Al veel gevonden op het forum, maar dit probleem niet:
Sinds vorige week is de auto (W203 220cdi juni 2004 148.000 km) een aantal keren in noodloop gegaan. Ieder keer na een snelwegrit. Snelheid niet boven 120 km/h, motor niet boven 3000 rpm. Nauwelijks vermogen.
Echter wanneer ik het contact uit en aan zet is het probleem weg.
Uitlezing geeft code p2359, turbodruk te laag. Maar dit is erg algemeen, welke oorzaken kan dit hebben en uiteraard, wie is dit overkomen en heeft een oplossing.
Vermeldenswaardig misschien is dat het verbruik over de laatste 5000 km 7.8/100 is, bij 80% snelweg. Dit zou er verband mee kunnen hebben(?)
W203 '04 foutcode p2359 turbodruk te laag, opgelost!
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Als de turbodruk te laag is dan kan dat een aantal oorzaken hebben:
Er zit een lek ergens in het inlaat-circuit, hoor je ergens sissen bij gas geven ?
Hij wordt niet goed gemeten, check een slangetje op het inlaat spruitstuk of bij de EGR (ben niet bekend met 203). zit het wellciht verstopt met roet/olie (met name dit mengsel kan een inlaat behoorlijk vervuilen)
De wastegate of geometrie verstelling van de turbo lader werkt niet goed, of een slangetje los vanaf het vacuumpotje ?
Grtz,
Ingmar
Er zit een lek ergens in het inlaat-circuit, hoor je ergens sissen bij gas geven ?
Hij wordt niet goed gemeten, check een slangetje op het inlaat spruitstuk of bij de EGR (ben niet bekend met 203). zit het wellciht verstopt met roet/olie (met name dit mengsel kan een inlaat behoorlijk vervuilen)
De wastegate of geometrie verstelling van de turbo lader werkt niet goed, of een slangetje los vanaf het vacuumpotje ?
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Intercooler slang(klem) lek, Intercooler zelf, inlaatspruitstuk kleppen eruit liggen, wasegate stang aan de turbo vast... veel dingen die ermee te maken hebben..
kijk eens bij volgas of die nergens sist..
kijk eens bij volgas of die nergens sist..
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Wanneer de motor in noodloop draait, hoor je turbo niet. Maar inderdaad hoor ik wel ergens lucht sissen. Lastig is het omdat het zich niet altijd voordoet.ingmar schreef:Er zit een lek ergens in het inlaat-circuit, hoor je ergens sissen bij gas geven ?
Ik verwachtte eigenlijk dat wanneer het een losse/lekke slang/klep is, dat het probleem zich altijd zou voordoen.W203Avantgarde schreef:Intercooler slang(klem) lek, Intercooler zelf, inlaatspruitstuk kleppen eruit liggen, wasegate stang aan de turbo vast... veel dingen die ermee te maken hebben..
kijk eens bij volgas of die nergens sist..
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Vaccuum lijkt in orde. EGR was wel sterk vervuild. Flinke schoonmaakbeurt en nu maar hopen dat het goed blijft.
Ik vermeld het nog of de storing nog een keer optreedt.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik vermeld het nog of de storing nog een keer optreedt.
Bedankt voor jullie reacties!
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Denk het niet...maar het is "normaal" dat ie weer vuil wordt hoor.cdi3s schreef:......... EGR was wel sterk vervuild. Flinke schoonmaakbeurt en nu maar hopen dat het goed blijft.
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Voorlopig heb ik geen last meer van noodloop. Het schoonmaken van EGR(traject) heb ik niet zelf gedaan, dus in detail kan ik niet veel zeggen. Maar het probleem lijkt verholpen. Ik wacht nog even af om het als opgelost te bestempelen.
Daarnaast heb ik wat rondgezocht wat een W203 110kW diesel vebruikt. Dit blijkt gemiddeld ver onder mijn gemiddelde van 7.8/100km te liggen (over 5000 km). Nu rij ik ca. 80 % snelweg en zeker niet volgas, maar ik ben van een W210 200 cdi gewoon dat CDi staat voor zuinigheid, daar heb ik immers deze auto deels op uitgezocht. De auto is handgeschakeld, niet gechipt en de airco staat nauwelijks aan.
Daarnaast heb ik wat rondgezocht wat een W203 110kW diesel vebruikt. Dit blijkt gemiddeld ver onder mijn gemiddelde van 7.8/100km te liggen (over 5000 km). Nu rij ik ca. 80 % snelweg en zeker niet volgas, maar ik ben van een W210 200 cdi gewoon dat CDi staat voor zuinigheid, daar heb ik immers deze auto deels op uitgezocht. De auto is handgeschakeld, niet gechipt en de airco staat nauwelijks aan.
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Na ruim een maand geen problemen meer gehad met noodloop. De reinigingsbeurt lijkt nut te hebben gehad. Vandaar dat ik de topictitel verander.
Wat betreft het verbruik:
Ik tank voorlopig even BP Ultimate. Bij mijn vorige auto heeft dit het verbruik ook structureel omlaag gebracht.
Bij een snelwegrit met ca. 120 km/h doe ik nu 7.2/100. Dezelfde rit met 100 km/h doe ik met 5.5/100. Bij 140 km/h is dat tegen de 9L/100 km. Best flinke verschillen.
Airco staat meestal aan en ik rijd nog op winterbanden. Het hogere gemiddelde lijkt me dus deels te worden veroorzaakt door de stadskilometers en/of de rechtervoet.
Wat betreft het verbruik:
Ik tank voorlopig even BP Ultimate. Bij mijn vorige auto heeft dit het verbruik ook structureel omlaag gebracht.
Bij een snelwegrit met ca. 120 km/h doe ik nu 7.2/100. Dezelfde rit met 100 km/h doe ik met 5.5/100. Bij 140 km/h is dat tegen de 9L/100 km. Best flinke verschillen.
Airco staat meestal aan en ik rijd nog op winterbanden. Het hogere gemiddelde lijkt me dus deels te worden veroorzaakt door de stadskilometers en/of de rechtervoet.
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
Klopt! En dat was altijd al zo!!cdi3s schreef:.....
Het hogere gemiddelde lijkt me dus deels te worden veroorzaakt door de stadskilometers en/of de rechtervoet.
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Toch een 200 cdi moeten kiezen... Die bleek in een W210 zuiniger!
Maar ja, eerst van de winterbanden af. Volgende week een nieuwe set zomervelgen ophalen. Dan scheelt het toch weer een paar procent.
Maar ja, eerst van de winterbanden af. Volgende week een nieuwe set zomervelgen ophalen. Dan scheelt het toch weer een paar procent.
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
Als je nieuwe banden gaat kopen, dan kijk eens hier http://www.michelin.de/de/front/affich. ... 0301144421
En ik ging voor een 320 CDI en niet voor een 200 CDI. Ben laatst jaar rond 5 weeken in een C 320 CDI (204) rond gereden en zeker niet zachtjes ( ). Vaak op de Duitse snelwegen en had een gemiddelde verbruik van 8 l op 100 km. Een "kleine" blok zit altijd in de hogere touren. Een "grote" blok heeft dan nog veel reserve als je van de kleine blok al te veel vraagt. Mijn meening.
Dit werkt ook bij de benzinemodellen. Mijn CLK 320 verbruikt rond 9,5 l benzine op 100 km. Maar bijna geen stadskilometers en altijd eerst lekker op temperatuur brengen.
H-D
En ik ging voor een 320 CDI en niet voor een 200 CDI. Ben laatst jaar rond 5 weeken in een C 320 CDI (204) rond gereden en zeker niet zachtjes ( ). Vaak op de Duitse snelwegen en had een gemiddelde verbruik van 8 l op 100 km. Een "kleine" blok zit altijd in de hogere touren. Een "grote" blok heeft dan nog veel reserve als je van de kleine blok al te veel vraagt. Mijn meening.
Dit werkt ook bij de benzinemodellen. Mijn CLK 320 verbruikt rond 9,5 l benzine op 100 km. Maar bijna geen stadskilometers en altijd eerst lekker op temperatuur brengen.
H-D
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Helaas, bij de APK te horen gekregen dat de motor niet het vereiste toerental kon vasthouden. Nu ben ik niet iemand die flink in de toeren doortrekt, maar ik had al een vermoeden dat een eerder probleem de kop opstak...
Zodoende heb ik weer een W203 die bij lekker doortrekken in noodloop springt... Momenteel staat ie bij de garage alwaar hij wéér wordt nagekeken (en waarschijnlijk weer uitgelezen).
Zodoende heb ik weer een W203 die bij lekker doortrekken in noodloop springt... Momenteel staat ie bij de garage alwaar hij wéér wordt nagekeken (en waarschijnlijk weer uitgelezen).
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
waar zit die turbodruk-sensor? als hij na het EGR traject/aansluiting zit kan de meet-opening ook vervuilen en geeft hij niet de juiste waarde door(dan is de druk wel goed, maar de sensor vervuild)
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
- shellix
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 09 nov 2008 20:23
- Mercedes-Benz: C204 C350 CGI
- Locatie: Antwerpen
Ik ben net met een C220 CDI bj 2001 op en terug naar zuid frankrijk gereden tegen de maximum toegelaten franse snelheid (130km/u) en kwam op een gemiddelde van 5.2l !!! Opgereden met Esso diesel en terug met texaco, volgens mij geen verbruiksverschil tussen beide merken.cdi3s schreef:Wat betreft het verbruik:
Ik tank voorlopig even BP Ultimate. Bij mijn vorige auto heeft dit het verbruik ook structureel omlaag gebracht.
Bij een snelwegrit met ca. 120 km/h doe ik nu 7.2/100. Dezelfde rit met 100 km/h doe ik met 5.5/100. Bij 140 km/h is dat tegen de 9L/100 km. Best flinke verschillen.
Airco staat meestal aan en ik rijd nog op winterbanden. Het hogere gemiddelde lijkt me dus deels te worden veroorzaakt door de stadskilometers en/of de rechtervoet.
En ik ben er zeker van dat enkele ritten door de verdon-kloof niet meteen de zuinigste zijn die je kan maken.
Misschien toch ergens iets mis met je motor.
Grtz
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Dat zijn betere getallen shellix! Dat er iets mis is daar ben ik ook wel achter.
Uitwisselen met een nieuwe luchtmassameter levert overigens niets op.
Ik heb weleens gelezen dat je de kat(s) 'leeg' kunt maken, dat zou nog een (prijzige) optie kunnen zijn.
Uitwisselen met een nieuwe luchtmassameter levert overigens niets op.
Ik heb weleens gelezen dat je de kat(s) 'leeg' kunt maken, dat zou nog een (prijzige) optie kunnen zijn.