w203 (200 kompressor) motormanagement lampje brand!!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

12 nov 2016 11:40

thieuvandael schreef:Ik ben heel benieuwd hoe het probleem van het voortdurend weer brandend motormanagementlampje is opgelost bij de voorgaande meldingen?
Bij mij (C200 compressor) doet zich dat probleem al meer dan een jaar voor. Lampje brandt en uitlezen geeft aan dat er iets mis is met de luchtmassameter. Deze is vervangen, ook de slangetjes en luchtfilter. Het probleem blijft. De motor loopt soms ietwat onregelmatig en dan gaat het lampje aan. Het lampje gaat ook weer uit na een aantal dagen en bij het uitlezen geeft hij steeds het probleem bij de luchtmassameter. Garage kan geen vinger leggen op de exacte oorzaak.
Wie heeft de verlossende tip? :)
ik heb tot 1 jaar geleden ook wel 4-5 meldingen gehad, en div laten vervangen na het uitlezen, gasklep gereinigd, teruslagventiel etc.
Tot dat Dennis vroeg of het benzinefilter ( +/- €100 ) al eens vervangen was, ik had geen idee en toch laten vervangen en sinds die tijd rijd hij als een speer en nooit geen meldingen meer gehad
Ik weet niet of dit bij jou het geval kan zijn maar zo n filter is of kan na 15 jaar ook vuil en of het inwenige klepje niet meer goed werken dus de vraag is deze weleens vervangen?
Als er geen genoeg of onrelmatig benzine meer door komt zou het een of de ? oorzaak kunnen'' zijn
Het is maar een idee
Ook raadzaam is het om een flesje Liquid cleaner in de tank te gooien (benzine motor)
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
NahierClk200
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 nov 2016 22:32

12 nov 2016 23:25

Hallo, waar zit die carterventilatie slang dan ducatimo?
Heb zelf een w209clk met valse lucht probleem motor loopt ontegelmatig.
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

13 nov 2016 12:36

Dat kan ik je moeilijk uitleggen.
Ze hebben mij verteld dat de slang uit twee delen bestaat waarvan 1 deel deels door het blok zou lopen en erg moeilijk bereikbaar was.
Besloten is toen om het deel wat makkelijker te vervangen was te vernieuwen met de hoop dat die ook kapot was sindsdien is bij mij het lampje niet meer aangegaan.
Misschien hier een monteur die je precies kan vertellen hoe die slang loopt.
Schijnbaar was het een gekend probleem
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

15 nov 2016 08:55

NahierClk200 schreef:Hallo, waar zit die carterventilatie slang dan ducatimo?
Heb zelf een w209clk met valse lucht probleem motor loopt ontegelmatig.
weet niet precies welk type motor er in lig bij jou model maar zie eens de foto op de 1e pagina van dit topic, slang onder de kompressor. (deze slang zit daar niet bij mijn model)

nogmaals eerder vermeld is het bezinefilter al eens vervangen??? dit kan ook talloze meldingen geven en bij mij was het hiermee opgelost
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
NahierClk200
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 nov 2016 22:32

15 nov 2016 22:47

Oke bedankt voor de reactie
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

24 dec 2016 12:23

ducatimo schreef:Dat kan ik je moeilijk uitleggen.
Ze hebben mij verteld dat de slang uit twee delen bestaat waarvan 1 deel deels door het blok zou lopen en erg moeilijk bereikbaar was.
Besloten is toen om het deel wat makkelijker te vervangen was te vernieuwen met de hoop dat die ook kapot was sindsdien is bij mij het lampje niet meer aangegaan.
Misschien hier een monteur die je precies kan vertellen hoe die slang loopt.
Schijnbaar was het een gekend probleem
Het ligt er ook nog aan welk type motor jij hebt, welke is dit ?
Ik heb een M111 type motor, Een Cl203 C200 2 liter met een rode bovenkant motorblok
zit daar die slang wel of niet?
Misschien kan jij een foto maken aub? misschien wat meer duidelijkheid
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
adem1983
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 nov 2011 23:08
Mercedes-Benz: C209 2004

24 dec 2016 13:13

Check eens de connectors van je nokkenas magneet, als het droog is het goed anders kan het zijn dat er olie ingezogen word naar je kabelboom met alle gevolgen van dien.... Heb ik zelf meegemaakt.
Gebruikersavatar
Prometheus
Berichten: 960
Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
Mercedes-Benz: W201 W204
Locatie: Hoorn
Contacteer:

27 dec 2016 10:06

Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

27 dec 2016 16:09

Mijn CLK 200K ging af en toe in nood.
Misfire op 2e cilinder.
Toen ik hem pas had iedere keer als je plankgas gaf.
Laatst enkel nog boven de 5000 toeren.
Bij de onderhoudsbeurt heb ik de bougies vervangen.
Bij bougie 2 en 3 een beetje olie op de schacht.
Alles goed ontvet en weer gemonteerd.
Sindsdien geen noodloop meen ook niet bij hevig gebruik.
Gebruikersavatar
PedroDelPivo
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jun 2013 16:04
Mercedes-Benz: C209 200K

16 feb 2017 20:34

Bij mij brand het motormanagementlampje ook al 2 jaar. LMM is vervangen, alles gecheckt op valse lucht.. uren werk heeft er in gezeten, maar is nooit opgelost. Het vreemde is dat hij niet onregelmatig loopt o.i.d.
Plaats reactie