W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Forumregels
Let bij technische vragen op de regels: #2 Vragen en #3 Antwoorden
Gebruikersavatar
Özbek
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2010 10:37
Locatie: Rotterdam

W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor Özbek » 25 apr 2010 18:00

Hallo
ik heb mijn motor M111 955 met nieuwe komplete met alles er aanop en 0 km motor vervangen.
ik heb nu 1200 Km gereden op 1000 km olie + filter vervangen,
rijdt perfect ik ben zeer tevreden met niuwe motor. het is M11 955

er was 1 verschil met mijn oude en nieuwe dat is vacuumpomp.

mijn vraag is gaat over vacuum pomp want ik heb overaal gezocht,op antwoord zelfs op mercedes service maar geen antwoord.
mijn origineele is elektrische vacuumpomp, op die nieuwe motor is op het voorkant cilinderkop :?
ik gebruik gewoon mijn oude vacuumpomp. :goedzo:
waarom die verschillende vacuumpom? is er te maken met bouwjaar? of uitvoeringen zoals elag,avant,clasc,kombi,C Coupe,? :
alle antwoorden zijn welkom.

het volledige motor code is ( nieuwe ) M111 955 324550198
Auto is W203 C200K Elagance uit 7-2000.


ik bedankt alvast
Bijlagen
1.jpg
vorige motor oude.
1.jpg (78.59 KiB) 907 keer bekeken
5.jpg
vorige motor oude.
5.jpg (131.05 KiB) 905 keer bekeken
2.jpg
mijn origineele vacuumpomp
2.jpg (97.88 KiB) 905 keer bekeken
3.jpg
dit is die nieuwe vacuumpomp
3.jpg (86.68 KiB) 905 keer bekeken
4.jpg
nieuwe motor
4.jpg (117.63 KiB) 905 keer bekeken
6.jpg
net gebracht met DHL nieuwe motor
6.jpg (87.19 KiB) 905 keer bekeken

Gebruikersavatar
Özbek
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2010 10:37
Locatie: Rotterdam

Re: W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor Özbek » 27 apr 2010 19:13

Niemand??

Gebruikersavatar
A-drie
Berichten: 7403
Lid geworden op: 27 okt 2007 16:01
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen
Locatie: kaatsheuvel
Contacteer:

Re: W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor A-drie » 28 apr 2010 06:31

een electrische pomp kan pas meedoen als hij nodig is, een motor-gedreven loopt altijd mee(en die moet dus een veiligheid hebben)
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***

Gebruikersavatar
ErikH
Berichten: 1808
Lid geworden op: 01 mar 2010 11:28
Mercedes-Benz: S203 C200K
Specialisatie: S203
Locatie: Zwolle

Re: W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor ErikH » 28 apr 2010 07:35

Mag ik vragen waarom je je motor vervangen hebt? En heb je nu ook een 200K?

Ik heb er zelf aan zitten denken om mijn 200K te vervangen voor een 230K, maar ga het toch niet doen.
ooo--\*/--ooo

Mijn oude MB S203 C200Kompressor logboek.

Gebruikersavatar
Özbek
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2010 10:37
Locatie: Rotterdam

Re: W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor Özbek » 28 apr 2010 18:00

A-drie schreef:een electrische pomp kan pas meedoen als hij nodig is, een motor-gedreven loopt altijd mee(en die moet dus een veiligheid hebben)

hallo
oke maar?! op de vorige motor er was geen motor-gedreven vacuumpomp. op niuwe wel.

Gebruikersavatar
Özbek
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2010 10:37
Locatie: Rotterdam

Re: W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor Özbek » 28 apr 2010 18:11

ErikH schreef:Mag ik vragen waarom je je motor vervangen hebt? En heb je nu ook een 200K?

Ik heb er zelf aan zitten denken om mijn 200K te vervangen voor een 230K, maar ga het toch niet doen.

hallo erik
mijn koppakking was lek, het plan was koppakking vervangen cilinderkop testen en vlakken,en rest ook onderhandnemen,zuigers,kleppen etcetc,.
maar ging niet want kopbouten 9 van 10 kwam niet los draide zo maar rond het was duidelijk tap was beschadigt.
doordat cilinderkop kon niet er uit gehald worden. clykop moest gesloopt worden en andere kop kopen revise of niuwe,
al dat kosten loopte hoog. revise kost min plus tussen 1000 a 1500 euro, niuwe bij vandijk mercedes Ex Btw 1700E,dat allemaal kale voor Cly kop.
wie weet mischien motorblok had ook ergens schuurtje door dat bout.ik denk vorige eiginaar iets mee gedan zo als,
pak vervanging daarnaa oude bouten er op gedraid., er was lek dan hebben ze kopbouten extra strak gedraid .
dat was de reden van vervanging.

Gebruikersavatar
Özbek
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 apr 2010 10:37
Locatie: Rotterdam

Re: W203 m111 955 vacuumpomp vraag.

Berichtdoor Özbek » 28 apr 2010 18:13

Ja het is 200K . m111 955 ,en ik ben zeer tevreden