ML 270 start slecht bij vorst

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

ML 270 start slecht bij vorst twitterfacebook

Berichtdoor gertio » 19 feb 2008 16:32

Weer een startprobleem.

Het gaat om een diesel in een ml270 van 2001

Bij vorst deze en vorige week (-5 en -7 C). Voorgloeien, starten, motor slaat aan, maar slaat gelijk weer af. Dan na heel lang starten en voorgloeien gaat het eindelijk goed. Dan loopt de motor in één keer perfect. Ik heb er alleen last van als het vriest. De accu is doorgemeten en uitstekend.

Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
Iemand noemde een lekkend drukventiel. Maar waarom dan alleen bij vorst?

Gertio
Avatar gebruiker
gertio
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-jan-2008
Woonplaats: Lelystad
Leeftijd: 79
Mercedes-Benz: ML270 CDI

twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 19 feb 2008 17:07

What the f*kc ouwe
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 39644
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 45
Mercedes-Benz: Ja, W617

twitterfacebook

Berichtdoor A-drie » 19 feb 2008 17:29

slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen
Avatar gebruiker
A-drie
 
Berichten: 7403
Geregistreerd: 27-okt-2007
Woonplaats: kaatsheuvel
Leeftijd: 56
Mercedes-Benz: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen

twitterfacebook

Berichtdoor gertio » 19 feb 2008 17:51

Dank voor jullie hulp.

Ik dacht eerst aan een lekkend drukventiel. Dan kan nog steeds de oorzaak zijn. Maar waarom dan alleen bij een matigevorststart?

Ik laat nu de 0-ringen aan de brandstofleidingen vervangen, op advies van Moderator. Die zegt: de brandstof is door een lekkende 0-ring teruggelopen uit de pomp. De motor start op het beetje brandstof dat er nog in zit. Daarna trektie lucht aan ipv diesel.

Dan moet je je gek starten voor je weer brandstof hebt. Zodra dat het geval is, looptie als een zonnetje.

Ik hoop dat dit de oplossing is.

Zo nee, dat moet alsnog het drukventiel vervangen worden. Of zie ik dat verkeerd?

Gertio
Avatar gebruiker
gertio
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-jan-2008
Woonplaats: Lelystad
Leeftijd: 79
Mercedes-Benz: ML270 CDI

twitterfacebook

Berichtdoor gertio » 20 feb 2008 17:26

a3prius schreef:slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen


Hij slaat direct aan zonder ondersteuning van de startmotor. Na een paar seconden slaat de motor af. Na een lange start slaat hij weer zonder problemen aan. De gloeibougies zijn getest en goed bevonden.

Het lijkt erop dat er brandstof wegzakt uit de leidingen waarvoor lucht in de plaats komt. Die lucht moet eruit gestart worden en dan looptie goed.

Gertio
Avatar gebruiker
gertio
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-jan-2008
Woonplaats: Lelystad
Leeftijd: 79
Mercedes-Benz: ML270 CDI

ml270cdi twitterfacebook

Berichtdoor Ml270cdi » 21 feb 2008 12:15

hallo , ik heb ook zo een probleem gehad met mijn ml270 cdi (2001), het bleek de 0-ringen van mijn brandstof pomp te zijn, laat die vervangen zou ik zeggen, dan zal de probleem hoogst waarschijnlijk wel opgelost worden
Ml270cdi
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 08-jan-2007
Leeftijd: 36

twitterfacebook

Berichtdoor gertio » 21 feb 2008 13:14

Vanmorgen zijn alle 0-ringen van de brandstofleidingen en pomp en drukventiel vervangen.

Ik laat nog horen of het probleem nu helemaal verholpen is.

Dank voor alle reacties.

Gertio
Avatar gebruiker
gertio
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-jan-2008
Woonplaats: Lelystad
Leeftijd: 79
Mercedes-Benz: ML270 CDI


Keer terug naar Technische vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Exabot [Bot], Google [Bot], Google Feedfetcher, mike burnet, plorie en 29 gasten