Ik zou helemaal niet verder zoeken maar ik zou eens een belletje met het bedrijf van de accu's doen en dat hun accu's niets meer doen en helemaal leeg zijn en wat ze daar aan zouden willen doen!
Hoop dat je toch garantie hebt op de geleverde goederen
Grtz
W211 (rode) accu storing
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Accu controleren (bij een niet originele accu heb je snel weer gedonder)
Bijladen controleren (gewoon op de accupool, ergens boven de 13 volt)
Lekstroom controleren (bij een 211 moet die onder de 0,054 A zijn anders is er iets mis)
Bijladen controleren (gewoon op de accupool, ergens boven de 13 volt)
Lekstroom controleren (bij een 211 moet die onder de 0,054 A zijn anders is er iets mis)
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Hoe controleer ik dan lekstroom?Raimon schreef:Accu controleren (bij een niet originele accu heb je snel weer gedonder)
Bijladen controleren (gewoon op de accupool, ergens boven de 13 volt)
Lekstroom controleren (bij een 211 moet die onder de 0,054 A zijn anders is er iets mis)
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Een multimeter tussen de minpool van je accu en de minkabel. Het is een wat lastige meting want als je het verkeerd doet dan blaas je de multimeter (of zekering ervan) op.
Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Ok dank Raimon. Wat ik merk is dat de volgende dag er net voldoende spanning is op de accu om de auto te starten. De accu meet dan na het starten 9,7 V. Is dit omdat ie bijna leeg is? De kleine accu voorin meet iets meer dan 12 V.Raimon schreef:Een multimeter tussen de minpool van je accu en de minkabel. Het is een wat lastige meting want als je het verkeerd doet dan blaas je de multimeter (of zekering ervan) op.
Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
Gr.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Ok dank Raimon. Wat ik merk is dat de volgende dag er net voldoende spanning is op de accu om de auto te starten. De accu meet dan na het starten 9,7 V. Is dit omdat ie bijna leeg is? De kleine accu voorin meet iets meer dan 12 V.Raimon schreef:Een multimeter tussen de minpool van je accu en de minkabel. Het is een wat lastige meting want als je het verkeerd doet dan blaas je de multimeter (of zekering ervan) op.
Het beste is om de meter aan te sluiten. Dan de auto in rust laten gaan. Dan de minkabel los nemen zonder dat de meter los gaat van de minpool en minkabel. Uiteindelijk zal de stroom dus van accu naar de meter gaan en dan pas naar je minkabel(auto)
Gr.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Dan loopt de auto leeg door een lekstroom of hij wordt niet geladen.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Ok als hij niet wordt geladen dan ligt het aan de dynamo?Raimon schreef:Dan loopt de auto leeg door een lekstroom of hij wordt niet geladen.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Of aan een draad, aansturing, regelaar, enz. Eerst bepalen wat de storing is en dan zoeken naar de oplossingmercedes2002 schreef:Ok als hij niet wordt geladen dan ligt het aan de dynamo?Raimon schreef:Dan loopt de auto leeg door een lekstroom of hij wordt niet geladen.
- 500 e lover
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 aug 2007 00:07
- Mercedes-Benz: G 55-04, 500E-91,C32-02,sprinter 318 08+09, Isuzu Dmax 09
- Specialisatie: mensen op de zenuwen werken!
- Locatie: w vl
Spanningsregelaar zit als ik het goed heb op je dynamo, lijkt me toch niet zo'n gerenomeerd bedrijf indien ze beide accu's vervangen zonder even te gaan meten !mercedes2002 schreef:Peter, ik heb de accu's laten vervangen bij een gerenommeerd bedrijf. De hoofdaccu is echt helemaal leeg en ik kan de auto niet meer starten. Beide accu's zijn een week oud. Kan het de spanningsregelaar zijn? En weet je waar die zit en hoe je dit moet meten? Of is het misschien de dynamo?
Meestal ligt het probleem bij de accu(s) of de dynamo, echter kan je periodieke laadstoringen krijgen door falende kabels . Dan kom je meestal bij de verkeerde conclusies !
Zo werd bij mijn G 55 zowel starter, dynamo en accu vervangen, dit zonder resultaat. Je hebt dan een ware bolleboos nodig, die even buiten het boekje kan denken om een dergelijk probleem vast te stellen. voedingskabel die langs de rechter uitlaatpijp ligt ( met hitteschild) was aanzienlijk door (te) warm worden aangetast.
Bolleboos is top MB medewerker, 3e plaats wereldwijd op 2jaarlijkse MB uitdaging
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Deze uitdaging bestaat helaas niet meer in NL. Ik heb de laatste ronde ook mee gedaan en ik kwam 1 plek te kort om mee te gaan naar Duitsland500 e lover schreef:Bolleboos is top MB medewerker, 3e plaats wereldwijd op 2jaarlijkse MB uitdaging
- John Kort
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 11 nov 2011 22:30
- Mercedes-Benz: W203 C240 2001
- Specialisatie: Detailen/poetsen
- Locatie: Den Oever
Jammer dat het niet meer bestaat Raimon, Dan had je met stip boven aangestaan.
Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!!
Groeten John
Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!!
Groeten John
Zie mijn Logboek voor meer informatie CLK 270 CDI.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Je weet nooit niet genoeg. En om dat laatste plekje te stijgen is nog wel een uitdaging. die man had 40 jaar ervaring en een zware vak idioot.John Kort schreef:Jammer dat het niet meer bestaat Raimon, Dan had je met stip boven aangestaan.
Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!!
Groeten John
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Weten jullie misschien iemand uit Zaanstreek of omgeving die het ook kan? Alvast bedankt.Raimon schreef:Je weet nooit niet genoeg. En om dat laatste plekje te stijgen is nog wel een uitdaging. die man had 40 jaar ervaring en een zware vak idioot.John Kort schreef:Jammer dat het niet meer bestaat Raimon, Dan had je met stip boven aangestaan.
Ik geniet er steeds weer van dat iemand zoveel kennis in huis heb, grote klasse.......!!!!!
Groeten John
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Met alle respect maar ik zie nog geen moeilijkheid in je storing dus ik zou zeggen dat iedere 1 monteur dit zou moeten kunnen (helaas is dit een illusie). Maar gewoon bij een dealer waar een chef en een monteur aanwezig is zouden ze dit kunnen oplossen. In het geval van lekstroom moeten ze wel iets langer meten.