W211 (rode) accu storing

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

28 dec 2012 22:45

Ik zou helemaal niet verder zoeken maar ik zou eens een belletje met het bedrijf van de accu's doen en dat hun accu's niets meer doen en helemaal leeg zijn en wat ze daar aan zouden willen doen!

Hoop dat je toch garantie hebt op de geleverde goederen ;)

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

28 dec 2012 23:33

Accu controleren (bij een niet originele accu heb je snel weer gedonder)
Bijladen controleren (gewoon op de accupool, ergens boven de 13 volt)
Lekstroom controleren (bij een 211 moet die onder de 0,054 A zijn anders is er iets mis)
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
mercedes2002
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
Mercedes-Benz: 220 cdi elegance

29 dec 2012 09:49

Raimon schreef:Accu controleren (bij een niet originele accu heb je snel weer gedonder)
Bijladen controleren (gewoon op de accupool, ergens boven de 13 volt)
Lekstroom controleren (bij een 211 moet die onder de 0,054 A zijn anders is er iets mis)
Hoe controleer ik dan lekstroom?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 dec 2012 10:57

Een multimeter tussen de minpool van je accu en de minkabel. Het is een wat lastige meting want als je het verkeerd doet dan blaas je de multimeter (of zekering ervan) op.

Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
mercedes2002
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
Mercedes-Benz: 220 cdi elegance

29 dec 2012 11:55

Raimon schreef:Een multimeter tussen de minpool van je accu en de minkabel. Het is een wat lastige meting want als je het verkeerd doet dan blaas je de multimeter (of zekering ervan) op.

Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
Ok dank Raimon. Wat ik merk is dat de volgende dag er net voldoende spanning is op de accu om de auto te starten. De accu meet dan na het starten 9,7 V. Is dit omdat ie bijna leeg is? De kleine accu voorin meet iets meer dan 12 V.

Gr.
mercedes2002
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
Mercedes-Benz: 220 cdi elegance

29 dec 2012 11:55

Raimon schreef:Een multimeter tussen de minpool van je accu en de minkabel. Het is een wat lastige meting want als je het verkeerd doet dan blaas je de multimeter (of zekering ervan) op.

Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
Ok dank Raimon. Wat ik merk is dat de volgende dag er net voldoende spanning is op de accu om de auto te starten. De accu meet dan na het starten 9,7 V. Is dit omdat ie bijna leeg is? De kleine accu voorin meet iets meer dan 12 V.

Gr.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 dec 2012 12:59

Dan loopt de auto leeg door een lekstroom of hij wordt niet geladen.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
mercedes2002
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
Mercedes-Benz: 220 cdi elegance

29 dec 2012 13:03

Raimon schreef:Dan loopt de auto leeg door een lekstroom of hij wordt niet geladen.
Ok als hij niet wordt geladen dan ligt het aan de dynamo?
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 dec 2012 13:22

mercedes2002 schreef:
Raimon schreef:Dan loopt de auto leeg door een lekstroom of hij wordt niet geladen.
Ok als hij niet wordt geladen dan ligt het aan de dynamo?
Of aan een draad, aansturing, regelaar, enz. Eerst bepalen wat de storing is en dan zoeken naar de oplossing
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
500 e lover
Berichten: 951
Lid geworden op: 14 aug 2007 00:07
Mercedes-Benz: G 55-04, 500E-91,C32-02,sprinter 318 08+09, Isuzu Dmax 09
Specialisatie: mensen op de zenuwen werken!
Locatie: w vl

29 dec 2012 17:43

mercedes2002 schreef:Peter, ik heb de accu's laten vervangen bij een gerenommeerd bedrijf. De hoofdaccu is echt helemaal leeg en ik kan de auto niet meer starten. Beide accu's zijn een week oud. Kan het de spanningsregelaar zijn? En weet je waar die zit en hoe je dit moet meten? Of is het misschien de dynamo?
Spanningsregelaar zit als ik het goed heb op je dynamo, lijkt me toch niet zo'n gerenomeerd bedrijf indien ze beide accu's vervangen zonder even te gaan meten :roll: !

Meestal ligt het probleem bij de accu(s) of de dynamo, echter kan je periodieke laadstoringen krijgen door falende kabels :o . Dan kom je meestal bij de verkeerde conclusies !
Zo werd bij mijn G 55 zowel starter, dynamo en accu vervangen, dit zonder resultaat. Je hebt dan een ware bolleboos nodig, die even buiten het boekje kan denken :applaus: om een dergelijk probleem vast te stellen. voedingskabel die langs de rechter uitlaatpijp ligt ( met hitteschild) was aanzienlijk door (te) warm worden aangetast.
Bolleboos is top MB medewerker, 3e plaats wereldwijd op 2jaarlijkse MB uitdaging :o
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 dec 2012 20:37

500 e lover schreef:Bolleboos is top MB medewerker, 3e plaats wereldwijd op 2jaarlijkse MB uitdaging :o
Deze uitdaging bestaat helaas niet meer in NL. Ik heb de laatste ronde ook mee gedaan en ik kwam 1 plek te kort om mee te gaan naar Duitsland :'(
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Gebruikersavatar
John Kort
Berichten: 921
Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
Mercedes-Benz: W203 C240 2001
Specialisatie: Detailen/poetsen
Locatie: Den Oever

29 dec 2012 21:05

Jammer dat het niet meer bestaat Raimon, Dan had je met stip boven aangestaan.

Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!! :goedzo: :applaus: :D

Groeten John
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 dec 2012 21:47

John Kort schreef:Jammer dat het niet meer bestaat Raimon, Dan had je met stip boven aangestaan.

Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!! :goedzo: :applaus: :D

Groeten John
Je weet nooit niet genoeg. En om dat laatste plekje te stijgen is nog wel een uitdaging. die man had 40 jaar ervaring en een zware vak idioot.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
mercedes2002
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
Mercedes-Benz: 220 cdi elegance

29 dec 2012 21:59

Raimon schreef:
John Kort schreef:Jammer dat het niet meer bestaat Raimon, Dan had je met stip boven aangestaan.

Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!! :goedzo: :applaus: :D

Groeten John
Je weet nooit niet genoeg. En om dat laatste plekje te stijgen is nog wel een uitdaging. die man had 40 jaar ervaring en een zware vak idioot.
Weten jullie misschien iemand uit Zaanstreek of omgeving die het ook kan? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

29 dec 2012 22:16

Met alle respect maar ik zie nog geen moeilijkheid in je storing dus ik zou zeggen dat iedere 1 monteur dit zou moeten kunnen (helaas is dit een illusie). Maar gewoon bij een dealer waar een chef en een monteur aanwezig is zouden ze dit kunnen oplossen. In het geval van lekstroom moeten ze wel iets langer meten.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
Plaats reactie