Goedemorgen,
Ik zit met een klein/groot probleempje, m'n motormanagement lampje (is een tijdje terug gaan branden tijdens het rijden. Vet geschrokken natuurlijk en gelijk naar de dealer toe geweest om de auto uit te laten lezen.
Uiteindelijk bleek volgens hun de luchtmassameter stuk te zijn, oke k*t maar ja dus laten vervangen. Ik wegrijden, hopend dat alles achter de rug is, leek het wel alsof de auto een beetje inhield, alsof de kompressor niet goede werkte, bij ongeveer pas 3500 toeren kwam ie echt op stoom zoals ik het eigenlijk gewend was, maar tot de 3500 toeren leek het wel alsof er een 1.4 motortje in de auto zat! En ja hoor even later ging ook nog het motormanagement lampje weer is branden.
Omdat ik toch een beetje wantrouwig ben tegenover de dealer (en hun bijbehorende hoge rekeningen), is er iemand die enig idee heeft wat het kan zijn?
Alvast bedankt!!
w203 (200 kompressor) motormanagement lampje brand!!
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 01 mar 2008 00:08
Klinkt als een noodloop.
Zou als ik jou was toch maar even naar de dealer terug gaan alleen daar kunnen ze hem uitlezen en dr zit uiteraard garantie op een reparatie of is het al een flinke tijd geleden?
Zou als ik jou was toch maar even naar de dealer terug gaan alleen daar kunnen ze hem uitlezen en dr zit uiteraard garantie op een reparatie of is het al een flinke tijd geleden?
Zal denk ik ook zeker wel terugmoeten naar de dealer, maar ben bang dat ze zullen zeggen dat het niet onder de garantie valt en er toch iets anders stuk is.Imense schreef:Klinkt als een noodloop.
Zou als ik jou was toch maar even naar de dealer terug gaan alleen daar kunnen ze hem uitlezen en dr zit uiteraard garantie op een reparatie of is het al een flinke tijd geleden?
Heb het gevoel dat het geen noodloop is aangezien zodra ie boven de 3500 toeren komt er echt lekker vandoor gaat!! Terwijl ie juist als ie in noodloop is niet boven de 3000 toeren uitkomt, heb ik althans volgens mij ergens gehoord/gelezen.
Het lijkt erop alsof ie misschien ergens lucht verliest bij het gasgeven, zou dat wellicht kunnen?
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Grotere kans dat er ergens valse lucht aangezogen wordt, na de luchtmassameter, waardoor de lucht/benzine verhouding niet meer klopt.aleks schreef:Het lijkt erop alsof ie misschien ergens lucht verliest bij het gasgeven, zou dat wellicht kunnen?
Kan ook een ontstekingsprobleem zijn, controleer bobine/ontstekingsmodule, verdeler, bougiekabels en bougies.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
Diagnose uit de verte is alltijd moeilijk! Ik ging direkt nar de dealer terug, misschien is de lmm niet goed vast of er is een ander probleem met de "luchtvoeding".
H-D
H-D
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
kwaal van deze motoren is dat er een slangerje onder bij de compressor door schuurt waardoor de motor valse lucht trekt , alleen kun je daar pas bij als de complete luchtfilterhuis eraf is !!
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- bart1
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
- Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
- Specialisatie: Auto poetsen...
Ff een oude topic opgehaald en wat Dennis ook al aangaf dit kan het zijn.
Ik heb elders een stukje gelezen over deze veel voorkomende storing en daar werd o.a. omschreven dat het slangetje plat / vacuum gezogen word en bij gas geven de slang word opgeblazen''
Ik las ook dat het onderdeel nr al 3x was gewijzigd ivm de samenstelling van het rubber, deze zou nu dus wat steviger zijn.
Gezien ik en vele andere dit (inhouden van de auto) probleem hebben ga ik het slangetje vervangen wat dus onder de kompressor zit
Ik heb gelezen dat de kompressor er zelf niet af hoeft maar wel de luchtbak'' en heb hier een tekening van de slang bij de dealer opgevraagd.
Morgen naar de garage ik ben benieuwd
word vervolgd
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb elders een stukje gelezen over deze veel voorkomende storing en daar werd o.a. omschreven dat het slangetje plat / vacuum gezogen word en bij gas geven de slang word opgeblazen''
Ik las ook dat het onderdeel nr al 3x was gewijzigd ivm de samenstelling van het rubber, deze zou nu dus wat steviger zijn.
Gezien ik en vele andere dit (inhouden van de auto) probleem hebben ga ik het slangetje vervangen wat dus onder de kompressor zit
Ik heb gelezen dat de kompressor er zelf niet af hoeft maar wel de luchtbak'' en heb hier een tekening van de slang bij de dealer opgevraagd.
Morgen naar de garage ik ben benieuwd
word vervolgd
--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever
- bart1
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
- Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
- Specialisatie: Auto poetsen...
foto aangepast
- Bijlagen
-
- slang kompressor nieuw foto 002.jpg (126.69 KiB) 8011 keer bekeken
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Zit je met Wüst Dordt te mailen
Je eigen email staat nu ook openlijk op het net, als je daar geen bezwaar tegen hebt...
Je eigen email staat nu ook openlijk op het net, als je daar geen bezwaar tegen hebt...
Logboek S500.
- bart1
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 06 nov 2014 12:01
- Mercedes-Benz: Cl203 C200 sportcoupe BJ 2001
- Specialisatie: Auto poetsen...
ff aangepast
Ik zal de MB dealer vragen welke slang en of alle te vervangen en wat de kosten zijn
De zg luchtbak moet eraf dus zal toch snel een uurtje werk zijn excl onderdelen daar gaan mn €
Ik zal de MB dealer vragen welke slang en of alle te vervangen en wat de kosten zijn
De zg luchtbak moet eraf dus zal toch snel een uurtje werk zijn excl onderdelen daar gaan mn €
Laatst gewijzigd door bart1 op 25 nov 2014 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen auto maar een Benz for ever
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Geen idee wat je moet hebben, als het niet veel kost kun je net zo goed alles vervangen.
En ja ik kom daar 'wel eens'
En ja ik kom daar 'wel eens'
Logboek S500.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 nov 2016 19:43
- Mercedes-Benz: C200compressor
Ik ben heel benieuwd hoe het probleem van het voortdurend weer brandend motormanagementlampje is opgelost bij de voorgaande meldingen?
Bij mij (C200 compressor) doet zich dat probleem al meer dan een jaar voor. Lampje brandt en uitlezen geeft aan dat er iets mis is met de luchtmassameter. Deze is vervangen, ook de slangetjes en luchtfilter. Het probleem blijft. De motor loopt soms ietwat onregelmatig en dan gaat het lampje aan. Het lampje gaat ook weer uit na een aantal dagen en bij het uitlezen geeft hij steeds het probleem bij de luchtmassameter. Garage kan geen vinger leggen op de exacte oorzaak.
Wie heeft de verlossende tip?
Bij mij (C200 compressor) doet zich dat probleem al meer dan een jaar voor. Lampje brandt en uitlezen geeft aan dat er iets mis is met de luchtmassameter. Deze is vervangen, ook de slangetjes en luchtfilter. Het probleem blijft. De motor loopt soms ietwat onregelmatig en dan gaat het lampje aan. Het lampje gaat ook weer uit na een aantal dagen en bij het uitlezen geeft hij steeds het probleem bij de luchtmassameter. Garage kan geen vinger leggen op de exacte oorzaak.
Wie heeft de verlossende tip?
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Ik heb ook een w203 bouwjaar 2004.
Bij mij ging het managementlampje ook weleens aan dat is een aantal keer gereset door een univeseel bedrijf.
Dit jaar bij de mb garage kwam aan het licht dat er een kapotte carterventilatie slang was waardoor hij het mengsel steeds gaat bijstellen.
Uiteindelijk is ie uitgesteld tot maximale waardes en gaat het management lampje branden.
Door het resetten werden de waardes weer op zeg maar nul gezet en ging het ritueel weer opnieuw van start.
Dus mijn tip kijk je carteventilatieslang na op breuk.
Bij mij ging het managementlampje ook weleens aan dat is een aantal keer gereset door een univeseel bedrijf.
Dit jaar bij de mb garage kwam aan het licht dat er een kapotte carterventilatie slang was waardoor hij het mengsel steeds gaat bijstellen.
Uiteindelijk is ie uitgesteld tot maximale waardes en gaat het management lampje branden.
Door het resetten werden de waardes weer op zeg maar nul gezet en ging het ritueel weer opnieuw van start.
Dus mijn tip kijk je carteventilatieslang na op breuk.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.