Betreft: Mercedes E-Estate 250CDI 150Kw Blue Efficiency Edition Sport AMG Diesel W212 uit 2012
Ik heb de auto ongeveer een maand geleden aangeschaft.
Ik heb problemen met starten.
Nu weet ik dat mijn accu niet sterk is.
Na het aanschaffen heeft de auto ongeveer een week stilgestaan. De accu is toen een keer helemaal leeg geweest.
Eerste zelf opgeladen, later nog een keer opgeladen bij een garage tot de accu helemaal vol aangaf.
Na een paar dagen controle stond de accu al weer op halve kracht
Soms draai ik de sleutel en start de auto wel, maar krijg ik allemaal errors van de boardcomputer in mijn dashbord te zien en kan ik verder niets.
Als ik dan de sleutel uit het contact verwijder, nogmaals de sleutel draai tot het contact aan staat en daarna mijn gaspedaal helemaal intrap voor een halve minuut, haal ik mijn sleutel eruit, laat daarna mijn gas los en wacht weer een halve minuut. Daarna is het meestal goed en kan ik er de rest van de dag zonder enig probleem mee rijden.
Soms start de auto helemaal niet. Als ik dan bovenstaande procedure volg, lukt het meestal niet de eerste keer, (er gebeurt dan ogenschijnlijk niets) maar bij een tweede of derde keer zie ik mijn display aangaan en kan ik daarna mijn auto starten en rijden.
Kan dit worden veroorzaakt door alleen de slechte accu, zodat de vervanging van de accu het probleem zal oplossen of kan er ook een andere oorzaak zijn?
Is het normaal bij een slechte accu dat ie na vol geweest te zijn, na een paar dagen op halve kracht staat of is er dan ook iets mis met het laden van de accu door de auto, of gebruikt de auto stroom wanneer het niet hoort.
Heeft iemand een idee?
Startproblemen.
Als je al weet dat je accu niet optimaal is.... dan zou ik die als eerste vervangen. Een slechte accu kan inderdaad de meest wazige storingen veroorzaken, maar kijk ook zeker ff naar je andere accu!PeterG schreef: Nu weet ik dat mijn accu niet sterk is.
Groet,
Pieter
Pieter
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
+1. Eerst deze stap, daarna verder kijken.Snel schreef:Als je al weet dat je accu niet optimaal is.... dan zou ik die als eerste vervangen. Een slechte accu kan inderdaad de meest wazige storingen veroorzaken, maar kijk ook zeker ff naar je andere accu!PeterG schreef: Nu weet ik dat mijn accu niet sterk is.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 mei 2018 11:50
- Mercedes-Benz: E-Estate 250CDI Advantage AMG W212
Ik begrijp dat deze auto 2 accu's heeft.
De eerste (grote) Start-stop AMG 850EN zit voorin links onder de motorkap.
Weet iemand op welke plaats de andere accu zit en wat de verschillende functies zijn van de twee accu's.
(Mercedes E-Estate 250CDI 150Kw Blue Efficiency Edition Sport AMG Diesel W212 uit 2012)
Alvast bedankt.
De eerste (grote) Start-stop AMG 850EN zit voorin links onder de motorkap.
Weet iemand op welke plaats de andere accu zit en wat de verschillende functies zijn van de twee accu's.
(Mercedes E-Estate 250CDI 150Kw Blue Efficiency Edition Sport AMG Diesel W212 uit 2012)
Alvast bedankt.
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1980
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Waar ie ergens zit hangt blijkbaar af van de aanwezigheid van een start/stop systeem.PeterG schreef:Ik begrijp dat deze auto 2 accu's heeft.
De eerste (grote) Start-stop AMG 850EN zit voorin links onder de motorkap.
Weet iemand op welke plaats de andere accu zit en wat de verschillende functies zijn van de twee accu's.
(Mercedes E-Estate 250CDI 150Kw Blue Efficiency Edition Sport AMG Diesel W212 uit 2012)
Alvast bedankt.
Zonder start/stop: Met start/stop: Ik denk dat de functie bij een start/stop systeem is het voorkomen van een spanningsdip bij het weer starten van de motor.
Zonder dat de systeem is ie, denk ik, puur om een aantal accessoires van spanning te voorzien.