W124 aankooptips
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik overweeg de aanschaf van een w124. Ik rij al jaren Citroen en kan mezelf wel Citrofiel noemen. Maar ook Mercedes wordt door mij erg gewaardeerd en ik koester al langere tijd de droom om een w124 aan te schaffen. Maar ik kan nergens echt vinden waar je op moet letten als je zo'n auto koopt. Misschien kan iemand dat hier vertellen? Ik weet dat je moet letten op roest bij de achterwielkasten en dorpels. Ik zit te denken aan een 230E of 260E en dan het liefste met automaat. Het budget is beperkt en daarom denk ik zelf dat een 230E AUTOMAAT het beste zal zijn. Het liefst wil ik het model tussen 89 en 93. Daarvan is het interieur mooier omdat er meer hout in is verwerkt en weet ik dat het model van 93 en later, dus E-klasse, meer last heeft van roest. Dus laat me weten waar ik op moet letten. Bijvoorbaad dank.
Ik ben nieuw hier en ik overweeg de aanschaf van een w124. Ik rij al jaren Citroen en kan mezelf wel Citrofiel noemen. Maar ook Mercedes wordt door mij erg gewaardeerd en ik koester al langere tijd de droom om een w124 aan te schaffen. Maar ik kan nergens echt vinden waar je op moet letten als je zo'n auto koopt. Misschien kan iemand dat hier vertellen? Ik weet dat je moet letten op roest bij de achterwielkasten en dorpels. Ik zit te denken aan een 230E of 260E en dan het liefste met automaat. Het budget is beperkt en daarom denk ik zelf dat een 230E AUTOMAAT het beste zal zijn. Het liefst wil ik het model tussen 89 en 93. Daarvan is het interieur mooier omdat er meer hout in is verwerkt en weet ik dat het model van 93 en later, dus E-klasse, meer last heeft van roest. Dus laat me weten waar ik op moet letten. Bijvoorbaad dank.
- Arthur
- Beheerder
- Berichten: 17285
- Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
- Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
- Specialisatie: Fotografie
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik denk dat je zo wel het een en ander aan antwoorden krijgt. (Heb je de zoek functie al gebruikt?)
Misschien kun je je in de tussentijd even voorstellen. het is niet verplicht, maar wordt wel zeer gewaardeerd.
Misschien kun je je in de tussentijd even voorstellen. het is niet verplicht, maar wordt wel zeer gewaardeerd.
A Convertible is a way of living.
- benz 190
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
- Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
- Locatie: emmen
Als je geen verstand van die dingen hebt dan moet je iemand mee nemen die dat wel heeft.
Maar haal de krikpunt dopjes er eens af dan kun je zien of de drempel goed is.
De onderkant van de deuren.
Haal de bekleding die aan de zijkant van de koffer zit los en kijk hier onder.
Rij een eindje en voel hoe hij door de bochten gaat I.V.M de subframe rubbers.
De ophang punten van het subframe zal wel niets mee zijn ,maar wel gevoelige plekken.
Misschien dat iemand anders dit lijstje nog gaat aanvullen.
Maar hier zit ik op dit moment aan te denken.
Johnnie
Maar haal de krikpunt dopjes er eens af dan kun je zien of de drempel goed is.
De onderkant van de deuren.
Haal de bekleding die aan de zijkant van de koffer zit los en kijk hier onder.
Rij een eindje en voel hoe hij door de bochten gaat I.V.M de subframe rubbers.
De ophang punten van het subframe zal wel niets mee zijn ,maar wel gevoelige plekken.
Misschien dat iemand anders dit lijstje nog gaat aanvullen.
Maar hier zit ik op dit moment aan te denken.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
fährt er besser
-
- Berichten: 7357
- Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
- Mercedes-Benz: W124 E60
- Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
- Locatie: Scheveningen
- Contacteer:
Dat de types na 1993 meer zouden roesten is voor mij nieuw
Wielranden v/a
Let op slijtage bestuurdersstoel en stuur een auto met 150k heeft dit in mindere mate dan een met 350k
Stationair wanken/onregelmatig lopen is een kwaal die veel voor komt
na een lange testrit kijken of de motor op temp. komt
als de motor heet is 3 minuten stationair laten draaien en rustig gas gaan geven (kijk welke kleur rook er uitkomt)
let op de de automaat soepel schakelt bij rustig en stevig rijden
check alle opties voordat je koopt
Laat je geen gebakken lucht verhalen op je mouw spelden!!
Wielranden v/a
Let op slijtage bestuurdersstoel en stuur een auto met 150k heeft dit in mindere mate dan een met 350k
Stationair wanken/onregelmatig lopen is een kwaal die veel voor komt
na een lange testrit kijken of de motor op temp. komt
als de motor heet is 3 minuten stationair laten draaien en rustig gas gaan geven (kijk welke kleur rook er uitkomt)
let op de de automaat soepel schakelt bij rustig en stevig rijden
check alle opties voordat je koopt
Laat je geen gebakken lucht verhalen op je mouw spelden!!
Groeten,
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
dan weet je het nu want dat is wel zo...ze roesten op plaatsen waar oudere geen last van hebben.Dat de types na 1993 meer zouden roesten is voor mij nieuw
bijvoorbeeld achter linkse koplamp..............bijna allemaal een gat erin,waarom weet ik ook niet.
Het is altijd wat en zelden goed
- TheDiver
- Berichten: 4276
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500
- Specialisatie: Wereldreiziger
mijn w124 van '92 had wel roest vooraan de schermen.
Mijn w124 combi van '96 had helemaal geen roest.
Die w124 cabrio van '96 had op andere plaatsen weer roest, dus je kan er niks van zeggen.
Als ik jou was zou ik gaan zoeken voor een W124 E220, die is beter dan de 230E.
* nieuw type motor 16V
* zuiniger
* sneller
Mijn w124 combi van '96 had helemaal geen roest.
Die w124 cabrio van '96 had op andere plaatsen weer roest, dus je kan er niks van zeggen.
Als ik jou was zou ik gaan zoeken voor een W124 E220, die is beter dan de 230E.
* nieuw type motor 16V
* zuiniger
* sneller
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 17 jul 2008 01:42
- Mercedes-Benz: W126 500 sec 1984 - W124
- Specialisatie: w126/w124
- Locatie: friesland
Mijn kennis in deze gaat zo ver dat ik uit eigen ervaring weet dat de e klasse w124 modellen meer roesten in de malachit kleur groen, en die donkerrode metallic kleur waarvan ik de naam zo niet weet. Een mercedes goeroe vertelde mij dat er teveel lood in deze kleuren verf zat waardoor er snel roestvorming optreed.
Zelf heb ik een w124 e300 diesel van 1994 in deze groene kleur, deze auto roest eigenlijk overal, eigenlijk te triest voor woorden, maar daar je voorkeur naar een ouder model gaat zou ik zelf op de volgende punten letten qua roestvorming:
Kriksteunen, wielkastranden, kijk ook onder het vulreservoir van de ruitesproeier, daar rotten ze soms echt helemaal door, voordeuren roest bij beplating (vanaf model 89) waar de beplating overgaat in de deur.
Scherm rechtsvoor aan de bermkant zeg maar vrijwel altyd roestvorming aan de voorkant bij de bumper. Verder wel eens roestvorming bij de achterasrubbers heb ik wel eens moeten lassen maar dit is zeldzaam. Ook is er vrijwel altyd roestvorming om de antenne op het linkerachterscherm. Qua roest zal het bij een benzine model vaker beter zijn dan een diesel, simpel door het mindere aantal gelopen kilometers vaak.
Rijgedrag: rijd over een stuiterweg met kuilen , let op klapperen rammelen etc, duid vaak op fuseekogels etc, let erop dat de auto goed rechtdoor gaat.
Verder let erop of de kofferbak en de matten goed droog zijn, gaat de kachel aan en uit qua warmte, start de auto warm en koud goed? Let op blauwe rook vorming uit de uitlaat na een tydje stationair lopen. In geval van een automaat pakt deze direkt bij schakelen van p naar d, en r, geen erge voelbare schokken bij schakelen in aandrijflijn etc etc.
Mijn advies: koop een niet versleutelde auto liefst met aantoonbare historie, neem een kenner mee, maak je wat meters? koop een diesel daar ga je veel meer plezier aan beleven denk ik.
Zelf heb ik een w124 e300 diesel van 1994 in deze groene kleur, deze auto roest eigenlijk overal, eigenlijk te triest voor woorden, maar daar je voorkeur naar een ouder model gaat zou ik zelf op de volgende punten letten qua roestvorming:
Kriksteunen, wielkastranden, kijk ook onder het vulreservoir van de ruitesproeier, daar rotten ze soms echt helemaal door, voordeuren roest bij beplating (vanaf model 89) waar de beplating overgaat in de deur.
Scherm rechtsvoor aan de bermkant zeg maar vrijwel altyd roestvorming aan de voorkant bij de bumper. Verder wel eens roestvorming bij de achterasrubbers heb ik wel eens moeten lassen maar dit is zeldzaam. Ook is er vrijwel altyd roestvorming om de antenne op het linkerachterscherm. Qua roest zal het bij een benzine model vaker beter zijn dan een diesel, simpel door het mindere aantal gelopen kilometers vaak.
Rijgedrag: rijd over een stuiterweg met kuilen , let op klapperen rammelen etc, duid vaak op fuseekogels etc, let erop dat de auto goed rechtdoor gaat.
Verder let erop of de kofferbak en de matten goed droog zijn, gaat de kachel aan en uit qua warmte, start de auto warm en koud goed? Let op blauwe rook vorming uit de uitlaat na een tydje stationair lopen. In geval van een automaat pakt deze direkt bij schakelen van p naar d, en r, geen erge voelbare schokken bij schakelen in aandrijflijn etc etc.
Mijn advies: koop een niet versleutelde auto liefst met aantoonbare historie, neem een kenner mee, maak je wat meters? koop een diesel daar ga je veel meer plezier aan beleven denk ik.
relaxen begint met een ster op de kap
- wallietax
- Berichten: 6394
- Lid geworden op: 04 jul 2005 22:42
- Mercedes-Benz: W211 E270 CDI
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
http://link.marktplaats.nl/301783208
Ik heb bij deze auto toen de koppakking laten vervangen
voor de rest is dit een zeer nette auto met een mooi interieur
zie logboek:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... hilit=230e
gr.wallietax
Moderator Quarter schreef:
Geen linken plaatsen, maar het plaatje plaatsen. Dit voorkomt dooie linken. Deze voor je aangepast
voor de rest is dit een zeer nette auto met een mooi interieur
zie logboek:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... hilit=230e
gr.wallietax
- Bijlagen
-
- ScreenShot370.jpg (165.76 KiB) 3992 keer bekeken
Gr.wallietax
Bedankt voor alle tips. Als ik het dus zo na ga dan is roest het grootste probleem. De rest is vergelijkbaar als met andere auto's. Echter dan zijn er meestal nog wel veel technische tips die daar bij komen.
Ik heb er wel een op het oog. Het is dan wel een 200E maar hij is van nul naar 100 maar een halve seconde trager. Ik ben helemaal fan van het dashboard en het lijk erop dat hij dealer onderhouden is.
http://link.marktplaats.nl/306056417
Misschien hebben jullie een idee bij deze auto?
Ik heb er wel een op het oog. Het is dan wel een 200E maar hij is van nul naar 100 maar een halve seconde trager. Ik ben helemaal fan van het dashboard en het lijk erop dat hij dealer onderhouden is.
http://link.marktplaats.nl/306056417
Moderator Quarter schreef:
Foto's niet linken naar externe websites, maar de bijlage-functie klik hier voor uitleg van het forum gebruiken.
Deze alvast voor je aangepast
Gr.
Arthur
Misschien hebben jullie een idee bij deze auto?
- Bijlagen
-
- ScreenShot374.jpg (130.52 KiB) 3915 keer bekeken
-
- Berichten: 7357
- Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
- Mercedes-Benz: W124 E60
- Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
- Locatie: Scheveningen
- Contacteer:
Peteryed schreef:Bedankt voor alle tips. Als ik het dus zo na ga dan is roest het grootste probleem. De rest is vergelijkbaar als met andere auto's. Echter dan zijn er meestal nog wel veel technische tips die daar bij komen.
Ik heb er wel een op het oog. Het is dan wel een 200E maar hij is van nul naar 100 maar een halve seconde trager. Ik ben helemaal fan van het dashboard en het lijk erop dat hij dealer onderhouden is.
http://link.marktplaats.nl/306056417
Misschien hebben jullie een idee bij deze auto?
Weet niet waar je waarde aan hecht maar deze is nogal kaal uitgevoerd. Voor de rest is mooilijk vanaf een foto live gaan kijken bij intresse.
Groeten,
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
- wallietax
- Berichten: 6394
- Lid geworden op: 04 jul 2005 22:42
- Mercedes-Benz: W211 E270 CDI
- Locatie: Doetinchem
- Contacteer:
even nog een aanvulling:
Het boekje gaat tot 2006,waar is het onderhoud dan de laatste 3 a 4 jaar geweest als hij dealeronderhouden is?
En het zijpaneel op de bestuurdersdeur heeft ook een andere kleur.
Maar ja, aan de andere kant 1500 euro,waar hebben we het dan nog over
gr.wallietax
Het boekje gaat tot 2006,waar is het onderhoud dan de laatste 3 a 4 jaar geweest als hij dealeronderhouden is?
En het zijpaneel op de bestuurdersdeur heeft ook een andere kleur.
Maar ja, aan de andere kant 1500 euro,waar hebben we het dan nog over
gr.wallietax
Gr.wallietax
Ja die deur viel mij ook al op ja. Dan zou ik hem alleen kopen willen om het dashbord, terwijl elektrische ramen ook handig zijn. Trouwens een schuifdak, zijn die ook roestgevoeliger? Want ik ben helemaal fan van een schuifdak