Vorige week wilde ik mijn achterwielen van mijn MB c180 bwj.1998 verwijderen maar nadat ik de bouten had los gedraaid kreeg ik de wielen er niet af.
De voorwielen gaan er wel af.
Zit hier een extra vergrendeling op of is het door roestvorming vast gaan zitten aan de "onderwielen".
achterwielen er af halen
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
Als de bouten eruit zijn en de wielen willen er niet af.
Dan zitten de wielen vast geplakt.
Krik de auto op en zet hem met de wielen vrij van de vloer en leg er (dat doet ik altijd) spoorbiels onder (natuurlijk niet van die lange stukken) en laat de auto erop zakken zodat de wielen nog van de vloer zijn.
Ga dan aan de wielen wrikken en als dat niet wil(heb ik ook eens gedaan)hou dan een houten balkjeaan de achter kant van de wielen(zodat hij aan beide kanten op de velg zit) en sla er dan met een dikke hamer op de houten balkje,net zolang dat de velg los schiet.
Succes ermee.
Johnnie
Dan zitten de wielen vast geplakt.
Krik de auto op en zet hem met de wielen vrij van de vloer en leg er (dat doet ik altijd) spoorbiels onder (natuurlijk niet van die lange stukken) en laat de auto erop zakken zodat de wielen nog van de vloer zijn.
Ga dan aan de wielen wrikken en als dat niet wil(heb ik ook eens gedaan)hou dan een houten balkjeaan de achter kant van de wielen(zodat hij aan beide kanten op de velg zit) en sla er dan met een dikke hamer op de houten balkje,net zolang dat de velg los schiet.
Succes ermee.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
nog een tip...
als de wielen er af zijn , de naaf schoon maken met staalborstel , en
eventueel binnenkant wiel schoon.
voor je de wielen weer monteerd , even een kleine dun filmlaagje kopervet over de naaf.
dit voorkomt de problemen voor de volgende keer..
hans
als de wielen er af zijn , de naaf schoon maken met staalborstel , en
eventueel binnenkant wiel schoon.
voor je de wielen weer monteerd , even een kleine dun filmlaagje kopervet over de naaf.
dit voorkomt de problemen voor de volgende keer..
hans
Tja,
De 'rotschop' aanpak werkt inderdaad prima. Zorg er wel voor dat je bij het rotschopscenario (scrabblewoord!) NIET de standaard Mercedeskrik gebruikt, maar een stabielere garagekrik.
Er is namelijk een risico dat je de auto van de krik afschopt. Dan komt het wiel waarschijnlijk ook wel los, maar niet echt zoals het moet
De 'rotschop' aanpak werkt inderdaad prima. Zorg er wel voor dat je bij het rotschopscenario (scrabblewoord!) NIET de standaard Mercedeskrik gebruikt, maar een stabielere garagekrik.
Er is namelijk een risico dat je de auto van de krik afschopt. Dan komt het wiel waarschijnlijk ook wel los, maar niet echt zoals het moet
- ronbenz
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 10 jan 2006 18:13
- Mercedes-Benz: W211 E500
- Locatie: zwijndrecht
alles aan mecedes is goed maar de krik is k...... met dit soort dingen, goed opgemerkt vlimVlim schreef:Tja,
De 'rotschop' aanpak werkt inderdaad prima. Zorg er wel voor dat je bij het rotschopscenario (scrabblewoord!) NIET de standaard Mercedeskrik gebruikt, maar een stabielere garagekrik.
Er is namelijk een risico dat je de auto van de krik afschopt. Dan komt het wiel waarschijnlijk ook wel los, maar niet echt zoals het moet