230ce wrote:hallo,even een vraag, wat betekent cdi,en wat zijn de beste ervan ivm met aanschaf andere auto,wil een combi kopen bj 2003 ongeveer,c klasse,wie heeft ervaring met deze autos,mvg wietje
boneheadxxl wrote:Common rail is eigenlijk de moderne dieseltechniek zoals deze nu in de auto's geleverd wordt. Er zijn maar weinig nieuwe auto's die zonder common rail uitkomen., maar waren in de beginjaren wat storingsgevoeliger. Vooral de injectoren zijn een stuk gecompliceerder, doordat deze d.m.v. van elektrische impulsen opengaan en niet door de pompdruk. De computer heeft daardoor meer controle over het verbrandingsproces wat een zuiniger verbruik oplevert.Een CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
In 2003 is deze techniek goed volwassen geworden, dus ik denk net dat dit dan een probleem zal veroorzaken. Wel blijven de injectoren een zwakke plek, die ook nog eens kostbaar kunnen zijn.
Dat zeggen ze,maar ik vindt van nietEen CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
H-D wrote:Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
MBenzNL wrote:...ik haal het NIET met mijn E55 en dan rij ik ook nog eens als een volleerd oud wijf!
H-D wrote:Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Ik wil de CDI niet mer missen! Alleen als ik bij deLotto/staatslooterij win, dan komt er een 6.3!!
ruub-sterw201 wrote:H-D wrote:Ik rij nu zo´n 12.000 km met mijn 320 CDI en heb gemiddelt 8,4 liter diesel op 100 km nodig, maar dan moet die ook vlink werken!!! Af en toe, met rond 120 km per uur staan 6,8 - 7,0 liter tijdelijk op het KI!!
Dan kun je die CDI er met gemak bijhouden
Dat kun je vinden, maar is wel degelijk zo als je de hetzelfde rijsnelheden hanteert.willem B wrote:Dat zeggen ze,maar ik vindt van nietboneheadxxl wrote:Een CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
ErikH wrote:Zijn we nou op die leeftijd gekomen dat we de grootte van elkaars remschijven vergelijken?
willem B wrote:Dat zeggen ze,maar ik vindt van nietEen CDI is zuiniger dan een conventionele diesel
benz 190 wrote:De mijne W210 220 CDI(al eens eerder aangegeven) loop 1op 14 bij 120km/u met 2 personen.
Van uit Emmen naar Kassel en dat viel erg tegen ten opzichte van de oude diesel die 1 op 18 reed.
Users browsing this forum: HarryK, ive, MathijsOKP, richardw210, sympho and 27 guests