Hallo allemaal
Ik ben laatst trotse eigenaar geworden van de w203 . Echt een geweldige machine
Nu loop ik alleen tegen een paar dingen aan
1Hij loopt net iets te zacht stationaire
2ik heb het idee dat die onderin traag los komt
3het brandstof verbruikt loopt op van 1 tot 30 liter per 100 km als die stationair draait
4soms wil die een beetje haperen als ik het gas in wil trappen is alleen echt soms als ik een keer volgas geef
Zelf zat ik aan de luchtmasa meter of egr klep te denken
Misschien kom ik hier iets verder op het forum ik wil namelijk mijn trots goed onderhouden. Ook hoor ik graag welke stappen ik moet nemen
Ook heb ik een obd stekker gekocht om te kijken of ik zelf bepaalde dingen kan uitlezen
Groeten hendrik
C240 2.6 6 cillinder motor loopt onregelmatig
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
egr op een benzine?
Verbruik stationair is normaal... Stationair is je verbruik "oneindig"
Verbruik stationair is normaal... Stationair is je verbruik "oneindig"
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Het schijnt dat er 240 benzine motoren zijn met egr ...ik kan het ook mis hebbenbenzkepower schreef:egr op een benzine?
Verbruik stationair is normaal... Stationair is je verbruik "oneindig"
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Wat denk je van uitlezen? Wel via Star (dealer) dan krijg je antwoorden op je vravgen
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Ik heb de auto laatst gekocht 1 maand terug en 3 maand daarvoor is er wat onderhoud geweest nieuwe olie en filter nieuwe banden.. bougies kan ik niks over vinden verder wel hele geschiedenis van onderhoud van wensink ziet er keurig uit ...zou het ook het lucht filter kunnen wezen ...dat die daarrom geen 1000 toeren draait en onderin slecht los komt ook schut de motor bij laag toeren talplorie schreef:Wanneer is het laatste onderhoud geweest en wanneer zijn de bougies vervangen?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Bougies 1x per 100.000 km (12 stuks)Mercedes hattem schreef:bougies kan ik niks over vinden verder wel hele geschiedenis van onderhoud van wensink ziet er keurig uit ...zou het ook het lucht filter kunnen wezen ...dat die daarrom geen 1000 toeren draait en onderin slecht los komt ook schut de motor bij laag toeren tal
1000 toeren bij stationair?
Nooit van zijn leven, ook niet als je automaat heb en in D of N hebt staan...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik dacht 90.000 en dan ook nog vzv het platinum bougies zijn.Marco schreef:Bougies 1x per 100.000 km (12 stuks)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Vonken lucht en brandstof in de juiste verhouding en op het juiste moment zijn de basis voor een benzinemotor
net als verse brandstof van goede kwaliteit.
Naast bougies, zou ik ook het brandstofilter en luchtfilter vervangen, een keer een volle tank premium benzine
(Shell VPower, BP Ultimate etc.) tanken, eventueel nog een reinigend additief erbij, dan een fatsoenlijke rit maken
met doortrappen, Autobahn , en dan eens kijken hoe de auto loopt.
net als verse brandstof van goede kwaliteit.
Naast bougies, zou ik ook het brandstofilter en luchtfilter vervangen, een keer een volle tank premium benzine
(Shell VPower, BP Ultimate etc.) tanken, eventueel nog een reinigend additief erbij, dan een fatsoenlijke rit maken
met doortrappen, Autobahn , en dan eens kijken hoe de auto loopt.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- hanstrich8
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 15 jan 2009 22:20
- Mercedes-Benz: Mercedes W126 500 SEL1990, w211 350 uit 2006,
- Specialisatie: W126 hobbywerkplaats
- Locatie: Albergen
Denk dat je luchtmassameter defect is.
Had nagenoeg zelfde symptomen bij mijn c240.
Zou eerst sloper zoeken, want nieuw is 400 euro.
Had nagenoeg zelfde symptomen bij mijn c240.
Zou eerst sloper zoeken, want nieuw is 400 euro.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Oke thanx voor alle berichten ....zoiezo ga ik brandstof filter lucht filter nieuwe olie en bougies vervangen ...kwa luchtmasa meter zit ik nog te dummen..ik heb eerder mijn luchtmasa meter van een andere Mercedes kapot gehad en dit was goed te merken wand toen kwam die amper voor uit .. nu is het maar heel soms dat die wat in houd kwa acceleratie verder loopt die super ...eerst maar is ff nieuw lucht filter en bougies bestellen
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Filters olie en bougies moeten zoiezo gedaan worden dus hier wil ik mee startensplunder schreef:Laat een goede diagnose stellen ipv lukraak diverse zaken vervangen.w204estate schreef:Wat denk je van uitlezen? Wel via Star (dealer) dan krijg je antwoorden op je vravgen
Ik heb vanavond zelf al een kleine diagnose gedaan en hij geeft 6 storingen aan bij de motor
Code is :(random/multiple cilinder misfire detected)
Ook geeft die van verschillende cillinder's
Misfire detected aan
Ieder geval al een richting waar ik kan beginnen
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Zet ook maar boegiekabels, verdelerkap rotor op je lijst ben je af van het probleem misfire heeft denk ik met je onstekingsdelen te maken ga ik van uit