EGR softwarematig verwijderen?
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
- Locatie: Groningen
Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen. Wie heeft hier ervaring mee? en wat zijn de voor en nadelen.
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
mijn mening:
mee opletten, dingen die met uitstoot te maken hebben gaan meer en meer gecontroleerd worden
(zie roetfilterfraude en dergelijke)
als de klep goed werkt, laat het zo
mee opletten, dingen die met uitstoot te maken hebben gaan meer en meer gecontroleerd worden
(zie roetfilterfraude en dergelijke)
als de klep goed werkt, laat het zo
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Sjoemel software...BenzMercedes schreef:Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Wat je evt ook kan doen is ipv het softwarematig te doen, een afblindplaatje monteren. De auto blijft dan"orgineel" en kan het simpel ongedaan gemaakt worden.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Mocht je problemen hebben met je egr gewoon software matig verwijderen. Kost minder dan een nieuwe egr of dat ook. Als je aan de milieu denkt, rijd dan geen auto! Ga dan maar lekker fietsen. Sinds wanneer denken wij mensen aan het milieu?
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Dat ging over het niet gebruiken van de ad blue. VW deed ruim 20.000 km met 2 liter. (Me V 250 1 liter op 1000 km)Marco schreef:Sjoemel software...BenzMercedes schreef:Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen.
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Waarom moesten ze dan vermogen inleveren met de nieuwe software?stamgast_2 schreef:Dat ging over het niet gebruiken van de ad blue. VW deed ruim 20.000 km met 2 liter. (Me V 250 1 liter op 1000 km)Marco schreef:Sjoemel software...BenzMercedes schreef:Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen.
greetings Evan
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Niet door de egr klep. Die werd wel vaak door chiptuners er uit geschreven
Het stukje vermogen wat werdt in geleverd is om het regenereren weer te kunnen doen. dit kost ook vermogen.
Het stukje vermogen wat werdt in geleverd is om het regenereren weer te kunnen doen. dit kost ook vermogen.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Vanaf mei wordt er bij de apk op gecontroleerd. Met dezelfde wetswijziging wordt sleutelen aan emissiesystemen gezien als wijziging constructie. Word je gepakt, bv. bij een algemene verkeerscontrole, dan wordt je kenteken op 'Wachten op keuren' gezet en mag je zien dat de RDW de wagen goedkeurt. Veel succes!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Dat staat toch compleet los van t adblue verhaal?stamgast_2 schreef:Niet door de egr klep. Die werd wel vaak door chiptuners er uit geschreven
Het stukje vermogen wat werdt in geleverd is om het regenereren weer te kunnen doen. dit kost ook vermogen.
greetings Evan
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Als je een afblindplaatje of softwarematig de EGR uitschakelt is de pakkans te verwaarlozen. De APK houdt niets meer in dat bij de nieuwe eisen de roetmeting weer ingevoerd wordt. Een EGR die niet meer werkt zal niet veroorzaken dat de uitstoot te hoog is. Voor de interne vervuiling van de motor is er wel wat te zeggen om de EGR uit te schakelen.gfgf schreef:Vanaf mei wordt er bij de apk op gecontroleerd. Met dezelfde wetswijziging wordt sleutelen aan emissiesystemen gezien als wijziging constructie. Word je gepakt, bv. bij een algemene verkeerscontrole, dan wordt je kenteken op 'Wachten op keuren' gezet en mag je zien dat de RDW de wagen goedkeurt. Veel succes!
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Enige nuance zou niet misstaan.w204estate schreef:Mocht je problemen hebben met je egr gewoon software matig verwijderen. Kost minder dan een nieuwe egr of dat ook. Als je aan de milieu denkt, rijd dan geen auto! Ga dan maar lekker fietsen. Sinds wanneer denken wij mensen aan het milieu?
Ik rij auto, maar heb o.a. ook zonnepanelen. Of mag dat niet?
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Een blindplaatje kon in de begin jaren vaak probleemloos. Tegenwoordig is dat vaak niet meer zo eenvoudig zonder storingen. Ik vind de huidige EGR systemen van MB erg goed. Weinig problemen naar mijn mening. Ik zou het lekker laten zitten. Bij VW gaat het wel wat vaker kapot is mijn idee. Laatste paar maanden bij twee 1.6tdi de klep/koeler vervangen (en dat is een aardige rotklus).