Hoi. Mischien weet iemand wat er mis kan zijn?
Vandaag begon mij lamopje te branden van de koelvloeistof (w202) Heb gellijk gekeken maar zat hellemaal vol. Dacht toen dat het de sensor kan zijn. Heb de sensor vervangen door een nieuwe en brandt nu nog. Wat kan het nog meer zijn? En iemand hier ook ervaring mee/
Mvgr. ronnie
Lampje van de koelvloeistof blijft branden.
- Herr Flick
- Berichten: 2634
- Lid geworden op: 04 sep 2006 21:18
- Locatie: Arnhem
Nou, een gelukje heb je: je lampje is nog goed
Ik heb het zelfde ooit eens gehad doordat het kabeltje van de sensor ergens doorgesleten was en massa maakte..
Ik heb het zelfde ooit eens gehad doordat het kabeltje van de sensor ergens doorgesleten was en massa maakte..
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Ronnie,
Als dat het was, laat het dan even weten. Heb zelf een W210 en ook af en toe wel, en af en toe niet last ervan, de sensor doet het nog volgens mij. dus.....
Groetjes,
Ingmar
Als dat het was, laat het dan even weten. Heb zelf een W210 en ook af en toe wel, en af en toe niet last ervan, de sensor doet het nog volgens mij. dus.....
Groetjes,
Ingmar
- Vinneau
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 03 dec 2005 19:05
- Mercedes-Benz: W108 280S , W168 A160L , W638 108
- Specialisatie: Mercedes onderdelen
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
De w210 bij mij thuis heeft dat probleem gehad sensor was de boosdoener begon ook met af en toe en opeens continu..
http://www.mercedesonderdeel.nl : Voor gebruikte en nieuwe onderdelen.
In sommige gevallen zit de storing in de sensor van de ruitensproeier niveau sensor, Als de stekker er af is of de weestand van de sensor te hoog gebeurt dit wel eens (voornamelijk w140) raar maar waar.
Groeten
Groeten
- Ebber
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
Ik heb dit ook gehad. Ik had de sensor van het rsp resevoir ook vervangen en die van de radiateur. Ik DACHT dat er genoeg koelvloeistof in zat maar schijn bedriegt. Ik kon het vloeistof niveau goed 'hoog' zien zitten maar het kan net een halve liter maken dat het lampje gaat branden. Volgens mij moet je als je je dop eraf draait net zolang bijgieten todat je het kunstof niveau plaat je om het zo maar te noemen niet meer ziet. Toen was het bij mij verholpen Het lijkt dus vaak of hij vol is maar dan kan er nog redelijk veel bij. Ik had het trouwens ook kunnen weten want smorgens bij koud weer brandde het lampje, had ik 5 minuten gereden en de motor dus warm ging hij uit. Oftewel bij warme motor zet de vloeistof wat uit en stijgt het peil automatisch.
- Ronnie
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 17 jan 2006 19:09
- Mercedes-Benz: W211 270CDI, W639 Vito 111CDI, CLK A209
- Specialisatie: styling
- Locatie: Vreden
Hoi Hoi
Hij functioneerd weer naar behoren.
(Bijvullen was echt geen optie. 1ml erbij en stroomde over.)
Heb even de kabel nagelopen maar kon niks geen breuk vinden. Toch maar even de kabel verlegt. Vooral waar hij langs de chassis gaat lopen aan de voorkant loopt hij langs een scherpe schroef. Hier heb ik hem even verder naar achteren gedrukt en de kabels bij de contact van de sensor even goed aangedrukt. Ook heb ik even de sensor goed droog gemaakt en er weer in gezet.
Hoe dan ook hij doet het weer. Of ik met geluk het breukje of los contactje weer goed heb gemaakt of dat het lag aan het droog maken van die sensor ik weet het niet. Maar probeer het even zou ik zeggen, als je er last van hebt.
mvgr. ronnie
Hij functioneerd weer naar behoren.
(Bijvullen was echt geen optie. 1ml erbij en stroomde over.)
Heb even de kabel nagelopen maar kon niks geen breuk vinden. Toch maar even de kabel verlegt. Vooral waar hij langs de chassis gaat lopen aan de voorkant loopt hij langs een scherpe schroef. Hier heb ik hem even verder naar achteren gedrukt en de kabels bij de contact van de sensor even goed aangedrukt. Ook heb ik even de sensor goed droog gemaakt en er weer in gezet.
Hoe dan ook hij doet het weer. Of ik met geluk het breukje of los contactje weer goed heb gemaakt of dat het lag aan het droog maken van die sensor ik weet het niet. Maar probeer het even zou ik zeggen, als je er last van hebt.
mvgr. ronnie
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
We zullen duimen.
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
- merdy-mercedes
- Berichten: 636
- Lid geworden op: 23 okt 2006 08:20
- Mercedes-Benz: W126 260SE 1988
of het lampje is nu stuk (geintje)
groet merdy
groet merdy
- fokkesukke
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 18 feb 2006 10:43
- Locatie: Brunssum
Wel die ster rechtop zetten, dit is geen gezicht
<<< Ik heb geen horloge.... ik heb de tijd!!! >>>
- Ronnie
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 17 jan 2006 19:09
- Mercedes-Benz: W211 270CDI, W639 Vito 111CDI, CLK A209
- Specialisatie: styling
- Locatie: Vreden
Ha ha.
Ster staat rechtop maar vriendin is niet zo groot. (passagier)
Nou het lampje was niet kappot want 1 week geleden begon hij weer te branden. Toen toch maar even 2 sensors gekocht (ruitensproeier en koelvloeistof) bij de plaatselijke dealer. Blijkt dus dat de 2 sensors gekoppelt zijn. (lekker handig)
Maarja het lampje is nu weer uit en functioneerd weer naar behoren.
Ster staat rechtop maar vriendin is niet zo groot. (passagier)
Nou het lampje was niet kappot want 1 week geleden begon hij weer te branden. Toen toch maar even 2 sensors gekocht (ruitensproeier en koelvloeistof) bij de plaatselijke dealer. Blijkt dus dat de 2 sensors gekoppelt zijn. (lekker handig)
Maarja het lampje is nu weer uit en functioneerd weer naar behoren.