W210 water in de kofferbak??????

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
matteus
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 mar 2006 21:42

12 apr 2006 12:39

fokkesukke schreef:@matteus: Voordat je begint met kuisen ff eerst de zijkappen binnen, achter openen (waar res. wiel en verbanddoos zitten) en onder het raam , achter het profiel bevoelen.
Bij mijn w124 combi zijn de raamrubbers van de bak slecht en hij lekt daar veel water. Heb afgelopen maandag ramen en rubbers er uit gehaald en ben gaan kuisen, heeft me een uurtje of 6 gekost maar volgens mij heeft het geholpen :D .
Pablo heeft al twee regenbuien meegemaakt en nog geen natte billen binnen. Heb alleen onder het raamrubber buiten een beetje mastik gespoten. Ik hoop dat hij deze zomer een beetje droog blijft want na de zomer gaat er nieuw kunstof in. :onderhoud:

Groet Paco
dank je voor de tip!
1990 300TE
1985 190E 2.3 AMG Mosselman
Gebruikersavatar
fokkesukke
Berichten: 324
Lid geworden op: 18 feb 2006 10:43
Locatie: Brunssum

19 apr 2006 17:22

@matteus: Heb geen tijd gehad om in te loggen om boodschappen te bekijken; ben nu twee wekn verder en hij lekt nog steeds maar niet meer zoveel. Denk dat ik de gehele zaak goed met mastiek moet gaan inspuiten, misschien hoef ik dan geen nieuwe rubbers er in te stoppen. heb het idee dat ons probleem een typekwaaltje is. Zijn meer ,mensen die hier last van hebben. Kom je zondag ook naar vaals?? :-?
Groet Paco
<<< Ik heb geen horloge.... ik heb de tijd!!! >>>
jacobs_tom
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 nov 2009 21:07
Mercedes-Benz: 230 TE '86

14 nov 2009 18:37

Het is weliswaar ruim 3 jaar geleden dat dit onderwerp hier ter spake was maar ik zit n met hetzelfde probleem.
Mijn W124 kombi uit '86 krijgt ook water binnen in de achterbak. Volgens mij zijn het de rubbers maar ik las hier ook een verhaal over verstopte afvoeren van het open dak?

Maar is het vervangen van deze rubbers goed zelf te doen en zijn deze kostbaar?
Het gaat dus om de achterste ruiten van een W124 kombi.
Gebruikersavatar
fokkesukke
Berichten: 324
Lid geworden op: 18 feb 2006 10:43
Locatie: Brunssum

16 nov 2009 18:10

Tom,

Eerst aluminium sierlijst aan de buitenkant demonteren, daarna heb ik de ruiten er uit gepakt en de goten van de carrosserie met een beetje mastiek opgevuld. oude rubbers teruggeplaatst maar er blijft een beetje water binnenkomen.

Als je zuignappen hebt om vlak glas op te pakken moet je deze op het raam zetten, het raam omhoog tillen en onder kun je de ruit er uit trekken.
Rubbers eraf en nieuwe rubbers er tussen. Raam bovenin het rubber plaatsen en naar onder in het rubber duwen. cm voor cm de voorkant van het rubber met een kunststof spatel over de ruit leggen.
De rubbers heb ik bij EMA in Eindhoven gehaald en ik meen voor € 80,-- maar daar moet ik om liegen. neem wel je VIN nummer mee.

Bij mij is de onderkant van de stijl van het raam doorgerot, ik heb er echt gaten in zitten, ik moet het dus eerst vullen, schuren, spuiten voordat er nieuwe rubbers ingezet gaan worden. dit heb ik nog steeds niet gedaan en waarschijnlijk ga ik dit ook niet meer doen, dit is ook de rede dat er elke regenbui water binnenloopt in de wandkoffers.
<<< Ik heb geen horloge.... ik heb de tijd!!! >>>
jacobs_tom
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 nov 2009 21:07
Mercedes-Benz: 230 TE '86

16 nov 2009 20:09

Bedankt voor je antwoord hier kan ik wat mee.
Ik zal eens gaan informeren wat de rubbers kosten.
jacobs_tom
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 nov 2009 21:07
Mercedes-Benz: 230 TE '86

17 nov 2009 14:23

Net de EMA gebeld maar de rubbers zijn over de €100,- ex btw per stuk.
Aangezien ik er 2 nodig heb, loopt dit nogal in de papieren.
Ik zal eerst eens de ruiten eruit halen en de schade gaan bekijken.
Je zou toch zeggen dat een beetje kit ook wonderen kan doen?
Ik heb namelijk niet het gevoel dat de rubbers nu zo slecht zijn, maar dat is moeilijk te zeggen vanuit de buitenkant natuurlijk.
TCV
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2014 18:46
Mercedes-Benz: E300TD
Locatie: Veendam
Contacteer:

27 aug 2015 16:20

Ik herken dit probleem. Als is het een tijdje geleden dat hier op gereageerd is, maar in de kofferbak aan de rechterkant zit een filter achter de bekleding. een soort van bagageruimtefilter. deze lag er bij mij half uit en vulde dus die bak elke keer met water. Nu nieuwe filter in gezet en bagageruimte blijft nu droog.

Dat was het 1e deel van mijn waterprobleem. Ikzelf zit nu met het volgende. Heb een w210 uit 98 met dakraam en bij de rechte rechterkant staat het redelijk vol met water. voor is het stukken minder, hebben meerdere mensen dit probleem gehad en weten die wat dit zou kunnen wezen?

Heb er een nieuwe dakraam rubber inzitten en voor zover ik kan zien en voelen is de bekleding aan de zijkant niet nat hemel is ook kurkdroog. rubbers zijn nog in goeie staat.
Wie weet hier iets meer van of heeft hier ook ervaring mee gehad?
TCV
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2014 18:46
Mercedes-Benz: E300TD
Locatie: Veendam
Contacteer:

31 aug 2015 13:05

Oplossing gevonden en wordt aan gewerkt. Afvoer onder de motorkap zit verstopt. Water loopt daarom naar binnen. Had ze zelf willen doorspoelen maar hierdoor werd het helemaal een waterballet. Morgen onderweg naar dalen om Marcel er mee bezig te laten.
Plaats reactie