Tectyleren / carrosseriewerk
- Jadystana
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: 08 aug 2007 20:22
- Mercedes-Benz: W124 300TE-24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Ik ben wat aan het rondkijken naar roestverwijdering en roestpreventie om de auto te behouden voor langere termijn. ik ben inmiddels langs Alacar geweest, en die komt op een kleine 2000 euro voor het carrosseriewerk hetgeen een fair bedrag is denk ik (vervelende roestplek op de A-stijl en een deuk achterin die ook spuitwerk vereist, alsmede enige andere kleine plekjes).
Nu kan ik dat wel allemaal gaan doen natuurlijk, maar als de onderkant niet goed is en geen roestbehandeling heeft gehad, voelt het als weggegooid geld, dat wil ik dus eigenlijk eerst regelen. Vandaar mijn vraag nu:
Ik ben benieuwd naar de kosten van tectyleren (laten doen) bij een goed en betrouwbaar bedrijf/persoon liefst in omgeving Amsterdam of omgeving Hoorn. Weet iemand zoiets of heeft iemand positioever ervaringen of is er iemand op dit forum die dit soort werkzaamheden uitvoert? Gaat dus om echt overal tectyleren (in kokerbalken? etc), gewoon netjes. Of is dat overdreven en moet er gewoon een tectyl-spuitbus overheen?
Nu kan ik dat wel allemaal gaan doen natuurlijk, maar als de onderkant niet goed is en geen roestbehandeling heeft gehad, voelt het als weggegooid geld, dat wil ik dus eigenlijk eerst regelen. Vandaar mijn vraag nu:
Ik ben benieuwd naar de kosten van tectyleren (laten doen) bij een goed en betrouwbaar bedrijf/persoon liefst in omgeving Amsterdam of omgeving Hoorn. Weet iemand zoiets of heeft iemand positioever ervaringen of is er iemand op dit forum die dit soort werkzaamheden uitvoert? Gaat dus om echt overal tectyleren (in kokerbalken? etc), gewoon netjes. Of is dat overdreven en moet er gewoon een tectyl-spuitbus overheen?
-
- Donateur
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 25 jun 2007 14:55
- Mercedes-Benz: S211, E320 Benzine
- Specialisatie: ouweh**ren
- Locatie: Rotterdam
Toen ik mijn huidige auto kocht, bracht ik hem meteen naar een adres in Den Haag om te laten tectyleren, want de W210 is berucht vanwege roestproblemen en dat wilde ik voorkomen.
Alhoewel je pas weet hoe het was als het fout gaat, heb ik er vooralsnog geen slecht gevoel bij. Je bent de auto 2-3 dagen kwijt. Stoomreinigen, laten drogen, holle ruimtes en wagenbodem behandelen, drogen. Je wagen blijft weken nadruipen uit allerlei kieren. In 2005 kostte het EUR. 280,-. Er zijn ook bedrijven die met Dinitrol oldtimers behandelen, maar dan kost het meer dan EUR. 1.000,-.
Autopoetscentrale/Tectylservice Binckhorstlaan 354, Den Haag. 070-*******
.
Alhoewel je pas weet hoe het was als het fout gaat, heb ik er vooralsnog geen slecht gevoel bij. Je bent de auto 2-3 dagen kwijt. Stoomreinigen, laten drogen, holle ruimtes en wagenbodem behandelen, drogen. Je wagen blijft weken nadruipen uit allerlei kieren. In 2005 kostte het EUR. 280,-. Er zijn ook bedrijven die met Dinitrol oldtimers behandelen, maar dan kost het meer dan EUR. 1.000,-.
Autopoetscentrale/Tectylservice Binckhorstlaan 354, Den Haag. 070-*******
Moderator Herr Flick schreef:
Geen telefoonnummers en emailadressen in berichten a.u.b. Wissel deze uit via de -knop (privébericht).
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik zou de auto eerst eens op een brug zetten om te bekijken of het nodig is. Over het algemeen is de beschermende laag aan de onderzijde bij een MB erg goed. Mocht je wat schrale plekken zien dan kun je daar zelf ook best wat aan doen met een paar spuitbussen. Stel je zelf eens de vraag hoe lang je met deze auto wil gaan doen? Drie of vier jaar?? Doe dan maar niets, dat haalt hij zonder tectyleren ook wel.
Ik ben niet kapot van de behandelingen bij tectyleer bedrijven. Meer dan 90% van de tectyl komt op plaatsen terecht waar geen enkel roest probleem is of zal komen en is verspilt materiaal. Verder kleeft en stinkt je auto een aantal weken. Soms hosen ze de hele onderkant (inclusief wielophanging en zo) onder een dikke bruine laag, dat vind ik er al helemaal niet uitzien.
Frits
Ik ben niet kapot van de behandelingen bij tectyleer bedrijven. Meer dan 90% van de tectyl komt op plaatsen terecht waar geen enkel roest probleem is of zal komen en is verspilt materiaal. Verder kleeft en stinkt je auto een aantal weken. Soms hosen ze de hele onderkant (inclusief wielophanging en zo) onder een dikke bruine laag, dat vind ik er al helemaal niet uitzien.
Frits
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
+apk en evt rdw onderzoekt zulke wagens dan extra goed.
mike
mike
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt
- Jadystana
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: 08 aug 2007 20:22
- Mercedes-Benz: W124 300TE-24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Hmm. Probleem is dat ik geen brug heb, noch iemand ken die er een heeft. Kan misschien wat regelen bij de garage waar ik ooit heb gewerkt, maar da's wel 8 jaar geleden.
Ik wil graag de staat van de onderkant weten voordat ik iets aan de bovenkant ga doen. Ik ben van plan de auto nog een flinke tijd te houden, en ben aan het kijken om deze op een betaalbare manier in een graad hogere staat te krijgen (is al goed, maar kan beter ^^).
Anders laat ik het nakijken bij de grote beurt, maar dat duurt nog even.
Ik wil graag de staat van de onderkant weten voordat ik iets aan de bovenkant ga doen. Ik ben van plan de auto nog een flinke tijd te houden, en ben aan het kijken om deze op een betaalbare manier in een graad hogere staat te krijgen (is al goed, maar kan beter ^^).
Anders laat ik het nakijken bij de grote beurt, maar dat duurt nog even.
- MIKE C200
- Berichten: 7042
- Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
- Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
- Specialisatie: W202/208/210 Electra
- Locatie: limburg
- Contacteer:
geen apk termijn binnenkort?
dat staat hij toch op de brug
mike
dat staat hij toch op de brug
mike
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Wer sein Auto liebt der schiebt
- Jadystana
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: 08 aug 2007 20:22
- Mercedes-Benz: W124 300TE-24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
28 augustus, kan dus vanaf 28 juni. Is prima, dan moet ie ook voor een grote beurt.
Punt is dat ik de status van de onderkant wil weten voor ik ga investeren in het bodywork, maar dat kan evt wel wachten tot begin juli.
Roest wordt er niet beter op trouwens, dus langer wachten is nooit goed als je zoiets toch van plan bent...
Punt is dat ik de status van de onderkant wil weten voor ik ga investeren in het bodywork, maar dat kan evt wel wachten tot begin juli.
Roest wordt er niet beter op trouwens, dus langer wachten is nooit goed als je zoiets toch van plan bent...
- Jadystana
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: 08 aug 2007 20:22
- Mercedes-Benz: W124 300TE-24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Da's gewoon Alacar. Als ik zeg dat ik hem alleen laat spuiten als de onderkant ok is, dan kunnen zij daar nooit een onafhankelijk oordeel over vellen. En als ik de reden niet geef, waarom zouden ze die brug dan ter beschikking stellen. Dannog, _ik_ ben een leek, dus iemand die weet waar ie het over heeft mag het me vertellen, bij voorkeur een Mercedes specialist dusMIKE C200 schreef:je spuiter zal toch wel een brug hebben?
mike
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
Hoi,
ik snap dat je wilt beginnen met roestverwijdering en roestpreventie. Maar als de bak straks een beurt krijgt en hij dan op de brug staat, dan heb je de kans om alles goed te bekijken!? En dan is het weer ook mooier en misschien is de auto dan ook lekker droog aan de onderkant.
Of gewoon rondneuzen of er ergens iemand is met een brug!! Ik ging gewoon naar je ex-werkgever, ook is dat al 8 jaar geleden.
En ik bent het met Frits eens vanwegen het tectyleren.
Success, H-D
ik snap dat je wilt beginnen met roestverwijdering en roestpreventie. Maar als de bak straks een beurt krijgt en hij dan op de brug staat, dan heb je de kans om alles goed te bekijken!? En dan is het weer ook mooier en misschien is de auto dan ook lekker droog aan de onderkant.
Of gewoon rondneuzen of er ergens iemand is met een brug!! Ik ging gewoon naar je ex-werkgever, ook is dat al 8 jaar geleden.
En ik bent het met Frits eens vanwegen het tectyleren.
Success, H-D
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
Het waxen of tectileren van een auto kan nooit kwaad en voor lange termijn is het zeker wel zinvol.
Oldtimers die er netjes bij staan hebben het vaak te danken aan goede behandelingen. Extern het lakwerk en intern de wax, binnenkanten van deuren, wielranden, schermen etc.
WEL ben ik het met bovenstaande reacties eens dat je niet heel de bodem of nutteloze onderdelen moet zien van een smerige plakkerige vetlaag.
Ziet er ook werkelijk niet uit op een brug en komt de auto dan ook niet ten goede!
Het gaat mij juist om binnenkanten van portieren, wielranden tpv van de achterschermen dus ook aan de binenzijde, kokers. Allemaal plaatsen die je dus niet kunt inspecteren maar wel aandacht nodig hebben!! Hier komt immers ook vocht.
Je mag van de spuiter verwachten dat hij plaatselijk een waxbehandeling geeft op de herstelde roestplekken. Hij zit zeker niet te wachten op garantiegevallen en dit is voor hem ook beter. Elk autoschadebedrijf heeft een waxspuit. Overleg het eens Jadystana.
Je zult wel weten wat de zwakke plekken zijn van een W124.
Behandel die met wax en verder niets.
Als laaste denk ik wel dat een waxbedrijf nog net wat meer mogelijkheden heeft om goed te waxen dan het autospuitbedrijf.
Succes ermee.
m vr gr Bas
Oldtimers die er netjes bij staan hebben het vaak te danken aan goede behandelingen. Extern het lakwerk en intern de wax, binnenkanten van deuren, wielranden, schermen etc.
WEL ben ik het met bovenstaande reacties eens dat je niet heel de bodem of nutteloze onderdelen moet zien van een smerige plakkerige vetlaag.
Ziet er ook werkelijk niet uit op een brug en komt de auto dan ook niet ten goede!
Het gaat mij juist om binnenkanten van portieren, wielranden tpv van de achterschermen dus ook aan de binenzijde, kokers. Allemaal plaatsen die je dus niet kunt inspecteren maar wel aandacht nodig hebben!! Hier komt immers ook vocht.
Je mag van de spuiter verwachten dat hij plaatselijk een waxbehandeling geeft op de herstelde roestplekken. Hij zit zeker niet te wachten op garantiegevallen en dit is voor hem ook beter. Elk autoschadebedrijf heeft een waxspuit. Overleg het eens Jadystana.
Je zult wel weten wat de zwakke plekken zijn van een W124.
Behandel die met wax en verder niets.
Als laaste denk ik wel dat een waxbedrijf nog net wat meer mogelijkheden heeft om goed te waxen dan het autospuitbedrijf.
Succes ermee.
m vr gr Bas
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Bij Jan van Egmond kan je op een zaterdag voor 50 euro je auto laten keuren vwb roest. Die kijkt dan ook met een endoscoop in de holle ruimtes.
http://www.janvanegmond.nl/
http://www.janvanegmond.nl/
- Jadystana
- Berichten: 1726
- Lid geworden op: 08 aug 2007 20:22
- Mercedes-Benz: W124 300TE-24
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Aha, ja, die naam kwam ik eerder tegen. Schijnt een goeie te zijn, maar niet goedkoop uiteindelijk. Stevige tectyleerbeurt kost iets van 800E daar dacht ik.Lecram schreef:Bij Jan van Egmond kan je op een zaterdag voor 50 euro je auto laten keuren vwb roest. Die kijkt dan ook met een endoscoop in de holle ruimtes.
http://www.janvanegmond.nl/
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Je kunt ook laten keuren voor 50 euro zonder uiteindelijk te laten behandelen. Dat was uiteindelijk je vraag, die keuringJadystana schreef:Aha, ja, die naam kwam ik eerder tegen. Schijnt een goeie te zijn, maar niet goedkoop uiteindelijk. Stevige tectyleerbeurt kost iets van 800E daar dacht ik.Lecram schreef:Bij Jan van Egmond kan je op een zaterdag voor 50 euro je auto laten keuren vwb roest. Die kijkt dan ook met een endoscoop in de holle ruimtes.
http://www.janvanegmond.nl/