Comfortopening ramen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

09 aug 2018 17:29

mr. Michel schreef:
Ik vind het in ieder geval bloed-irritant dat ... een auto van 50K je de middelvinger geeft :roll:
Het is een Mercedes hè, dus dat is "normaal" :lol: ;) (A)
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

09 aug 2018 18:24

mr. Michel schreef:Ik vind het in ieder geval bloed-irritant dat je als een aap op een knopje staat te drukken op 1 cm van de klink en een auto van 50K je de middelvinger geeft :roll:
50K plus de rest...
Mijn auto zou 70K en nog wat gekost moeten hebben als ik het juist interpreteer, maar ook een kompleet full blown (zonder keyless go) S211 E55 maakt ook gebruik van die zelfde sensor...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

09 aug 2018 18:52

Op www zijn wel een aantal video's te vinden hoe te "repareren"
Daar moet een nok van de behuizing weggehaald worden.
Is dat echt nodig? ding is toch ook ooit een keer samengesteld met die nok daar?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

09 aug 2018 22:45

Marco schreef:
mr. Michel schreef:Ik vind het in ieder geval bloed-irritant dat je als een aap op een knopje staat te drukken op 1 cm van de klink en een auto van 50K je de middelvinger geeft :roll:
50K plus de rest...
Mijn auto zou 70K en nog wat gekost moeten hebben als ik het juist interpreteer, maar ook een kompleet full blown (zonder keyless go) S211 E55 maakt ook gebruik van die zelfde sensor...
Ik wou net zeggen die 211 van 100K+ weigert net zo snel :lol:
greetings Evan
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

10 aug 2018 00:22

Marco schreef:Op www zijn wel een aantal video's te vinden hoe te "repareren"
Daar moet een nok van de behuizing weggehaald worden.
Is dat echt nodig? ding is toch ook ooit een keer samengesteld met die nok daar?
Er zijn how-to's waarbij ze het hebben over 2 hele dunne holle stiftjes waar je iets mee moet doen maar de meesten kiezen voor afbreken van een beugeltje en naderhand het lijmpistool.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Borguy
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i

10 aug 2018 12:04

mr. Michel schreef:
Marco schreef:Op www zijn wel een aantal video's te vinden hoe te "repareren"
Daar moet een nok van de behuizing weggehaald worden.
Is dat echt nodig? ding is toch ook ooit een keer samengesteld met die nok daar?
Er zijn how-to's waarbij ze het hebben over 2 hele dunne holle stiftjes waar je iets mee moet doen maar de meesten kiezen voor afbreken van een beugeltje en naderhand het lijmpistool.
Klopt, is in elkaar gezet met piepkleine holle stiftjes (opgerold metaal).
Maar je loopt het risico dat je de behuizing (zamac) sloopt als je die er probeert uit te drijven.
Ik heb een nokje afgeknipt en nadien met een mini-strapje terug vast gezet :
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 63#p848767
w204estate
Berichten: 607
Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg

10 aug 2018 12:19

Het meest irritante is dat je met vag groep dit niet hebt. Een auto van paar duizend euro kan je de ramen sluiten van waar je maar wil zolang hij de signaal maar pakt.

En een mercedes van 80k(nieuwprijs van de mijne) moet het doen met een paar meter en ook nog richten op het vierkant gevalletje
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

10 aug 2018 12:46

w204estate schreef:Het meest irritante is dat je met vag groep dit niet hebt. Een auto van paar duizend euro kan je de ramen sluiten van waar je maar wil zolang hij de signaal maar pakt.

En een mercedes van 80k(nieuwprijs van de mijne) moet het doen met een paar meter en ook nog richten op het vierkant gevalletje
Ik ga er vanuit dat er ook dingen op de Mercedes van 80k zitten die niet op die VAG zitten.
greetings Evan
w204estate
Berichten: 607
Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg

10 aug 2018 12:53

Evan schreef:
w204estate schreef:Het meest irritante is dat je met vag groep dit niet hebt. Een auto van paar duizend euro kan je de ramen sluiten van waar je maar wil zolang hij de signaal maar pakt.

En een mercedes van 80k(nieuwprijs van de mijne) moet het doen met een paar meter en ook nog richten op het vierkant gevalletje
Ik ga er vanuit dat er ook dingen op de Mercedes van 80k zitten die niet op die VAG zitten.

Nou als ik tegenwoordig kijk naar nieuwe shit auto's(rond 10k/15k) zit daar standaard de meeste al op. Bij Mercedes is alles een optie en daar moet je voor betalen. Maar ik rij wel een Mercedes en dat rij ik ook liever.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

10 aug 2018 14:46

Dat IR oog is sleutelnummer gebonden, en kost 128 ex...
Allemaal niet zo heel erg maar als je dan dat ding wilt repareren, dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat je 'm niet verder sloopt.
Ik heb toch maar even geïnformeerd in geval dat het een 2 tientjes ding was, want dan zou ik niet willen gaan kloten met uit elkaar halen, harslaag er af, solderen en weer opnieuw verzegelen...

Maar goed, 128 ex is reden genoeg om het zelf te proberen als je het werkend wilt hebben...
Mij zelf kennende zal ik het waarschijnlijk binnenkort wel gaan proberen, nok er af en later met een Tyrap lijkt me eigenlijk een prima oplossing, al ga ik nog wel even studeren of ik het ook zonder zagen kan doen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

10 aug 2018 15:04

Marco schreef:Dat IR oog is sleutelnummer gebonden, en kost 128 ex...
Allemaal niet zo heel erg maar als je dan dat ding wilt repareren, dan moet je er in ieder geval voor zorgen dat je 'm niet verder sloopt.
Ik heb toch maar even geïnformeerd in geval dat het een 2 tientjes ding was, want dan zou ik niet willen gaan kloten met uit elkaar halen, harslaag er af, solderen en weer opnieuw verzegelen...

Maar goed, 128 ex is reden genoeg om het zelf te proberen als je het werkend wilt hebben...
Mij zelf kennende zal ik het waarschijnlijk binnenkort wel gaan proberen, nok er af en later met een ty-rib lijkt me eigenlijk een prima oplossing, al ga ik nog wel even studeren of ik het ook zonder zagen kan doen...
Kloddertje lijm uit het lijmpistool voor de zekerheid was mijn plan :)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

10 aug 2018 20:38

Hier, doe je voordeel er mee...
Comfort sluiting gerepareerd...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

10 aug 2018 23:08

Marco schreef:Hier, doe je voordeel er mee...
Comfort sluiting gerepareerd...
Thanx.

Ik had intussen ook al how-to's met bewegende beelden gevonden maar dat staafjes verhaal is een prima aanvulling :)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Aukemuis
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:59
Mercedes-Benz: Fiat 500C twinair

11 aug 2018 09:47

in het kader van het is repareerdatinfrarood week vanmorgen ook maar ff gedaan. W204 is nog simpeler daar zitten niet eens van die pennetjes in. meeste werk is het netjes verwijderen van de hars
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

11 aug 2018 10:02

Aukemuis schreef:in het kader van het is repareerdatinfrarood week
:lol: :goedzo:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Plaats reactie