beste maat,
ik heb die probleem nu ook met mijn slk.
heb 350 euro betaald maar nu gefixt.
je hebt roest in een van de kabels.
waardoor hij dat doet.
de koelfan gaat heel hard draaien als een gek en stopt niet.
ook branden alle lampjes op de dash maar als je wilt starten lukt dit niet.
kom je paar uur later dan start je auto gewoon voor ff totdat hij uitvalt.
als je info wil mag je me mailen is me eerstew dag hiero dus weet nog nie hoe t werkt
R170 SLK200 1999 uitvallen
Hallo Gerard,
Je moet eens kijken bij het verdeelstuk van de benzineinspuiting, daar zit een gebogen pijpje waar de benzinetoevoerslang op zit, dit pijpje drukt aan de onderkant op een kabelbundel die uit het zwarte kabelgootje komt, het is bijna niet te geloven, maar hier wordt de isolatie van de kabeltjes beschadigd ondanks dat alles t.o.v. elkaar niet beweegt, bij mij was ik nog net op tijd, en heb er een stukje rubber tussen gelegd, dus als de isolatie zover weg is, komen de draadjes tegen massa en krijg je de gekste storingen .
Succes Piet.
.
Je moet eens kijken bij het verdeelstuk van de benzineinspuiting, daar zit een gebogen pijpje waar de benzinetoevoerslang op zit, dit pijpje drukt aan de onderkant op een kabelbundel die uit het zwarte kabelgootje komt, het is bijna niet te geloven, maar hier wordt de isolatie van de kabeltjes beschadigd ondanks dat alles t.o.v. elkaar niet beweegt, bij mij was ik nog net op tijd, en heb er een stukje rubber tussen gelegd, dus als de isolatie zover weg is, komen de draadjes tegen massa en krijg je de gekste storingen .
Succes Piet.
.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 mar 2014 19:51
- Mercedes-Benz: SLK 200 R170 2000
- Locatie: Antwerpen
Hoi allen,
ben reeds een viertal jaar in het bezit van een SLK 200 uit 2000 en heb exact hetzelfde probleem als hiervoor benoemt.
Is dit probleem reeds opgelost en zo ja , wat was het probleem dan.
Bedankt voor het antwoord.
ben reeds een viertal jaar in het bezit van een SLK 200 uit 2000 en heb exact hetzelfde probleem als hiervoor benoemt.
Is dit probleem reeds opgelost en zo ja , wat was het probleem dan.
Bedankt voor het antwoord.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Sinds zijn registratie is Ravi nog geen uur actief geweest op dit forum...verwacht je nu echt dat hij gaat reageren?
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 mar 2014 19:51
- Mercedes-Benz: SLK 200 R170 2000
- Locatie: Antwerpen
Heb gisteren een Maxiscan MS509 aangeschaft, word normaal vandaag geleverd. Zal hiermee de foutmeldingen proberen uit te lezen.
Bedankt voor je reactie Ingmar, hoop zelf toch wat actiever te zijn op dit interesante forum.
Bedankt voor je reactie Ingmar, hoop zelf toch wat actiever te zijn op dit interesante forum.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 mar 2014 19:51
- Mercedes-Benz: SLK 200 R170 2000
- Locatie: Antwerpen
Wagen hersteld . Bleek achteraf de batterij te zijn, die was pas 2 jaar geleden terug nieuw geplaatst, maar nu was de capaciteit zo laag dat deze verschillende storingen veroorzaakte in de ECU , waardoor zelfs de startbeveiliging actief was en de sturing van de koelventilator continu gestuurd werd. Nieuwe batterij , resetten foutcodes door garagist en terug op weg.
Tot mijn verbazing bleek zelfs de door mij aangekochte scanner te werken.
Fantastisch toch !!
Tot mijn verbazing bleek zelfs de door mij aangekochte scanner te werken.
Fantastisch toch !!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 mar 2014 19:51
- Mercedes-Benz: SLK 200 R170 2000
- Locatie: Antwerpen
Opnieuw terug hetzelfde probleem, batterij ditmaal nog in goede staat en geladen, maar toch draait de koelvin van de radiator op volle vermogen en dtaait de startmotor niet rond. Probleem deet zich voor nadat we een kleine 4-tal weken op verlof zijn geweest en de motor gedurende die tijd niet draaiende is geweest.Garagist gewoon foutcodes gereset en die vertelde dat de wagen in een soort van slaapmodus raakte. Iemand soortgelijke ervaring meegehad en een oplossing voor had?
Hoi Luc,
Yep,mijn 230 van 2000 viel uit, start niet meer en ventilator volgas.
Al 2 jaar terug dus uit mijn hoofd : onder de kap zit een box met een paar regelunits. 1 daarvan is gewoon een relaiskastje en heeft 2 grote en 5 kleine zekeringen. Als je een kleine eruit trekt met draaiende motor en de motor valt stil is daar een probleem. de startmotor zal niet meer werken en de fan gaat voluit. In dat relaiskastje is een verbinding slecht die je kan verhelpen door een nieuwe te monteren (plm.150euro) of gewoon buitenom repareren. meer info op nulzes 16582142
Yep,mijn 230 van 2000 viel uit, start niet meer en ventilator volgas.
Al 2 jaar terug dus uit mijn hoofd : onder de kap zit een box met een paar regelunits. 1 daarvan is gewoon een relaiskastje en heeft 2 grote en 5 kleine zekeringen. Als je een kleine eruit trekt met draaiende motor en de motor valt stil is daar een probleem. de startmotor zal niet meer werken en de fan gaat voluit. In dat relaiskastje is een verbinding slecht die je kan verhelpen door een nieuwe te monteren (plm.150euro) of gewoon buitenom repareren. meer info op nulzes 16582142
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 mar 2014 19:51
- Mercedes-Benz: SLK 200 R170 2000
- Locatie: Antwerpen
@ Michiel n; bedankt voor je reactie Michiel, maar heb ondertussen de fout zelf kunnen terugvinden en was namelijk het volgende.
Bij kontrole van de aanwezige sensoren ,stelde ik vast dat het kontaktstekker op de impulsgever van de nokkenas ofwel de nokkenassensor volledig onder een soort smurrie zat die kortsluiting veroorzaakte op deze sensor. Met gewoonweg de stekker proper te maken en wat op te schuren starte deze bij de eerste poging. Zijn nu reeds een week verder en sindsdien geen enkel probleem meer voorgehad. Bij de plaatselijke M.B.-dealer vertelden ze me dat het op volle toeren draaien van de koelvin duid op een fout in het systeem en daardoor in een noodloop gaat .
Weer een happy SLK-driver geworden
Bij kontrole van de aanwezige sensoren ,stelde ik vast dat het kontaktstekker op de impulsgever van de nokkenas ofwel de nokkenassensor volledig onder een soort smurrie zat die kortsluiting veroorzaakte op deze sensor. Met gewoonweg de stekker proper te maken en wat op te schuren starte deze bij de eerste poging. Zijn nu reeds een week verder en sindsdien geen enkel probleem meer voorgehad. Bij de plaatselijke M.B.-dealer vertelden ze me dat het op volle toeren draaien van de koelvin duid op een fout in het systeem en daardoor in een noodloop gaat .
Weer een happy SLK-driver geworden
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Happy... voor zolang dat duurt.
Het probleem heb je nl. nog niet verholpen: een lekkende nokkenasmagneet waardoor je kabelboom volloopt (als ik het goed zeg).
Vervangen van de magneet en eventueel kabelboom is de lange-termijn oplossing.
Het probleem heb je nl. nog niet verholpen: een lekkende nokkenasmagneet waardoor je kabelboom volloopt (als ik het goed zeg).
Vervangen van de magneet en eventueel kabelboom is de lange-termijn oplossing.
Logboek S500.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Helaas standaard kwaaltje een lekkende nokkenasmagneet en de kabel die de olie doorlaat helemaal naar de computer.plorie schreef:Happy... voor zolang dat duurt.
Het probleem heb je nl. nog niet verholpen: een lekkende nokkenasmagneet waardoor je kabelboom volloopt (als ik het goed zeg).
Vervangen van de magneet en eventueel kabelboom is de lange-termijn oplossing.
Is al zeer veel over geschreven.
Zo snel mogelijk de nokkenasmageet vernieuwen plus de modificatie kabel plaatsen.
Zo niet kun je op termijn de hele kabelboom plus computer vervangen, een reparatie van dik 1000 euro.
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=995