Bij mijn B150 (W245) handschakelde 5 bak met 84000 km op de teller uit 2005 heb ik het volgende probleem.
Rond de 100kmh zit er een trilling in, voelbaar zowel in het stuur en de stoel.
Op de banden zaten vlakke kanten de trilling was continu aanwezig, 4 nieuwe banden gemonteerd (auto heeft even stilgestaan). Een hele verberering , maar nu blijft deze trilling over .
Als de trilling aanwezig is en ik trap de koppeling in dan is de trilling gelijk weg, het maak niet uit of ik in z’n 4 of 5e versneling rij. Bij gas loslaten blijft het trillen aanwezig.
Nu weet ik niet meer waar/hoe ik zoeken moet, de banden en aandrijfassen kan ik uitsluiten met vrij trappen is het immers over.
Blijven de bak/dif, koppeling en motor over.
Groeten Bert
Trillen tussen 90 en 110 kmh
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 feb 2018 19:50
- Mercedes-Benz: Mercedes C 220 CDI W204
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Als het in zijn vrij weg is, zou ik de aandrijfassen (homokineten) niet direct uitsluiten.
Edit: En zijn alle velgen 100% recht?
gr J
Edit: En zijn alle velgen 100% recht?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 feb 2018 19:50
- Mercedes-Benz: Mercedes C 220 CDI W204
Zal eens kijken of de homokineet afwijking geeft.
Merkte gister avond dat bij een linkse bocht achteruit dat de voorkant wegspringt, niet heel erg net of je over een steentje rijdt dat onder de band weg schiet. Kan geen speling voelen op de voor wiel ophanging
Merkte gister avond dat bij een linkse bocht achteruit dat de voorkant wegspringt, niet heel erg net of je over een steentje rijdt dat onder de band weg schiet. Kan geen speling voelen op de voor wiel ophanging
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 feb 2018 19:50
- Mercedes-Benz: Mercedes C 220 CDI W204
Terug gegaan naar de garage, om toch maar uit te sluiten of het niet toch van de banden vandaan komt.
Links voor zo goed als geen afwijking in het balanceren en hoogte of zijwaartse slag, rechts des te meer afwijking 50 gram binnenkant 40 gram buiten kant blijkbaar wat gewicht veloren.
Ook zit er een hele kleine zijwaartse slag in de velg maar geen hoogte slag, daarom besloten deze velg maar naar achter te verhuizen om zo te proberen of het trillen over is.
Gelijk de ophanging en aandrijving laten controleren zo ver dat dit mogelijk is, niks bijzonders kunnen ontdekken.
Ik hoefde niks te betalen viel onder de service
Nog niet op de snelweg gereden of het nu echte over is, wordt vervolgd.
Links voor zo goed als geen afwijking in het balanceren en hoogte of zijwaartse slag, rechts des te meer afwijking 50 gram binnenkant 40 gram buiten kant blijkbaar wat gewicht veloren.
Ook zit er een hele kleine zijwaartse slag in de velg maar geen hoogte slag, daarom besloten deze velg maar naar achter te verhuizen om zo te proberen of het trillen over is.
Gelijk de ophanging en aandrijving laten controleren zo ver dat dit mogelijk is, niks bijzonders kunnen ontdekken.
Ik hoefde niks te betalen viel onder de service
Nog niet op de snelweg gereden of het nu echte over is, wordt vervolgd.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Rechtsachter is de plek waar je er het minste effect van merkt.
Toch zou laten richten mijn voorkeur hebben.
gr J
Toch zou laten richten mijn voorkeur hebben.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 feb 2018 19:50
- Mercedes-Benz: Mercedes C 220 CDI W204
Rechts achter zit nu de slechte velg, kan hem altijd nog laten richten (überhaupt nog niet aan gedacht).
Het trillen is nu zo goed als weg, er zit nog wel iets als je goed oplet maar dit is zeker niet storend meer aanwezig.
Het trillen is nu zo goed als weg, er zit nog wel iets als je goed oplet maar dit is zeker niet storend meer aanwezig.
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Maar (en ja... been there, done that) op de plek waar jouw velg een stapje opzij zet bij elke omwenteling zul je veel sneller op het canvas zitten dan de rest van de band(en).
De eerste keer dat ik dat had, had de vorige eigenaar inderdaad de velg rechtsachter geplaatst. Er was wel een kleine trilling rond 120, maar niet vreselijk storend. Tot ik de slijtplek ontdekte op de terugweg van mijn vakantie. Daar kon ik goedkoop een andere velg voor kopen, dus nieuwe set banden met "nieuwe" velg en nooit meer problemen gehad.
Daarna was ik extra scherp en bij de minste trilling meteen alle velgen (laten) controleren.
Mijn bandenspecialist raadde Nico Bakker framebouw (inderdaad dè Nico Bakker) aan om te laten richten. Jouw bandenman heeft daar vast wel een eigen specialist voor.
gr J
De eerste keer dat ik dat had, had de vorige eigenaar inderdaad de velg rechtsachter geplaatst. Er was wel een kleine trilling rond 120, maar niet vreselijk storend. Tot ik de slijtplek ontdekte op de terugweg van mijn vakantie. Daar kon ik goedkoop een andere velg voor kopen, dus nieuwe set banden met "nieuwe" velg en nooit meer problemen gehad.
Daarna was ik extra scherp en bij de minste trilling meteen alle velgen (laten) controleren.
Mijn bandenspecialist raadde Nico Bakker framebouw (inderdaad dè Nico Bakker) aan om te laten richten. Jouw bandenman heeft daar vast wel een eigen specialist voor.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)