Poetsmiddelen

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
ex-mooseman
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2016 10:52
Mercedes-Benz: 2018 C220d Kombi AMG Sport Edition

22 jul 2018 21:53

Ik heb heel wat spullen van Autofinesse staan (Lather-shampoo, Iron-Out ijzerverwijderaar, Imperial Wheel-Cleaner, Crystal glas-reiniger, spritz (interieurdetailer), Verso (All Purpose Cleaner), Ultra Glaze, paar waxen, Finale Quick Detailer, Revive trim-restorer, Satin Tyregel...).
Daarnaast keer ik steeds weer terug naar de oldskool producten van Poorboys (Blackhole-glaze, Natty's Blue Paste Wax, Professional Polish (heel fijn polijstmiddel, en cleaner).
Clay (en bijhorende lube) is van Carchimp (het huismerk van de plaatselijke detailingshop). Autoglym heb ik ook wel eea van op de plank staan.

Voor mijn velgen, wielkasten,... (als ze niet te erg vervuild zijn) gebruik ik de spotgoedkope shampoo van de Action.

Meguiars is goed, maar heel duur (marketing & mooie flacons moeten ook betaald worden). Hun gamma is bovendien ook niet zo transparant.

Chemical Guys heeft ook goeie spullen, zegt men.

Daarnaast bakken vol doeken. Goedkope, van de Action, voor de vieze werkjes, goeie kwaliteit microfibers van Microfibre Madness of Autofinesse (Aqua Deluxe drying towel). Kwasten en schrobborstels (voor de banden) komen ook van de Action. Velgenborstels zijn er van EZ Detailing (gaan al jaren mee).

Mijn grootste investering was een DAP 900 poetsmachine met een krat vol polijstschijven. De polijstmiddelen komen dan weer van Menzerna.

Meguiars is goed, maar heel duur (marketing & mooie flacons moeten ook betaald worden). Hun gamma is bovendien ook niet zo transparant. Bijna alle hobby-detailers zijn met Meguiars begonnen, denk ik: ze hebben de grootste visibiliteit: ze staan in talloze magazines, op beurzen en carshows.

Chemical Guys en Mothers hebben ook goeie spullen, zegt men.
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1980
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

22 jul 2018 22:45

Ik gebruik gewoon water... :o
Als je graag poetst moet je een zilveren bestek kopen... :owja:
Luc C
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2018 12:00
Mercedes-Benz: Mercedes E W213

12 sep 2018 21:37

Vandaag mijn bestelling binnen gekregen vanuit China en meteen gebruikt

Had daar eens wat microvezel doeken, washandschoenen , velgen / detail borstels ,applicators en een flexibele kierenzuiger ( 62 cm lang ) en nog wat klein spul besteld.

De mircovezel doeken gaan van 450 / 500 / 800 en 1200 GSM en zien er zeer degelijk afgewerkt uit en hebben een mooie structuur.
Ik moet zeggen valt mij 100% mee en is zeker voor herhaling vatbaar.
Alleen men moet geduld hebben ivm het transport dat ook nog gratis was.
madwheels165
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 nov 2015 09:12
Mercedes-Benz: SLK230 K AMG styling

13 sep 2018 08:38

Ik gebruik gewoon mijn ouwe sokken. Eersteklas katoen! :owja:
Auto-maat
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230

13 sep 2018 10:27

Hier ook een detailer met een kast en twee kratten vol spullen :owja: Begonnen bij Carclean maar daar afgehaakt toen met op het forum "iets" teveel
het eigen merk Monello begon te propageren. Daarna overgestapt naar WaxWorld.
Luc C schreef:Zijn er hier soms mensen die ervaring hebben met keramische coating / glas coating ?
Zelf heb ik ervaring met CarPro CQuartz UK. Daar is net een versie 3.0 van op de markt gebracht, die (nog) makkelijker in gebruik schijnt te zijn.
De coating is erg duurzaam en eigenlijk staan de waxen ongebruikt in de kast sinds ik de coating heb ontdekt :$
Plaats reactie