W201 - kleppendekselpakking vervangen -> rook uit motor..

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Game Angel
Berichten: 403
Lid geworden op: 06 apr 2008 10:35
Mercedes-Benz: 190E 2.3 1991 + W204 250 CDI 2010
Specialisatie: Computers
Locatie: Aalst
Contacteer:

11 mei 2009 10:46

Update:
Nadat ik de kleppendekselpakking veranderd heb komt er ineens rook (niet veel, zoals een siggaret) onderaan de motor uit, en ook uit de pinker/ruitenwisserhendel in de wagen zelf.. wat zou dit kunnen zijn? niet genoeg olieaanvoer ofzo? :S gaan geen lampjes branden in het dashboard en de wagen rijd normaal.. temperatuur blijft normaal maar ik heb wel geen lange rit durven maken hiermee...
+++++ Mercedes 190E 2.3 1991 ----- Mercedes W204 CDI250 2010 +++++
Gebruikersavatar
A-drie
Berichten: 7403
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen
Locatie: kaatsheuvel
Contacteer:

11 mei 2009 10:55

zit de slang van de carterventilatie goed aangesloten(niet geknikt)?
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
Gebruikersavatar
Game Angel
Berichten: 403
Lid geworden op: 06 apr 2008 10:35
Mercedes-Benz: 190E 2.3 1991 + W204 250 CDI 2010
Specialisatie: Computers
Locatie: Aalst
Contacteer:

11 mei 2009 10:59

a3prius schreef:zit de slang van de carterventilatie goed aangesloten(niet geknikt)?
Ik ben tamelijk zeker dat alles goed aangesloten was :S ik zal vanavond nog eens alles controleren :cry: :cry:
+++++ Mercedes 190E 2.3 1991 ----- Mercedes W204 CDI250 2010 +++++
Gebruikersavatar
Xaninho
Berichten: 1858
Lid geworden op: 03 feb 2008 02:44
Mercedes-Benz: Mercedes(natuurlijk) ex-C124 300CE en nu W210 E280 Avantgarde
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11 mei 2009 11:15

Het is misschien onzin...maar heb je niet een beetje olie of iets dergelijks geknoeid wat nu verbrand aan de buitenkant van het blok?

Grt,
Xander
If you're talking shit behind my back, you're in a good position to kiss my ass!

http://www.pimpyolife.com

http://www.echtweinig.nl
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

11 mei 2009 11:18

je moet de pakking NIET kapot maken
je moet dat rond ding van je kleppen deksel afhalen dan past de pakking wel op je deksel.
maar na dat ik verder hebt ingelogt zijn veel dingens verandert. sorry voor de late reactie
desje
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

11 mei 2009 11:27

[quote="Game Angel"]Update:
Nadat ik de kleppendekselpakking veranderd heb komt er ineens rook (ook uit) de pinker/ruitenwisserhendel in de wagen zelf.. wat zou dit kunnen zijn?

als de rook aan de binnekant van de auto is dat heeft niks met de olie druk of zo te maken.
vaak is het wel zo als je de kleppendeksel open maakt lekt de deksel of de kop een beetje olie op de spruitstuk. dat komt omdat de motor op een bepaalde manier gekanteld staat (volgens mij iets van 15% gekanteld) dat er dan rook uit komt dat is dan normaal omdat de olie aan het verbrant. maar als er rook uit de binnen kant van de auto komt heeft dat vaak te maken met een kortsluiting en dat wil zeggen dat de kabels aan het smelten zijn.

maar hoe is het met de pakking gegaan hoe heb je hem op gekregen, heb je hem kapot gemaakt?????
mvg
desje
Gebruikersavatar
evofahrer
Berichten: 575
Lid geworden op: 05 mei 2008 22:45
Mercedes-Benz: 190E 2.5-16V EVOII ,SL 60 AMG ,500E W124
Specialisatie: alround youngtimers/oldtimers
Locatie: bergambacht
Contacteer:

11 mei 2009 12:12

Jij hebt het over een klepdeksel pakk voor een bepaald chass.nummer en deze is erna het is wel degelijk een verkeerde pakk.
groet cor
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

11 mei 2009 12:37

het is een M102 motor ik vraag me dan af wat er anders is ???
hoor het graag
mvg
desje
Gebruikersavatar
Game Angel
Berichten: 403
Lid geworden op: 06 apr 2008 10:35
Mercedes-Benz: 190E 2.3 1991 + W204 250 CDI 2010
Specialisatie: Computers
Locatie: Aalst
Contacteer:

11 mei 2009 18:49

Daarjuist bij de Merc dealer terug geweest.. ze hadden een typefout gemaakt dus had ik de verkeerde pakking meegekregen.. morgen krijg ik de juiste :)
Dus er zijn 2 soorten, 1tje voor met niveauregeling en 1tje zonder..
Die rook kwam binnen langs onderen.. maar vanavond deed ie het niet meer.. dus wrs was het olie die aan het verbranden was :) ben ik meteen gerustgesteld.. had zo'n schrik dat de motor naar ze zak zou gaan :cry:
+++++ Mercedes 190E 2.3 1991 ----- Mercedes W204 CDI250 2010 +++++
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

11 mei 2009 20:40

ben benieuwd wat het verschil is. ik vraag me af of er verschil is.
hoor graag van je terug
mvg
desje
Gebruikersavatar
Game Angel
Berichten: 403
Lid geworden op: 06 apr 2008 10:35
Mercedes-Benz: 190E 2.3 1991 + W204 250 CDI 2010
Specialisatie: Computers
Locatie: Aalst
Contacteer:

11 mei 2009 20:51

desje schreef:ben benieuwd wat het verschil is. ik vraag me af of er verschil is.
hoor graag van je terug
mvg
desje
Zal morgen fototjes nemen :) toch zalig die nieuwe Samsung gsm met camera.. kan ik altijd en overal pics nemen van de Benz :D :D :owja:
+++++ Mercedes 190E 2.3 1991 ----- Mercedes W204 CDI250 2010 +++++
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

11 mei 2009 20:54

№ Код Замена К-во Вар-т Название Информация Примечания
008 A1020100430 1020101030
+001 A1020161221 - CYLINDER HEAD COVER *057 *137
008 A1020101030 1020101330 - CYLINDER HEAD COVER
008 A1020101330 1020103130 - CYLINDER HEAD COVER *058
008 A1020103130 1020103530 - CYLINDER HEAD COVER *123
008 1020103530 001 CYLINDER HEAD COVER NOT USED WITH SELF-LEVELLING DEVICE *133 *137
014 1020100162 001 OIL DRIP PAN OIL SEPARATOR *133
017 007516005106 003 TAPPING SCREW OIL DRIP PAN TO CYLINDER HEAD COVER *133
023 1029970082 001 HOSE *133
035 A1020180302 1020180402 - CAP *414
035 A1020180402 1020180802 - CAP
035 A1020180802 1110180302 - CAP
035 1110180302 001 CAP FILLER CAP
038 A1020180080 1020180380 - GASKET
038 1020180380 001 GASKET 38.5X59 MM; TO 102 018 08 02
038 1110180080 001 GASKET 47.5X59 MM; TO 111 018 03 02
041 0019970186 001 PLUG CYLINDER HEAD COVER
044 A1020160321 1020160421 - GASKET
044 A1020160421 1020161121 - GASKET
044 1020161121 001 GASKET *056
044 A1020160521 1020161221 - GASKET
044 1020161221 001 GASKET *058 *137
----- 0179974748 001 SEAL RING 42 X 4,5
053 1020160380 001 EXPANSION PLUG FRONT *057 *137
065 000835008063 005 STUD CYLINDER HEAD COVER TO CYLINDER HEAD
071 N000125008418 000125008443 - WASHER
071 000125008443 005 WASHER CYLINDER HEAD COVER TO CYLINDER HEAD
077 000917008007 004 NUT CYLINDER HEAD COVER TO CYLINDER HEAD *048
077 1029900151 001 A NUT CYLINDER HEAD COVER TO CYLINDER HEAD
077 1029900051 001 NUT CYLINDER HEAD COVER TO CYLINDER HEAD *048
086 1021592240 001 BRACKET CYLINDER HEAD COVER *065
089 1169880511 001 BUFFER AT CYLINDER HEAD COVER
Bijlagen
B01075000059.0131.gif
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

11 mei 2009 20:57

hierboven een voorbeeld. ik zie bij deze weinig andere soorten, bij nr 44
er zijn indd 2 soorten maar volgens mij heeft dat te maken met 4 clinder en 6 clinder of wel disel versie en benziene versie
mvg
desje
Gebruikersavatar
evofahrer
Berichten: 575
Lid geworden op: 05 mei 2008 22:45
Mercedes-Benz: 190E 2.5-16V EVOII ,SL 60 AMG ,500E W124
Specialisatie: alround youngtimers/oldtimers
Locatie: bergambacht
Contacteer:

12 mei 2009 08:26

Eigenwijs ben je ook echt niet he ik zie twee 4 cijl klepdeksels een met een rondje eruit en een losse inzet voor als er geen niveau regeling is, en een zonder dat rondje eruit waar dus een andere pakking voor nodig is.
Beide M102 4 CIJLINDER een 6 cijlinder is een M103.
cor
desje
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:30
Mercedes-Benz: C240 2.6L W203
Specialisatie: organisatie
Locatie: Roermond / Sittard / Limburg
Contacteer:

12 mei 2009 09:11

ach laat maar zitten dan :lol: :lol:
ben allen benieuwd wat er anders is :lol: :lol:
ik bedoel goed hoor (A) (A) :lol: :lol:
mvg :goedzo: :goedzo:
desje
Plaats reactie