Beste forumleden,
Sinds vorig week, na een ritje van Tiel naar den haag ongeveer 100 km gereden, prima gereden Auto reed zoals die moest rijden, eenmaal aangekomen bij Mn ouders gedurende 30 min stil gestaan.
Vervolgens de auto weer gestart automaat netjes in D gezet en naar huis gereden 1 km verderop,
Eenmaal voor Mn deur aangekomen viel ineens de motor uit, proberen te starten dit lukte helaas niet meer...
ANWB gebeld, binnen half uur ter plaatse startkabels aangesloten maar auto gaf geen tik,
Via de voorzijde van de motor geprobeerd te draaien aan de motor met een grote sleutel, ging moeizaam met de klok mee, vervolgens andere kant weer moeizaam proberen te draaien en plots hoorden we dat de ketting knakte, oliedop opengedraaid en inderdaad ketting stik..
Nu vraag Ik me Af of iemand dit ooit ervaren heeft( hopelijk niet wens dit niemand toe) maar iemand enig idee wat de schade zou kunnen wezen en wat er aangeraden word...
Reviseren of een ander blok of repareren,,,
Mvg
C320cdi vastgelopen??? W204
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
een 642er motor is een motor waarbij de ketting met enige regelmaat moet worden vervangen en dat is veelal te horen aan het kortstondig getik bij een koudstart
als zo'n ketting nooit wordt vervangen dan kan die na verloop van tijd met gemak stuklopen
greetingz,
als zo'n ketting nooit wordt vervangen dan kan die na verloop van tijd met gemak stuklopen
greetingz,
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als de geleider/ketting/tandwielen kapot gegaan zijn bij het handmatig verdraaien, dan zullen de kleppen en zuigers wel intact zijn. Dat hij niet meer startte was vanwege de verlopen timing neem ik aan.
Maar een blok tegen de richting indraaien betekent ook spanning zetten op de geleider + spanner die dat normaal gesproken niet krijgt.
Maar een blok tegen de richting indraaien betekent ook spanning zetten op de geleider + spanner die dat normaal gesproken niet krijgt.
Logboek S500.
Goeieavond allemaal
Vandaag auto eindelijk bij de garage,,
Deze monteur draaide aan de motor en kreeg de auto aan het starten
Hoewel de accu spanning zeer laag was en sluitingstijd tijd alweer nabij
Morgen even verder kijken
Automaat bak zit vast in p
En lijkt alsof er veel rook uit de uitlaten komt ineens
Komt dat misschien van 4 weken stil staan?
Of vaak proberen te starten en is die verzopen??
Vandaag auto eindelijk bij de garage,,
Deze monteur draaide aan de motor en kreeg de auto aan het starten
Hoewel de accu spanning zeer laag was en sluitingstijd tijd alweer nabij
Morgen even verder kijken
Automaat bak zit vast in p
En lijkt alsof er veel rook uit de uitlaten komt ineens
Komt dat misschien van 4 weken stil staan?
Of vaak proberen te starten en is die verzopen??
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik heb dit soort dingen wel eens gehad met een vastgelopen lager van een dynamo. Die hield dan af en toe het complete blok tegen.
Multiriem eraf en alle poelies proberen zou mijn volgende stap zijn.
gr J
Multiriem eraf en alle poelies proberen zou mijn volgende stap zijn.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)