Hey liefhebbers!,
Vraag;
Is er wat af te stellen aan een automatische versnellingsbak, ik stoor me namelijk aan het volgende... de meeste mede-weggebruikers trekken nogal sloom en hokkerig op ...mijn automaat schakeld achter zo'n persoon heel snel over naar de hoogste versnelling en als die slome weggebruiker dan eindelijk een beetje gas geeft zit ik al in de 4 met 1500 toeren...dan duurt het ff voordat ie gangmaakt en lijkt het net een hele langzame 200d, meestal houdt ik hem handmatig in de 3 met de schakelpook maar is dit niet af te stellen zodat hij wat langer zelf in de 3 blijft...of ik moet in de 4 een kickdown geven en dat is ook weer zo overdreven (slurp....kolk)
Ben benieuwd
Automatische versnellingsbak W124
- MB300ce'88
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 19 okt 2005 12:32
- Mercedes-Benz: w124 300CE
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Arnhem
I'm not completely useless, you can always use me as a bad example
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Is volgens mij niet af te stellen, wel kun je overwegen of in zulke situaties zelf met de handel te schakelen , ook met afremmen op de motor werkt dat goed.
Groetjes,
Peter
Groetjes,
Peter
#doeslief
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
percies dat probleem ken ik c200MB300ce'88 schreef:Hey liefhebbers!,
Vraag;
Is er wat af te stellen aan een automatische versnellingsbak, ik stoor me namelijk aan het volgende... de meeste mede-weggebruikers trekken nogal sloom en hokkerig op ...mijn automaat schakeld achter zo'n persoon heel snel over naar de hoogste versnelling en als die slome weggebruiker dan eindelijk een beetje gas geeft zit ik al in de 4 met 1500 toeren...dan duurt het ff voordat ie gangmaakt en lijkt het net een hele langzame 200d, meestal houdt ik hem handmatig in de 3 met de schakelpook maar is dit niet af te stellen zodat hij wat langer zelf in de 3 blijft...of ik moet in de 4 een kickdown geven en dat is ook weer zo overdreven (slurp....kolk)
Ben benieuwd
kickdown is teveel en van 4 naar 3 zou fijn wezen
helaas een nadeel van de ouwere bakken de nieuwere zouden fijner moeten wezen.
dat van die ander sukkels trouwens ook ze moeten gewoon leren gas onderin tedrukken bij groen doe ik ook
mike
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt
hallo
het is helaas niet af te stellen ,
het enige wat nog enigzins iets veranderd , is het omzetten van economisch en standaard , met het knopje naast je pook.
verder lees ik hier ook nog over het zelf schakelen , met de automaat.
ik vraag me af of dat met deze toch wel oudere automaatbakken , verstandig is !!
persoonlijk zou ik de bak het werk laten doen .
tegenwoordig zie je op veel automaatbakken de optie , handschakel of
automaat , deze zijn er dus voor gemaakt.
hans
het is helaas niet af te stellen ,
het enige wat nog enigzins iets veranderd , is het omzetten van economisch en standaard , met het knopje naast je pook.
verder lees ik hier ook nog over het zelf schakelen , met de automaat.
ik vraag me af of dat met deze toch wel oudere automaatbakken , verstandig is !!
persoonlijk zou ik de bak het werk laten doen .
tegenwoordig zie je op veel automaatbakken de optie , handschakel of
automaat , deze zijn er dus voor gemaakt.
hans
- MB300ce'88
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 19 okt 2005 12:32
- Mercedes-Benz: w124 300CE
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Arnhem
Hmmm jammer,
Ik heb ook wel eens wat gelezen over een ombouw kit zodat de auto altijd in de 1 optrekt (dit ging over een w126) en dat een andere achteras een wat kortere vertanding zou geven, is dit een mogelijkheid op de w124 types?
en kan iemand me kort uitleggen hoe een mercedes automaat schakeld? ik weet alleen hoe een variomaat van volvo/daf werkt en weet ook wel het een en ander van handgeschakelde synchromesbakken maar hoe zit het bij Benz?...
Ik heb ook wel eens wat gelezen over een ombouw kit zodat de auto altijd in de 1 optrekt (dit ging over een w126) en dat een andere achteras een wat kortere vertanding zou geven, is dit een mogelijkheid op de w124 types?
en kan iemand me kort uitleggen hoe een mercedes automaat schakeld? ik weet alleen hoe een variomaat van volvo/daf werkt en weet ook wel het een en ander van handgeschakelde synchromesbakken maar hoe zit het bij Benz?...
I'm not completely useless, you can always use me as a bad example
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
- MB300ce'88
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 19 okt 2005 12:32
- Mercedes-Benz: w124 300CE
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Arnhem
Tof!!! weer wat wijzer..!pulleke schreef:Tjek deze link
Met leuk ("werkend") plaatje
I'm not completely useless, you can always use me as a bad example
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
Bij oudere automaten kun je de bakdruk mechanisch afstellen.
Ik neem aan dat dat ook geldt voor een bak met e/s keuze stand.
De bakdruk kun je opvoeren door de verbindingskabel die van het gasmechanisme naar de automaat gaat strakker te zetten.
Doe dit met beleid. Vijf millimeter strakker leidt al tot aanzienlijk hogere toerentallen waarbij de automaat overschakelt naar de volgende versnelling.
Mijn 300TD was verkeerd afgesteld en schakelde veel te snel naar hogere versnellingen.
De kabel 7 mm strakker gezet waarna hij flink doortrekt in de versnellingen ook bij half gas.
Een diesel die altijd met lage toeren draait wordt vuil en gaat steeds minder presteren.
Het verbruik zal wel iets hoger zijn bij deze afstelling.
Als het te gek wordt kun je de bakdruk altijd nog iets verlagen.
Een goede afstelling is millimeter werk.
Paul
Ik neem aan dat dat ook geldt voor een bak met e/s keuze stand.
De bakdruk kun je opvoeren door de verbindingskabel die van het gasmechanisme naar de automaat gaat strakker te zetten.
Doe dit met beleid. Vijf millimeter strakker leidt al tot aanzienlijk hogere toerentallen waarbij de automaat overschakelt naar de volgende versnelling.
Mijn 300TD was verkeerd afgesteld en schakelde veel te snel naar hogere versnellingen.
De kabel 7 mm strakker gezet waarna hij flink doortrekt in de versnellingen ook bij half gas.
Een diesel die altijd met lage toeren draait wordt vuil en gaat steeds minder presteren.
Het verbruik zal wel iets hoger zijn bij deze afstelling.
Als het te gek wordt kun je de bakdruk altijd nog iets verlagen.
Een goede afstelling is millimeter werk.
Paul
- MB300ce'88
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 19 okt 2005 12:32
- Mercedes-Benz: w124 300CE
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Arnhem
Ga het vanmiddag gelijk proberen , ik heb daar laatst al wel aan zitten draaien en inderdaad toen ging ie heel snel in de kickdown, die kerel die altijd de boel voor me repareert en onderhoudt zei dat ik daar nooit aan had moeten draaien en dat ik daarmee de hele zooi ontregelde.....dus heb hem toen weer gauw in de originele stand terug gedraaid...500AMG schreef:Bij oudere automaten kun je de bakdruk mechanisch afstellen.
Ik neem aan dat dat ook geldt voor een bak met e/s keuze stand.
De bakdruk kun je opvoeren door de verbindingskabel die van het gasmechanisme naar de automaat gaat strakker te zetten.
Doe dit met beleid. Vijf millimeter strakker leidt al tot aanzienlijk hogere toerentallen waarbij de automaat overschakelt naar de volgende versnelling.
Mijn 300TD was verkeerd afgesteld en schakelde veel te snel naar hogere versnellingen.
De kabel 7 mm strakker gezet waarna hij flink doortrekt in de versnellingen ook bij half gas.
Een diesel die altijd met lage toeren draait wordt vuil en gaat steeds minder presteren.
Het verbruik zal wel iets hoger zijn bij deze afstelling.
Als het te gek wordt kun je de bakdruk altijd nog iets verlagen.
Een goede afstelling is millimeter werk.
Paul
maar ik ga er nou lekker mee expirimenteren....
bedankt Paul!!
I'm not completely useless, you can always use me as a bad example
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 9222#29222