In mijn S204, C180CDI Estate Automaat zit (ikv BlueEfficiency) een Start/Stop systeem.
Deze staat standaard aan als je de auto start en kan op de middenconsole uitgezet worden.
Is dit systeem via Stardiagnose standaard uit te zetten? Ik gebruik het systeem niet. (Irritant)
Dank voor de reactie.
S204 (mj2012) start/stop definitef uitschakelen
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Via legale stardiagnose is het niet mogelijk en ook MBNL geeft geen ondersteuning hierin. Misschien dat het via scn lukt maar dan is dat ook gelijk bij mb Duitsland geregistreerd en kan invloed hebben op garantie.
Ik weet niet hoe lang je er mee rij maar laat het gewoon een tijdje aanstaan en dan zal je merken dat het went. We hebben diverse klanten die voordat ze thuis zijn kwaad bellen over dat k*t systeem. Na een maandje vinden ze het prima. Autobild heeft een paar testen gedaan en daar komt uit dat het bijna niks uitmaakt met normaal optrekken zonder start stop.
Ik weet niet hoe lang je er mee rij maar laat het gewoon een tijdje aanstaan en dan zal je merken dat het went. We hebben diverse klanten die voordat ze thuis zijn kwaad bellen over dat k*t systeem. Na een maandje vinden ze het prima. Autobild heeft een paar testen gedaan en daar komt uit dat het bijna niks uitmaakt met normaal optrekken zonder start stop.
- MercedesTim
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 17 nov 2011 22:39
- Mercedes-Benz: w126 420SE '89
- Locatie: bij Tienen, Belgie
als je distronic/presafe een fout heeft werkt het niet meer
het enige dat het systeem doet is je starter verslijten
het enige dat het systeem doet is je starter verslijten
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Er zijn nog meer dingen / mogelijkheden die het uit zetten. Maar dan moet je weten wat je doe en daarom hou ik het voor me.
En ik zou liever een knopje indrukken dan mijn distronic slopen. Ik wist trouwens niet dat dan de start stop functie uit ging en ik snap ook niet waarom.
En ik zou liever een knopje indrukken dan mijn distronic slopen. Ik wist trouwens niet dat dan de start stop functie uit ging en ik snap ook niet waarom.
Laatst gewijzigd door Raimon op 17 jun 2012 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- MercedesTim
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 17 nov 2011 22:39
- Mercedes-Benz: w126 420SE '89
- Locatie: bij Tienen, Belgie
Heb dat gisteren op een c200cdi gezien permanent melding van presafe/distronic sindsdien geen startstop meerRaimon schreef: En ik zou liever een knopje indrukken dan mijn distronic slopen. Ik wist trouwens niet dat dan de startstipendium functie uit ging en ik snap ook niet waarom.
ik vind het ook niet fijn rijden hakerig en stotterend en vertraging in gaspendaal maar het wend alleen als je echt een keer wil scheuren dan duw ik hem uit mijn vrouw heb ik er nog nooit over gehoord die rijd wat rustiger dus daar zal het wel aan liggen.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Zal een kwestie van tijd zijn tot een softwarefreak/hacker met Eco start/stop in z'n Benz het goed zat is
Net even via google op Duitse sites zitten neuzen op dauaerhaft deaktivieren/ausschalten en Engelse op deactivate permanently :
Wereldwijd zijn vele eigenaren (opvallend veel Mercedes en BMW) dit systeem vanaf nieuw spuugzat!!
Komt vanzelf een mogelijkheid op internet bovendrijven net als DVD kijken tijdens het rijden. Mensen, en zeker de groep die dit soort auto's rijdt, pikken dergelijke ongevraagde en ongewenste toevoegingen gewoon niet en zoeken net zo lang tot ze zelf de touwtjes weer in handen hebben
Net even via google op Duitse sites zitten neuzen op dauaerhaft deaktivieren/ausschalten en Engelse op deactivate permanently :
Wereldwijd zijn vele eigenaren (opvallend veel Mercedes en BMW) dit systeem vanaf nieuw spuugzat!!
Komt vanzelf een mogelijkheid op internet bovendrijven net als DVD kijken tijdens het rijden. Mensen, en zeker de groep die dit soort auto's rijdt, pikken dergelijke ongevraagde en ongewenste toevoegingen gewoon niet en zoeken net zo lang tot ze zelf de touwtjes weer in handen hebben
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Tja milieu labels...... Een vaak is het ook een beetje zeuren van de bestuurder. Autobild heeft de test gedaan met en zonder start stop bij een 350 benzine en daar zit geen tijd verschil in.
Ik zal even aan de baas vragen of hij er iets mee wil. Ik kan het uitzetten maar ik mag het niet.
Ik zal even aan de baas vragen of hij er iets mee wil. Ik kan het uitzetten maar ik mag het niet.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
@Raimon:
ik denk niet dat de factor tijd een rol speelt, maar het feit dat je het systeem wel handmatig per rit uit mag zetten en niet permanent.
Ik denk dat de gevoelsfactor een grote rol speelt want ik vond het naast onrustig, hoe goed ook je merkt het echt wel, geen prettig idee om zonder draaiende motor stil te staan. Net of je de controle over je auto kwijt bent.
Met name ervaren chauffeurs, die goed gebruik maken van hun spiegels, zullen dit gevoel herkennen. Je wil gewoon weg kunnen als je achteropkomend verkeer niet vertrouwd of een gevaarlijke situatie verwacht........... en dan zit je niet te wachten op een big brother die voor jou bepaald dat je motor aan en uit gaat ook al gaat dat bliksemsnel.
ik denk niet dat de factor tijd een rol speelt, maar het feit dat je het systeem wel handmatig per rit uit mag zetten en niet permanent.
Ik denk dat de gevoelsfactor een grote rol speelt want ik vond het naast onrustig, hoe goed ook je merkt het echt wel, geen prettig idee om zonder draaiende motor stil te staan. Net of je de controle over je auto kwijt bent.
Met name ervaren chauffeurs, die goed gebruik maken van hun spiegels, zullen dit gevoel herkennen. Je wil gewoon weg kunnen als je achteropkomend verkeer niet vertrouwd of een gevaarlijke situatie verwacht........... en dan zit je niet te wachten op een big brother die voor jou bepaald dat je motor aan en uit gaat ook al gaat dat bliksemsnel.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- 300Hammer
- Berichten: 1116
- Lid geworden op: 11 jun 2009 20:01
- Mercedes-Benz: 2 X W124 300E
- Locatie: Rotterdam
@Cornelis69......is een beetje onzin eigenlijk.......was dit ook niet zo toen de 3 puntsautogordel zijn intrede deed? Stel je voor dat als je het water inrijdt met je gordel om.....
en zo zijn er legio innovatie's die argwanend worden bekeken in het begin......
en zo zijn er legio innovatie's die argwanend worden bekeken in het begin......
“You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation.”
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
@300hammer: al eens gereden met start/stop?
We zijn van dezelfde generatie en opgegroeid zonder ABS, stuurbekrachtiging, esp etc. en moesten een auto kunnen "beheersen".
En nee, ik ben niet tegen al deze hulpmiddelen, ook niet tegen 3-puntsgordels overigens ,maar beslis graag zelf. Zo ben ik bijv. ook nog steeds geen liefhebber van cruise control in normaal verkeer, teveel handelingen, terwijl je met spelen met je gaspedaal veel soepeler meeglijdt en door bochten rijdt......
We zijn van dezelfde generatie en opgegroeid zonder ABS, stuurbekrachtiging, esp etc. en moesten een auto kunnen "beheersen".
En nee, ik ben niet tegen al deze hulpmiddelen, ook niet tegen 3-puntsgordels overigens ,maar beslis graag zelf. Zo ben ik bijv. ook nog steeds geen liefhebber van cruise control in normaal verkeer, teveel handelingen, terwijl je met spelen met je gaspedaal veel soepeler meeglijdt en door bochten rijdt......
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
zo'n systeem start niet met je startmotor, maar met je start generator die tevens dient als dynamo.MercedesTim schreef:het enige dat het systeem doet is je starter verslijten
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
Ik ben ook van een generatie die nog in conventionele auto's heeft gereden, geen electronica, alleen een accu en kabelboom, mechanische carburatur, contactpunten, kabel bediende trommelremmen en later, voor schijf- en achter trommelremmen, die als enige hydraulisch bediend werden en geen stuurbekrachtiging.
Ik vind alle electronische aanpassingen in een moderne auto een uitkomst en heeft de veiligheid positief beinvloed en het rijcomfort en plezier verhoogd.
Zo ook "ECO Stop en Start" en "Cruise Control" , je hoeft het niet te gebruiken...maar als je er gebruik van maakt, doe het dan goed.
Je kan "Stop en Start" uitzetten door simpel het knopje in te drukken, maar zolang je bij stilstand, het koppelingspendaal ingetrapt houdt, slaat de motor ook niet af.
Dus als je voor langere tijd stil staat, zet je hem in z'n vrij en op de parkeerrem (handrem) en laat je eerst het rempendaal los en daarna de koppeling, de motor blijft dan met ingeschakelde
ECO, gewoon aan. Pas als het rempendaal wordt intrapt, stopt de motor. Ik vind het erg handig om op deze wijze gebruik te maken van het "Stop en Start" systeem.
De Cruise Control is ook niet bedoeld voor in het stadsverkeer maar voor een constante snelheid op de 80 km wegen en snelweg.
Door goed gebruik te maken van Stop en Start / Cruise Control, rij je ontspannen en nog zuiniger ook
Ik vind alle electronische aanpassingen in een moderne auto een uitkomst en heeft de veiligheid positief beinvloed en het rijcomfort en plezier verhoogd.
Zo ook "ECO Stop en Start" en "Cruise Control" , je hoeft het niet te gebruiken...maar als je er gebruik van maakt, doe het dan goed.
Je kan "Stop en Start" uitzetten door simpel het knopje in te drukken, maar zolang je bij stilstand, het koppelingspendaal ingetrapt houdt, slaat de motor ook niet af.
Dus als je voor langere tijd stil staat, zet je hem in z'n vrij en op de parkeerrem (handrem) en laat je eerst het rempendaal los en daarna de koppeling, de motor blijft dan met ingeschakelde
ECO, gewoon aan. Pas als het rempendaal wordt intrapt, stopt de motor. Ik vind het erg handig om op deze wijze gebruik te maken van het "Stop en Start" systeem.
De Cruise Control is ook niet bedoeld voor in het stadsverkeer maar voor een constante snelheid op de 80 km wegen en snelweg.
Door goed gebruik te maken van Stop en Start / Cruise Control, rij je ontspannen en nog zuiniger ook
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
@Mercedist
de betreffende auto is een automaat.......
de betreffende auto is een automaat.......
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ja en in het begin is het even wennen want ik had het niet eens door de eerste meters. Het zit vooral tussen de oren want alles blijft gewoon werken zoals je gewend bent (airco bijv.) en zodra je de rem loslaat start de motor gelijk en alleen als je met twee voeten de pedalen bedient(remmen met links en gassen met rechts) ben je sneller dan het systeem. Zodra je alleen je rechtervoet aan het werk zet (zoals dat hoort) dan is het systeem sneller dan jij. Het argument dat je dan niet snel weg kunt in een noodsituatie kan ik dan ook even niet plaatsen want rem loslaten = aandrijving?Cornelis69 schreef:al eens gereden met start/stop?
Bij de weg: ik ken het alleen in combinatie met een automaat, ik weet niet of het met een handbak anders is dan ik omschrijf?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO