Automaat spoeling Tim Eckart methode een groot succes!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

19 sep 2016 08:37

w210diesel schreef: Nu drie dagen en ca. 600km verder moet ik zeggen dat de motor een stuk stiller is en het schakelen nog lekker soepel gaat.
Motor stiller, hoe kan dat na een bakspoeling?

De mijne klonk nog precies hetzelfde na de spoeling.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Eelco77
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19 sep 2016 22:09

Bennos schreef:
w210diesel schreef: Nu drie dagen en ca. 600km verder moet ik zeggen dat de motor een stuk stiller is en het schakelen nog lekker soepel gaat.
Motor stiller, hoe kan dat na een bakspoeling?

De mijne klonk nog precies hetzelfde na de spoeling.
Ik weet niet of het bij de w210 ook zo is, maar veel diesels met een automaat met koppelomvormer, hebben geen dual massa vliegwiel. De trillingen worden door de koppelomvormer afgevangen. Spoelen en verse olie kan dus leiden tot minder trillingen.
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

20 sep 2016 07:53

Voor zo ver ik weet heeft geen enkele automaat een dmv, volgens mij moet je koppelomvormer wel erg vervuild zijn wil je motor na een spoeling stiller zijn.
Maar, het zou kunnen als je het zo bekijkt.
Weet wel dat veel ook tussen de oren zit:-)
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

25 sep 2016 11:07

Mijn W211 zou volgens de garage een nieuwe koppelomvormer nodig hebben, kosten 2500euro.
Hij stotterd bij accelereren, bij berg op rijden bij kickdown uiteraard heel erg en cruiscontrol is rijden met een schommelend toerental.
echter wanneer ik koud vertrek is er eigenlijk weinig te merken tot de olie een beetje warm is. dan is het gedaan en begint hij te stotteren. vanaf 70km/h eigenlijk constant alsof hij wat slipt en af en toe wat vreemde lage tonen die dan van zich laten horen.
Denken jullie dat ik met een grondige degelijke Flush genoeg heb?
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

25 sep 2016 11:25

Je zou t kunnen proberen.
Een flush verhelpt echter geen defecten.
Als er een lager om zeep is gaat een flush je niet helpen.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4076
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

25 sep 2016 12:33

Met stardiagnose kun je de koppelomvormer (KUB) tijdelijk uitzetten, zo weetje het zeker.
Aan je reactie te lezen idd bij stotteren is het vaak de koppelomvormer.

Chek meteen je atf olie op koelwatersporen (glycol) je hebt evt ook je koeler intern lek.
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

25 sep 2016 12:51

Ja de KUB is uitegezet geweest bij de garage en de wagen reed perfect... ding is dus echt stuk?
(stom kub-ventiel... jammer dat dat niet uit kan blijven staan via STAR)
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4076
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

25 sep 2016 13:26

Dan is die idd kapot.
Je moet nu je olie late testen, zou zonde zijn als je een nieuwe koppelomvormer monteerd en je radiateur blijft lekken.
YannickD87
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 mei 2016 15:40
Mercedes-Benz: W211

25 sep 2016 23:25

oke bedankt!
Eelco77
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29 sep 2016 16:40

Bennos schreef:Voor zo ver ik weet heeft geen enkele automaat een dmv, volgens mij moet je koppelomvormer wel erg vervuild zijn wil je motor na een spoeling stiller zijn.
Maar, het zou kunnen als je het zo bekijkt.
Weet wel dat veel ook tussen de oren zit:-)
Volgens mij hebben de motoren gecombineerd met een dubbel koppeling automaat wel een DMF. Zoals die in de A/GLA/CLA. Maar ik laat me graag corrigeren
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse

29 sep 2016 16:53

Zou best kunnen, ik heb t over een conventionele automaat, met koppelomvormer.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

27 dec 2016 20:27

Ik wil min ML270CDi spoelen
Is er inmiddels in de omgeving van Breda iemand erbij gekomen?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

27 dec 2016 20:28

Denniscombi is niet ver van Breda.
Logboek S500.
cor groot
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2016 14:11

14 jan 2017 12:38

William564 schreef:Ik wil min ML270CDi spoelen
Is er inmiddels in de omgeving van Breda iemand erbij gekomen?
Wil je het resultaat met ons delen hier van de spoeling in Etten Leur vandaag?

gr
Cor
William564
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 sep 2015 21:15
Mercedes-Benz: A160 (2003)
Locatie: Breda

22 jan 2017 00:11

Hoi Cor,
Er lopen nu 2 draadjes zie ik maar dat geeft niet

De automaat is gespoeld inderdaad.
En dat was ook wel nodig was een dikke zwarte olie die eruit kwam
Dus 30 min spullen met speciaal spul en vervolgens nieuwe rode olie erin.
Filters en stekkerhuis.
Alles weer perfect.

Probleem blijft wel op 1 ding staan maar die heb ik ook vermeld bij het andere draadje ML270CDi (van mij)

Dennis is zeker aan te bevelen en heb met hem ook afgesproken dat ik met wat andere dingetjes ook bij hem langs ga
Prijs was netjes 275 euro

Tijdens het spoelen hebben we samen de auto nog even na gelopen en zijn er ook 2 nieuwe gloeipunten in gegaan (waarde waren te hoog)
Probleem brandend lampje is nu ook verholpen.

Dus de aanbeveling waard
Nu alleen nog het andere puntje zie te verhelpen

Grt
Will
Plaats reactie