Mijn interieurventilator weigert dienst! De meest voor de hand liggende oorzaak (de zekering) is OK. Kan iemand mij zeggen hoe ik het best kan beginnen? Het hele zaakje demonteren lijkt mij immers een prutswerk zo onder het dashboard in. Of werk ik via de filter in het motorcompartiment?
:
Interieurventilator
Doet'ie het helemaal niet, soms niet of enkel in bepaalde standen?
Hebben wij laatst ook gehad aan onze W211, het was net of de ventilator niet meer wou luisteren naar de gekozen stand, hij koelde ofwel rustig, ofwel zeer hard, ofwel zeer heet en rustig ofwel zeer heet en hard...
Meteen naar garage geweest, maar onderweg was het opeens opgelost.
Toch laten nakijken, hebben ze iets vervangen onder de motorkap (en/of onder het dash) en probleem leek opgelost te zijn. Een week later hetzelfde liedje, weer binnen gebracht (onderweg werkte het soms weer), mechaniekers hebben dan een stuk in Duitsland moeten bestellen, een paar dagen later moesten we terug gaan om het te installeren.
Een paar dagen later telefoon, we mochten de auto binnenbrengen, mijn vader was het al stilletjes aan beu aan het worden en ze mochten de auto komen wegtakelen (mijn vader had last van zijn rug op het moment en dan naar de garage rijden zag hij niet meteen zitten ook). 2 dagen later hebben ze hem terug gebracht en nu blijkt voorlopig alles weer in orde te zijn...
Meteen naar garage geweest, maar onderweg was het opeens opgelost.
Toch laten nakijken, hebben ze iets vervangen onder de motorkap (en/of onder het dash) en probleem leek opgelost te zijn. Een week later hetzelfde liedje, weer binnen gebracht (onderweg werkte het soms weer), mechaniekers hebben dan een stuk in Duitsland moeten bestellen, een paar dagen later moesten we terug gaan om het te installeren.
Een paar dagen later telefoon, we mochten de auto binnenbrengen, mijn vader was het al stilletjes aan beu aan het worden en ze mochten de auto komen wegtakelen (mijn vader had last van zijn rug op het moment en dan naar de garage rijden zag hij niet meteen zitten ook). 2 dagen later hebben ze hem terug gebracht en nu blijkt voorlopig alles weer in orde te zijn...
- Msmax
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Meet de spanningen eens na.
Als je een schakelaar hebt dan kan deze defect zijn.
Heb je een automatische dan wordt het lastiger omdat deze de motor met een bepaalde spanning (electronisch) aansturen ipv via weerstanden.
Msmax
Als je een schakelaar hebt dan kan deze defect zijn.
Heb je een automatische dan wordt het lastiger omdat deze de motor met een bepaalde spanning (electronisch) aansturen ipv via weerstanden.
Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- Msmax
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Perfect.
Als er op de aansluitingen van de ventilator ook 12V staat dan is de motor waarschijnlijk kapot.
Kan altijd nog even testen op een aparte accu en direct aan sluiten op de ventilator.
Ben benieuwd..
Msmax
Als er op de aansluitingen van de ventilator ook 12V staat dan is de motor waarschijnlijk kapot.
Kan altijd nog even testen op een aparte accu en direct aan sluiten op de ventilator.
Ben benieuwd..
Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- christiaan
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 04 jul 2005 12:45
- Mercedes-Benz: W201 Brabus AB4, W204 Avantgarde
- Specialisatie: W201
- Locatie: Neerbeek
- Contacteer:
De ventilator zit met een 2polige stekker vast aan de kachelweerstand. Ik denk ergens tegen het schutbord. Als je daar een voltmeter aansluit op de weerstand, dan moet je in iedere stand van de ventilatorschakelaar spanning meten. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ook die weerstand "gaar"zijn.
Succes,
Christiaan
p.s. onthoud de derde wet van Kirckhoff: DAAR WAAR EEN ELEKTRISCHE SCHAKELING ROOKT, LOOPT DE GROOTSTE STROOM.
Succes,
Christiaan
p.s. onthoud de derde wet van Kirckhoff: DAAR WAAR EEN ELEKTRISCHE SCHAKELING ROOKT, LOOPT DE GROOTSTE STROOM.
190E Brabus 3.0 AB4, Fully loaded
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
- christiaan
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 04 jul 2005 12:45
- Mercedes-Benz: W201 Brabus AB4, W204 Avantgarde
- Specialisatie: W201
- Locatie: Neerbeek
- Contacteer:
De ventilator zit met een 2polige stekker vast aan de kachelweerstand. Ik denk ergens tegen het schutbord. Als je daar een voltmeter aansluit op de weerstand, dan moet je in iedere stand van de ventilatorschakelaar spanning meten. Mocht dat niet zo zijn, dan kan ook die weerstand "gaar"zijn.
Succes,
Christiaan
p.s. onthoud de derde wet van Kirckhoff: DAAR WAAR EEN ELEKTRISCHE SCHAKELING ROOKT, LOOPT DE GROOTSTE STROOM.
Succes,
Christiaan
p.s. onthoud de derde wet van Kirckhoff: DAAR WAAR EEN ELEKTRISCHE SCHAKELING ROOKT, LOOPT DE GROOTSTE STROOM.
190E Brabus 3.0 AB4, Fully loaded
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)