W203 start problemen , foutmelding P1354

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Ties
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 08:11
Mercedes-Benz: C200 CDI

01 nov 2010 22:22

Ik heb start problemen met mijn W203 uit nov 2001, met 260,000 km op de teller.
De auto start zonder enig probleem als hij koud is. Maar af en toe start hij niet als de auto warm is. De startmotor loopt vlot rond, maar de motor slaat niet aan. Het lijkt alsof de motor geen brandstof krijgt. Ik moet dan wachten, varierend van 5 min tot 45 min en dan start hij wel weer.

Eerst mercedes gebeld in Amsterdam die vertelde dat het waarschijnlijk een lekkende injector is. De ANWB laten komen en die veetelde dat het waarschijnlijk de krukas sensor is. Gisteren de auto uit laten lezen en daar bleek de volgende code in te staan: P1354 krukas sensor / nokas sensor.
De monteur heeft dit opgezocht in zijn systeem en daar werd aangegeven dag het ook een lekkende injector kan zijn. Injectoren zijn doorgemeten, waarbij mij verteld werd dat er drie slecht zijn en het beste is om ze alle vier te vervangen. Geschatte kosten rond de EUR 1,500.....OEPS....
Op het moment dat ik weg wilde rijden starte de auto wederom niet. De monteur spoot remontvetter in de inlaat, en prompt start te motor. Volgens de montuer en teken dat het toch echt de injectoren zijn.

Daarna heb ik gebeld met Pul in Urk. Die vertelde op basis van mijn verhaal dat het hoogst waarschijnlijk de nokas sensor is. Ook het inspuiten van rem-ontvetter hoeft niet te betekenen dat het de injectoren zijn die lekken...

Kortom ik ben nu in de war:-)
Zou graag van iemand horen wat dit kan zijn: nokas sensor, krukas sensor of injectoren....

groeten, Ties

vr.gr.,
Ties
Gebruikersavatar
Roy_E320
Berichten: 1633
Lid geworden op: 02 jul 2008 14:50
Mercedes-Benz: 124 300CE ,639 Viano 3.0
Locatie: Zuid-oost Brabant

01 nov 2010 22:30

wij hebben een 320 cdi gehad, en die had precies hetzelfde probleem.

was ook de nokkenas sensor, hij startte meestal met warme motor dan niet. en met remontvetter deed hij het dan idd wel.

Dus ik zeg ook de sensor, en die is maar 7 tientjes geloof ik dus lijkt me het proberen waard ;)
Plaats reactie