ML 270 start slecht bij vorst

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Forumregels
Let bij technische vragen op de regels: #2 Vragen en #3 Antwoorden
Gebruikersavatar
gertio
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2008 17:12
Mercedes-Benz: ML270 CDI
Locatie: Lelystad

ML 270 start slecht bij vorst

Berichtdoor gertio » 19 feb 2008 15:32

Weer een startprobleem.

Het gaat om een diesel in een ml270 van 2001

Bij vorst deze en vorige week (-5 en -7 C). Voorgloeien, starten, motor slaat aan, maar slaat gelijk weer af. Dan na heel lang starten en voorgloeien gaat het eindelijk goed. Dan loopt de motor in één keer perfect. Ik heb er alleen last van als het vriest. De accu is doorgemeten en uitstekend.

Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
Iemand noemde een lekkend drukventiel. Maar waarom dan alleen bij vorst?

Gertio

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40549
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Berichtdoor Peter » 19 feb 2008 16:07

Wisdom is the daughter of experience.

Gebruikersavatar
A-drie
Berichten: 7403
Lid geworden op: 27 okt 2007 16:01
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen
Locatie: kaatsheuvel
Contacteer:

Berichtdoor A-drie » 19 feb 2008 16:29

slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen

Gebruikersavatar
gertio
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2008 17:12
Mercedes-Benz: ML270 CDI
Locatie: Lelystad

Berichtdoor gertio » 19 feb 2008 16:51

Dank voor jullie hulp.

Ik dacht eerst aan een lekkend drukventiel. Dan kan nog steeds de oorzaak zijn. Maar waarom dan alleen bij een matigevorststart?

Ik laat nu de 0-ringen aan de brandstofleidingen vervangen, op advies van Moderator. Die zegt: de brandstof is door een lekkende 0-ring teruggelopen uit de pomp. De motor start op het beetje brandstof dat er nog in zit. Daarna trektie lucht aan ipv diesel.

Dan moet je je gek starten voor je weer brandstof hebt. Zodra dat het geval is, looptie als een zonnetje.

Ik hoop dat dit de oplossing is.

Zo nee, dat moet alsnog het drukventiel vervangen worden. Of zie ik dat verkeerd?

Gertio

Gebruikersavatar
gertio
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2008 17:12
Mercedes-Benz: ML270 CDI
Locatie: Lelystad

Berichtdoor gertio » 20 feb 2008 16:26

a3prius schreef:slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen


Hij slaat direct aan zonder ondersteuning van de startmotor. Na een paar seconden slaat de motor af. Na een lange start slaat hij weer zonder problemen aan. De gloeibougies zijn getest en goed bevonden.

Het lijkt erop dat er brandstof wegzakt uit de leidingen waarvoor lucht in de plaats komt. Die lucht moet eruit gestart worden en dan looptie goed.

Gertio

Ml270cdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jan 2007 23:55

ml270cdi

Berichtdoor Ml270cdi » 21 feb 2008 11:15

hallo , ik heb ook zo een probleem gehad met mijn ml270 cdi (2001), het bleek de 0-ringen van mijn brandstof pomp te zijn, laat die vervangen zou ik zeggen, dan zal de probleem hoogst waarschijnlijk wel opgelost worden

Gebruikersavatar
gertio
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jan 2008 17:12
Mercedes-Benz: ML270 CDI
Locatie: Lelystad

Berichtdoor gertio » 21 feb 2008 12:14

Vanmorgen zijn alle 0-ringen van de brandstofleidingen en pomp en drukventiel vervangen.

Ik laat nog horen of het probleem nu helemaal verholpen is.

Dank voor alle reacties.

Gertio