Hallo
In een eerder topic heb ik aangegeven dat m’n Mercedes 230ge w460 van bj1985 uitsluitend slecht start wanneer de motor WARM is.
Wat is er reeds vervangen wat een mogelijke oorzaak kon zijn ?....
1: bougie’s / kabels / verdelerkap / rotor dit alles van het merk Beru
2: nieuwe verstuivers gemonteerd van Bosch
Dit alles ook min of meer uit voorzorg om uit te sluiten dat het in elk geval goed is. Het heeft helaas nog niet tot resultaat geleden dat de auto snel start met warme motor.
Ik zit nu te denken aan een slecht functionerende accumulator. Iemand enig idee of de accumulator van bijvoorbeeld een w124 vier cilinder ongeveer hetzelfde is dan die van de G klasse ??? Dit vraag ik omdat er veel meer keuze is (dus goedkoper) dan specifiek voor een G klasse.
Alle tips zijn welkom
Accumulator
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Dit probleem komt vaker voor, dan wordt er meestal op de dit forum de nokkenas sensor als boosdoener aangegeven. ( Nu mij aub niet verder vragen want ik heb een technische knobbel van nul op dit vlak )
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Gaat het dan niet eerder over de krukassensor?CorW schreef:Dit probleem komt vaker voor, dan wordt er meestal op de dit forum de nokkenas sensor als boosdoener aangegeven. ( Nu mij aub niet verder vragen want ik heb een technische knobbel van nul op dit vlak )
Maar zit dat er al wel op als je spreekt over een verdelerkap ?
Na het stoppen van de benzinepomp moet de benzine druk (enige tijd) blijven staan.
Gebeurd dat niet dan kan vapourlock het starten met warme motor bemoeilijken.
Defekte accumulator kan een van de oorzaken zijn van het wegvallen benzinedruk na stoppen van de pomp.
De benzine lekt dan via defekt membraam naar de zuigleiding.
Door accumulator tijdelijk te bypassen kan je testen of deze de oorzaak is.
Tijdelijk afblinden van de dunne retour (adem)leiding van de accumulator naar het aanzuiggedeelte geeft hetzelfde resultaat.
Gebeurd dat niet dan kan vapourlock het starten met warme motor bemoeilijken.
Defekte accumulator kan een van de oorzaken zijn van het wegvallen benzinedruk na stoppen van de pomp.
De benzine lekt dan via defekt membraam naar de zuigleiding.
Door accumulator tijdelijk te bypassen kan je testen of deze de oorzaak is.
Tijdelijk afblinden van de dunne retour (adem)leiding van de accumulator naar het aanzuiggedeelte geeft hetzelfde resultaat.
Hmm daar heb je wel een punt. Misschien moet ik hem inderdaad even afknijpen bij de accumulator in de buurt en dan kijken hoe hij start. Een paar keer op contact zetten en dan starten helpt ook niks, maar dat zal dan wel door die vapourlock komen ?......