W208 probleemoplossing stotteren haperen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Cops Jan-Mathijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2009 02:58
Mercedes-Benz: Mercedes 200 clk coupe
Locatie: Heusden-Zolder (Belgie)

28 okt 2009 18:04

Beste liefhebbers, al sinds geruime tijd had ik met mijn W208 clk 200 (zonder compressor) last van vermogenverlies in de hogere toeren... Vooral op de autobaan was dit probleem irritant. Bij het accelereren rond de 120 km/h was het probleem duidelijk merkbaar. Ook hoorde ik af en toe de uitlaat ploffen bij het wegaccelereren. Als ik er rustig en beschaafd mee reed viel het nog wel mee maar bij vollast ging hij haperen en stotteren. Even van het gas af en weer rustig gas geven was voldoende zodat de motor weer normaal kon aanpakken. Ben net terug van de garage en het probleem is opgelost. Ze zijn begonnen met de lambdasonde te vervangen omdat deze bij het uitlezen met de computer een foutcode aangaf. Na vervanging was er verbetering maar nog niet optimaal. Bobines en LMM bleken ook aan vervanging toe en deze werden dan ook vervangen. De katalysator zou gereinigd zijn volgens de monteur (alhoewel ik hier mijn bedenkingen over heb of zoiets wel kan?) Kostenplaatje: een kleine 600euro bij een niet officiele Benz dealer. Nu, bij het verlaten van de garage merkte ik al meteen dat het probleem was opgelost. De motor trekt terug krachtig door en bij vollast doet hij wat hij moet doen. M.a.w. ben tevreden ondanks het stevige kostenplaatje. In de hoop dat andere forum-bezoekers er iets aan hebben, heb ik mijn ervaring hier geplaatst... Groetjes Jan-Mathijs (nieuwe forum bezoeker)
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28 okt 2009 18:37

Maar wat zou nu de echte oplossing zijn ?

De LMM ?
Eén van de bobines ?
Of toch een verstopte katalysator ?
#doeslief
Cops Jan-Mathijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2009 02:58
Mercedes-Benz: Mercedes 200 clk coupe
Locatie: Heusden-Zolder (Belgie)

28 okt 2009 21:00

Beste Peter, volgens de monteur is er begonnen met de lambdasonde te vervangen omdat deze in combinatie met de katalysator de foutcode gaf bij het uitlezen. Resultaat: verbetering maar toch blijven inhouden. Daarna de katalysator onder handen genomen met als resultaat: situatie is hetzelfde gebleven. Daarna zou hij de bobines hebben vervangen en de LMM en toen was het probleem opgelost. Nu, hij heeft me verteld dat hij telkens heeft proefgereden na iedere vervanging... Laten we duidelijk zijn, dit is de uitleg die ik deze middag van de monteur heb gekregen. Volgens mij heeft hij een beetje liggen te gokken met al deze vervangingen als gevolg? Als hij andersom was begonnen met de LMM had het mij mischien wat minder gekost. Nu de wisselstukken heb ik gezien dus heb niet het gevoel dat hij mij wou bedriegen. Volgens mij was het de LMM misschien in combinatie met een slechte lambdasonde. De wagen heeft 180.000km en heb hem gekocht van de eerste eigenaar, hij had zelf een persoonlijk ondehoudsverslag bijgehouden waarin hij elk vervangen onderdeel op schreef. Heb daar geen van de bovenstaande onderdelen in terug gevonden dus ben wel tevreden dat ze vervangen zijn...
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

29 okt 2009 11:47

Bij verdenking van de LMM altijd even proberen met de stekker los. Heeft de auto dan zijn volle vermogen terug, wordt het tijd voor een nieuwe LMM.
Bobines? 'Kweetniet.
Je kunt altijd de oude delen bewaren.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Cops Jan-Mathijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2009 02:58
Mercedes-Benz: Mercedes 200 clk coupe
Locatie: Heusden-Zolder (Belgie)

29 okt 2009 14:40

Hey Silverstar, dankjewel voor de tip... De auto rijd terug zoals het hoord te zijn alleen merk ik dat hij bij het starten lager in toeren blijft als ervoor. Gisteren is hij wel een keertje stilgevallen nadat ik het koppelingspedaal intrapte tijdens het rijden om stil te komen aan een kruispunt? Daarna nog eens doorgetrokken en in z'n 3de tijdens accelereren plotseling het koppelingspedaal ingedrukt en toen merkte ik dat de wijzernaald helemaal naar O toeren zakte en de motor stilviel. Heb de indruk dat hij het vandaag niet meer had. Enig idee hoe dit zou kunnen komen?
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

29 okt 2009 15:30

Tijdens afremmen op de motor wordt (bij moderne inspuiting) de brandstofinspuiting onderbroken.
Die dient te worden hervat bij stationair toerental. Welk signaal de ECU gebruikt om te bepalen wanneer de motor weer stationair draait weet ik niet zeker. Ik stel mij voor het signaal van de krukassensor....
Wat ook nog kan is een nog niet helemaal ingeleerde electronische gasklep.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Marco van der H
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:39
Mercedes-Benz: CLK320 (W208) & 450SL (R107)

30 okt 2009 09:56

Bij mijn CLK320 heb ik gehad dat de nokkenas-sensor slecht was. Motor sloeg opeens tijdens het rijden af. Niet meer aan te krijgen ook! Pas nadat motor was afgekoeld starte die weer prima. Weet niet wat een LMM is?!

Mogelijk is de nokkenas-sensor slechter aan het worden en reageerd deze in dit geval bij hoog toeren.

Lambdasonde (linker, heb een V6)is bij mij slechter aan het worden, uitgelezen door dealer, daardoor loopt hij soms bij laag toeren/stationair onregelmatig. Volgens dealer kan dit voor hoog toerental geen problemen opleveren.

Succes.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

30 okt 2009 10:18

Marco van der H schreef:...Weet niet wat een LMM is?! ...
LuchtMassaMeter

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Cops Jan-Mathijs
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2009 02:58
Mercedes-Benz: Mercedes 200 clk coupe
Locatie: Heusden-Zolder (Belgie)

30 okt 2009 18:18

Hey Marco, bij mij is het probleem opgelost... Silverstar had gelijk, blijkbaar had de wagen even tijd nodig om aan de nieuwe onderdelen te wennen. Bij de W208 word veel aangestuurd door een computer en zal deze even tijd nodig gehad hebben om zich te configureren. M.a.w. heb vandaag nog wat testjes uitgevoerd en hij doet het niet meer. Blijkbaar is de wagen intelligenter dan ik dacht. IK ga hem nu proberen aan te leren om zelfstandig van A naar B te rijden en dan zal mijn stuur, pedalen en versnellingspook weldra onder de rubriek 'aangeboden onderdelen' staan... hahahaha Groetjes Jan-M.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

30 okt 2009 20:09

Cops Jan-Mathijs schreef:... Silverstar had gelijk....
Datdoetieandersnooit....zegt mijn baasje dan ;)

Blij dat het goed is :goedzo:

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gunther T
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2015 10:35
Mercedes-Benz: clk 200 sport coupe 1997

29 mar 2015 10:42

goeiemorge,ik zit dus met t zelfde probleem,heb namaak lmm gestoke en op stationair draaie valt ie stil(clk 200 sport coupe 1997 100kw 136pk)late uitlezen en geeft lmm en lambdasonde fout aan...fouten laten wissen,reed 1 dag zaaaalig en volgende morgend kon ik de fiche weer uit trekke,wat rade jullie mij aan?rij nu al 2 a 3 weken met lmm fiche uigetrokke,maar is niet fijn rijden zo,lambdasonde ook vervangen en bougies?kat?bobine???wat zou ik gelukkig zijn als hij eindelijk al zen pk's terug heeft dusja...alvast dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
RobZ
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jun 2010 10:26
Mercedes-Benz: W208 CLK 320 '98

29 mar 2015 11:53

Gunther T schreef:...heb namaak lmm gestoken...
Daar gaat het al mis. Koop een echte.
Laatst gewijzigd door RobZ op 29 mar 2015 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunther T
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2015 10:35
Mercedes-Benz: clk 200 sport coupe 1997

29 mar 2015 12:18

Namaak of echt maakt toch geen verschil,vriend van me heeft net dezelfde gestoke en geen enkel probleem dusja?
Gebruikersavatar
RobZ
Berichten: 580
Lid geworden op: 05 jun 2010 10:26
Mercedes-Benz: W208 CLK 320 '98

29 mar 2015 12:28

Oh sorry, dat wist ik niet. Fijn dat je een werkend imitatie-exemplaar hebt. Succes dan!
Laatst gewijzigd door RobZ op 29 mar 2015 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

29 mar 2015 13:28

Gunther T schreef:Namaak of echt maakt toch geen verschil,vriend van me heeft net dezelfde gestoke en geen enkel probleem dusja?
Het feit dat het bij je vriend goed gaat is absoluut geen garantie voor alle gevallen. Heb een geval gezien van een merkloos ding die nog slechter functioneerde dan de kapotte originele.
Namaak is geen merk... is alleen een aanduiding voor niet-OEM. En daar zitten grote verschillen zoals iedereen kan snappen. Dat zie je vaak genoeg al aan de diverse prijzen.
Logboek S500.
Plaats reactie