Stroomverlies, defecte accu's of slechte lading, zouden ze idd bij elke MB dealer moeten kunnen oplossen, helaas is dit in werkelijkheid niet zo.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van de MB werkplaats, echter zie je (helaas) vaak ongegronde diagnoses en onnodig vervangen van onderdelen, dit met dure facturen tot gevolg en vaak geen opl voor je probleem.
Zo kom je vaak met eenzelfde probleem meerdere keren in de MB werkplek te staan. Uiteraard zijn de hedendaagse auto's niet meer te vergelijken met auto's van pakweg 20j terug, maar vele MB medewerkers zijn mijns aanziens de MB naam onwaardig. Dit is mijn persoonlijke ervaring bij meerdere dealers in België, veel betere ervaringen heb ik in Duitsland, daar gaat men zaken vervangen, en als achteraf blijkt dat deze niet aan de oorzaak van het probleem liggen, gaan ze er prompt terug af.
W211 (rode) accu storing
- 500 e lover
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 14 aug 2007 00:07
- Mercedes-Benz: G 55-04, 500E-91,C32-02,sprinter 318 08+09, Isuzu Dmax 09
- Specialisatie: mensen op de zenuwen werken!
- Locatie: w vl
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
We dwalen af maar dat is niet erg denk ik500 e lover schreef:Stroomverlies, defecte accu's of slechte lading, zouden ze idd bij elke MB dealer moeten kunnen oplossen, helaas is dit in werkelijkheid niet zo.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van de MB werkplaats, echter zie je (helaas) vaak ongegronde diagnoses en onnodig vervangen van onderdelen, dit met dure facturen tot gevolg en vaak geen opl voor je probleem.
Zo kom je vaak met eenzelfde probleem meerdere keren in de MB werkplek te staan. Uiteraard zijn de hedendaagse auto's niet meer te vergelijken met auto's van pakweg 20j terug, maar vele MB medewerkers zijn mijns aanziens de MB naam onwaardig. Dit is mijn persoonlijke ervaring bij meerdere dealers in België, veel betere ervaringen heb ik in Duitsland, daar gaat men zaken vervangen, en als achteraf blijkt dat deze niet aan de oorzaak van het probleem liggen, gaan ze er prompt terug af.
Je kan idd zwaar pech hebben bij een merkdealer / garage. Bij MB heb je verplicht een minimale verdeling aan personeel nodig. Bijvoorbeeld 1 op de 5 monteurs moet een DTer zijn, 2 op de 4 RTer en 2 op de 4 STer (hoe de waarde echt zijn weet ik niet maar dit zit dicht in de buurt). Onze werkplaats is niet erg groot en de chef en ik zijn alle 2 DTer. Wanneer ik vrij ben is er dus geen DTer actief in de werkplaats. Ook kan ik maar aan 1 auto tegelijk werken en is de kans dus zeer groot dat wanneer je even langs gaat met je storing je niet door een DTer wordt geholpen. Wij hebben ook eerste monteurs die niet multimeterwaardig zijn maar die zijn vaak mechanisch weer erg sterk. Dit verhaal is niet alleen bij een MBdealer maar komt bij alle garages voor.
Ook een niet DTer kan bij "normale" storingen diagnose stellen en het prima verhelpen. Ik kan me niet voorstellen dat wij onderdelen laten zitten die niet defect zijn (mits het een gok is i.o.m. De klant).
Het aller belangrijkste is communiceren. Vertel de klant waarom je iets wil vervangen en wat het risico is en of er nog meer bij kan komen.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Raymond ik had nog een vraag. Waarom wordt het remsysteem er ook uit gegooid? Gaat dit niet via de kleine accu ipv de hoofdaccu?Raimon schreef:We dwalen af maar dat is niet erg denk ik500 e lover schreef:Stroomverlies, defecte accu's of slechte lading, zouden ze idd bij elke MB dealer moeten kunnen oplossen, helaas is dit in werkelijkheid niet zo.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van de MB werkplaats, echter zie je (helaas) vaak ongegronde diagnoses en onnodig vervangen van onderdelen, dit met dure facturen tot gevolg en vaak geen opl voor je probleem.
Zo kom je vaak met eenzelfde probleem meerdere keren in de MB werkplek te staan. Uiteraard zijn de hedendaagse auto's niet meer te vergelijken met auto's van pakweg 20j terug, maar vele MB medewerkers zijn mijns aanziens de MB naam onwaardig. Dit is mijn persoonlijke ervaring bij meerdere dealers in België, veel betere ervaringen heb ik in Duitsland, daar gaat men zaken vervangen, en als achteraf blijkt dat deze niet aan de oorzaak van het probleem liggen, gaan ze er prompt terug af.
Je kan idd zwaar pech hebben bij een merkdealer / garage. Bij MB heb je verplicht een minimale verdeling aan personeel nodig. Bijvoorbeeld 1 op de 5 monteurs moet een DTer zijn, 2 op de 4 RTer en 2 op de 4 STer (hoe de waarde echt zijn weet ik niet maar dit zit dicht in de buurt). Onze werkplaats is niet erg groot en de chef en ik zijn alle 2 DTer. Wanneer ik vrij ben is er dus geen DTer actief in de werkplaats. Ook kan ik maar aan 1 auto tegelijk werken en is de kans dus zeer groot dat wanneer je even langs gaat met je storing je niet door een DTer wordt geholpen. Wij hebben ook eerste monteurs die niet multimeterwaardig zijn maar die zijn vaak mechanisch weer erg sterk. Dit verhaal is niet alleen bij een MBdealer maar komt bij alle garages voor.
Ook een niet DTer kan bij "normale" storingen diagnose stellen en het prima verhelpen. Ik kan me niet voorstellen dat wij onderdelen laten zitten die niet defect zijn (mits het een gok is i.o.m. De klant).
Het aller belangrijkste is communiceren. Vertel de klant waarom je iets wil vervangen en wat het risico is en of er nog meer bij kan komen.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Die kleine accu is voor backup om nog een noodberemming te kunnen doen. Echter zijn er meerdere componenten die al storing gaan geven voordat hij alleen nog stroom heeft in zijn noodaccu
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10 nov 2011 14:23
- Mercedes-Benz: 220 cdi elegance
Het was uiteindelijk de dynamo. Na vervanging was het probleem verholpen. Nog bedankt voor jullie reacties
Rode accu in display van de W211? Meet kleine back-up accu onder het interieurfilter, rechterzijde onder de motorkap. De spanning moet meer dan 12 volt zijn. Als hij defect is kun je hem vervangen door Yuasa YTX14BS, onderhoudsvrije acid motoraccu. (Gel-accu is niet geschikt!). Hij kost 43% van de Fiammaccu van Mercedes. Vervangen is 10 minuten werk.
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
links achteraan onder de motorkap.sjoeke schreef:Ik kreeg het afgelopen weekend ook de (rode) accu storing maar heeft de W211 van 2007 wel zo'n extra accu?
Ik kan onder de motorkap niets ontdekken
daar zit een zwarte kap. na verwijderen zit daar de interieurfilter, onder deze filter zit de accu.
greetings Evan
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Nee een 2007 heeft geen sbc en dus ook geen sbc accu.
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 aug 2012 19:56
- Mercedes-Benz: W177 A200 AMG, A207 E200 AMG
- Specialisatie: Irritant zijn.
- Locatie: Hulst
@ Raimon,
Misschien een vreemde vraag, maar wat zijn Dters, Rters en Sters? Komt mij niet bekend voor.
Gtz.
Misschien een vreemde vraag, maar wat zijn Dters, Rters en Sters? Komt mij niet bekend voor.
Gtz.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Gokje: DiagnoseTechnici, ReparatieTechnici en ServiceTechnici?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Jeroen schreef:Gokje: DiagnoseTechnici, ReparatieTechnici en ServiceTechnici?
gr J
==================================> Door voor de wasmachine!
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Heb ik al
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)