W211 320cdi 2004 aandrijf problemen
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Opgelost. Door degene die dacht iets te weten en het ook blijkt te weten. Zonder star diagnose.
Printplaat in de bak defect. Eerst 1 bij hem aangeschaft die bleek ook defect. Andere printplaat van hem gehad compleet met brein. Solenoid klep vervangen. Andere printplaat er in met mijn huidige brein en als nieuw.
Printplaat in de bak defect. Eerst 1 bij hem aangeschaft die bleek ook defect. Andere printplaat van hem gehad compleet met brein. Solenoid klep vervangen. Andere printplaat er in met mijn huidige brein en als nieuw.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
als je hem met xentry had laten uitlezen was dit defecte brein meteen als oorzaak naar voren gekomen...........kevin1990 schreef:Opgelost. Door degene die dacht iets te weten en het ook blijkt te weten. Zonder star diagnose.
Printplaat in de bak defect. Eerst 1 bij hem aangeschaft die bleek ook defect. Andere printplaat van hem gehad compleet met brein. Solenoid klep vervangen. Andere printplaat er in met mijn huidige brein en als nieuw.
Daar heb je geen helderziende monteur voor nodig
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Waar zitten de aansluitingen van de olie koeler? Ik lag vandaag onder de auto voor het aftappen van de koelvloeistof om de thermostaat te vervangen en zag rechts bij de radiateur 2 tal leidingen met een moer. Deze zijn ontkoppeld en het lijkt alsof de slangen aan iets anders gekoppeld zijn. Voor mijn radiateur zit nog een kleine koeler. Het lijkt een externe koeler maar ben der niet zeker van. Iemand een foto van de radiateur van de voorzijde of iemand die me kan vertellen of onderop rechts de leidingen zitten van de olie koeler?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
De originele aansluitingen zitten onder aan de radiateur.kevin1990 schreef:Waar zitten de aansluitingen van de olie koeler? Ik lag vandaag onder de auto voor het aftappen van de koelvloeistof om de thermostaat te vervangen en zag rechts bij de radiateur 2 tal leidingen met een moer. Deze zijn ontkoppeld en het lijkt alsof de slangen aan iets anders gekoppeld zijn. Voor mijn radiateur zit nog een kleine koeler. Het lijkt een externe koeler maar ben der niet zeker van. Iemand een foto van de radiateur van de voorzijde of iemand die me kan vertellen of onderop rechts de leidingen zitten van de olie koeler?
Je zou de leidingen van dr automaat toch kunnen volgen dan weet je deze op de externe koeler uitkomen.
Doorgaans wil dit wel zeggen dat er een glycol probleem is geweest, hopelijk voor je is die toen juist aangepakt en loop je nu niet steeds achter de feiten aan.
Vandaar dat ik al meerdere malen aangegeven heb dat je eerst een glycoltest moet doen als voren je hoop spul gaat vervangen.
tuurlijk maakt t vervangen van onderdelen verbetering alleen kan die verbetering ook zo weer eens weg zijn wanneer er nog een hoop glycol resten in de automaat zitten.
Suc6
greetings Evan
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bakkoeler zit standaard in de radiateur en de intercooler voor de inlaatlucht van de turbo ervoor, te
herkennen aan (meestal olie zwetende) dikke rubberslangen in en uitgaand.
Met name in de beginperiode van de lekkende Valeo 211 radiators werd soms gekozen voor een
radiateur met een losse oliekoeler ipv geïntegreerd.
herkennen aan (meestal olie zwetende) dikke rubberslangen in en uitgaand.
Met name in de beginperiode van de lekkende Valeo 211 radiators werd soms gekozen voor een
radiateur met een losse oliekoeler ipv geïntegreerd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik weet de Intercooler maar ik heb dus nog een kleine koeler voor me radiateur zitten.
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een extra bakkoeler verwacht ik niet voor de radiateur maar links aan de zijkant. Je bent toch niet mis met de condensor?
Logboek S500.
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dat zal je aircocondensor zijn gok ik.kevin1990 schreef:Ik weet de Intercooler maar ik heb dus nog een kleine koeler voor me radiateur zitten.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
De koeler/radiator is denk ik 35 bij 35. Beetje klein voor een condensor denk ik? Maar aan de onderzijde zijn dus 2 slangen gekoppeld aan 2 leidingen. Waarbij ik nu ook 2 leidingen heb die loos zijn vandaar dat ik dacht dat de olie koeler vervangen is door een extern exemplaar
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Onder de auto kan ik ze helaas nu niet maken. Andere schiet ik vanavond. Iemand een foto van zijn radiator?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004
-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Vandaag velgen opgehaald bij wallietax. Ook even de kap bij hem open gehad. Die heeft niet zo'n koeler voor zijn radiator zitten. Hij heeft een 270cdi. Denk dat grootste gedeelte identiek is neem ik aan?
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004