ML 270 start slecht bij vorst

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

ML 270 start slecht bij vorst twitterfacebook

Postby gertio » 19 Feb 2008 16:32

Weer een startprobleem.

Het gaat om een diesel in een ml270 van 2001

Bij vorst deze en vorige week (-5 en -7 C). Voorgloeien, starten, motor slaat aan, maar slaat gelijk weer af. Dan na heel lang starten en voorgloeien gaat het eindelijk goed. Dan loopt de motor in één keer perfect. Ik heb er alleen last van als het vriest. De accu is doorgemeten en uitstekend.

Heeft iemand een idee, waar dit aan kan liggen?
Iemand noemde een lekkend drukventiel. Maar waarom dan alleen bij vorst?

Gertio
User avatar
gertio
 
Posts: 21
Joined: 03-Jan-2008
Location: Lelystad
Age: 76
Auto: ML270 CDI

twitterfacebook

Postby Peter » 19 Feb 2008 17:07

"The greatest revenge is massive success"'
------------------------------------------------------------------------------------
'MercedesForum.nl/be: Als Gottlieb en Carl een eeuw later waren geboren, hadden ze het zelf opgericht'
User avatar
Peter
Oprichter
 
Posts: 35416
Joined: 03-Jul-2005
Location: Achterhoek
Age: 42
Auto: Ja

twitterfacebook

Postby A-drie » 19 Feb 2008 17:29

slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen
User avatar
A-drie
 
Posts: 7403
Joined: 27-Oct-2007
Location: kaatsheuvel
Age: 53
Auto: Toyota Prius
Specialisatie: Algemeen

twitterfacebook

Postby gertio » 19 Feb 2008 17:51

Dank voor jullie hulp.

Ik dacht eerst aan een lekkend drukventiel. Dan kan nog steeds de oorzaak zijn. Maar waarom dan alleen bij een matigevorststart?

Ik laat nu de 0-ringen aan de brandstofleidingen vervangen, op advies van Moderator. Die zegt: de brandstof is door een lekkende 0-ring teruggelopen uit de pomp. De motor start op het beetje brandstof dat er nog in zit. Daarna trektie lucht aan ipv diesel.

Dan moet je je gek starten voor je weer brandstof hebt. Zodra dat het geval is, looptie als een zonnetje.

Ik hoop dat dit de oplossing is.

Zo nee, dat moet alsnog het drukventiel vervangen worden. Of zie ik dat verkeerd?

Gertio
User avatar
gertio
 
Posts: 21
Joined: 03-Jan-2008
Location: Lelystad
Age: 76
Auto: ML270 CDI

twitterfacebook

Postby gertio » 20 Feb 2008 17:26

a3prius wrote:slaat aan met ondersteuning van de startmotor?
probeer je brandstofsysteem eens op te frissen met dieselreiniger en gloei eens twee keer achter elkaar(voor de start)laat anders de gloeibuogies eens testen


Hij slaat direct aan zonder ondersteuning van de startmotor. Na een paar seconden slaat de motor af. Na een lange start slaat hij weer zonder problemen aan. De gloeibougies zijn getest en goed bevonden.

Het lijkt erop dat er brandstof wegzakt uit de leidingen waarvoor lucht in de plaats komt. Die lucht moet eruit gestart worden en dan looptie goed.

Gertio
User avatar
gertio
 
Posts: 21
Joined: 03-Jan-2008
Location: Lelystad
Age: 76
Auto: ML270 CDI

ml270cdi twitterfacebook

Postby Ml270cdi » 21 Feb 2008 12:15

hallo , ik heb ook zo een probleem gehad met mijn ml270 cdi (2001), het bleek de 0-ringen van mijn brandstof pomp te zijn, laat die vervangen zou ik zeggen, dan zal de probleem hoogst waarschijnlijk wel opgelost worden
Ml270cdi
 
Posts: 20
Joined: 08-Jan-2007
Age: 34

twitterfacebook

Postby gertio » 21 Feb 2008 13:14

Vanmorgen zijn alle 0-ringen van de brandstofleidingen en pomp en drukventiel vervangen.

Ik laat nog horen of het probleem nu helemaal verholpen is.

Dank voor alle reacties.

Gertio
User avatar
gertio
 
Posts: 21
Joined: 03-Jan-2008
Location: Lelystad
Age: 76
Auto: ML270 CDI


Return to Technische vragen

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests