Weer een startprobleem.
Het gaat om een diesel in een ml270 van 2001
Bij vorst deze en vorige week (-5 en -7 C). Voorgloeien, starten, motor slaat aan, maar slaat gelijk weer af. Dan na heel lang starten en voorgloeien gaat het eindelijk goed. Dan loopt de motor in één keer perfect. Ik heb er alleen last van als het vriest. De accu is doorgemeten en uitstekend.
Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
Iemand noemde een lekkend drukventiel. Maar waarom dan alleen bij vorst?
Gertio
ML 270 start slecht bij vorst
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44426
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Gloeibougies ?
Lucht in je brandstofsysteem ?
Enkele voorbeelden gevonden met de zoekfunctie.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=12755
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=8569
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5069
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=4877
Welkom trouwens, voorstellen wordt hier erg gewaardeerd :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewforum.php?f=39
Lucht in je brandstofsysteem ?
Enkele voorbeelden gevonden met de zoekfunctie.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=12755
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=8569
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=5069
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=4877
Welkom trouwens, voorstellen wordt hier erg gewaardeerd :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewforum.php?f=39
#doeslief
- A-drie
- Berichten: 7403
- Lid geworden op: 27 okt 2007 17:01
- Mercedes-Benz: Toyota Prius
- Specialisatie: Algemeen
- Locatie: kaatsheuvel
- Contacteer:
slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen
Dank voor jullie hulp.
Ik dacht eerst aan een lekkend drukventiel. Dan kan nog steeds de oorzaak zijn. Maar waarom dan alleen bij een matigevorststart?
Ik laat nu de 0-ringen aan de brandstofleidingen vervangen, op advies van Moderator. Die zegt: de brandstof is door een lekkende 0-ring teruggelopen uit de pomp. De motor start op het beetje brandstof dat er nog in zit. Daarna trektie lucht aan ipv diesel.
Dan moet je je gek starten voor je weer brandstof hebt. Zodra dat het geval is, looptie als een zonnetje.
Ik hoop dat dit de oplossing is.
Zo nee, dat moet alsnog het drukventiel vervangen worden. Of zie ik dat verkeerd?
Gertio
Ik dacht eerst aan een lekkend drukventiel. Dan kan nog steeds de oorzaak zijn. Maar waarom dan alleen bij een matigevorststart?
Ik laat nu de 0-ringen aan de brandstofleidingen vervangen, op advies van Moderator. Die zegt: de brandstof is door een lekkende 0-ring teruggelopen uit de pomp. De motor start op het beetje brandstof dat er nog in zit. Daarna trektie lucht aan ipv diesel.
Dan moet je je gek starten voor je weer brandstof hebt. Zodra dat het geval is, looptie als een zonnetje.
Ik hoop dat dit de oplossing is.
Zo nee, dat moet alsnog het drukventiel vervangen worden. Of zie ik dat verkeerd?
Gertio
Hij slaat direct aan zonder ondersteuning van de startmotor. Na een paar seconden slaat de motor af. Na een lange start slaat hij weer zonder problemen aan. De gloeibougies zijn getest en goed bevonden.a3prius schreef:slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen
Het lijkt erop dat er brandstof wegzakt uit de leidingen waarvoor lucht in de plaats komt. Die lucht moet eruit gestart worden en dan looptie goed.
Gertio