Hallo beste forumleden,...
Na afgelopen week en weekend de kachelradiator en kilometerteller te hebben vervangen, heb ik een vraagje over het laatste,..
Ik heb het forum al afgestruind, maar kan niets vinden wat hier op aan sluit,...
Ik heb een andere instrumentenpaneel gehaald en deze geinstaleerd en alles aangesloten zoals alles zat op het oude.
Nu geeft de kilometer teller niet de juiste gereden kilometers aan.
Tijdens de demontage van het instrumentenpaneel heb ik de kilometerteller kabel bij de bak losgemaakt om meer ruimte te maken en na alles weer gemonteerd te hebben, heb ik de kabel weer aan de bak gezet zoals deze ook eerder bevestigd was.
Het nieuwe instrumentenpaneel heeft dezelfde kilometerteller klok als de oude, dus mijns inziens kan het daar niet aan liggen,.....
Als ik werkelijk 50km./u rijd, geeft mijn klok 65km./u aan,...
en natuurlijk hoe meer snelheid, hoe groter de afwijking wordt.
Wat zou het probleem hiervan kunnen zijn, en hoe is dit op te lossen ?
Ik lees graag jullie reactie,...
alvast bedankt,
André
afwijkende kilometer teller W201
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
komt de "nieuwe"teller uit hetzelfde type auto?
de overbrenging van rotatie versn.bak/automaat zit in de teller, de tandwielverhouding daar bepaalt de aflezing.
als het een klok uit een andere auto is kán volgens mij de verhouding anders liggen, de uiteindelijk gereden snelheid wordt mede bepaald door de reductie in de cardan en als díe anders is wijkt de teller af.
als jou auto een lagere reductie heeft geeft de teller meer versnellingsbak omwentelingen aan terwijl de snelheid op zich niet hoger ligt
de overbrenging van rotatie versn.bak/automaat zit in de teller, de tandwielverhouding daar bepaalt de aflezing.
als het een klok uit een andere auto is kán volgens mij de verhouding anders liggen, de uiteindelijk gereden snelheid wordt mede bepaald door de reductie in de cardan en als díe anders is wijkt de teller af.
als jou auto een lagere reductie heeft geeft de teller meer versnellingsbak omwentelingen aan terwijl de snelheid op zich niet hoger ligt
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Hey a3prius,a3prius schreef:komt de "nieuwe"teller uit hetzelfde type auto?
de overbrenging van rotatie versn.bak/automaat zit in de teller, de tandwielverhouding daar bepaalt de aflezing.
als het een klok uit een andere auto is kán volgens mij de verhouding anders liggen, de uiteindelijk gereden snelheid wordt mede bepaald door de reductie in de cardan en als díe anders is wijkt de teller af.
als jou auto een lagere reductie heeft geeft de teller meer versnellingsbak omwentelingen aan terwijl de snelheid op zich niet hoger ligt
Yeap,.. de "nieuwe teller " komt uit dezelfde type auto,...
vandaar dat ik het niet snap,...
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
maar ook met dezelfde achteras?
als jou aandrijfas 2 omwentelingen moet maken om de wielen 1X rond te laten gaan en bij de donor was dat 1,5 op de aandrijfas, draait jou bak sneller voor dezelfde snelheid en de teller gaat uit van de bak-toerentallen
als jou aandrijfas 2 omwentelingen moet maken om de wielen 1X rond te laten gaan en bij de donor was dat 1,5 op de aandrijfas, draait jou bak sneller voor dezelfde snelheid en de teller gaat uit van de bak-toerentallen
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Wat de achteras betreft,.. dat zou ik dus niet wetena3prius schreef:maar ook met dezelfde achteras?
als jou aandrijfas 2 omwentelingen moet maken om de wielen 1X rond te laten gaan en bij de donor was dat 1,5 op de aandrijfas, draait jou bak sneller voor dezelfde snelheid en de teller gaat uit van de bak-toerentallen
Dat is een probleem!!
Want ik vrees dat diegene waar ik het instrumenten paneel vandaan heb, dat ook niet meer weet,...
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
welke motor zat er in de donorauto? een diesel zou bv best lagere toeren kunnen hebben met dezelfde snelheid
tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
*** Adrie is 18 februari 2011 overleden ***
*** condoleance-onderwep (klik) ***
- Quint1981
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 02 aug 2008 21:58
- Mercedes-Benz: Helaas niet meer
- Locatie: Den Haag
Het K= nummer moet wel het zelfde zijn als je orginele combi-cluster.
Dit moet i.v.m. je snelheids afwijking dat in je teller is gebouwd anders geeft je teller de verkeerde stand aan en door aan je KE-Jetronic ECU.
Waardoor je brandstof mengsel te rijk of te arm wordt.
Hierbij een foto van het nummer
Dit moet i.v.m. je snelheids afwijking dat in je teller is gebouwd anders geeft je teller de verkeerde stand aan en door aan je KE-Jetronic ECU.
Waardoor je brandstof mengsel te rijk of te arm wordt.
Hierbij een foto van het nummer
de benzen die ik heb gehad:
-C180 Rood met 5 bak uit 1995 (ESPRIT uitvoering)
-190E 2.0 rood met 4 bak uit 1990 ( Standaard uitvoering)
-190E 1,8 groen met 5 bak uit 1992 ( CLASS uitvoering)
-190E 2,6 zwart met 5 bak uit 1992 ( Sportline uitvoering)
-C180 Rood met 5 bak uit 1995 (ESPRIT uitvoering)
-190E 2.0 rood met 4 bak uit 1990 ( Standaard uitvoering)
-190E 1,8 groen met 5 bak uit 1992 ( CLASS uitvoering)
-190E 2,6 zwart met 5 bak uit 1992 ( Sportline uitvoering)
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Hallo A3prius,a3prius schreef:welke motor zat er in de donorauto? een diesel zou bv best lagere toeren kunnen hebben met dezelfde snelheid
Is helaas niet meer na te gaan,....
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Hallo Quint1981,...Quint1981 schreef:Het K= nummer moet wel het zelfde zijn als je orginele combi-cluster.
Dit moet i.v.m. je snelheids afwijking dat in je teller is gebouwd anders geeft je teller de verkeerde stand aan en door aan je KE-Jetronic ECU.
Waardoor je brandstof mengsel te rijk of te arm wordt.
Hierbij een foto van het nummer
Ik zal deze week eens kijken welke K-nummer de oude was en welke nu ingebouwd is.
Ik denk dat dit wellicht het probleem kan zijn,.. heb d'r nml. niet op gelet
Zodra ik meer weet, zal ik het hier posten !
Ohoo,... spijtig om te lezen dat je een ander vervoermiddel moet rijden,...
Wellicht dat je in de nabije toekomst weer een ster gaat rijden
In ieder geval bedankt tot zover !
- Quint1981
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 02 aug 2008 21:58
- Mercedes-Benz: Helaas niet meer
- Locatie: Den Haag
toen ik nog mijn oude opel astra had werdt ik hier ook op dat nummer gewezen.bully88 schreef:Hallo Quint1981,...Quint1981 schreef:Het K= nummer moet wel het zelfde zijn als je orginele combi-cluster.
Dit moet i.v.m. je snelheids afwijking dat in je teller is gebouwd anders geeft je teller de verkeerde stand aan en door aan je KE-Jetronic ECU.
Waardoor je brandstof mengsel te rijk of te arm wordt.
Hierbij een foto van het nummer
Ik zal deze week eens kijken welke K-nummer de oude was en welke nu ingebouwd is.
Ik denk dat dit wellicht het probleem kan zijn,.. heb d'r nml. niet op gelet
Zodra ik meer weet, zal ik het hier posten !
Ohoo,... spijtig om te lezen dat je een ander vervoermiddel moet rijden,...
Wellicht dat je in de nabije toekomst weer een ster gaat rijden
In ieder geval bedankt tot zover !
Omdat ik toen een combi-cluster met toerenteller wou
de benzen die ik heb gehad:
-C180 Rood met 5 bak uit 1995 (ESPRIT uitvoering)
-190E 2.0 rood met 4 bak uit 1990 ( Standaard uitvoering)
-190E 1,8 groen met 5 bak uit 1992 ( CLASS uitvoering)
-190E 2,6 zwart met 5 bak uit 1992 ( Sportline uitvoering)
-C180 Rood met 5 bak uit 1995 (ESPRIT uitvoering)
-190E 2.0 rood met 4 bak uit 1990 ( Standaard uitvoering)
-190E 1,8 groen met 5 bak uit 1992 ( CLASS uitvoering)
-190E 2,6 zwart met 5 bak uit 1992 ( Sportline uitvoering)
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Aldoende leert menQuint1981 schreef:toen ik nog mijn oude opel astra had werdt ik hier ook op dat nummer gewezen.bully88 schreef:Hallo Quint1981,...Quint1981 schreef:Het K= nummer moet wel het zelfde zijn als je orginele combi-cluster.
Dit moet i.v.m. je snelheids afwijking dat in je teller is gebouwd anders geeft je teller de verkeerde stand aan en door aan je KE-Jetronic ECU.
Waardoor je brandstof mengsel te rijk of te arm wordt.
Hierbij een foto van het nummer
Ik zal deze week eens kijken welke K-nummer de oude was en welke nu ingebouwd is.
Ik denk dat dit wellicht het probleem kan zijn,.. heb d'r nml. niet op gelet
Zodra ik meer weet, zal ik het hier posten !
Ohoo,... spijtig om te lezen dat je een ander vervoermiddel moet rijden,...
Wellicht dat je in de nabije toekomst weer een ster gaat rijden
In ieder geval bedankt tot zover !
Omdat ik toen een combi-cluster met toerenteller wou
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Hallo Quint1981,bully88 schreef:Aldoende leert menQuint1981 schreef:toen ik nog mijn oude opel astra had werdt ik hier ook op dat nummer gewezen.bully88 schreef:Hallo Quint1981,...Quint1981 schreef:Het K= nummer moet wel het zelfde zijn als je orginele combi-cluster.
Dit moet i.v.m. je snelheids afwijking dat in je teller is gebouwd anders geeft je teller de verkeerde stand aan en door aan je KE-Jetronic ECU.
Waardoor je brandstof mengsel te rijk of te arm wordt.
Hierbij een foto van het nummer
Ik zal deze week eens kijken welke K-nummer de oude was en welke nu ingebouwd is.
Ik denk dat dit wellicht het probleem kan zijn,.. heb d'r nml. niet op gelet
Zodra ik meer weet, zal ik het hier posten !
Ohoo,... spijtig om te lezen dat je een ander vervoermiddel moet rijden,...
Wellicht dat je in de nabije toekomst weer een ster gaat rijden
In ieder geval bedankt tot zover !
Omdat ik toen een combi-cluster met toerenteller wou
Ik heb eindelijk kunnen nakijken wat het "K "nummer is, van het oude instrumentenpaneel,....
Daar staat geen "K " nummer op
maar wel de volgende reeks cijfers:
110.008 /346 / 229 en daaronder :2015406611
en ergens staat nog 09/88 (denk ik de maand en bouwjaar)
Is dit wellicht voldoende
Graag hoor ik je reactie.
m.v.g.
André
- Quint1981
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 02 aug 2008 21:58
- Mercedes-Benz: Helaas niet meer
- Locatie: Den Haag
Zijn de nummers van het oude combi-cluster hetzelfde als je vervangende combi-cluster?
Verder heb ik helaas geen toegang tot onderdeelnummers en hun info.
Maar misschien heeft iemand anders er toegang tot het epc van mercedes.
Om achter de juiste onderdeel infomatie te komen voor je.
Groetjes
Quint
Verder heb ik helaas geen toegang tot onderdeelnummers en hun info.
Maar misschien heeft iemand anders er toegang tot het epc van mercedes.
Om achter de juiste onderdeel infomatie te komen voor je.
Groetjes
Quint
de benzen die ik heb gehad:
-C180 Rood met 5 bak uit 1995 (ESPRIT uitvoering)
-190E 2.0 rood met 4 bak uit 1990 ( Standaard uitvoering)
-190E 1,8 groen met 5 bak uit 1992 ( CLASS uitvoering)
-190E 2,6 zwart met 5 bak uit 1992 ( Sportline uitvoering)
-C180 Rood met 5 bak uit 1995 (ESPRIT uitvoering)
-190E 2.0 rood met 4 bak uit 1990 ( Standaard uitvoering)
-190E 1,8 groen met 5 bak uit 1992 ( CLASS uitvoering)
-190E 2,6 zwart met 5 bak uit 1992 ( Sportline uitvoering)
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 jan 2008 17:45
- Mercedes-Benz: W201 190-D 2.0 van '86, eerder W201 190-D van '88
- Locatie: ergens in Drenthe
Hey Quint,Quint1981 schreef:Zijn de nummers van het oude combi-cluster hetzelfde als je vervangende combi-cluster?
Verder heb ik helaas geen toegang tot onderdeelnummers en hun info.
Maar misschien heeft iemand anders er toegang tot het epc van mercedes.
Om achter de juiste onderdeel infomatie te komen voor je.
Groetjes
Quint
Pfffffff,.. eindelijk effe tijd om te reageren,...
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om na te kijken wat de gegevens zijn van de donor combi-cluster die ik erin geplaatst heb.
Wegens enorme drukte komt het er maar niet van.
Ik zal daar z.s.a.m. mee bezig om de vergelijking te kunnen maken met de oude (afkomstig van deze auto) te gaan maken.
Ik heb afgelopen week enkele foto's kunnen maken van het oude combi-cluster :