Hallo allemaal.
Ik ben Marco en in het bezit van een slk 230 Compressor r170,bouwjaar 1996.
Heb de auto al een hele tijd maar rij er eigenlijk nooit in...
Dus toen het mooier weer werd heb ik de auto maar eens gepakt,en helaas...
na ong. 2 km gereden te hebben stopte de auto ermee..
Dus auto aan de kant,en toen ik wilde starten deed die niks..daarmee bedoel ik:wel contact(dus ramen,radio etc werkt,maar als ik de sleutel doordraai in startpositie doet ie niks)..
Na 5 min. deed de auto het weer,ben ik doorgereden naar me werk.
Ik ben zelf automonteur,zet hem bij ons in de werkplaats en laat hem lopen.
Ook diverse keren aan/uit gezet,geen punt.
Maar op een gegeven moment slaat de auto af en het probleem zit erin.
Ben aan het meten geweest,computers opengehaald(vocht)maar nee,alles schoon etc.
Ik krijg dus wel signaal vanaaf mijn contactslot naar me ecu(paarse draad) ook krijg ik een startsignaal op een relaiskast(a 170 545 00 05)deze zit bij de zekeringenkast linksvoor.
Me ecu krijgt spanning op 3 punten(maar eerlijk gezegd,ik heb geen schema dus dat zegt natuurlijk niet alles)..
Als ik het startrelais bedien(a 170 545 00 05)dan duw ik dus met een klein voorwerp me relaiasveertje in,start de auto wel maar slaat niet aan..
Er zal dus vanuit me ecu een massa gestuurd moeten worden die me startmotorrelais bekrachtigd(?)en dus me ontsteking/brandstof aansturing in gang gaat zetten..
Heeft iemand hier ervaring mee,of een schema??
bvd marco
bvd Marco
R170 slk 230 compressor wil niet starten
- Jeroen
- Berichten: 25805
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Natuurlijk heb je al naar de nokkenassensor gekeken?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
sorry,maar wat is het verband tussen niet starten en een nokkenas sensor..
het is niet dat de auto niet wil aanslaan,hij start niet,reageert dus niet op me startsignaal die wel bij me ecu aankomt,en de ecu moet hem weer doorgeven naar me starter etc..
mijn ervaring met odp/bdp gevers is dat een auto niet aanslaat,maar wel de motor laat ronddraaien..
heb je hier een verklaring voor j..?
alvast dank
het is niet dat de auto niet wil aanslaan,hij start niet,reageert dus niet op me startsignaal die wel bij me ecu aankomt,en de ecu moet hem weer doorgeven naar me starter etc..
mijn ervaring met odp/bdp gevers is dat een auto niet aanslaat,maar wel de motor laat ronddraaien..
heb je hier een verklaring voor j..?
alvast dank
- Jeroen
- Berichten: 25805
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Je stelt in je laatste zin dat je een signaal nodig hebt om je brandstof/ontsteking te activeren. Daarom kom ik bij de nokkenassensor uit.
Misschien lees ik het verkeerd.
gr J
Misschien lees ik het verkeerd.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
ben al blij dat je met me meedenkt...
maar een nokkenas of een krukassensor zal toch weinig effect hebben als de motor niet rond gaat...
die sensors gaan pas in werking treden als de motor rond draait en er een inductie kan ontstaan..
wel kan de motor hier op afslaan omdat ze geen signaal meer doorgeven naar me ecu..(bij een defecte of haperende sensor)de ecu zal dan denken dat de motor stil staat en de boel afsluiten(vonk/benzine)..
maar ik krijg dus geen startsignaal op me starter,en als ik hem spanning geef(rechtstreeks,draadje buitenom)gaat me starter wel rond(dus me starter,spanning etc is oke)..
ik ben dus bang dat me ecu waarschijnlijk de geest heeft gegeven,maar misschien zie ik wat over het hoofd.
krijg dus wel een stuursignaal op me startrelais,maar komt deze rechtstreeks van me contact of geeft me ecu deze door??
maar een nokkenas of een krukassensor zal toch weinig effect hebben als de motor niet rond gaat...
die sensors gaan pas in werking treden als de motor rond draait en er een inductie kan ontstaan..
wel kan de motor hier op afslaan omdat ze geen signaal meer doorgeven naar me ecu..(bij een defecte of haperende sensor)de ecu zal dan denken dat de motor stil staat en de boel afsluiten(vonk/benzine)..
maar ik krijg dus geen startsignaal op me starter,en als ik hem spanning geef(rechtstreeks,draadje buitenom)gaat me starter wel rond(dus me starter,spanning etc is oke)..
ik ben dus bang dat me ecu waarschijnlijk de geest heeft gegeven,maar misschien zie ik wat over het hoofd.
krijg dus wel een stuursignaal op me startrelais,maar komt deze rechtstreeks van me contact of geeft me ecu deze door??
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 18 mei 2013 13:15
- Mercedes-Benz: Slk roadster 230 kompressor r170
Goede dag heren
Ik heb net als jullie ook dit probleem, heb al de bobines , luchtmassameter en gasklephuis vervangen maar nog niet opgelost jullie al een idee wat het kan zijn??
Gr. Mike liebeton
Ik heb net als jullie ook dit probleem, heb al de bobines , luchtmassameter en gasklephuis vervangen maar nog niet opgelost jullie al een idee wat het kan zijn??
Gr. Mike liebeton
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Toch eens adh van de schema's zoeken of alle massa's en voedingen aanwezig zijn. Al eens uitgelezen?
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Ik gok toch op de ECU, veel voorkomend probleem door de olie die vanuit de nokkenasmagneet door de kabelboom de ecu vernield.
Bij het openhalen geen olie sporen??
Bij het openhalen geen olie sporen??
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 15 jun 2012 15:56
- Mercedes-Benz: W211 e200 mopf
- Specialisatie: Accessoires, diagnose
Ik denk dat je een elektrisch probleem hebt.
Massa controleren, verbindingen accu etc.
K40 relay controleren. http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk
Zit er een alarm in?
Massa controleren, verbindingen accu etc.
K40 relay controleren. http://www.youtube.com/watch?v=70b-LJsbFqk
Zit er een alarm in?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 aug 2018 10:40
- Mercedes-Benz: SLK 230 type R170
Allen,
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn SLK 230 R170 uit 1997. Sinds kort heb ik regelmatig dat bij het omdraaien van de contactsleutel alle lampjes, ventilator, radio etc gaan werken maar de startmotor niet gaat draaien. Na enige tijd proberen, sleutel in/uit contactslot, auto afsluiten, alarm aan/uit zetten etc wordt er weer op gegeven moment (niet eenduidig) contact gemaakt en start de motor zonder problemen.
Ik lees dat anderen een vergelijkbaar probleem hebben gehad en dat mogelijk het K40 relais de oorzaak kan zijn.
Heeft iemand al de "definitieve" oplossing gevonden?
Dank alvast
Ab
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn SLK 230 R170 uit 1997. Sinds kort heb ik regelmatig dat bij het omdraaien van de contactsleutel alle lampjes, ventilator, radio etc gaan werken maar de startmotor niet gaat draaien. Na enige tijd proberen, sleutel in/uit contactslot, auto afsluiten, alarm aan/uit zetten etc wordt er weer op gegeven moment (niet eenduidig) contact gemaakt en start de motor zonder problemen.
Ik lees dat anderen een vergelijkbaar probleem hebben gehad en dat mogelijk het K40 relais de oorzaak kan zijn.
Heeft iemand al de "definitieve" oplossing gevonden?
Dank alvast
Ab