Ik heb nog een set verlagingsveren liggen, ik weet niet hoeveel ze de auto verlagen. Ze komen onder een w201 weg, ik had een 2.6E.
Slijp nooit een stuk van je veren af, je veerkarakteristiek verandert als de spoed van de veren boven/onder en in het midden verschilt. Dit kan zeer nadelig uitpakken voor je wegligging.
W201 verlagen
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
A-drie schreef:daar zal de kwaliteit ook naar zijn, een volledige veer kun je rechtop op de vloer zetten omdat de laatste krul vlak eindigt, slijp je die eraf dan valt hij om, dus zit altijd scheef tussen de as
da's niet helemaal waar , bij de mopf modellen zijn ze niet meer afgevlakt maar zit dat in het rubber
ikzelf heb dat ook wel eens gedaan , kreeg een verkeerde veer binnen voor een 210 en heb daar ook een winding afgeslepen , de afgeslepen kant in het rubber zetten en je ziet er niks van
maar eerlijk is eerlijk , het is eigenlijk niet de manier
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
vroeger deden ze niet anders als veren afslijpen, zoals bij renault r8 enzo. maar het was dan wel de bedoeling dat de afgeslepen veer stugger werd gemaakt en dit kan je nog altijd laten doen ,dat is ergens een verwarmings/afkoelingsproces....
waar je zoiets kan laten geen idee , maar het kan.
mvg Jan
waar je zoiets kan laten geen idee , maar het kan.
mvg Jan
Eens een benz altijd een benz
"Auto van de maand Oktober 2009": http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 47&t=26275
"Auto van de maand Oktober 2009": http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 47&t=26275