Hallo,
ik heb sind een paar dagen een storing of defect in mijn schuif/kantel dak van mijn C 200 Kompressor van 2001, als ik hem op de kiepstand open zet met de schakelaar moet hij normaal gesproken weer dicht gaan met een lichte druk tegen de schakelaar maar dan gebeurd er niks dus moet ik het dak proberen dicht te krijgen met de schakelaar (stand) waarmee ik het dak normaal helemaal mee open zou doen.
Ik krijg nergens op het dashbord of waar dan ook een melding van een storing.
Heeft iemand enig iedee wat dit zou kunnen zijn en hopelijk heb ik de storing een beetje begrijpelijk beschreven.
vrgr, Henk
W203 Electrisch schuifdak probleem
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
dat hoort volgens mij zo je kiept hem door hem dichter dan dicht te schuiven en de kiepstand sluit je door de schuifstand(net niet te openen)
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Heeft dat niet te maken met opnieuw inleren van de 0 stand?
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Hallo Henk
ik weet niet wat voor motor er in jou auto zit...heb je misschien een plaatje/fototje....waarschijnlijk moet je de motor weer in de nulstand zetten...ik weet wel hoe dat moet bij een motor van de w124...maar ik weet niet wat voor een motortje er bij jou in zit...zit hij wel achterin de koffer???
ik weet niet wat voor motor er in jou auto zit...heb je misschien een plaatje/fototje....waarschijnlijk moet je de motor weer in de nulstand zetten...ik weet wel hoe dat moet bij een motor van de w124...maar ik weet niet wat voor een motortje er bij jou in zit...zit hij wel achterin de koffer???
Gr Ron
================================================
---------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 260 E 6 cyl benzine 1992 automaat & 260E benzine 1986
124026 motornr 103940 KE ezl/kat.
================================================
---------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 260 E 6 cyl benzine 1992 automaat & 260E benzine 1986
124026 motornr 103940 KE ezl/kat.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 02 aug 2007 20:14
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik meen dat dit opnieuw instellen van de 0-stand hetzelfde werkt als bij een raam;
Doe het dak dicht, en houd de schakelaar even vast. Na een paar seconden hoor je een klikje (bij de ramen in de deur, maar dat zal hier ergens bij het schuifdak zijn), en dan is de 0-stand weer opnieuw ingesteld.
Hoef je dus waarschijnlijk niet voor naar de garage!
Bij ramen geldt dit voor de open- en voor de dicht-stand. of dat bij een schuifdak ook zo is, weet ik even niet.
(leuk; al meerdere antwoorden, en niemand die exact aangeeft of weet hoe het werkt....)
Groet,
Gitaarspeler.
Doe het dak dicht, en houd de schakelaar even vast. Na een paar seconden hoor je een klikje (bij de ramen in de deur, maar dat zal hier ergens bij het schuifdak zijn), en dan is de 0-stand weer opnieuw ingesteld.
Hoef je dus waarschijnlijk niet voor naar de garage!
Bij ramen geldt dit voor de open- en voor de dicht-stand. of dat bij een schuifdak ook zo is, weet ik even niet.
(leuk; al meerdere antwoorden, en niemand die exact aangeeft of weet hoe het werkt....)
Groet,
Gitaarspeler.
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 02 aug 2007 20:14
- Locatie: 's-Hertogenbosch
warm gevoel (met dak dicht )
Gitaarspeler
Gitaarspeler
- ErikH
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: 01 mar 2010 11:28
- Mercedes-Benz: S203 C200K
- Specialisatie: S203
- Locatie: Zwolle
Ik had net hetzelfde probleem. Schuifdak deed heel raar: bij het naar beneden trekken van de knop, ging het dak omhoog (kantelen). Bij het naar achter drukken van de knop ging het dak weer dicht. Alle bewegingen waren met kleine stukjes.
Anywayz... dak gekanteld, knop paar seconden vastgehouden en hij doet het weer! 1-0 voor de zoekfunctie van het forum!
Anywayz... dak gekanteld, knop paar seconden vastgehouden en hij doet het weer! 1-0 voor de zoekfunctie van het forum!
Ik had hetzelde probleem zoals ErikH omschreef. Dak kreeg ik ook niet meer goed dicht, gevolg... het alarm bleef af gaan!
De reset naar de 0 positie heeft het opgelost. Top! Schelt een dure analyse bij de MB dealer
De reset naar de 0 positie heeft het opgelost. Top! Schelt een dure analyse bij de MB dealer