplossing is om een "stift" te maken met dezelfde diameter als de bout en even lang als de diameter van de oploopstang (50mm ?). Deze stift dan tegelijk met het uitschuiven van de bout erin schuiven.
Op die manier blijft de demper vastzitten op de juiste plaats. Nadien bij hermontage gewoon met de originele bout de stift weer wegdrukken.
Hoop dat je het nog moet doen.