Geachte collega MB rijders,
Heb op 4 januari een s211 2dehands gekocht met verborgen én verzwegen gebrek van ene J. Xxxx.
Hij had hem zelf maar anderhalf jaar....Zogezegd weg te doen om camionette te kopen..
Hij ging hem halen in een loods achter op het terrein toen we hem wilden zien.. Duurde wel even ..
Alsook toe,n we hem gekocht hadden en hem kwamen halen stond hij weer niet klaar op den brede oprit.
Pas gaan halen na betaling.Terug lang gewacht.
Dag erna thuis stond hij laag achteraan!!STOP! CAR TO LOW! in 't rood op het scherm.
Nu wisten we waarom! Anders stond hij laag en zouden we hem niet genomen hebben.
Is geen probleem zei hij; Als ge de motor start komt hij terug horizontaal; kan geen kwaad zou de garagist gezegd hebben;
Werd niet onderhouden in een MB garage.
Bij MB zeiden ze dat als dit voorvalt op de baan tijdens het rijden....
Naar Mercedes in Mechelen geweest en laten uitlezen en opzoeken vh probleem.
Zou gene sensor zijn of leiding ....
Zouden tóch de balgen achteraan zijn die beide moeten vervangen worden. 660+btw per stuk + plaatsing. Dus meer dan 2000€ kosten!!
Ze hebben wel uitzonderlijk onder garantie (+/-1500€)een rem-servopomp of zoiets vervangen. Ook al was hij de laatste jaren niet onderhouden bij MB. Dit vind ik een mooie geste !
Juridische dienst van Test Aankoop zegt van te moeten procederen ivm verborgen gebreken maar zou veeeel geld kosten en dus niet de moeite want weinig kans tegen zulke mensen. Advocaat tussen 85 en 125€ per uur + dan de procedure. Naar vredegerecht zou hij toch niet komen.
Balgen op internet kopen en laten plaatsen door een garage is moeilijk want juiste model vinden.
Soms blijft hij enkele dagen goed en dan plots staat hij weer af en toe laag..
Zal denkelijk bij MB Mechelen gerefurbishte laten steken met waarborg . Is veel goedkoper en als er iets niet gaat bij monteren zitten we goed...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De batterij heb ik 2 keer geladen deze maand. Heb er nog niet veel mee durven rijden en telkens korte afstanden (10 km) mee gedaan.
Kan dus denkelijk niet veel opladen;
Is een model met een darmpke aan de zijkant want staat in de koffer onder de laadruimte.(break)
Zou zijn om dampen of zoiets te laten ontsnappen die zouden kunnen vrijkomen en dan niet in de motorruimte wegkunnen maar binnen in de wagen.. want kan anders binnen problemen geven als we met gesloten ramen rijden met een gewone batterij..
Mag er echt geen gewone batterij in geplaatst worden in geval ik ze zou moeten vervangen? Ze kost immers ongeveer 250€..
De actuele batterijen zijn tegenwoordig toch volledig afgesloten..
Grts
E220cdi break 2004 zakt af en toe achteraan links en dan rechts
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Het is niet toegestaan om personen of bedrijven zwart te maken. Let daar op aub. De naam en woonplaats van de verkoper zijn door mij weggehaald.
Ennuh : welkom dan maar
Ennuh : welkom dan maar
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Welkom op het forum. Zonde van de problemen, maar er zijn genoeg leden die je hier eventueel verder kunnen helpen.
Ik heb overigens even het onderwerp verplaatst naar Technische Vragen, dan heb je meer kans op reacties waar je mee verder kan.
Ik heb overigens even het onderwerp verplaatst naar Technische Vragen, dan heb je meer kans op reacties waar je mee verder kan.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Welkom.
Gaat het wel om luchtbalgen en niet om Airmatic veerpoten?
Voor alleen balgen vind ik het wel een hele forse prijs, dat kan stukken goedkoper lijkt mij.
Gaat het wel om luchtbalgen en niet om Airmatic veerpoten?
Voor alleen balgen vind ik het wel een hele forse prijs, dat kan stukken goedkoper lijkt mij.
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ga je me nu vertellen dat de SBC pomp zojuist onder garantie is vervangen?Kirederf schreef:Naar Mercedes in Mechelen geweest en laten uitlezen en opzoeken vh probleem.
......
Ze hebben wel uitzonderlijk onder garantie (+/-1500€)een rem-servopomp of zoiets vervangen. Ook al was hij de laatste jaren niet onderhouden bij MB. Dit vind ik een mooie geste !
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ja, dat las ik ook...... moet haast wel een sbc pomp zijn bij een 2004 211Marco schreef:Ga je me nu vertellen dat de SBC pomp zojuist onder garantie is vervangen?Kirederf schreef:Naar Mercedes in Mechelen geweest en laten uitlezen en opzoeken vh probleem.
......
Ze hebben wel uitzonderlijk onder garantie (+/-1500€)een rem-servopomp of zoiets vervangen. Ook al was hij de laatste jaren niet onderhouden bij MB. Dit vind ik een mooie geste !
En voor TS : airmatic is rondom luchtvering welke verstelbaar is qua rijhoogte, de S211 heeft standaardplorie schreef: Gaat het wel om luchtbalgen en niet om Airmatic veerpoten?
Voor alleen balgen vind ik het wel een hele forse prijs, dat kan stukken goedkoper lijkt mij.
niveauregeling achter en dat is met 2 luchtbalgen.
@Plorie: 2,5 jaar geleden OEM 435,— ex p/st
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Mercedes-Benz is zo inconsequent als het maar kan met de SBC-pomp en coulance. De regel die gehanteerd wordt is dat de auto volledig dealeronderhouden moet zijn voor je er aanspraak op maakt, maar er zijn internationaal ontelbaar veel verhalen van mensen die een volledig dealeronderhouden auto hebben en GEEN coulance kregen, alsmede mensen die geen dealeronderhouden auto hebben en WEL coulance kregen.Marco schreef:Ga je me nu vertellen dat de SBC pomp zojuist onder garantie is vervangen?Kirederf schreef:Naar Mercedes in Mechelen geweest en laten uitlezen en opzoeken vh probleem.
......
Ze hebben wel uitzonderlijk onder garantie (+/-1500€)een rem-servopomp of zoiets vervangen. Ook al was hij de laatste jaren niet onderhouden bij MB. Dit vind ik een mooie geste !
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Met excuses voor de off-topic, maar ik heb nu wel even gevraagd of ze dit willen indienen.
Bij de laatste 3 die ze gedaan hebben kwam de rekening 100% voor de klant, ofwel een niet geschoten blijft mis verhaal, maar wie weet...
Bij de laatste 3 die ze gedaan hebben kwam de rekening 100% voor de klant, ofwel een niet geschoten blijft mis verhaal, maar wie weet...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Alles is mogelijk...
met toch deels dank aan dit topic
met toch deels dank aan dit topic
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Er is hier nog geen dialoog met de topic starter...
Het is dat zijn verhaal zo uitgebreid is anders had hier meer gestaan over een neven effect van zijn werkplaats bezoek...
Het is dat zijn verhaal zo uitgebreid is anders had hier meer gestaan over een neven effect van zijn werkplaats bezoek...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
- Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km
Hello iedereen, danke voor de reacties.
Sorry van zolang weg te blijven. Vergeten van " informeren bij reacties" aan te vinken.
Ze hebben idd uitzonderlijk de SBC pomp vervangen ondanks hij het laatste jaar niet bij MB onderhouden was.Tevoren wel.
De wagen zakt links en daarna na een tijdje de rechterachterkant
Bekeken op internet en goedkopere balgen gezien , maar niet zeker of het de goede waren.
Woensdag 28/02 gaan ze de achterbalgen vervangen bij MB.
Zou nu op 1000€ komen voor de 2, btw inbegrepen + plaatsing.
Is dan met MB garantie. Moest hij dan nog zakken zullen we zien..
Heb nu ook vastgesteld dat de linkervoorkant regelmatig ongeveer 4cm lager staat dan de rechterkant als de wagen horizontaal staat.
Zal zien wat ze zeggen bij MB.
Ken er niet veel van of er vooraan ook balgen zijn of zo..
Heb er gezien de problemen nog niet veel mee gereden. Ongeveer 400km sinds aankoop van 4 januari.
Heb ook de verwarming die niet gaat.Doe geen grote afstanden.
Na ongeveer 25km rijden wordt de temp max 60 graden warm gedurende korte tijd en springt dan plots weer omlaag zodat tempstreepjes niet meer te zien zijn om dan terug heel traag op te warmen.
Dus denkelijk zal de thermostaat zijn beste tijd gehad hebben.
Geeft na" Car to low" regelmatig "Battery protection Convenience functions temporarly unavailale."
Batterij is nog de originele heb ik begrepen want de eigenaar van wie de verkoper hem gekocht heeft heeft er 8 jaar mee gereden zonder batterij te vervangen. Die batterijen zouden minimum 10 jaar meegaan..
Zal ze nog eens op de lader zetten want op korte afstanden laadt ze zeker niet genoeg op. Heb een andere batterij
van 1 jaar oud, zonder darmpje, maar weet niet of die mag gebruikt worden in de kofferruimte...
De wagen staat voor het ogenblik altijd buiten in de vrieskou, wat niet zo goed zou zijn voor de batterij.
Zal vanaf woensdagavond in onze garage kunnen staan.
Grts.
Sorry van zolang weg te blijven. Vergeten van " informeren bij reacties" aan te vinken.
Ze hebben idd uitzonderlijk de SBC pomp vervangen ondanks hij het laatste jaar niet bij MB onderhouden was.Tevoren wel.
De wagen zakt links en daarna na een tijdje de rechterachterkant
Bekeken op internet en goedkopere balgen gezien , maar niet zeker of het de goede waren.
Woensdag 28/02 gaan ze de achterbalgen vervangen bij MB.
Zou nu op 1000€ komen voor de 2, btw inbegrepen + plaatsing.
Is dan met MB garantie. Moest hij dan nog zakken zullen we zien..
Heb nu ook vastgesteld dat de linkervoorkant regelmatig ongeveer 4cm lager staat dan de rechterkant als de wagen horizontaal staat.
Zal zien wat ze zeggen bij MB.
Ken er niet veel van of er vooraan ook balgen zijn of zo..
Heb er gezien de problemen nog niet veel mee gereden. Ongeveer 400km sinds aankoop van 4 januari.
Heb ook de verwarming die niet gaat.Doe geen grote afstanden.
Na ongeveer 25km rijden wordt de temp max 60 graden warm gedurende korte tijd en springt dan plots weer omlaag zodat tempstreepjes niet meer te zien zijn om dan terug heel traag op te warmen.
Dus denkelijk zal de thermostaat zijn beste tijd gehad hebben.
Geeft na" Car to low" regelmatig "Battery protection Convenience functions temporarly unavailale."
Batterij is nog de originele heb ik begrepen want de eigenaar van wie de verkoper hem gekocht heeft heeft er 8 jaar mee gereden zonder batterij te vervangen. Die batterijen zouden minimum 10 jaar meegaan..
Zal ze nog eens op de lader zetten want op korte afstanden laadt ze zeker niet genoeg op. Heb een andere batterij
van 1 jaar oud, zonder darmpje, maar weet niet of die mag gebruikt worden in de kofferruimte...
De wagen staat voor het ogenblik altijd buiten in de vrieskou, wat niet zo goed zou zijn voor de batterij.
Zal vanaf woensdagavond in onze garage kunnen staan.
Grts.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat zal inderdaad de thermostaat zijn al zet ik al zet ik vraagtekens bij het totaal wegvallen van de indictateKirederf schreef:Na ongeveer 25km rijden wordt de temp max 60 graden warm gedurende korte tijd en springt dan plots weer omlaag zodat tempstreepjes niet meer te zien zijn om dan terug heel traag op te warmen.
Dus denkelijk zal de thermostaat zijn beste tijd gehad hebben.
Geeft na" Car to low" regelmatig "Battery protection Convenience functions temporarly unavailale."
Die "Battery protection Convenience functions temporarly unavailale." daar hoef je je niet druk om te maken, en al zeker in dit weer niet...
Na 100 meter geeft hij weer aan dat het goed is.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 07 feb 2018 16:21
- Mercedes-Benz: E220CDI break van 2004 235000km
Danke Marco
Idd . Indicatie verdwijnt als motor wat draait;
Neemt grootverbruikers , zoals o.a. achteruitontdooiing, airco weg.
Dacht dat het zwakke batterij was die op zijn einde zou trekken..
De motor bereiktin alle geval nooit zijn normale temp..
Heb nu 3 onderste vd 5 voorste kalendergleuven afgeplakt met transparante tape om koude invloed wat te verminderen..
30 jaar geleden had ik een 240D/ W115 waar, in de winter , zo'n plastieken systeem op de kalender kon vastgezet worden met verschuifbare openingen.
Motorruimte was toen wel niet gesloten onderaan.
Afwachten wat het geeft.
Idd . Indicatie verdwijnt als motor wat draait;
Neemt grootverbruikers , zoals o.a. achteruitontdooiing, airco weg.
Dacht dat het zwakke batterij was die op zijn einde zou trekken..
De motor bereiktin alle geval nooit zijn normale temp..
Heb nu 3 onderste vd 5 voorste kalendergleuven afgeplakt met transparante tape om koude invloed wat te verminderen..
30 jaar geleden had ik een 240D/ W115 waar, in de winter , zo'n plastieken systeem op de kalender kon vastgezet worden met verschuifbare openingen.
Motorruimte was toen wel niet gesloten onderaan.
Afwachten wat het geeft.