Mijn beide nivo-regelaars in de benzinetank zijn nagekeken, eentje is gereviseerd en de andere is vervangen.
Nu alles weer werkt en mijn tank schijnbaar ook helemaal leeg is gemaakt en later weer helemaal gevuld is vraag ik mij af of het misschien slim is om een toevoegmiddel erin te doen om het e.e.a. te verbeteren.
Een brandstofreiniger of injector cleaner net hoe je het wilt noemen.
Raden jullie zoiets aan, zo ja wat, waar te koop, hoeveel erin doen en wanneer dit middeltje precies erin doen.
W203 Toevoegmiddel tank
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wat denk je daarmee te verbeteren in de tank ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Ik zou het brandstof filter laten vervangen, na drie of vier keer tanken en het daarbij laten. Mits er ook echt daadwerkelijk troep in de tank zat. Als je merk euro 95 tankt zit daar afdoende reinigers in
- merak
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 07 okt 2017 23:05
- Mercedes-Benz: E280 CDI 2004
- Specialisatie: ICT
Kan geen kwaad. Neem gewoon een cleaner, laat de auto lekker op tempratuur komen en ga even een stukje snelweg rijden op de vierde versnelling (100 km/u). Maak je een boel mee schoon.
Der. Die. DAS.
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Geen idee, was maar een vraag/gedachte.Cornelis schreef:Wat denk je daarmee te verbeteren in de tank ?
Daar heb jij weer helemaal gelijk in.Schroef schreef:Voor je motor en injectoren zou ik gewoon lekker BP Ultimate 98 tanken.
Aangezien je tank leeg is geweest, ga ik er van uit dat de meeste rommel die op de bodem lag nu wel weg is.
Ik tank alleen RON95 bij de Esso, is dat erg?
Dat zou mogelijk een optie zijn, geen slecht idee.Fuseekogel schreef:Ik zou het brandstof filter laten vervangen, na drie of vier keer tanken en het daarbij laten. Mits er ook echt daadwerkelijk troep in de tank zat. Als je merk euro 95 tankt zit daar afdoende reinigers in
Als het echt niet nodig is dan laat ik het liever zo.merak schreef:Kan geen kwaad. Neem gewoon een cleaner, laat de auto lekker op tempratuur komen en ga even een stukje snelweg rijden op de vierde versnelling (100 km/u). Maak je een boel mee schoon.
Misschien zoals hierboven geschreven de filter een keer vervangen en anders deze eerst even goed bekijken.
Als ik stil sta merk ik een hele kleine schommeling in de toeren van misschien 50rpm.
Zou het eenmalige tanken van RON98 kwaad kunnen doen of juist iets uithalen in het geheel?
Om de 8 a 10 beurten tankte ik wel eens RON98 in de BMW.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Premium tanken kan nooit kwaad. Pak dan meteen Vpower of vergelijkbaar. Ik rij m’n auto’s, benzine en diesel, sinds er Vpower is nooit meer op andere brandstof
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Zoals veel tankstations biedt ook Esso u de keuze om brandstoffen van extra hoge kwaliteit te tanken. De standaard brandstoffen zijn ontwikkeld om de brandstofefficiëntie van uw motor te verhogen waardoor uw auto minder brandstof verbruikt.Cornelis schreef:Premium tanken kan nooit kwaad. Pak dan meteen Vpower of vergelijkbaar. Ik rij m’n auto’s, benzine en diesel, sinds er Vpower is nooit meer op andere brandstof
De Supreme brandstoffen bevatten een dubbele hoeveelheid toevoegingen die uw motor grondig reinigen met als gevolg betere prestaties. Bovendien verminderen deze brandstoffen de CO2-uitstoot van uw auto waardoor er minder druk ontstaat op het milieu.
Gezien ik bijna mij hele leven bij Esso tank (ook omdat deze station dichtbij huis is) is de Supreme versie van hun hetzelfde als die van andere aanbieders?
Zou ik dat eenmalig zonder problemen kunnen gebruiken?
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ja dat zal wel, ik tank alleen Shell VPower maar bij andere merken is de premium ook altijd de duurste
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Ik kan hier wordt linken naar diverse artikelen en filmpjes op o.a.YouTube die elk x aantonen dat er geen of minimaal effect is door het tanken van "premium' brandstoffen, maar dat is in het verleden al genoeg gedaan. Ron 98 tanken voor een motor die gebouwd/ingesteld op 95 gaat niets brengen, behalve hogere kosten aan de pomp en het beroemde placebo effect.
Als je merk brandstof tankt (BP, Total, Shell, Esso maar ook Tango) zit daar afdoende in om het brandstofsysteem schoon te houden, extra reinigers toevoegen alleen in geval van problemen. Witte merken/witte pomp is dezelfde euro 95 zonder toevoeging (reinigers) en daar zal het goed zijn eens in de zoveel tijd een reiniger toe te voegen.
Als je auto voor onderhoud gaat gieten ze vaak reinigers erin, niet omdat het nodig is voor de auto, maar wel voor de omzet. Zelf werk ik trouwens in de brandstoffen en smeermiddelen een jaar of 15 en krijgt de dealer ook geen toestemming om rotzooi in de tank te gooien.
Voor diesel raad ik BP aan, niet zozeer door de brandstof maar de vervoerwijze.
Als je merk brandstof tankt (BP, Total, Shell, Esso maar ook Tango) zit daar afdoende in om het brandstofsysteem schoon te houden, extra reinigers toevoegen alleen in geval van problemen. Witte merken/witte pomp is dezelfde euro 95 zonder toevoeging (reinigers) en daar zal het goed zijn eens in de zoveel tijd een reiniger toe te voegen.
Als je auto voor onderhoud gaat gieten ze vaak reinigers erin, niet omdat het nodig is voor de auto, maar wel voor de omzet. Zelf werk ik trouwens in de brandstoffen en smeermiddelen een jaar of 15 en krijgt de dealer ook geen toestemming om rotzooi in de tank te gooien.
Voor diesel raad ik BP aan, niet zozeer door de brandstof maar de vervoerwijze.
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Ok, heel duidelijk @Fuseekogel.Fuseekogel schreef:Ik kan hier wordt linken naar diverse artikelen en filmpjes op o.a.YouTube die elk x aantonen dat er geen of minimaal effect is door het tanken van "premium' brandstoffen, maar dat is in het verleden al genoeg gedaan. Ron 98 tanken voor een motor die gebouwd/ingesteld op 95 gaat niets brengen, behalve hogere kosten aan de pomp en het beroemde placebo effect.
Als je merk brandstof tankt (BP, Total, Shell, Esso maar ook Tango) zit daar afdoende in om het brandstofsysteem schoon te houden, extra reinigers toevoegen alleen in geval van problemen. Witte merken/witte pomp is dezelfde euro 95 zonder toevoeging (reinigers) en daar zal het goed zijn eens in de zoveel tijd een reiniger toe te voegen.
Als je auto voor onderhoud gaat gieten ze vaak reinigers erin, niet omdat het nodig is voor de auto, maar wel voor de omzet. Zelf werk ik trouwens in de brandstoffen en smeermiddelen een jaar of 15 en krijgt de dealer ook geen toestemming om rotzooi in de tank te gooien.
Voor diesel raad ik BP aan, niet zozeer door de brandstof maar de vervoerwijze.
Mijn dank voor deze uitgebreide antwoord
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Voor diesel is het vlampunt enorm van belang, het is van belang deze zo hoog mogelijk te houden. Ook is het belangrijk de diesel zo "puur" mogelijk te houden ivm met de smering van de hogedrukpomp.
Het transport van het depot naar het station gaat met tankwagens, deze hebben verschillende compartimenten, dit varieert van 4 tot 6 vakken. Na elke levering moet de wagen opnieuw gevuld worden, elke rit zijn er andere vakken in gebruik ivm de liters die geleverd moeten worden. Zo kan het dus zijn dat er in een vak waar eerst benzine in heeft gezeten nu diesel in gaat. Het is echter niet te voorkomen dat er een restje benzine nog in het compartiment zit. Het zijn natuurlijk minimale hoeveelheden.. Om dit te ondervangen is de regel bij BP dat men met vaste compartimenten werkt, dus diesel gaat altijd in het diesel vak.
Het transport van het depot naar het station gaat met tankwagens, deze hebben verschillende compartimenten, dit varieert van 4 tot 6 vakken. Na elke levering moet de wagen opnieuw gevuld worden, elke rit zijn er andere vakken in gebruik ivm de liters die geleverd moeten worden. Zo kan het dus zijn dat er in een vak waar eerst benzine in heeft gezeten nu diesel in gaat. Het is echter niet te voorkomen dat er een restje benzine nog in het compartiment zit. Het zijn natuurlijk minimale hoeveelheden.. Om dit te ondervangen is de regel bij BP dat men met vaste compartimenten werkt, dus diesel gaat altijd in het diesel vak.
- Tomba1961
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
- Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
- Locatie: Noord Holland
Gebeurd het ook met benzine?Fuseekogel schreef:Voor diesel is het vlampunt enorm van belang, het is van belang deze zo hoog mogelijk te houden. Ook is het belangrijk de diesel zo "puur" mogelijk te houden ivm met de smering van de hogedrukpomp.
Het transport van het depot naar het station gaat met tankwagens, deze hebben verschillende compartimenten, dit varieert van 4 tot 6 vakken. Na elke levering moet de wagen opnieuw gevuld worden, elke rit zijn er andere vakken in gebruik ivm de liters die geleverd moeten worden. Zo kan het dus zijn dat er in een vak waar eerst benzine in heeft gezeten nu diesel in gaat. Het is echter niet te voorkomen dat er een restje benzine nog in het compartiment zit. Het zijn natuurlijk minimale hoeveelheden.. Om dit te ondervangen is de regel bij BP dat men met vaste compartimenten werkt, dus diesel gaat altijd in het diesel vak.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
- Schroef
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 30 jan 2016 21:07
- Mercedes-Benz: W203/C180
- Locatie: Amstelveen
Ik tank BP Ultimate 98 of de 102 van Firezone omdat daar (nog) geen ethanol bij gemengd wordt.Fuseekogel schreef:Ik kan hier wordt linken naar diverse artikelen en filmpjes op o.a.YouTube die elk x aantonen dat er geen of minimaal effect is door het tanken van "premium' brandstoffen, maar dat is in het verleden al genoeg gedaan. Ron 98 tanken voor een motor die gebouwd/ingesteld op 95 gaat niets brengen, behalve hogere kosten aan de pomp en het beroemde placebo effect.
Als je merk brandstof tankt (BP, Total, Shell, Esso maar ook Tango) zit daar afdoende in om het brandstofsysteem schoon te houden, extra reinigers toevoegen alleen in geval van problemen. Witte merken/witte pomp is dezelfde euro 95 zonder toevoeging (reinigers) en daar zal het goed zijn eens in de zoveel tijd een reiniger toe te voegen.
Als je auto voor onderhoud gaat gieten ze vaak reinigers erin, niet omdat het nodig is voor de auto, maar wel voor de omzet. Zelf werk ik trouwens in de brandstoffen en smeermiddelen een jaar of 15 en krijgt de dealer ook geen toestemming om rotzooi in de tank te gooien.
Voor diesel raad ik BP aan, niet zozeer door de brandstof maar de vervoerwijze.