En daar zijn de foutmeldingen van mijn M271 weer
Mijn CLK had in het verleden sporadisch misfires.
Dit gebeurde afwisselend in verschillende cilinders.
Nu had ik opnieuw een lampje van motorstoring.
Twee codes. P0172 te rijk mengsel en P0299 te lage inlaatdruk.
Ook heb ik de indruk dat hij zijn volle koppel en vermogen niet geeft.
Deze morgen kon ik probleemloos naar het werk rijden.
Daar op traagloop tijdens het sluiten van de kap eerste foutmelding.
Deze fouten kreeg ik al eens toen de intercoolerslang er afgesprongen was na werkzaamheden.
Nu zie ik in eerste instantie geen enkel lek.
Iemand inspiratie of tips?
CLK 200K P0172 en P0299
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
- W204Avantgarde
- Berichten: 4072
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
De bekende vacuum slang in orde ? Wat onder het luchtfilter loopt..
Hoe oud zijn de bougie's ? Ook meteen nieuwe bobine doppen. Word 9 van de 10 keer vergeten, maar wel belangrijk.
Hoe oud zijn de bougie's ? Ook meteen nieuwe bobine doppen. Word 9 van de 10 keer vergeten, maar wel belangrijk.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Grote kans op een gescheurde carterventilatieslang idd. Met lopende motor remmenreiniger spuiten tussen luchtfilter en cilinderkop. Gaat het toerental wat omhoog, weet je dat daar een lek zit. Je ziet dan vaak ook een hoop vettigheid en olie hangt thv het inlaatspruitstuk.
Controleer ook goed op olie in de kabelboom. Ook in de stekkers bij de lambdasondes die aan de linkerkant hangen waar de versnellingsbak op de motor zit.
Controleer ook goed op olie in de kabelboom. Ook in de stekkers bij de lambdasondes die aan de linkerkant hangen waar de versnellingsbak op de motor zit.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
De 'Teillastentluftungsschlauen' heb ik een aantal maanden geleden allemaal vervangen, inclusief doseur en klepje.
Olie in de kabelboom zou mij verbazen.
Aan de nokkenasverstellers is de bekabling droog en aan de motorstuurdoos ook.
Wel zat de slang van intercooler opgeschoven op de gasklep, maar slechts in die mate dat ik twijfel of daar een lek was.
Via een Duitse CLK Facebookgroep kreeg ik de tip dat eens na te kijken. Bij een lid was die losgekomen.
Deze morgen heb ik die nog correct teruggeplaatst.
Maar aangezien ik vandaag een veel moet vervoeren ben ik met de Sprinter op weg, en kan hem vandaag niet testen.
Wordt vervolgd.
Bougies zitten er nu anderhalf jaar in, dus een 12000 km, en zijn OEM Mercedes.
Sinds ik overgeschakeld ben op Super 98 in plaats van 95E10 heb ik geen misfires meer gehad, toeval of niet?
Olie in de kabelboom zou mij verbazen.
Aan de nokkenasverstellers is de bekabling droog en aan de motorstuurdoos ook.
Wel zat de slang van intercooler opgeschoven op de gasklep, maar slechts in die mate dat ik twijfel of daar een lek was.
Via een Duitse CLK Facebookgroep kreeg ik de tip dat eens na te kijken. Bij een lid was die losgekomen.
Deze morgen heb ik die nog correct teruggeplaatst.
Maar aangezien ik vandaag een veel moet vervoeren ben ik met de Sprinter op weg, en kan hem vandaag niet testen.
Wordt vervolgd.
Bougies zitten er nu anderhalf jaar in, dus een 12000 km, en zijn OEM Mercedes.
Sinds ik overgeschakeld ben op Super 98 in plaats van 95E10 heb ik geen misfires meer gehad, toeval of niet?
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Als ik ga tanken is het bij Makro en mijn vrouw bij Gabriels, Dats of Shell
Meestal merkloze pompen dus.
Ik tank daar intussen 30 jaar en nooit problemen ondervonden.
Sinds de 95 zonder E10 niet meer verkrijgbaar is tankte ik al 98 voor de 24 jaar oude motorfiets en de grasmachines.
Nu heb ik die E10 defintief afgeschreven.
Alle andere voertuigen zijn dieselbranders (Sprinter 316CDI, VW Caddy TDI 4Motion en Kubota tuintraktor)
Meestal merkloze pompen dus.
Ik tank daar intussen 30 jaar en nooit problemen ondervonden.
Sinds de 95 zonder E10 niet meer verkrijgbaar is tankte ik al 98 voor de 24 jaar oude motorfiets en de grasmachines.
Nu heb ik die E10 defintief afgeschreven.
Alle andere voertuigen zijn dieselbranders (Sprinter 316CDI, VW Caddy TDI 4Motion en Kubota tuintraktor)
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Heb je al meer uitgelezen dan alleen de foutcodes?
Anders ook eens de mengseladaptie resetten nu je geen E10 meer tankt.
Anders ook eens de mengseladaptie resetten nu je geen E10 meer tankt.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
De slang die van de intercooler naar de gasklep loopt bleek de oorzaak.
De klemband zat nog vast meer de slang was wat opgeschoven.
Nu blijven deze fouten weg.
Maar, telkens ik er stevig mee doortrek krijgt hij weer misfires.
Deze week de bobijnen eens van plaats wisselen om te zien of de fout mee verhuist.
De klemband zat nog vast meer de slang was wat opgeschoven.
Nu blijven deze fouten weg.
Maar, telkens ik er stevig mee doortrek krijgt hij weer misfires.
Deze week de bobijnen eens van plaats wisselen om te zien of de fout mee verhuist.