nieuwe autoradio voor W126
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Nice, al zou ik de niet CD verkiezen denk ik....(dit is wel een goede match hoor)agdejong schreef:Nou, gisteren de oude radio er uit gehaald en de VDO CD7416U-OR ingebouwd. Ik ben er echt super blij mee. Past helemaal bij de tijd van de auto en de kleur van de display matcht exact bij de kleur van de SLK. Erg blij mee.
VDO-radio_SLK320.jpg
vond die zonder ook erg mooi maar deze benadert meer het orgineel vind ik en... heel belangrijk: mijn vriendin is nog altijd van de glimmende schijfjes. aangezien onze andere auto's ook geen cd speler meer hebben moest er hier wel eentje in
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik zie nu pas die VDO if iig radio.agdejong schreef:Nou, gisteren de oude radio er uit gehaald en de VDO CD7416U-OR ingebouwd. Ik ben er echt super blij mee. Past helemaal bij de tijd van de auto en de kleur van de display matcht exact bij de kleur van de SLK. Erg blij mee.
VDO-radio_SLK320.jpg
Ben nog al voor origineel (de originele radio/cd speler zat er in) en had een SLK met dezelfde alu beklede middenconsole.
Maar DIT is idd een geweldig mooie vervanger. Ziet er top uit. Lekker technisch, veel knoppen en mat-zwart.
Kan ie ook méér dan het origineel? Streamen, telefonie oid?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5624
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Bellen via Bluetooth kan, en streamen ook als ik het manual goed begrijp. Zie: https://www.continental-automotive.com/ ... al.pdf.pdf
Wat ik een nadeel vind, is dat er geen USB-aansluiting aan de achterzijde zit en dat er geen line-out op zit voor een versterker. Maar als recht-toe-recht-aan vervanging is het een heel mooie oplossing!
Wat ik een nadeel vind, is dat er geen USB-aansluiting aan de achterzijde zit en dat er geen line-out op zit voor een versterker. Maar als recht-toe-recht-aan vervanging is het een heel mooie oplossing!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
In mijn R170 had de vorige eigenaar een Pioneer radio gezet. Heel fijn qua geluid en features (MP3, ideaal), maar met rode lampjes en een blauw scherm totaal niet passend in de uitstraling van de auto. Toch wonnen de features het, tot ik dit topic las.
Gevolg: Zéér tevreden mee! Past nagenoeg perfect in het interieur en ik heb de lelijke Parrot carkit ook kunnen verwijderen. Zonder externe microfoon ben ik zelfs met kap open goed verstaanbaar aan de telefoon en dat was wel eens anders.
Helaas zit ik nog met één dingetje waar ik graag jullie hulp bij kan gebruiken: De continue plus en de geschakelde plus (vanuit het contact) zitten bij mijn - wat lijkt originele - stekker namelijk omgekeerd ten opzichte van de aansluitingen in de Continental. De radio functioneert op zich prima en hij onthoudt ook m'n telefoonpairing en de voorkeurzenders, maar hij gaat bijvoorbeeld niet automatisch aan bij contact maken.
Ik wil dus de groenrood gestreepte en de roze groen gestipte draad omwisselen, zodat hij helemaal functioneert zoals het hoort. Nu zag ik in dit topic een filmpje voorbij komen van iemand die dat met een paperclip zei te doen. Dat was echter een W210 (gok ik) en in mijn R170 zit een andere stekker. Allerlei andere voorbeelden heb ik ook gevonden, maar nooit specifiek voor de SLK en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de snoertjes uit het blok te krijgen.
Nu kan ik natuurlijk gaan knippen en solderen, maar dat zie ik als laatste redmiddel. De auto heeft 't 19 jaar zonder geknipte snoeren overleefd en ik wil niet de eerste zijn die 'm 'sloopt'.. Bovendien is het niet alleen netter, maar volgens mij ook veiliger.
Wie weet raad? Onderstaand een aantal afbeeldingen.
Gevolg: Zéér tevreden mee! Past nagenoeg perfect in het interieur en ik heb de lelijke Parrot carkit ook kunnen verwijderen. Zonder externe microfoon ben ik zelfs met kap open goed verstaanbaar aan de telefoon en dat was wel eens anders.
Helaas zit ik nog met één dingetje waar ik graag jullie hulp bij kan gebruiken: De continue plus en de geschakelde plus (vanuit het contact) zitten bij mijn - wat lijkt originele - stekker namelijk omgekeerd ten opzichte van de aansluitingen in de Continental. De radio functioneert op zich prima en hij onthoudt ook m'n telefoonpairing en de voorkeurzenders, maar hij gaat bijvoorbeeld niet automatisch aan bij contact maken.
Ik wil dus de groenrood gestreepte en de roze groen gestipte draad omwisselen, zodat hij helemaal functioneert zoals het hoort. Nu zag ik in dit topic een filmpje voorbij komen van iemand die dat met een paperclip zei te doen. Dat was echter een W210 (gok ik) en in mijn R170 zit een andere stekker. Allerlei andere voorbeelden heb ik ook gevonden, maar nooit specifiek voor de SLK en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de snoertjes uit het blok te krijgen.
Nu kan ik natuurlijk gaan knippen en solderen, maar dat zie ik als laatste redmiddel. De auto heeft 't 19 jaar zonder geknipte snoeren overleefd en ik wil niet de eerste zijn die 'm 'sloopt'.. Bovendien is het niet alleen netter, maar volgens mij ook veiliger.
Wie weet raad? Onderstaand een aantal afbeeldingen.
Laatst gewijzigd door gullie007 op 02 jun 2018 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Voor ISO stekkers heb je speciale demontagepennen. Als je aan weerszijden van de bekjes iets duns naar binnen duwt (een naald oid), dan lukt het wellicht ook om de weerhaakjes in te duwen en de pin eruit te trekken.
Een dealer heeft daar ook wel gereedschap voor liggen, anders ga je daar ff een keer langs.
Een dealer heeft daar ook wel gereedschap voor liggen, anders ga je daar ff een keer langs.
Logboek S500.
Bedankt voor je snelle reactie Plorie! Dat dun probeerde ik met een verbogen paperclip en precisie schroevendraaiers, maar no such luck. Een demontagepen zou ik kunnen aanschaffen, goeie.
De dealer kon mij telefonisch niet verzekeren dat een speciale diagnostische monteur aanwezig zou zijn; hij schatte in dat de rest van de monteurs van het type plug and play was en mij niet kon helpen. Dan vind ik het een beetje risicovol om daar kostbare vrije tijd doordeweeks voor op te nemen (en vandaar de vraag hier).
De dealer kon mij telefonisch niet verzekeren dat een speciale diagnostische monteur aanwezig zou zijn; hij schatte in dat de rest van de monteurs van het type plug and play was en mij niet kon helpen. Dan vind ik het een beetje risicovol om daar kostbare vrije tijd doordeweeks voor op te nemen (en vandaar de vraag hier).
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dan heb je ook wel veel vertrouwen in je werknemers
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb zo'n multitooldingetje voor meerdere soorten stekkers liggen. Daar moet het volgens mij wel mee lukken.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb zo'n multitooldingetje voor meerdere soorten stekkers liggen. Daar moet het volgens mij wel mee lukken.
Logboek S500.
Bedankt Plorie, maar het is gelukt! Een vriend in mijn woonplaats dacht ook het tooltje te hebben, maar uiteindelijk heeft hij een imbussleuteltje zo verslepen dat het paste. Goed gereedschap blijft (meer dan) het halve werk, maar dat kun je dus ook maken
Omdat ik mij kan voorstellen dat er meer mensen zijn die tegen dit probleem aan lopen, onderstaand een aantal foto's zodat je ziet wat eruit hoort te komen en dus welke palletjes het verhaal op hangt. Bedoeling is dus om 'm er vanaf de onderkant uit te trekken en dat kan door aan weerszijden een plat dun tooltje er langs te plaatsen die het verende palletje indrukt.
Overigens bleek het een stuk eenvoudiger de roze/groengestipte draad uit de stekker te krijgen, dan de rood/groen gestreepte. Maar na een hoop morrelen en (best nog stevig) trekken kan het dus lukken! En daarmee werkt de radio helemaal top, hij onthoudt nu gewoon wél bij welk MP3tje je van de USB-stick je wat en het lijkt zelfs dat 'ie sneller de A2DP-verbinding maakt.
Omdat ik mij kan voorstellen dat er meer mensen zijn die tegen dit probleem aan lopen, onderstaand een aantal foto's zodat je ziet wat eruit hoort te komen en dus welke palletjes het verhaal op hangt. Bedoeling is dus om 'm er vanaf de onderkant uit te trekken en dat kan door aan weerszijden een plat dun tooltje er langs te plaatsen die het verende palletje indrukt.
Overigens bleek het een stuk eenvoudiger de roze/groengestipte draad uit de stekker te krijgen, dan de rood/groen gestreepte. Maar na een hoop morrelen en (best nog stevig) trekken kan het dus lukken! En daarmee werkt de radio helemaal top, hij onthoudt nu gewoon wél bij welk MP3tje je van de USB-stick je wat en het lijkt zelfs dat 'ie sneller de A2DP-verbinding maakt.
dank voor alle tips. ik heb de TRD7412UB–OR besteld. Misschien ga ik dan later nog eens de speakers vervangen voor wat beters. Voorin heb ik ovaaltjes , achterin gewoon rond maar is vast wel wat voor te vinden.
Als iemand hier nog goede tips voor heeft dan hoor ik dat graag.
Als iemand hier nog goede tips voor heeft dan hoor ik dat graag.
de nieuwe radio is geinstalleerd maar de continue stroom lijkt niet te werken.
Had even kortsluiting bij aansluiten en nu doet de cruise control het oik niet meer helaas.
Alle zekeringen zijn wel goed. waar moet ik het nu zoeken?
uiteindelijk voor de Continental TRD7412UB–OR gegaan
Had even kortsluiting bij aansluiten en nu doet de cruise control het oik niet meer helaas.
Alle zekeringen zijn wel goed. waar moet ik het nu zoeken?
uiteindelijk voor de Continental TRD7412UB–OR gegaan