Zijn inderdaad nette velgen, maar het is AMG look en geen echte AMG.
Daarnaast is het budget opgeslokt door de Nieuwe RVS uitlaat die afgelopen maandag afgemonteerd is.
Maar wel bedankt voor de tip.
Groet,
patrick
W126 560SEC 1986 ET Waarde
Hier het domme blondje weer. Ik zit net wat gegevens in te voeren op de calculator, maar lijkt erop dat het niet klopt. Of ik heb niet genoeg koffie op.
Ik vul in huidige breedte 7J en et 25 dan nieuwe breedte 8.5 met ET 25. resultaat "inner and outer clearence... The Same
Dan de achtervelg, huidig 7 met et 25 nieuw 10 met et 25. resultaat: The Same.
Dat kan toch niet, hoe kan de outer clearence hetzelfde zijn als de velg 7.7cm breder is. Met dezelfde offset moet je dan toch aan beide zeides 3.85cm naar buiten komen?
Alvast bedankt voor jullie wijze raad
Groetjes,
patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik krijg echt 13 mm less en extend another 13 mm en vervolgens 38 mm less en extend another 38 mm...
Druk jij wel op de button "calculate"?
Overigens hebben (uit mijn hoofd) originele AMG penta's bij 8" een ET van 11 en bij hoger breedtes zelfs een negatieve ET.
En ik ben ook blond met blauwe ogen hoor
gr J
Druk jij wel op de button "calculate"?
Overigens hebben (uit mijn hoofd) originele AMG penta's bij 8" een ET van 11 en bij hoger breedtes zelfs een negatieve ET.
En ik ben ook blond met blauwe ogen hoor
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
nou wordt ik zeker knetter gek?
Want als je niet op calculate drukt gebeurt er niks, dus op 1 of andere manier komt er the same te staan. Nu ik het opnieuw deed kreeg ik dezelfde uitkomst als jij.
Tja, mbt die penta's en de lage et waarde dat is nou juist mn probleem elke verkoper zegt dat de velgen die ze voor mijn auto hebben passen, dat doen ze altijd (niet negatief bedoeld). maar omdat sommige inderdaad voor een nieuwe et van 20 of iets dergelijks en achter iets van 11 tot 18 als nieuwe et. Dit wijkt dus weer sterk af van wat me nu wordt aangeboden.
En mijn hoofd zegt dat er dan ergens iets niet moet kloppen want als de ene velg van 10J met een et van 15 past, dan zou en velg van 10J met een et van 25 toch niet passen?
Of gaat het anders? de calculator zegt nieuwe afstand tot buitenzijden, maar dat is dan niet ten opzichte van het originele hart van de velg maar van het nieuwe hart. omdat de ET veel kager is is die nieuwe afstand tot de buitenzijde dus veel groter wat die mooie brede rand tot gevolg heeft?
Groetjes, Patrick
Want als je niet op calculate drukt gebeurt er niks, dus op 1 of andere manier komt er the same te staan. Nu ik het opnieuw deed kreeg ik dezelfde uitkomst als jij.
Tja, mbt die penta's en de lage et waarde dat is nou juist mn probleem elke verkoper zegt dat de velgen die ze voor mijn auto hebben passen, dat doen ze altijd (niet negatief bedoeld). maar omdat sommige inderdaad voor een nieuwe et van 20 of iets dergelijks en achter iets van 11 tot 18 als nieuwe et. Dit wijkt dus weer sterk af van wat me nu wordt aangeboden.
En mijn hoofd zegt dat er dan ergens iets niet moet kloppen want als de ene velg van 10J met een et van 15 past, dan zou en velg van 10J met een et van 25 toch niet passen?
Of gaat het anders? de calculator zegt nieuwe afstand tot buitenzijden, maar dat is dan niet ten opzichte van het originele hart van de velg maar van het nieuwe hart. omdat de ET veel kager is is die nieuwe afstand tot de buitenzijde dus veel groter wat die mooie brede rand tot gevolg heeft?
Groetjes, Patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Op zich zou ik zeggen "It takes one to know one", maar ik durf die diagnose zo niet te stellen hoorpvdl79 schreef:nou wordt ik zeker knetter gek?
ET zegt iets over de positie van het hart van de velg. Bij ET 0 is dat precies in het midden van de breedte van de velg. Bij een positieve ET gaat dat X mm naar buiten (waardoor de velg zelf meer naar binnen komt) en bij een negatieve ET uiteraard omgekeerd.
Bij gelijke ET, maar een inch bredere velg zal de velg dus zo'n 12,5 mm meer naar binnen en naar buiten komen.
Bij een W126 kom je dan heel gemakkelijk tegen de wielophanging komen. Naarmate de diameter toeneemt heb je soms met een feitelijk te hoge ET toch net genoeg ruimte.
Wel eens iemand horen mompelen dat de dikte van een creditcard genoeg zou moeten zijn
Op het W126 gedeelte van BenzWorld.org stond altijd een bruikbaar tabelletje.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ben even op dat benzworld aan t speuren, maar kan nog geen tabelletje vinden, had wel al een account aangemaakt paar maanden geleden.
Blijf het lastige materie vinden, want zoals je zegt, de et waarde van de velgen waar ik ga kijken is exact hetzelfde als ik nu heb. Maar kan me niet voorstellen dat ik 3.8cm ruimte heb aan de buitenzijde om dikkere wielen te monteren. Met andere woorden als ik nu een meetlat tegen de buitenzijde van het rubber aan leg dan valt die echt niet 4cm binnen mn wielscherm.
dus dat zou inhouden dat ze niet gaan passen
Blijf het lastige materie vinden, want zoals je zegt, de et waarde van de velgen waar ik ga kijken is exact hetzelfde als ik nu heb. Maar kan me niet voorstellen dat ik 3.8cm ruimte heb aan de buitenzijde om dikkere wielen te monteren. Met andere woorden als ik nu een meetlat tegen de buitenzijde van het rubber aan leg dan valt die echt niet 4cm binnen mn wielscherm.
dus dat zou inhouden dat ze niet gaan passen
Mercedes 560 SEC 1986
als ik dan de calculator die jeroen doorstuurde er weer bij pak dan zou ik dus zeker achter een lagere et moeten hebben om de 10J velg te laten passen mits ik aan de binnenzijde wel de benodigde ruimte heb?
Mercedes 560 SEC 1986
Klopt de aannaame als in het plaatje? Als de et waarde verander dan verschuift het hart van de velg in de richting van de pijlen?
- Bijlagen
-
- WheelOffset.jpg (25.92 KiB) 414 keer bekeken
Mercedes 560 SEC 1986
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Je aanname klopt zo te zien.
Uit mijn hoofd passen de originele 10" Penta's alleen op een König widebody. Normaal is 8" gewoon passend.
Nog maar eens ingelogd op mijn oude clubje en dit zou de link moeten zijn.
gr J
Uit mijn hoofd passen de originele 10" Penta's alleen op een König widebody. Normaal is 8" gewoon passend.
Nog maar eens ingelogd op mijn oude clubje en dit zou de link moeten zijn.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Er zijn er meer die met 10J rondrijden maar die hebben dan een afwijkende ET waarde en zeker geen 25 zoals deze.
Bedankt voor het doorlinken van dat topic ik heb de 19 paginas doorgebladerd maar kon geen tabelletje vinden. Wel vond ik in een ander topic het volgende wat volgens mij een goede indicatie geeft.
ik ga er toch heen zaterdag om het 100% zeker te weten dat ze niet passen
Dit stond op benzwordl.org
With the w126, stock MB wheels were 7.5J with an offset of e25. But MB's original stock size sits deep inside the arch. AMG's take on wheels for our w126 were of the following dimensions :
8J x 16 e11 (5-spoke)
8J x 17 e11 (Aero I)
8.5J x 17 e18 (3-piece Aero)
10J x 17 e17 (3-piece Aero) Rear only
9J x 16 e0 (5 spoke) Rear only
10J x 16 e-12.7 (5 spoke) Rear widebody only
9J x 16 e0 (5 spoke) Front widebody only
An 8" wheel with e11 won't cause problems on a w126 unless it has been very aggresively lowered. But there is so much room in those arches, so the lower the offset number the better.
Bedankt voor het doorlinken van dat topic ik heb de 19 paginas doorgebladerd maar kon geen tabelletje vinden. Wel vond ik in een ander topic het volgende wat volgens mij een goede indicatie geeft.
ik ga er toch heen zaterdag om het 100% zeker te weten dat ze niet passen
Dit stond op benzwordl.org
With the w126, stock MB wheels were 7.5J with an offset of e25. But MB's original stock size sits deep inside the arch. AMG's take on wheels for our w126 were of the following dimensions :
8J x 16 e11 (5-spoke)
8J x 17 e11 (Aero I)
8.5J x 17 e18 (3-piece Aero)
10J x 17 e17 (3-piece Aero) Rear only
9J x 16 e0 (5 spoke) Rear only
10J x 16 e-12.7 (5 spoke) Rear widebody only
9J x 16 e0 (5 spoke) Front widebody only
An 8" wheel with e11 won't cause problems on a w126 unless it has been very aggresively lowered. But there is so much room in those arches, so the lower the offset number the better.
Mercedes 560 SEC 1986
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Succes met passen. Laat nog effe weten wat het geworden is.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gisteravond nog even bij de Sec gekeken naar huidige afstand tot wielscherm ongeveer 2 tot 2,5 cm. Geen 3.8
Wordt dus WS ritje voor jan L.... maar wel weer lekker stuk in de benz gereden natuurlijk!
Had verkoper nog vraag gesteld, maar nog geen reactie gehad. Hij zal wel moe zijn geworden van mijn vele vragen
Ben een lastig mannetje als het om veel geld gaat
Groetjes,
patrick
Wordt dus WS ritje voor jan L.... maar wel weer lekker stuk in de benz gereden natuurlijk!
Had verkoper nog vraag gesteld, maar nog geen reactie gehad. Hij zal wel moe zijn geworden van mijn vele vragen
Ben een lastig mannetje als het om veel geld gaat
Groetjes,
patrick
Mercedes 560 SEC 1986
op benzworld.org stuurde iemand me deze calculator. Werk ook op basis van een plaatje wat de uitleg wat begrijpelijke maakt.
Maar ook die snap ik weer niet. want ik dacht u eindelijk te lezen/te begrijpen uit de vorige reacties dat ik dus een lagere et nodig heb dan 25.
Maar als ik die invoer dan wordt de uitstekende rand nog groter, de tekst boven het plaatje zegt dat ik bij een et van 20 4.3cm dichter bij de weel arch kom.... dan past het dus zeker niet. als ik naar een hogere et ga dan zou het wel gaan passen.
Maar dat is precies tegenover gesteld wat in het hier boven staande in eerder posts op benzworld werd gezegd.
hier de link http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... offset2=20
Maar ook die snap ik weer niet. want ik dacht u eindelijk te lezen/te begrijpen uit de vorige reacties dat ik dus een lagere et nodig heb dan 25.
Maar als ik die invoer dan wordt de uitstekende rand nog groter, de tekst boven het plaatje zegt dat ik bij een et van 20 4.3cm dichter bij de weel arch kom.... dan past het dus zeker niet. als ik naar een hogere et ga dan zou het wel gaan passen.
Maar dat is precies tegenover gesteld wat in het hier boven staande in eerder posts op benzworld werd gezegd.
hier de link http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... offset2=20
Mercedes 560 SEC 1986
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Straks zijn ze verkocht aan iemand die geen lastpak ispvdl79 schreef: Had verkoper nog vraag gesteld, maar nog geen reactie gehad. Hij zal wel moe zijn geworden van mijn vele vragen
Ben een lastig mannetje als het om veel geld gaat
Groetjes,
patrick
Heb ik vd week met een versterker gedaan: een zeurpiet die 1001 vragen stelde, nog meer foto's wilde aan mijn broek hangen. Toen er iemand kwam die het ding zonder zeuren kocht maar ietsjes minder bood was de versterker gelijk verkocht
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO