beste mensen
ik ben in het bezit van een slk 200 bj 99
nu de laatste weken valt hij spontaan uit onder het rijden
alle lampjes op het dashbord gaan branden
nu 2 x gebeurd op de snelweg
als ik de auto dan wil starten gebeurd er niks
alleen mijn ventilator gaat vol draaien
krukassensor al schoon gemaakt en nokkenassensor stekker schoongemaakt
nieuwe accu gepaatst
kan het autoalarm de boel verstieren dus kan het alarm de motor uit laten vallen
het gebeurd spontaan ineens dood
hoop dat jullie hier misschien ervaring mee hebben
ik durf de weg er niet meer mee op en de mercedesdealer zit een eindje weg van mij om hem te laten uitlezen
grt gerard
R170 SLK200 1999 uitvallen
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Hoop het nooit mee te maken maar heb al meermaals over dit euvel gelezen en was bijna telkens de krukassensor.
Met die sensor schoon te maken zal je hem wel niet hersteld krijgen denk ik.
Met die sensor schoon te maken zal je hem wel niet hersteld krijgen denk ik.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 04 dec 2007 05:19
- Mercedes-Benz: W212 E250CDI
- Specialisatie: Service Adviseur
- Locatie: Rotterdam
Idd reinigen van elektrische componenten helpt niet echt...Borguy schreef:Hoop het nooit mee te maken maar heb al meermaals over dit euvel gelezen en was bijna telkens de krukassensor.
Met die sensor schoon te maken zal je hem wel niet hersteld krijgen denk ik.
Advies:Duidelijkheid voor jezelf verkrijg je alleen door te laten uitlezen via StarDiagnose bij uw lokale MB dealer en die geeft u juiste reparatie advies!
Succes!
mvg
Rajesh
- DON VITO
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 12 jun 2011 20:46
- Mercedes-Benz: Ken ik nie betaluh
- Specialisatie: Storingen
- Locatie: Tilburg
Het heeft er alle schijn van dat er een voeding van de motorregeleenheid wegvalt.
Sommige sensoren vallen zonder spanning en de koelvin word dan door de regeleenheid op maximale uitsturing gezet.
Ook is het mogelijk dat er een can bus storing is.
Anyway, om dichter bij de oorzaak te komen moet ie ff aan het infuus bij de mb specialist.
Sommige sensoren vallen zonder spanning en de koelvin word dan door de regeleenheid op maximale uitsturing gezet.
Ook is het mogelijk dat er een can bus storing is.
Anyway, om dichter bij de oorzaak te komen moet ie ff aan het infuus bij de mb specialist.
DE MISDAAD IS AL GEORGANISEERD.......NU DE POLITIE NOG!!!!!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2012 11:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK200 1999
- Specialisatie: electro
- Locatie: spijkenisse
vanmiddag aan het infuus geweest
div fout codes
p0115 etc sensor
p0110 mafsensor
p1 1525 regelklepnokkenas
po341 hall sensor nokkenas
dus idd wijst het erop dat er ergens een slechte verbinding/ draadbreuk zit
div fout codes
p0115 etc sensor
p0110 mafsensor
p1 1525 regelklepnokkenas
po341 hall sensor nokkenas
dus idd wijst het erop dat er ergens een slechte verbinding/ draadbreuk zit
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 jan 2012 11:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK200 1999
- Specialisatie: electro
- Locatie: spijkenisse
helaas alles gemeten wat met de sensoren te maken heeft
maar geen resultaat
alle aardes van de auto gemeten en schoongemaakt geen resultaat
nu maar contactslot bekijken
kan het alarm de motor uit laten vallen door de start ondrrbreker er op te gooien
grt gerard
maar geen resultaat
alle aardes van de auto gemeten en schoongemaakt geen resultaat
nu maar contactslot bekijken
kan het alarm de motor uit laten vallen door de start ondrrbreker er op te gooien
grt gerard
- DON VITO
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 12 jun 2011 20:46
- Mercedes-Benz: Ken ik nie betaluh
- Specialisatie: Storingen
- Locatie: Tilburg
De codes die je noemt zijn veel voorkomende codes.
Kans is zeer reëel dat jij van het optreden hiervan niets merkt.
Heb je ook de omgevingsdata bij de codes bekeken, let dan vooral op de km stand ten tijde van het laatste optreden van de betroffen codes, en vergelijk deze met de huidige stand minus de afgelegde km`s sinds de laatste uitval van je motor.
Als mijn geheugen mij niet bedriegt zit er rechtsvoor in de e-kast een k40 relais. (of een opvolger hiervan)
Start de auto na uitval niet. Houd dan de sleutel in de startpositie en tik ff met een schroevendraaier op dit kombirelais.
Gaat de starter dan wel rond heb je m te pakken.
Contactslot lijkt me niet, tenzij er ook andere functies uitvallen. bv je aanjager, richtingaanwijzers enz, enz.
Kans is zeer reëel dat jij van het optreden hiervan niets merkt.
Heb je ook de omgevingsdata bij de codes bekeken, let dan vooral op de km stand ten tijde van het laatste optreden van de betroffen codes, en vergelijk deze met de huidige stand minus de afgelegde km`s sinds de laatste uitval van je motor.
Als mijn geheugen mij niet bedriegt zit er rechtsvoor in de e-kast een k40 relais. (of een opvolger hiervan)
Start de auto na uitval niet. Houd dan de sleutel in de startpositie en tik ff met een schroevendraaier op dit kombirelais.
Gaat de starter dan wel rond heb je m te pakken.
Contactslot lijkt me niet, tenzij er ook andere functies uitvallen. bv je aanjager, richtingaanwijzers enz, enz.
DE MISDAAD IS AL GEORGANISEERD.......NU DE POLITIE NOG!!!!!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Probeer anders eens een dealer met de juiste diagnose computer. Het kan idd ook door je alarm komen.