R170 SLK Dak begint moeilijk te doen!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25790
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

19 feb 2015 13:57

Tom schreef:via de vulopening 8-)
Over het intrappen van een open dak deur gesproken :owja:

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

19 feb 2015 14:19

:owja:
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

18 mei 2015 10:54

Mijn dak van mij SLK opent sinds dit weekend ook moeilijk.
Koffer gaat mooi omhoog en als dak echt los moet komen blijft het hangen. Dan even wachten en wat helpen aan het dak en opent wel verder mooi zonder problemen. Sluiten werkt altijd perfect.
Ik heb de haken al even gesmeerd. Ik had ook al ergens gelezen dat je de speling op de kabels kan controleren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik snap niet goed wat je moet smeren aan de gele pijl? Kan dit invloed hebben op het openen?
Bedankt om mee te denken alvast.
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

18 mei 2015 12:01

Zit toch echt in de smeerpunten en dan vooral in de vergrendeling voorin, links en rechts.
Echt in de vergrendeling goed smeren waar de zwarte punten ingaan.
Door de slechte smering blijven ze haken hoogstwaarschijnlijk.
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... rytox.html

Waar heb je mee gesmeerd??
Teflon spray en dergelijke zal niet veel uithalen.
Je moet het echt met witte spuitvet doen, busje kost maar 7/8 euro van motip.
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

18 mei 2015 12:07

Ik heb vooral de metalen haken wat normaal machine vet aan gedaan.
Ook een beetje aan de twee zwarte pennen.
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

18 mei 2015 12:25

Machine vet is ook wat dikker is dus ook wel goed.
Zou in de vergrendeling waar de haken invallen een mooi laagje aanbrengen, en dan een paar keer het dak openen/sluiten.
Kijken wat die dan gaat doen, ook de overige smeerpunten van dat lijstje zou ik absoluut meenemen.

Kabels van het dak heb ik geen ervaring mee.
Weet niet welke regio je zit, maar heb een adres die puur SLK's doet, de beste man weet echt alles van de R170.
Zit vlak achter Hoogeveen.
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

18 mei 2015 12:55

Ik ben van België, dus zal alleszinds een eindje rijden zijn. :P
Maar je mag de naam en site anders altijd eens geven, hoe meer informatie hoe beter.
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

18 mei 2015 13:00

Beste Ridsel,

De beste man doet het vooral hobbymatig en heeft geen website.
Hij demonteert ze voornamelijk voor onderdelen, zodoende weet hij alle ins en outs van de R170.

Kan je zijn nummer wel geven via PB als je nog belang hebt.
erka
Berichten: 696
Lid geworden op: 07 aug 2011 14:48
Mercedes-Benz: C220 CDI W204
Locatie: Midden Limburg

19 mei 2015 17:29

Ciske schreef:Wow,das minder...dat hij ook bij het sluiten van de kap weigert,heb je het oliepeil al nagekeken in de koffer? achter het kleppie aan de rechtse kant?
Ook kan het in het kofferbakslot zitten,als die iets verkeerd afgesteld staat wil het dak ook wel eens weigeren.
Als dat het geval is dan blijft je binnenverlichting ook regelmatig branden wanneer hij dat dus niet moet doen,tja...het blijft lastig vast stellen als je het niet zien kan,ik denk alleen maar wat mee.

Groeten Ciske.
Ciske, dit klinkt bekend :goedzo:
Ik heb bij aankoop van de auto het dak geprobeerd, werkte toen best goed.
afgelopen zondag met dak omlaag een stuk gereden, daarna het dak willen sluiten, maar dit lukte niet echt.
elektrisch gedeelte ging prima, ook de kofferklep ging normaal open ( leek mij ) alleen het dak kwam niet omhoog.
NA het loslaten van de schakelaar bleef deze wel rood branden, wat normaal is zover ik me kan herinneren van mijn vorige SLK's
ik heb toen het dak weer "geopend" en toen weer gesloten, toen kwam het dak wel redelijk snel omhoog.
Merk ook, dat de klep ook niet altijd lekker sluit... wellicht ..
EN de binnenverlichting gaat ook niet altijd uit als ik in de kofferbak geweest ben..
dus gaan we daar eens naar kijken.... :goedzo: :goedzo: :goedzo:

Voor de rest, geweldige SLK ;-)

update..
Vulling van het tankje is max... dus dat is het probleem niet.
MAAR, wat ik wel gezien heb is dat de achterklep er alles behalve lekker op ligt...
eigenlijk zal het de meeste mensen niet eens opvallen, omdat de openingen best gelijk lopen.
Maar door het verhaal van Ciske ben ik toch even naar het slot gaan kijken, daar val niet heel veel aan op....
toen ik naar de ophanging van de achterklep keek, zag ik wel dat daar wat niet gelijk zat...
bij het wat nader bekijken van de speling tussen klep en spatborden viel ineens wel op dat dit niet geheel gelijk
liep met beide kanten.... dus komende week even bij een vriend langs, die is schadehersteller dan mag hij er
even een keer naar kijken ...komt goed.
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

23 mei 2015 17:35

Mijn dak werkt weer als nooit tervoren.
Smeren op de juiste punten heeft het hem gedaan.
Denk vooral daar met de rode pijl die ik nog nooit gedaan had. Bedankt super forum!
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

23 mei 2015 18:41

Geweldig Ridsel, mooi dat het is opgelost met zoiets simpels :goedzo:
Smeren wordt heel vaak vergeten en dan krijg je dus dit soort problemen.

Welk specifiek punt heb je nu precies gesmeerd dan?
Ben zeer benieuwd.
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

23 mei 2015 19:08

Die van de rode pijl van op de foto van Ciske had ik nog noot gesmeerd.
Ik denk wel dat het aan deze lag.
Voor de zekerheid alle punten nog eens goed gesmeerd.
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

23 mei 2015 21:40

:goedzo:

http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... rytox.html

Foto 9 van deze site dus.
Is idd een erg belangrijke, ook een zeer goede tip van Ciske :goedzo:
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

23 mei 2015 22:11

bofkont schreef::goedzo:

http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... rytox.html

Foto 9 van deze site dus.
Is idd een erg belangrijke, ook een zeer goede tip van Ciske :goedzo:
Idd.
ridsel
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 jan 2015 10:29
Mercedes-Benz: SLK200 1999
Specialisatie: Sleutelen / detailing

26 jun 2015 11:27

Weet er iemand welk type de microswitchen zijn in het dak?
Ik had ergens eens gelezen dat deze bij conrad oko gewoon te bestellen zijn, maar vind deze niet meer. Ik zou er al eens enkele bestellen als reserve gewoon.
Plaats reactie