Hoi, ik heb nu sinds een maand een s210 320cdi uit 2001.
Nu vind ik zelf dat de motortemperatuur steeds aan de lage kant is (er van uitgaande dat te temp. meter OK is).
Meestal is de temp. niet hoger dan een graad of 70. Zeker nooit boven de 80.
Is dit inderdaad te laag en zo ja, heeft dit negatieve gevolgen wat betreft slijtagen o.i.d. En is er iets aan te doen....?
Groeten en bedankt
Rob.
bedrijfstemperatuur e320cdi te laag??
- Evo
- Berichten: 2237
- Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
- Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
- Locatie: Drenthe
cdi's blijven koud, dit probleem deed alvoor bij de eerste echte 1.9 injectie turbo diesels van VW. Allerlij oplossingen zijn er voor gezocht, heb het rapport hier liggen (een kennis van me is bij volkswagen afgestudeerd, hij heeft onderzocht hoe het interieur sneller warm moest worden, heb dit rapport van hem gekrege om door te lezen ivm mijn studie)
Groetjes Wim
Groetjes Wim
pedal to the metal
- HermanJonker
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 27 feb 2006 16:30
- Locatie: Belgie
Beste Robbie230,
Ik ben het eens met Lommer, heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn auto zie fototje, want na een lange rit werd het interieur ook niet warm,
ook daarbij komt dan ook dat de auto niet op bedrijfs temp. komt.
Heb de thermostaat dan ook vervangen en het is nu weer perfect.
Succes
Groeten
Herman
Ik ben het eens met Lommer, heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn auto zie fototje, want na een lange rit werd het interieur ook niet warm,
ook daarbij komt dan ook dat de auto niet op bedrijfs temp. komt.
Heb de thermostaat dan ook vervangen en het is nu weer perfect.
Succes
Groeten
Herman
-
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 05 mar 2006 08:55
- Locatie: Heerlen
Inderdaad onder het rijden 80 graden en bij stilstand loopt ie op tot aan de 90 graden ongeveer hier.
Is wel bij een 190er
Is wel bij een 190er
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
@ Herman, als ik jouw foto bekijk zie ik een Jaguar met een benzinemotor... en daar is de temperatuur niet te vergelijken met de efficiente verbranding van een CDI...
Waarom dacht je dat er in een CDI een schakelaar zit voor extra interieurverwarming ????
Laat je CDI eens flink uit en kijk dan naar de temperatuur met een digitale thermometer.
Het metertje in het dashboard is een indicatie.
Zelfs mijn nieuwe CDI komt maar net aan de 80 graden ( op het oog lijkt dat op 75.....) en na een snelle rit op 85 graden....
Waarom dacht je dat er in een CDI een schakelaar zit voor extra interieurverwarming ????
Laat je CDI eens flink uit en kijk dan naar de temperatuur met een digitale thermometer.
Het metertje in het dashboard is een indicatie.
Zelfs mijn nieuwe CDI komt maar net aan de 80 graden ( op het oog lijkt dat op 75.....) en na een snelle rit op 85 graden....
- HermanJonker
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 27 feb 2006 16:30
- Locatie: Belgie
Beste w220l,
Ok maar normaal gezien moet elke auto de normale bedrijfs temp. kunnen halen, of dat nu gaat om een diesel of benzine,lijkt mij logisch toch.
Groeten
Herman
Ok maar normaal gezien moet elke auto de normale bedrijfs temp. kunnen halen, of dat nu gaat om een diesel of benzine,lijkt mij logisch toch.
Groeten
Herman
- Evo
- Berichten: 2237
- Lid geworden op: 25 okt 2005 12:59
- Mercedes-Benz: S212 E200, Ex; W211 E220cdi, W210 E200cdi, W124 E220, W202 C180, 4x W201 190e-190d
- Locatie: Drenthe
ga eens scheure met een cdi, dan loopt deze echt wel na de 90 graden, maar bij 120 op de snelweg op de cruise, krijgt ie ook nie op zn donder en wordt ook nie warm....HermanJonker schreef:Beste w220l,
Ok maar normaal gezien moet elke auto de normale bedrijfs temp. kunnen halen, of dat nu gaat om een diesel of benzine,lijkt mij logisch toch.
Groeten
Herman
groete Wim
pedal to the metal
- Herr Flick
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 04 sep 2006 21:18
- Locatie: Arnhem
Ja, dat gaat niet werken he.W220L schreef: Naar Barcelona in 12 uur gereden , temperatuur niet boven de 90 graden... ( is dat scheuren genoeg ), verbruik gemiddeld 9,4 l/100 km.
Met die snelheid stijg je op en kom je in de koudere luchtlagen.
Koudere lucht zorgt voor...
Voel je em al?