w203 (200 kompressor) motormanagement lampje brand!!

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
aleks
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2006 00:21
Locatie: amsterdam

08 apr 2008 11:43

Goedemorgen,

Ik zit met een klein/groot probleempje, m'n motormanagement lampje (is een tijdje terug gaan branden tijdens het rijden. Vet geschrokken natuurlijk en gelijk naar de dealer toe geweest om de auto uit te laten lezen.

Uiteindelijk bleek volgens hun de luchtmassameter stuk te zijn, oke k*t maar ja dus laten vervangen. Ik wegrijden, hopend dat alles achter de rug is, leek het wel alsof de auto een beetje inhield, alsof de kompressor niet goede werkte, bij ongeveer pas 3500 toeren kwam ie echt op stoom zoals ik het eigenlijk gewend was, maar tot de 3500 toeren leek het wel alsof er een 1.4 motortje in de auto zat! En ja hoor even later ging ook nog het motormanagement lampje weer is branden.

Omdat ik toch een beetje wantrouwig ben tegenover de dealer (en hun bijbehorende hoge rekeningen), is er iemand die enig idee heeft wat het kan zijn?

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
A-drie
Berichten: 7403
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen
Locatie: kaatsheuvel
Contacteer:

08 apr 2008 12:01

het zal wel een brandstof of mengselprobleem zijn. een kompressor voel je niet inkomen, in tegenstelling tot een turbo werkt een kompressor lineair
Verwijderd6370
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 mar 2008 00:08

08 apr 2008 14:26

Klinkt als een noodloop.

Zou als ik jou was toch maar even naar de dealer terug gaan alleen daar kunnen ze hem uitlezen ;) en dr zit uiteraard garantie op een reparatie of is het al een flinke tijd geleden?
aleks
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2006 00:21
Locatie: amsterdam

08 apr 2008 16:14

Imense schreef:Klinkt als een noodloop.

Zou als ik jou was toch maar even naar de dealer terug gaan alleen daar kunnen ze hem uitlezen ;) en dr zit uiteraard garantie op een reparatie of is het al een flinke tijd geleden?
Zal denk ik ook zeker wel terugmoeten naar de dealer, maar ben bang dat ze zullen zeggen dat het niet onder de garantie valt en er toch iets anders stuk is.

Heb het gevoel dat het geen noodloop is aangezien zodra ie boven de 3500 toeren komt er echt lekker vandoor gaat!! Terwijl ie juist als ie in noodloop is niet boven de 3000 toeren uitkomt, heb ik althans volgens mij ergens gehoord/gelezen.

Het lijkt erop alsof ie misschien ergens lucht verliest bij het gasgeven, zou dat wellicht kunnen?
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

08 apr 2008 23:57

aleks schreef:Het lijkt erop alsof ie misschien ergens lucht verliest bij het gasgeven, zou dat wellicht kunnen?
Grotere kans dat er ergens valse lucht aangezogen wordt, na de luchtmassameter, waardoor de lucht/benzine verhouding niet meer klopt.

Kan ook een ontstekingsprobleem zijn, controleer bobine/ontstekingsmodule, verdeler, bougiekabels en bougies.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
H-D
Berichten: 7081
Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
Mercedes-Benz: ...een grijze...
Specialisatie: Van alles iewat...
Locatie: In de buurt van Frankfurt

09 apr 2008 21:14

Diagnose uit de verte is alltijd moeilijk! Ik ging direkt nar de dealer terug, misschien is de lmm niet goed vast of er is een ander probleem met de "luchtvoeding".

H-D
Groetjes, H-D

Don´t dream your life, live your dreams!!
Dennis combi
Berichten: 5891
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
Specialisatie: Onderhoud en reparatie
Locatie: noord-brabant

09 apr 2008 22:08

kwaal van deze motoren is dat er een slangerje onder bij de compressor door schuurt waardoor de motor valse lucht trekt , alleen kun je daar pas bij als de complete luchtfilterhuis eraf is !!
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

24 nov 2014 12:27

Ff een oude topic opgehaald en wat Dennis ook al aangaf dit kan het zijn.
Ik heb elders een stukje gelezen over deze veel voorkomende storing en daar werd o.a. omschreven dat het slangetje plat / vacuum gezogen word en bij gas geven de slang word opgeblazen''
Ik las ook dat het onderdeel nr al 3x was gewijzigd ivm de samenstelling van het rubber, deze zou nu dus wat steviger zijn.
Gezien ik en vele andere dit (inhouden van de auto) probleem hebben ga ik het slangetje vervangen wat dus onder de kompressor zit
Ik heb gelezen dat de kompressor er zelf niet af hoeft maar wel de luchtbak'' en heb hier een tekening van de slang bij de dealer opgevraagd.
Morgen naar de garage ik ben benieuwd
word vervolgd




--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

24 nov 2014 12:36

gewijzigd
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

24 nov 2014 12:39

foto aangepast
Bijlagen
slang kompressor  nieuw foto 002.jpg
slang kompressor nieuw foto 002.jpg (126.69 KiB) 8011 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 nov 2014 12:43

Zit je met Wüst Dordt te mailen 8-)
Je eigen email staat nu ook openlijk op het net, als je daar geen bezwaar tegen hebt...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
bart1
Berichten: 489
Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
Specialisatie: Auto poetsen...

24 nov 2014 13:30

ff aangepast
Ik zal de MB dealer vragen welke slang en of alle te vervangen en wat de kosten zijn
De zg luchtbak moet eraf dus zal toch snel een uurtje werk zijn excl onderdelen daar gaan mn € :(
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever :D
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20882
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

24 nov 2014 13:31

Geen idee wat je moet hebben, als het niet veel kost kun je net zo goed alles vervangen.
En ja ik kom daar 'wel eens' :lol:
Logboek S500.
thieuvandael
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:43
Mercedes-Benz: C200compressor

08 nov 2016 23:18

Ik ben heel benieuwd hoe het probleem van het voortdurend weer brandend motormanagementlampje is opgelost bij de voorgaande meldingen?
Bij mij (C200 compressor) doet zich dat probleem al meer dan een jaar voor. Lampje brandt en uitlezen geeft aan dat er iets mis is met de luchtmassameter. Deze is vervangen, ook de slangetjes en luchtfilter. Het probleem blijft. De motor loopt soms ietwat onregelmatig en dan gaat het lampje aan. Het lampje gaat ook weer uit na een aantal dagen en bij het uitlezen geeft hij steeds het probleem bij de luchtmassameter. Garage kan geen vinger leggen op de exacte oorzaak.
Wie heeft de verlossende tip? :)
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

09 nov 2016 12:22

Ik heb ook een w203 bouwjaar 2004.
Bij mij ging het managementlampje ook weleens aan dat is een aantal keer gereset door een univeseel bedrijf.
Dit jaar bij de mb garage kwam aan het licht dat er een kapotte carterventilatie slang was waardoor hij het mengsel steeds gaat bijstellen.
Uiteindelijk is ie uitgesteld tot maximale waardes en gaat het management lampje branden.
Door het resetten werden de waardes weer op zeg maar nul gezet en ging het ritueel weer opnieuw van start.
Dus mijn tip kijk je carteventilatieslang na op breuk.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Plaats reactie